Wat er in Libanon en Iran is gebeurt valt op geen enkele wijze te nuanceren.quote:Op zaterdag 15 augustus 2026 14:50 schreef Jippie het volgende:
[..]
Nee ik probeer je enige nuancering bij te brengen, schijnbaar is dat een verspilling van mijn tijd.
Er is op zich niets mis met star, maar het nodigt niet uit tot een discussie.quote:Op zaterdag 15 augustus 2026 14:59 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Star? Ik baseer mij slechts op feiten. Een opsomming van feiten zou ik niet als 'star' willen omschrijven.
Ik reageer op deze passage :Nu kunnen mensen natuurlijk zeggen ondanks dit een warm gevoel bij de Islamitische culturen te hebben of van mening te zijn dat de Arabische culturen waarin de Islam is ontstaan, helemaal niet gewelddadig waren, dat mag hoor.quote:[..]
Dit deel van je post begrijp ik oprecht niet. Wat heeft dit in hemelsnaam met jouw gezin, familie of vrienden te maken? Daar gaat het toch helemaal niet over? Ook wordt er niemand ergens verdacht van gemaakt.
Klopt, maar daar kun je niet 'de moslims', als in alle moslims verantwoordelijk voor houden. Dat bedoel ik met enige nuance.quote:Op zaterdag 15 augustus 2026 15:11 schreef Hathor het volgende:
[..]
Wat er in Libanon en Iran is gebeurt valt op geen enkele wijze te nuanceren.
Net nog in het centrum bij mij geweest.quote:Op zaterdag 15 augustus 2026 14:49 schreef Jippie het volgende:
[..]
We hebben ze hier ook, elke zondag 2 x naar hun kerk. De vrouwen en hun dochtertjes compleet met hoedje op. Hun aantal neemt wel af.
Dat lijkt mij toch geen vreemd standpunt? Er zijn de nodige Westerlingen die zich om wat voor reden dan ook aangetrokken voelen tot de Islamitische culturen en hier een prettig gevoel bij hebben.quote:Op zaterdag 15 augustus 2026 15:22 schreef Jippie het volgende:
[..]
Er is op zich niets mis met star, maar het nodigt niet uit tot een discussie.
[..]
Ik reageer op deze passage :Nu kunnen mensen natuurlijk zeggen ondanks dit een warm gevoel bij de Islamitische culturen te hebben of van mening te zijn dat de Arabische culturen waarin de Islam is ontstaan, helemaal niet gewelddadig waren, dat mag hoor.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Indien Islam de religie van de vrede zou zijn, zou men mogen verwachten dat extremistische aanhangers van die religie extreem vredevol waren.quote:Op zaterdag 15 augustus 2026 14:10 schreef Hathor het volgende:
[..]
Ja hoor, negeer mijn complete post maar en ga muggenziften over het woordje 'de'.
Feit blijft dat er in de twee genoemde landen het draaiboek van de islam is uitgerold zoals ze dat al 1400 jaar hanteren. En dan zijn er nog steeds mensen die met droge ogen beweren dat islam de religie van de vrede is.
Ging ik al vanuit. Iig niet vanuit gelijkwaardigheid.quote:Op zaterdag 15 augustus 2026 14:54 schreef Jippie het volgende:
[..]
Ja, als kind wel eens bij op schoot gezeten, op school, op werk, en als hoofd PZ aangenomen en ontslagen.
Zeker.quote:Op zaterdag 15 augustus 2026 14:55 schreef Jippie het volgende:
[..]
Komt tolerant ook in jouw woordenboek voor?
Waar zeg ik dat dat een vreemd standpunt vindt? Ik laat dit etiket echter niet op mijzelf plakken, vandaar mijn reactie.quote:Op zaterdag 15 augustus 2026 15:41 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dat lijkt mij toch geen vreemd standpunt? Er zijn de nodige Westerlingen die zich om wat voor reden dan ook aangetrokken voelen tot de Islamitische culturen en hier een prettig gevoel bij hebben.
Denk aan de mensen die graag aanschuiven bij een iftar of in discussies het gevoel hebben de Islam en moslims met hand en tand te moeten verdedigen. Dat doe je niet als je er helemaal niets mee hebt.
Waar ging jij al vanuit?quote:Op zaterdag 15 augustus 2026 16:03 schreef Mike-The-Situation het volgende:
[..]
Ging ik al vanuit. Iig niet vanuit gelijkwaardigheid.
Zou je jezelf islamofoob noemen?quote:Op zaterdag 15 augustus 2026 16:12 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Zeker.
Alleen niet naar intoleranten zoals moslims. Die zelfs ideolische termen, mindsets en behandelingsvoorschriften hebben voor alles wat anders is dan moslims...
Ik wil mijn land en werelddeel graag ook zo tolerant houden. Maarja, als er een groep is die notabene geļmporteerd is die dat niet is, ben ik daar intolerant naar ja.
Vanwaar deze vraag?quote:
Dat krijg je met AI. Je moet echt įlles volledig zelf verifiėren alvorens het aan te nemen. Toch doen velen dat niet ofzo.quote:Op vrijdag 14 augustus 2026 21:05 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Hij gaat bij het verhaal over de Davidster al direct de fout in, het is in de oorsprong helemaal geen religieus symbool en komt voort uit wand of muurdecoratie.
Je uitspraken hierboven neigen anders wel naar Islamofobie, vandaar dat ik de behoefte had om je even een spiegel voor te houden.quote:Op zaterdag 15 augustus 2026 16:28 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Vanwaar deze vraag?
En nee. Een fobie is iets dat niet terecht is volgens mij. En gezien het gedrag van die groep...
Ik denk dat het heel gezond is die groep met argusogen en diepe twijfel te bekijken.
Waar doel je op met 'takkiya'?quote:Gemaakte tolerantie van die groep hoeft zelfs niet echt te zijn wegens 'takiyya'.
Ik zie eigenlijk meer overeenkomsten tussen het christendom en de islam en deze overeenkomsten worden steeds duidelijker als we teruggaan naar historische christelijke denominaties uit het oosten van de middenlandse zee.quote:Op zaterdag 15 augustus 2026 12:27 schreef HowardRoark het volgende:
Ik vind de titel van het topic niet echt passend. Niemand beweert namelijk dat Joden en moslims elkaars tegenpolen zouden zijn. Sterker nog, qua gebruiken hebben de Islam en het Jodendom veel met elkaar gemeen, meer dan dat het Jodendom met het Christendom heeft ondanks dat die qua religieuze leer een boel geschriften delen en beide door de aanwezigheid in het Westen en Europa een fase van liberalisering en verlichting hebben doorgemaakt.
Dat geloof ik, echter is echte gelijkwaardigheid ook erkennen dan er veel mensen zijn die geheel anders kijken naar hun medemens. Moslims bijv. tov Joden. En Joden tov vrijwel iedere niet Jood.quote:Op zaterdag 15 augustus 2026 16:25 schreef Jippie het volgende:
[..]
Waar ging jij al vanuit?
Ieder mens is gelijkwaardig in mijn ogen.
Ook de AI weet dit, dit is standaardkennis en het symbool komt veel voor in klassieke architectuur uit het midden oosten.quote:Op zaterdag 15 augustus 2026 16:28 schreef n__n het volgende:
[..]
Dat krijg je met AI. Je moet echt įlles volledig zelf verifiėren alvorens het aan te nemen. Toch doen velen dat niet ofzo.
Neigt naar een gezonde dosis.quote:Op zaterdag 15 augustus 2026 16:32 schreef Jippie het volgende:
[..]
Je uitspraken hierboven neigen anders wel naar Islamofobie, vandaar dat ik de behoefte had om je even een spiegel voor te houden.
[..]
Waar doel je op met 'takkiya'?
Oh ik geloof wel dat veel mensen argwanend zijn naar onbekenden. 'Wat de boer niet kent dat vreet hij niet'quote:Op zaterdag 15 augustus 2026 16:33 schreef Mike-The-Situation het volgende:
[..]
Dat geloof ik, echter is echte gelijkwaardigheid ook erkennen dan er veel mensen zijn die geheel anders kijken naar hun medemens. Moslims bijv. tov Joden. En Joden tov vrijwel iedere niet Jood.
Toch nog wat lachen op deze regenachtige middag.quote:Op zaterdag 15 augustus 2026 16:33 schreef Mike-The-Situation het volgende:
[..]
Moslims bijv. tov Joden. En Joden tov vrijwel iedere niet Jood.
Islamomisia dan?quote:Op zaterdag 15 augustus 2026 16:28 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Vanwaar deze vraag?
En nee. Een fobie is iets dat niet terecht is volgens mij. En gezien het gedrag van die groep...
Ik denk dat het heel gezond is die groep met argusogen en diepe twijfel te bekijken. Gemaakte tolerantie van die groep hoeft zelfs niet echt te zijn wegens 'takiyya'.
Tjah... als voorgaande boeren iedere keer vergiftigd raakte en zelfs stierven door het nieuwe vreten. Dan moet je het laten staan he...quote:Op zaterdag 15 augustus 2026 16:37 schreef Jippie het volgende:
[..]
Oh ik geloof wel dat veel mensen argwanend zijn naar onbekenden. 'Wat de boer niet kent dat vreet hij niet'
Een gezonde dosis van wat?quote:
Ik weet wat taqiyya betekent, het heeft niet de betekenis zoals jij het hierboven omsschrijft.quote:En taqiyya moet je zelf even opzoeken wat het is
Het gedeist houden, voor liegen en gedragen uit naam van de islam om te verbergen wat men echt wil.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |