abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_221573693
quote:
2s.gif Op vrijdag 14 augustus 2026 22:02 schreef Jippie het volgende:

[..]
Daar heb je vast een peer reviewed bron van ^O^
Een hoop foto's van de nasleep van terroristische aanslagen.

Maar het is voor niemand goed als ik hier concertgangers in de Bataclan laat zien die in hun eigen bloed op de grond liggen.
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter vrijdag 14 augustus 2026 @ 22:06:14 #27
485843 crew  Jippie
pi_221573706
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2026 21:22 schreef torentje het volgende:

[..]
Maar als je een ongelovige bent, krijgt men geen verdraagzaamheid terug van die geloven. Want die blijven reclame maken voor hun profeten en goden.
Dat geldt voor elke god/religie. Raakte op de middelbare school bevriend met een meisje uit de Jehova's getuigen gemeenschap. Nou die maakten er ook geen half werk van, zat ik als 13-jarige met een gezellig uitje mee in de lokale Koninkrijkszaal der Jehovah's getuigen :')
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter vrijdag 14 augustus 2026 @ 22:07:09 #28
485843 crew  Jippie
pi_221573709
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2026 22:03 schreef Koortsdroom het volgende:

[..]
Een hoop foto's van de nasleep van terroristische aanslagen.

Maar het is voor niemand goed als ik hier concertgangers in de Bataclan laat zien die in hun eigen bloed op de grond liggen.
Met andere woorden, he bent aan het buikspreken?
pi_221573719
quote:

[..]
Talloze boeken daarover.

En dan kom je uiteindelijk altijd bij datgene wat voor alle moslims heilig is; het (voor hun) heilige boek, de (voor hun) heilige profeet.

''Alles en iedereen niet-islamitisch is uiteindelijk per definitie; niet okee > fout > beschamend > gevaarlijk > de ''vijand''...''.
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef @Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
  Moderator vrijdag 14 augustus 2026 @ 22:10:34 #30
500105 crew  vul_maar_in
Doe je toch wel...
pi_221573728
quote:
4s.gif Op vrijdag 14 augustus 2026 22:09 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]
Talloze boeken daarover.

En dan kom je uiteindelijk altijd bij datgene wat voor alle moslims heilig is; het (voor hun) heilige boek, de (voor hun) heilige profeet.

Alles en iedereen niet-islamitisch is per definitie; niet okee > fout > beschamend > gevaarlijk > de ''vijand''.
Zonder het een idealistische dreiging te maken is dat wel een beetje de bottom line. Weet ook niet zo goed hoe dat anders te framen.
- vmi voor intimi -
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter vrijdag 14 augustus 2026 @ 22:12:50 #31
485843 crew  Jippie
pi_221573747
quote:

[..]
Talloze boeken daarover.

''Alles en iedereen niet-islamitisch is uiteindelijk per definitie; niet okee > fout > beschamend > gevaarlijk > de ''vijand''...''.
Ik zie dat inderdaad in verschillende gradaties terug in het nieuws, maar persoonlijk heb ik dat in prive of op het werk nog nooit meegemaakt.
pi_221573775
quote:
Ik vraag me wel eens af of mensen gewoon héél snel vergeten.

Samuel Paty, de Franse leraar die werd onthoofd omdat hij in de klas cartoons van Mohammed liet zien.

Onthoofd worden. In je eigen Westerse land. Vanwege cartoons. (!)

Je zou toch denken dat er wat alarmbelletjes af zouden gaan bij Jippie en andere lieve mensen over de 'tegenpolen' van de islam.

Maar hey, ik kan er naast zitten natuurlijk. O-)
pi_221573783
quote:

[..]
Meen je dit lol
'Correct me if i'm wrong, for I'll be quite thankful for the lesson learned.' - Author unknown, 1987
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter vrijdag 14 augustus 2026 @ 22:24:26 #34
485843 crew  Jippie
pi_221573827
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2026 22:16 schreef Koortsdroom het volgende:

[..]
Ik vraag me wel eens af of mensen gewoon héél snel vergeten.

Samuel Paty, de Franse leraar die werd onthoofd omdat hij in de klas cartoons van Mohammed liet zien.

Onthoofd worden. In je eigen Westerse land. Vanwege cartoons. (!)

Je zou toch denken dat er wat alarmbelletjes af zouden gaan bij Jippie en andere lieve mensen over de 'tegenpolen' van de islam.

Maar hey, ik kan er naast zitten natuurlijk. O-)
Kap eens met die stemmingmakerij. Ik zie niet in elke moslim een potentiële hoofdafhakker, net zo min dat ik in elke man een verkrachter zie. Maar ik weet dat van beide types er genoeg rondlopen op deze aardkloot.
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter vrijdag 14 augustus 2026 @ 22:25:11 #35
485843 crew  Jippie
pi_221573831
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2026 22:17 schreef Mike-The-Situation het volgende:

[..]
Meen je dit lol
Wat denk je zelf?
pi_221573907
quote:
2s.gif Op vrijdag 14 augustus 2026 22:12 schreef Jippie het volgende:

[..]
Ik zie dat inderdaad in verschillende gradaties terug in het nieuws, maar persoonlijk heb ik dat in prive of op het werk nog nooit meegemaakt.
(Niet) herkenbaar.

Ik heb islamitische collega's gehad, had en heb islamitische buren, maar daar blijft / bleef het contact oppervlakkig tot de ''goedemorgen 's'' en ''hoe gaat het 's''. En dat zijn allemaal nette en vriendelijke mensen. Het contact verloopt / verliep altijd netjes en vriendelijk.

In mijn familie had ik prachtig contact met iemand met islamitische origin, dat veranderde toen ik voorbij het oppervlakkige probeerde te gaan, waarna de familie kapot werd gescheurd.

Ga persoonlijk of prive voorbij het oppervlakkige en uiteindelijk zul je altijd bij de onoverkoombare zienswijze komen.

Zeggen dat de moderne westerse wereld en de islamitische wereld tegenpolen zijn is een understatement van heb ik jou daar.
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef @Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
  vrijdag 14 augustus 2026 @ 22:34:20 #37
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_221573919
Oke, er wonen enkele Syriërs in mijn straat en dat zijn echt hele vriendelijke lui, maar wel die hard moslims. Je kunt er prima gesprekken mee voeren, maar over Israël geen goed woord.
pi_221574374
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2026 22:16 schreef Koortsdroom het volgende:

[..]

Dat zijn de extremisten of fundamentalisten.

De rest van de moslims is allemaal voor gelijkheid van de gelovige man.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_221574410
Wie denkt dat joden en moslims elkaars tegenpolen zijn, heeft geen kennis van de joodse of islamitische geschiedenis, noch van die religies zelf.
pi_221574652
Joden zijn de grondleggers van het monotisme.

Christenen zijn van oorsprong een joodse sekte, wie binnen het roomse rijk veel aanhang vond onder de verschillende bevolkingsgroepen binnen dat rijk. Hierdoor ook extreem veel variantie binnen het christendom vooral in de eerste Eeuwen na christus. en Nu nog steeds, In Etiopie, beleiden ze een ander christendom dan in Egypte en ook weer anders dan Armenie (volgens mij de oudste christelijke stromingen die er zijn).

Islam is een voor oorsprong christelijke sekte met Arabierse culturele invloeden uit jaren van mohammed. Veel dingen zoals gesluierd of vrouwen niet in het openbaar mochten verschijnen, waren ook normale zaken voordat de Islam opkwam.

Islam was een christelijke sekte vanuit de Arianistische stroming. Die zich ook terug grepen op veel joodse gebruiken (halal / kosjer, besnijdis de voorbeelden zijn ontelbaar).

Waar wij westerlingen de afgelopen 250 jaar steeds verdraagzamer werden (even WO2, sovjet unie etc) naar minderheden. Werden de moslims juist sinds de 20e eeuw veel radicaler en extremer naar minderheden, zoals de genocide op christelijke bevolking binnen het ottomaanse / nieuwe turkse rijk.
pi_221574673
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2026 23:22 schreef ejtleeditnA het volgende:
Wie denkt dat joden en moslims elkaars tegenpolen zijn, heeft geen kennis van de joodse of islamitische geschiedenis, noch van die religies zelf.
Stelletje ongelovigen :(
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
  Moderator zaterdag 15 augustus 2026 @ 00:05:07 #42
500105 crew  vul_maar_in
Doe je toch wel...
pi_221574676
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2026 23:22 schreef ejtleeditnA het volgende:
Abrahamists unite!

Maar het gaat de meeste niet om de oorsprong maar om de uitvloeisels....
- vmi voor intimi -
pi_221574979
De lastige punt met geloof, is dat er altijd iemand die eigen geloof misbruik van maken voor eigen doeleinden of agenda. Zolang dat zo blijft, is iedereen mooi slachtoffer van. Ongeacht welk geloof je uitoefent.

Ook voor ongelovigen of iemand die beweert atheïst is.

Alles wat op aarde gebeurt, is onze verantwoordelijkheid niet van die onzichtbare figuur.
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
  Moderator zaterdag 15 augustus 2026 @ 02:08:12 #44
500105 crew  vul_maar_in
Doe je toch wel...
pi_221574981
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2026 02:05 schreef Captain_Ghost het volgende:
De lastige punt met geloof, is dat er altijd iemand die eigen geloof misbruik van maken voor eigen doeleinden of agenda. Zolang dat zo blijft, is iedereen mooi slachtoffer van. Ongeacht welk geloof je uitoefent.

Ook voor ongelovigen of iemand die beweert atheïst is.

Alles wat op aarde gebeurt, is onze verantwoordelijkheid niet van die onzichtbare figuur.
Ja dat ben ik met je eens. En nu ga ik eens even recalcitrant doen:

Zonder geloof waren wij er niet eens geweest. Welke vorm dan ook. Van bange holbewoners in het donker tot bijna alle grote geloofsstromingen. Het merendeel is vormend geweest.

Kijk naar Europa... Kom er maar eens aan zonder de macht van de kerk (Zonder oordeel, maar het staat er nu wel). Geloof was niet altijd heel verlichtend maar maakte wel dingen mogelijk die we zonder niet voor elkaar hadden gekregen. En dat geldt voor de meeste volkeren die iets op terug te kijken hebben.

-aldus een atheïst-

[ Bericht 1% gewijzigd door vul_maar_in op 15-08-2026 04:20:57 ]
- vmi voor intimi -
pi_221575073
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2026 02:08 schreef vul_maar_in het volgende:

[..]
Ja dat ben ik met je eens. En nu ga ik eens even recalcitrant doen:

Zonder geloof waren wij er niet eens geweest. Welke vorm dan ook. Van bange holbewoners in het donker tot bijna alle grote geloofsstromingen. Het merendeel is vormend geweest.

Kijk naar Europa... Kom er maar eens aan zonder de macht van de kerk (Zonder oordeel, maar het staat er nu wel). Geloof was niet altijd heel verlichtend maar maakte wel dingen mogelijk die we zonder niet voor elkaar hadden gekregen. En dat geldt voor de meest volkeren die iets op terug te kijken hebben.

-aldus een atheïst-
Daarom hoeven we geloof niet weg te nemen om vooruitgang te krijgen. We moeten vooral voorkomen dat geloof, politiek of welke ideologie dan ook bepaalt dat bepaalde kennis niet onderzocht mag worden.

Zolang we met elkaar in discussie kunnen gaan zonder elkaar vanwege onze overtuigingen af te maken, kunnen verschillende ideeën prima naast elkaar bestaan. Kijk bijvoorbeeld naar Galileo.

Tegelijkertijd mogen mensen natuurlijk hun eigen interpretatie van hun geloof hebben. Religies zijn door de geschiedenis heen ook voortdurend veranderd door menselijke interpretatie en maatschappelijke ontwikkelingen. Het probleem ontstaat wat mij betreft pas wanneer iemand zijn eigen interpretatie als absoluut en onaantastbaar beschouwt en die vervolgens aan anderen wil opleggen.

Uiteindelijk vind ik het belangrijker dat we elkaar de ruimte geven om te geloven, twijfelen, onderzoeken en van mening te veranderen. Dat is volgens mij juist hoe een samenleving vooruitkomt.
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
pi_221575119
quote:
4s.gif Op vrijdag 14 augustus 2026 22:33 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]
(Niet) herkenbaar.

Ik heb islamitische collega's gehad, had en heb islamitische buren, maar daar blijft / bleef het contact oppervlakkig tot de ''goedemorgen 's'' en ''hoe gaat het 's''. En dat zijn allemaal nette en vriendelijke mensen. Het contact verloopt / verliep altijd netjes en vriendelijk.

In mijn familie had ik prachtig contact met iemand met islamitische origin, dat veranderde toen ik voorbij het oppervlakkige probeerde te gaan, waarna de familie kapot werd gescheurd.

Ga persoonlijk of prive voorbij het oppervlakkige en uiteindelijk zul je altijd bij de onoverkoombare zienswijze komen.

Zeggen dat de moderne westerse wereld en de islamitische wereld tegenpolen zijn is een understatement van heb ik jou daar.
Deze ervaring heb ik helaas ook.
OH NOES!!1*&@^!!*@!!@$*^!!!!!!!!
pi_221575128
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2026 21:21 schreef Momo het volgende:

[..]
Dit is toch voor elke geloof zo. Voor de huidige geloven waren er andere geloven. Wat is de kans dat een van die verhaaltjes ineens volledig waar blijkt te zijn?
Inderdaad. Al die heilige reclame folders die de mensheid heeft voortgebracht. Als er uit al die verchillende goden een ware god is waar we allemaal redding van nodig hebben, doe dat dan gewoon. Het leven is veel te ingewikkeld voor een mens om een pad te kiezen door allerlei religieuze verhaaltjes, puzzels en teksten te ontcijferen.
En als je dan denkt dat je de WAARHEID hebt gevonden, moet je anderen overtuigen. Is dat niet een beetje ingewikkeld? Echte goden zouden volwassen en efficiente methoden bedenken om mensen te bereiken.
Zelfs op FOK in dit topic hebben mensen contact met elkaar. Maar de goden zijn op de een of andere manier gehandicapt.
“People will forgive you for being wrong, but they will never forgive you for being right ”
― Thomas Sowell
  zaterdag 15 augustus 2026 @ 07:48:03 #48
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_221575239
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2026 21:22 schreef vul_maar_in het volgende:
Ik vind het tijd dat we Zoraisme weer eens een kans geven.
Alle heil aan Enlil.

Enlils bevelen zijn heilig,
zijn woorden zijn onveranderlijk en verheven!
Zijn woord is zo zwaar als de hemel,
en er is niemand die het kan optillen.
Hij is de machtige heer,
de grootste in de hemel en op aarde,
de alwetende rechter,
de wijze met een grenzeloos intellect

Of anders Quetzalcoatl

Ik ben Quetzalcoatl, de Gevederde Slang!
Geworpen in het heilige vuur,
zoals de gevangene die oprijst,
getransformeerd en herboren tot de schitterende Zon.
Waar brak hij open als een prachtige bloem?
Waar barstte zijn glorie open als een bloesem?
In het land van de Otomi, in de aangrenzende velden!
O, Mexicanen (Azteken)!
Hij werd daar geofferd,
met zijn schild en zijn heilige, kosmische lichaamsverf.
Hij bood zichzelf aan in de landen van onze buren.

Die laatste stak zichzelf in de fik om Venus te worden. Kom daar maar om bij Allah, Jahweh of die ene daartussen.
pi_221575263
Dus die oude man met een baard is een young scientist?
pi_221575423
Nou ook in niet Moslimlanden zijn veel Joden op veel plekken gewoon niet meer welkom.

twitter
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')