Een hoop foto's van de nasleep van terroristische aanslagen.quote:Op vrijdag 14 augustus 2026 22:02 schreef Jippie het volgende:
[..]
Daar heb je vast een peer reviewed bron van
Dat geldt voor elke god/religie. Raakte op de middelbare school bevriend met een meisje uit de Jehova's getuigen gemeenschap. Nou die maakten er ook geen half werk van, zat ik als 13-jarige met een gezellig uitje mee in de lokale Koninkrijkszaal der Jehovah's getuigenquote:Op vrijdag 14 augustus 2026 21:22 schreef torentje het volgende:
[..]
Maar als je een ongelovige bent, krijgt men geen verdraagzaamheid terug van die geloven. Want die blijven reclame maken voor hun profeten en goden.
Met andere woorden, he bent aan het buikspreken?quote:Op vrijdag 14 augustus 2026 22:03 schreef Koortsdroom het volgende:
[..]
Een hoop foto's van de nasleep van terroristische aanslagen.
Maar het is voor niemand goed als ik hier concertgangers in de Bataclan laat zien die in hun eigen bloed op de grond liggen.
Talloze boeken daarover.quote:Op vrijdag 14 augustus 2026 22:02 schreef Jippie het volgende:
[..]
Zonder het een idealistische dreiging te maken is dat wel een beetje de bottom line. Weet ook niet zo goed hoe dat anders te framen.quote:Op vrijdag 14 augustus 2026 22:09 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
Talloze boeken daarover.
En dan kom je uiteindelijk altijd bij datgene wat voor alle moslims heilig is; het (voor hun) heilige boek, de (voor hun) heilige profeet.
Alles en iedereen niet-islamitisch is per definitie; niet okee > fout > beschamend > gevaarlijk > de ''vijand''.
Ik zie dat inderdaad in verschillende gradaties terug in het nieuws, maar persoonlijk heb ik dat in prive of op het werk nog nooit meegemaakt.quote:Op vrijdag 14 augustus 2026 22:09 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
Talloze boeken daarover.
En dan kom je uiteindelijk altijd bij datgene wat voor alle moslims heilig is; het (voor hun) heilige boek, de (voor hun) heilige profeet.
''Alles en iedereen niet-islamitisch is uiteindelijk per definitie; niet okee > fout > beschamend > gevaarlijk > de ''vijand''...''.
Ik vraag me wel eens af of mensen gewoon héél snel vergeten.quote:Op vrijdag 14 augustus 2026 22:09 schreef SpaceOddity het volgende:
Meen je dit lolquote:Op vrijdag 14 augustus 2026 22:02 schreef Jippie het volgende:
[..]
Kap eens met die stemmingmakerij. Ik zie niet in elke moslim een potentiële hoofdafhakker, net zo min dat ik in elke man een verkrachter zie. Maar ik weet dat van beide types er genoeg rondlopen op deze aardkloot.quote:Op vrijdag 14 augustus 2026 22:16 schreef Koortsdroom het volgende:
[..]
Ik vraag me wel eens af of mensen gewoon héél snel vergeten.
Samuel Paty, de Franse leraar die werd onthoofd omdat hij in de klas cartoons van Mohammed liet zien.
Onthoofd worden. In je eigen Westerse land. Vanwege cartoons. (!)
Je zou toch denken dat er wat alarmbelletjes af zouden gaan bij Jippie en andere lieve mensen over de 'tegenpolen' van de islam.
Maar hey, ik kan er naast zitten natuurlijk.
(Niet) herkenbaar.quote:Op vrijdag 14 augustus 2026 22:12 schreef Jippie het volgende:
[..]
Ik zie dat inderdaad in verschillende gradaties terug in het nieuws, maar persoonlijk heb ik dat in prive of op het werk nog nooit meegemaakt.
Dat zijn de extremisten of fundamentalisten.quote:Op vrijdag 14 augustus 2026 22:16 schreef Koortsdroom het volgende:
[..]
Je zou toch denken dat er wat alarmbelletjes af zouden gaan bij Jippie en andere lieve mensen over de 'tegenpolen' van de islam.
Stelletje ongelovigenquote:Op vrijdag 14 augustus 2026 23:22 schreef ejtleeditnA het volgende:
Wie denkt dat joden en moslims elkaars tegenpolen zijn, heeft geen kennis van de joodse of islamitische geschiedenis, noch van die religies zelf.
Abrahamists unite!quote:Op vrijdag 14 augustus 2026 23:22 schreef ejtleeditnA het volgende:
Wie denkt dat joden en moslims elkaars tegenpolen zijn, heeft geen kennis van de joodse of islamitische geschiedenis, noch van die religies zelf.
Ja dat ben ik met je eens. En nu ga ik eens even recalcitrant doen:quote:Op zaterdag 15 augustus 2026 02:05 schreef Captain_Ghost het volgende:
De lastige punt met geloof, is dat er altijd iemand die eigen geloof misbruik van maken voor eigen doeleinden of agenda. Zolang dat zo blijft, is iedereen mooi slachtoffer van. Ongeacht welk geloof je uitoefent.
Ook voor ongelovigen of iemand die beweert atheïst is.
Alles wat op aarde gebeurt, is onze verantwoordelijkheid niet van die onzichtbare figuur.
Daarom hoeven we geloof niet weg te nemen om vooruitgang te krijgen. We moeten vooral voorkomen dat geloof, politiek of welke ideologie dan ook bepaalt dat bepaalde kennis niet onderzocht mag worden.quote:Op zaterdag 15 augustus 2026 02:08 schreef vul_maar_in het volgende:
[..]
Ja dat ben ik met je eens. En nu ga ik eens even recalcitrant doen:
Zonder geloof waren wij er niet eens geweest. Welke vorm dan ook. Van bange holbewoners in het donker tot bijna alle grote geloofsstromingen. Het merendeel is vormend geweest.
Kijk naar Europa... Kom er maar eens aan zonder de macht van de kerk (Zonder oordeel, maar het staat er nu wel). Geloof was niet altijd heel verlichtend maar maakte wel dingen mogelijk die we zonder niet voor elkaar hadden gekregen. En dat geldt voor de meest volkeren die iets op terug te kijken hebben.
-aldus een atheïst-
Deze ervaring heb ik helaas ook.quote:Op vrijdag 14 augustus 2026 22:33 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
(Niet) herkenbaar.
Ik heb islamitische collega's gehad, had en heb islamitische buren, maar daar blijft / bleef het contact oppervlakkig tot de ''goedemorgen 's'' en ''hoe gaat het 's''. En dat zijn allemaal nette en vriendelijke mensen. Het contact verloopt / verliep altijd netjes en vriendelijk.
In mijn familie had ik prachtig contact met iemand met islamitische origin, dat veranderde toen ik voorbij het oppervlakkige probeerde te gaan, waarna de familie kapot werd gescheurd.
Ga persoonlijk of prive voorbij het oppervlakkige en uiteindelijk zul je altijd bij de onoverkoombare zienswijze komen.
Zeggen dat de moderne westerse wereld en de islamitische wereld tegenpolen zijn is een understatement van heb ik jou daar.
Inderdaad. Al die heilige reclame folders die de mensheid heeft voortgebracht. Als er uit al die verchillende goden een ware god is waar we allemaal redding van nodig hebben, doe dat dan gewoon. Het leven is veel te ingewikkeld voor een mens om een pad te kiezen door allerlei religieuze verhaaltjes, puzzels en teksten te ontcijferen.quote:Op vrijdag 14 augustus 2026 21:21 schreef Momo het volgende:
[..]
Dit is toch voor elke geloof zo. Voor de huidige geloven waren er andere geloven. Wat is de kans dat een van die verhaaltjes ineens volledig waar blijkt te zijn?
Alle heil aan Enlil.quote:Op vrijdag 14 augustus 2026 21:22 schreef vul_maar_in het volgende:
Ik vind het tijd dat we Zoraisme weer eens een kans geven.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |