abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_221576860
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2026 11:55 schreef StaceySinger het volgende:

[..]
onverwachte plekken ?
Files kunnen overal ontstaan.
Ze worden zelfs op borden boven de weg aangegeven en ruim van tevoren zie waarschuwing borden
zachter rijden - 90-70-50 tot stapvoets.
Er zijn geen matrixborden daar.
Wait for the ricochet.
Ein Besonderes unter den Besten.
  zaterdag 15 augustus 2026 @ 12:00:11 #177
473584 Gretzl
Bij nader inzien altijd 8eraf
pi_221576862
Wat een leipo. Zeg dan niets vice-voorzitter... :')

Jos begrijpt niet hoeveel extra ongelukken er zouden gebeuren wanneer het wettelijk toegestaan is voor tractoren (of andere voertuigen met zo'n lage snelheid) om op de snelweg te rijden...

Gisteren was het helemaal bloedlink omdat er een groot snelheidsverschil ontstond tussen voertuigen op de linker- en rechterbaan. De tractoren zouden immers alleen rechts rijden. Zulke snelheidsverschillen geven - zeker op stukken snelweg zonder matrixborden - heel vervelende, plotselinge files. Waardoor je niet zelden een noodstop moet maken om een aanrijding te voorkomen. In de praktijk lukt het niet elke automobilist om daar goed op te reagren.

quote:
Het is "niet fair" om direct een verband te leggen tussen actievoerende boeren in Den Bosch en het dodelijke ongeluk op de A59, zegt vicevoorzitter Jos Ubels van de actiegroep Farmers Defence Force (FDF).

Geschreven door
Ron Vorstermans

"We zijn er altijd voor dat het veilig en netjes verloopt, voor boeren en burgers. Maar op dit moment wordt een rechtstreeks verband getrokken tussen het protest in Den Bosch en het ongeluk", zegt Ubels. "Ik wil opkomen voor actievoerders, door te zeggen dat het niet fair is hun nu de schuld te geven."

Ongeluk gebeurde in staart van file
Vrijdag overleden twee mensen bij een ongeluk op de A59. Dat gebeurde in de staart van een file die was ontstaan door tractoren die op de snelweg naar Den Bosch reden.

Ubels stelt dat kop-staartbotsingen ontstaan als automobilisten niet opletten, en dat het niet relevant is waardoor die file is ontstaan.

FDF gaat geen extra oproep doen om snelwegen te mijden met tractoren, zegt Ubels desgevraagd. In gedragscodes op de FDF-site voor eerdere protesten is te zien dat de organisatie leden oproept niet de snelweg op te gaan.

Volgens Ubels overlegt FDF bij acties ook met de autoriteiten over de veiligheid.

Alle verhalen over de boerenprotesten vind je op onze dossierpagina.
https://www.omroepbrabant(...)renprotest-niet-fair

[ Bericht 5% gewijzigd door Gretzl op 15-08-2026 12:06:31 ]
Bloodbuzz Ohio: Gretzl wilde heel graag The National éindelijk in de Top 2000 hebben | Concert stats | Last.fm
Do whatever the TV tells us
Stay inside our rosy-minded fuzz
So worry not, all things are well
  Moderator zaterdag 15 augustus 2026 @ 12:07:03 #178
375570 crew  Cyan9
pi_221576892
quote:
7s.gif Op zaterdag 15 augustus 2026 12:00 schreef Gretzl het volgende:

Jos begrijpt niet hoeveel extra ongelukken er zouden gebeuren wanneer het wettelijk toegestaan is voor tractoren (of andere voertuigen met zo'n lage snelheid) om op de snelweg te rijden...

Gisteren was het helemaal bloedlink omdat er een groot snelheidsverschil ontstond tussen voertuigen op de linker- en rechterbaan. De tractoren zouden immers alleen rechts rijden. Zulke snelheidsverschillen geven - zeker op stukken snelweg zonder matrixborden - heel vervelende, plotselinge files.
[..]
Diep triest maar wel in de lijn der verwachting. Zelfreflectie zit niet in het repertoire.
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
  zaterdag 15 augustus 2026 @ 12:17:36 #179
169715 Mano_
Manomanoman..
pi_221576939
quote:
7s.gif Op zaterdag 15 augustus 2026 12:00 schreef Gretzl het volgende:

Gisteren was het helemaal bloedlink omdat er een groot snelheidsverschil ontstond tussen voertuigen op de linker- en rechterbaan. De tractoren zouden immers alleen rechts rijden. Zulke snelheidsverschillen geven - zeker op stukken snelweg zonder matrixborden - heel vervelende, plotselinge files. Waardoor je niet zelden een noodstop moet maken om een aanrijding te voorkomen. In de praktijk lukt het niet elke automobilist om daar goed op te reagren.
[..]
Toch heeft hij hier wat mij betreft wel gewoon gelijk hoor. Of geef je bij andere file-ongevallen ook de schuld aan de veroorzaker van die file, zoals Rijkswaterstaat of loslopende koeien bijvoorbeeld? Of de weginrichting, waardoor er een file op de rijstrook voor een afrit is bij grote drukte?

Nee, hier heeft gewoon iemand niet op zitten letten en die heeft 2 doden en 6 gewonden op z'n geweten. Dat kan je niemand anders aanrekenen.
pi_221577204
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2026 12:26 schreef Niels0Kurovski het volgende:
Bekende framing-tactiek, de werkelijkheid omdraaien.
[..]
Mij uitmaken voor communist haha. Laat je nakijken ajb.
Tip. Misschien moet je eens wat minder projecteren en leren hoe je een inhoudelijke discussie voert, i.p.v. te strooien met ad hominems en suffe oneliners. Dan wordt het een stuk gezelliger hier.
"Common sense is not so common" --Voltaire
pi_221577216
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2026 12:41 schreef AchJa het volgende:

[..]
Oh, dan hoef je niet meer op het verkeer te letten dus, goed dat ik het weet... :')
Nee, natuurlijk moet je daarop letten, alleen haar argument was wwt gemankeerd. Sterker nog, als je dat als voldongen feit aanneemt ('ik word wel gewaarshuwd door matrixborden ') let je mogelijk juist minder op.
Wait for the ricochet.
Ein Besonderes unter den Besten.
  zaterdag 15 augustus 2026 @ 12:46:23 #183
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_221577236
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2026 23:25 schreef GerryDV het volgende:

[..]
Tractoren zin tenminste nog voertuigen die in beweging, georganiseerd, met politiebegeleiding en in een stoet heel duidelijk en zichtbaar over de snelweg rijden. XR terroristen staan of zitten als voetgangertje/kneuzen die het zijn stil op een snelweg zonder enige goedkeuring of begeleiding met alle gevaarlijke scenario’s van dien.

Jij bent echt een grote zwetser man.
Je bedoelt de vergelijking tussen vreedzaam maar ergerlijk demonstreren en "demonstreren" door hooibalen, oude tractorbanden, smerig afval en asbest op een hoop in de fik te steken en barricades opwerpen van afval om autos te laten verongelukken?

Flikker toch op met je smerige vergelijkingen. Ook lekker "gedemonstreerd" zeker op het Malieveld vorig jaar september?
  zaterdag 15 augustus 2026 @ 12:50:31 #184
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_221577254
Botte pech voor de boeren dat mensen zo onoplettend waren om op een file is te rijden. Het is immers niet zo dat er zelden een file staat op een snelweg. Daar moet je altijd rekening mee houden. Niet de schuld van de boeren dus maar van degene die er tegen aan reed.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_221577257
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2026 11:40 schreef Middelpunt het volgende:

Stoer om dat zo te zeggen. Maar feit is nu eenmaal daar het risico vergroot wordt. Er rijden nu eenmaal mensen op e snelweg en die hebben de eigenschap dat ze wel eens fouten maken. Doordat er nu op onverwachte plekken files worden veroorzaakt, verhoog je de kans op nare ongelukken. Waarschijnlijk zijn die slachtoffers ook niet (alleen) degene die er achterop is geklapt. Dan kan je wel stoer roepen dat ze hun rijbewijs in moeten leveren, maar daar hebben die slachtoffers niks meer aan.
Niks "stoers" aan. Dit is iig al sinds de RVV van 1966 geregeld...

quote:
Hij moet in staat zijn zijn voertuig tot stilstand te brengen binnen de afstand waarover hij de weg kan overzien en waarover deze vrij is.
En daar is verder niks aan veranderd:

quote:
De hoofdregel: de achteroprijder is aansprakelijk

In de meeste gevallen is de achteroprijdende partij aansprakelijk voor de schade. Dit is gebaseerd op artikel 19 van het Reglement verkeersregels en verkeerstekens 1990 (RVV 1990). Hierin staat dat een bestuurder het volgende:

“De bestuurder moet in staat zijn zijn voertuig tot stilstand te brengen binnen de afstand waarover hij de weg kan overzien en waarover deze vrij is.”
Kortom, als je een file niet ziet aankomen, zeker tegenwoordig met de max van 100 km/h overdag, dan heb je niks op de weg te zoeken, simpel zat.

En als ik die foto's zo eens bekijk is die BMW er niet met 50 km/h ingereden...

[ Bericht 0% gewijzigd door AchJa op 15-08-2026 13:09:11 ]
  zaterdag 15 augustus 2026 @ 12:52:23 #186
500822 Niels0Kurovski
Extreem linkshandig
pi_221577261
quote:
14s.gif Op zaterdag 15 augustus 2026 12:42 schreef nelaeryn het volgende:

[..]
Tip. Misschien moet je eens wat minder projecteren en leren hoe je een inhoudelijke discussie voert, i.p.v. te strooien met ad hominems en suffe oneliners. Dan wordt het een stuk gezelliger hier.
lol. De boel verdraaien en mij proberen te framen. Gaan we niets mee doen die tip van jou.
Alles blijft. Alles gaat voorbij. Alles blijft voorbijgaan. JD.
pi_221577276
Hulp uit onverwachte hoek... _O-

quote:
Dodelijk ongeluk bij boerenprotest was te voorkomen, zegt advocaat: ‘Dit is omgekeerde wereld’

Boos worden op de boeren die vrijdag opnieuw snelwegen blokkeerden? Niet doen, zegt de bekende strafrechtadvocaat Willem Jebbink. Want het zijn volgens hem de autoriteiten die hebben gefaald. „De politie had beter moeten faciliteren.”

Het standpunt komt wellicht uit onverwachte hoek. Jebbink treedt regelmatig op voor activisten van Extinction Rebellion. In zijn hele carrière stond hij ooit één protestboer bij. „Met goed gevolg.”
Premium, maar daar weten jullie wel mee te dealen gok ik.
pi_221577287
Op dinsdag 25 februari 2020 12:55 schreef Pumpalov het volgende:
een beetje zo'n lichtgetinte inteeltkop als dat filosoofert heeft.
pi_221577304
Enne, bijna overal zie je vergelijkbare foto's als deze voorbijkomen... De dikke BMW die er met weet ik hoeveel kilometer per uur vol ingeklapt is (en dus de schuldige) daar moet je weer om zoeken...

zaterdag 15 augustus 2026 @ 13:18:05 #190
213134 Momo
WLR en ESF hooligan
pi_221577331
quote:
Heftig om beide ouders tegelijk te verliezen.
pi_221577586
quote:
80s.gif Op zaterdag 15 augustus 2026 12:17 schreef Mano_ het volgende:

[..]
Toch heeft hij hier wat mij betreft wel gewoon gelijk hoor. Of geef je bij andere file-ongevallen ook de schuld aan de veroorzaker van die file, zoals Rijkswaterstaat of loslopende koeien bijvoorbeeld? Of de weginrichting, waardoor er een file op de rijstrook voor een afrit is bij grote drukte?

Nee, hier heeft gewoon iemand niet op zitten letten en die heeft 2 doden en 6 gewonden op z'n geweten. Dat kan je niemand anders aanrekenen.
Niet opletten is een aanname. Het kan soms zo plotseling gebeuren dat een ongeval echt onoverkomelijk is. Als iedereen (of veel) automobilisten opeens vol op de rem moeten krijg je gewoon een harmonica effect. En dan kan het soms zo zijn dat je gewoon goed oplet en snel op de rem trapt maar die ene seconde toch te laat is.

Rijkswaterstaat doet niet voor niks pijlen en matrixborden aan. En koeien is iets onverwachts, niet bewust gedaan. Je moet gewoon niet met een tractor de snelweg op. Ik zeg niet dat het de schuld van die boeren is, maar ze zijn wel deels verantwoordelijk
pi_221577838
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2026 13:03 schreef AchJa het volgende:
Enne, bijna overal zie je vergelijkbare foto's als deze voorbijkomen... De dikke BMW die er met weet ik hoeveel kilometer per uur vol ingeklapt is (en dus de schuldige) daar moet je weer om zoeken...

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Typisch.

Qua alles
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  zaterdag 15 augustus 2026 @ 14:01:04 #193
169715 Mano_
Manomanoman..
pi_221577842
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2026 13:38 schreef alopio het volgende:

[..]
Niet opletten is een aanname. Het kan soms zo plotseling gebeuren dat een ongeval echt onoverkomelijk is. Als iedereen (of veel) automobilisten opeens vol op de rem moeten krijg je gewoon een harmonica effect. En dan kan het soms zo zijn dat je gewoon goed oplet en snel op de rem trapt maar die ene seconde toch te laat is.
Toch niet mee eens. Je moet gewoon altijd kunnen stoppen. Aan de foto te zien is dit met een behoorlijke snelheid gegaan, niet wat er gebeurt als beide auto’s tegelijk reageren op wat er plotseling gebeurt. In dat geval zou er wat blikschade zijn, dit heeft er alle schijn van dat de auto van de slachtoffers stil stond en de BMW er met hoge snelheid op is geklapt. Recht erin, dus ook geen poging om uit te wijken. Het is een aanname ja, maar eentje die ik met vertrouwen doe afgaande op de foto’s.
quote:
Rijkswaterstaat doet niet voor niks pijlen en matrixborden aan. En koeien is iets onverwachts, niet bewust gedaan. Je moet gewoon niet met een tractor de snelweg op. Ik zeg niet dat het de schuld van die boeren is, maar ze zijn wel deels verantwoordelijk
Je moet gewoon opletten en afstand houden. Dan was dit niet gebeurd. Ik zeg dat het 100% schuld van de bestuurder van die BMW was, die boeren hebben hier geen enkel aandeel in.
pi_221578217
quote:
:'(
pi_221578226
quote:
80s.gif Op zaterdag 15 augustus 2026 14:01 schreef Mano_ het volgende:

[..]
Toch niet mee eens. Je moet gewoon altijd kunnen stoppen. Aan de foto te zien is dit met een behoorlijke snelheid gegaan, niet wat er gebeurt als beide auto’s tegelijk reageren op wat er plotseling gebeurt. In dat geval zou er wat blikschade zijn, dit heeft er alle schijn van dat de auto van de slachtoffers stil stond en de BMW er met hoge snelheid op is geklapt. Recht erin, dus ook geen poging om uit te wijken. Het is een aanname ja, maar eentje die ik met vertrouwen doe afgaande op de foto’s.
[..]
Je moet gewoon opletten en afstand houden. Dan was dit niet gebeurd. Ik zeg dat het 100% schuld van de bestuurder van die BMW was, die boeren hebben hier geen enkel aandeel in.
Ik zie geen remsporen.
pi_221578240
Dat moet echt een gigantische klap zijn geweest.
Lijkt er inderdaad op dat hij er vol is in gereden, zonder te remmen.
Maar laten we voorzichtig zijn met hoe het kan ... bestuurder BMW kan ook onwel zijn geworden. Onderzoek zal het uitwijzen.
pi_221578241
twitter

:') :') :') :') :') :')

Ergens verbaast het me ook totaal niet. Complete schijt aan de hele wereld.
OH NOES!!1*&@^!!*@!!@$*^!!!!!!!!
pi_221578245
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 augustus 2026 14:49 schreef Regilio_ het volgende:
[ x ]

Ik heb em net in het XR topic gezet ook.

Vooral dit. :(

quote:
Een woordvoerder zegt dat er „best wel over nagedacht” is of ze de demonstratie door wilden laten gaan na het dodelijke ongeval van vrijdag op de A59 bij Heesch. Dat ongeluk gebeurde in de staart van een file die was ontstaan door tractoren die via de snelweg onderweg waren naar Den Bosch. „Maar de klimaatcrisis is te belangrijk.”
pi_221578258
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2026 14:50 schreef Gizmogirl28 het volgende:

[..]
Ik heb em net in het XR topic gezet ook.

Vooral dit. :(
[..]

Moest ff zoeken naar dat topic want heb de huidige TS van die reeks op de block, maar goed stukje uit de T.

Helaas ook weer precies de hersenkronkel die ik al vermoedde om dit te rechtvaardigen :') .
OH NOES!!1*&@^!!*@!!@$*^!!!!!!!!
pi_221578259
quote:
81s.gif Op zaterdag 15 augustus 2026 14:49 schreef Regilio_ het volgende:
[ x ]

Blijkbaar moet er ook daar eerst een dode vallen...

Gewoon geen enkele blokkade meer tolereren.
Van niemand.

Doe je dat toch, dan krijg je voor mijn part een knuppel in je nek, of pepperspray of een taser in je bakkes.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 15-08-2026 16:03:34 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')