Waarom kan het niet anders, moeten de dames per se als eerste ivm regels? Of ivm de snelheid van de mannelijke lopers?quote:Op zaterdag 15 augustus 2026 22:58 schreef Redefine het volgende:
[..]
Eens. Al werkt het bij die discipline nog wel. Hier moeten ze bewust al starten met de twee vrouwen omdat het anders niet kan.
Jawel hoor, winterjas en slaapzakquote:Op zaterdag 15 augustus 2026 23:00 schreef Redefine het volgende:
[..]
Die heeft ze vandaag geloof ik thuisgelaten, want niet gezien.
Nou ja misschien doen ze dat alsnog wel. Maar de snelheid van een man is zoveel hoger dan die van een vrouw bij atletiek dat dit wel echt een risico vormt.quote:
Snelheids verschil.quote:
Nee dat was Vetter.quote:
Ze had wel degelijk een slaapzak hoorquote:
Al schijnen er toch geen regels voor te zijn en doen ze het zoals ik niet zou verwachten.quote:Op zaterdag 15 augustus 2026 23:01 schreef Meridiaan het volgende:
Ik editte de post al omdat ik ook idd die gedachte plots had
quote:As of the year 2026, there is no specific order in which sprinters are mandated to run, although the most common order is man-woman-man-woman.
Dat mijn opmerking niet serieus was, maar een link naar eerdere opmerkingen over het wintervest van Vetter leek mij toch vrij duidelijkquote:Op zaterdag 15 augustus 2026 23:03 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ze had wel degelijk een slaapzak hoor
Een blauwe
Ze miste toch wel wat concurrentie om nog echt hoog te kunnen springen.quote:Op zaterdag 15 augustus 2026 23:04 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Jammer dat het haar niet lukte.
Mij niet!quote:Op zaterdag 15 augustus 2026 23:04 schreef Redefine het volgende:
[..]
Dat mijn opmerking niet serieus was, maar een link naar eerdere opmerkingen over het wintervest van Vetter leek mij toch vrij duidelijk
Eens.quote:Op zaterdag 15 augustus 2026 23:05 schreef Redefine het volgende:
[..]
Ze miste toch wel wat concurrentie om nog echt hoog te kunnen springen.
Dit lijkt mij de meest logische volgorde eigenlijk. De man kan met het snelheidsverschil op de vrouw inlopen waardoor zij in theorie al op topsnelheid ligt bij de wissel.quote:Op zaterdag 15 augustus 2026 23:03 schreef Redefine het volgende:
[..]
Al schijnen er toch geen regels voor te zijn en doen ze het zoals ik niet zou verwachten.
[..]
Ik wacht wel tot de edit, nadat je de reactie erboven hebt gelezen.quote:Op zaterdag 15 augustus 2026 23:05 schreef Whiskers2009 het volgende:
Zag je de slaapzak zojuist @:Redefine? Toen ze haar vlag pakte?
quote:Op zaterdag 15 augustus 2026 23:05 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Mij niet!
Weet niet eens wie Vetter is![]()
Hoogspringen is qua niveau niet omhoog gegaan, eerder achteruit als ik kijken naar de jaren rond 2005. Je zou toch denken met de ontwikkeling van alles dat het niveau juist omhoog moet gaan.quote:Op zaterdag 15 augustus 2026 22:59 schreef Redefine het volgende:
Hoogspringen bij het vrouwen is altijd wel zo'n leuke rubriek. Met veel atletes tot en met het midden van de 1,90 en dan opeens is het klaar.
Dat zal dan toch ook wel zo zijn, maar ze zullen er dan wel wat meer op moeten oefenen met het wisselen, want zal zowel voor de man als de vrouw wennen zijn. En eigenlijk bij elke wissel wel.quote:Op zaterdag 15 augustus 2026 23:05 schreef GotenSSJ het volgende:
[..]
Dit lijkt mij de meest logische volgorde eigenlijk. De man kan met het snelheidsverschil op de vrouw inlopen waardoor zij in theorie al op topsnelheid ligt bij de wissel.
Bekijk deze YouTube-videoquote:Op zaterdag 15 augustus 2026 22:56 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Ooit wordt hier de 4x400 wissel ingevoerd!
Bekijk deze YouTube-videoquote:Op zaterdag 15 augustus 2026 23:00 schreef Meridiaan het volgende:
[..]
Waarom kan het niet anders, moeten de dames per se als eerste ivm regels? Of ivm de snelheid van de mannelijke lopers?
Nou is een iets langere wissel bij de 4x400m wellicht minder funest dan de 4x100m.quote:
Het is deels omhoog gegaan, omdat er nu wel wat meer zijn die 2 meter springen. Maar het is wel nogal wisselvallig. En het blijft wel apart dat die 1.95 en 1.98 zo'n lastige barrière is voor veel springsters, terwijl ze dan wel heel vaak die hoogte net eronder halen.quote:Op zaterdag 15 augustus 2026 23:06 schreef H.Vviv het volgende:
[..]
Hoogspringen is qua niveau niet omhoog gegaan, eerder achteruit als ik kijken naar de jaren rond 2005. Je zou toch denken met de ontwikkeling van alles dat het niveau juist omhoog moet gaan.
Die eerste heb ik echt nog nooit gezien. Dat kan echt niet. Welke idioot heeft dat bedachtquote:Op zaterdag 15 augustus 2026 23:08 schreef wimderon het volgende:
[..]
Bekijk deze YouTube-video
quote:Op zaterdag 15 augustus 2026 23:08 schreef wimderon het volgende:
[..]
Er was toen ook een 2 x 10.000 meter. Koster staat nog steeds op het stokje van Foppen te wachten.quote:Op zaterdag 15 augustus 2026 23:14 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Waarom ben ik ook niet verbaasd dat ze dergelijks estafettes al eens geprobeerd hebben..
quote:Op zaterdag 15 augustus 2026 23:17 schreef Redefine het volgende:
[..]
Er was toen ook een 2 x 10.000 meter. Koster staat nog steeds op het stokje van Foppen te wachten.
Omdat Topic voor de derde keer afsprong op een hoogte.quote:
Een vrouw op de tweede leg is niet logisch als je zou mogen kiezen...quote:Op zaterdag 15 augustus 2026 23:05 schreef GotenSSJ het volgende:
[..]
Dit lijkt mij de meest logische volgorde eigenlijk. De man kan met het snelheidsverschil op de vrouw inlopen waardoor zij in theorie al op topsnelheid ligt bij de wissel.
Moet die loper alleen niet te vroeg weggaan zoals Schippers.quote:Op zondag 16 augustus 2026 00:16 schreef DeeBee het volgende:
[..]
Een vrouw op de tweede leg is niet logisch als je zou mogen kiezen...
Aangezien het wisselvak al na 90m start kan met een scherpe wissel de tweede atleet ongeveer 110-115m lopen, dus loont het juist om een van je sterkste lopers daar te zetten (Schippuuuuuuurs liep daarom ook altijd op 2).
schippuuuursestafetteduw.jpg
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |