Ik heb ook geen idee waar ze mee bezig zijn. De ene keer dit, bij een ander dat.quote:Op vrijdag 14 augustus 2026 12:33 schreef probeer het volgende:
[..]
Mjah je ziet het overal bij dit soort verkeer verstorende / in gevaar brengende demonstraties; ze laten het eventjes toe, en grijpen dan inderdaad na een paar uur in. Dat zie je zowel bij XR en de boeren.
En ik heb geen flauw idee wat de reden achter die werkwijze is. Of daar strategisch gezien nog iets meer achter zit dan 'geef ze maar even hun zin, dan vinden ze het hopelijk wel genoeg en gaan ze later makkelijker weg'. Want als dat het enige is, zou ik dat eigenlijk best armoedig vinden. Bij vandalen kan je ook wel stellen dat wanneer je ze uit laat razen, het vandalisme dan uiteindelijk wel stopt. Maar dat lijkt me geen argument om het dan dus maar een paar uur toe te staan, met alle mogelijke schade (of in dit snelweggeval nog veel zwaardere gevolgen) van dien. Fuck, inbrekers gaan uiteindelijk zelf ook wel weer weg.
Ik denk dat ik je snap.quote:Op vrijdag 14 augustus 2026 13:45 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Dat maak jij d'r van maar okay, als je het zo leest, zo heb ik niet bedoeld. Ik bedoelde te zeggen dat de politie aanvankelijk een afweging moest maken over ingrijpen of niet. En dat hebben ze niet gedaan dus ik nam aan dat dat op basis was van dat het demonstratierecht in dit geval zwaarder woog dan het verkeersrecht. Dan was ik niet duidelijk genoeg en is dat mijn fout.
Ik had vooraf gezocht en gegeken en vond
"Het demonstratierecht weegt niet automatisch zwaarder dan het verkeersrecht. Beide belangen worden door de overheid en rechter tegen elkaar afgewogen. Een demonstratie mag verkeershinder veroorzaken
Verkeershinder: Omdat demonstranten vaak de weg op gaan, is enige overlast en overtreding van verkeersregels inherent aan een protestmars en wordt dit tot op hoogte getolereerd.
Dus het was een aanname van mij dat de politie dus vond dat het demonstratierecht zwaarder woog. My bad
Laten we dan ook stoppen met het importeren van oosten-wind..quote:Op vrijdag 14 augustus 2026 14:01 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Minder stikstof betekent dat er meer gebouwd kan worden en huizen prijzen zullen dalen. Uiteindelijk zal de koopkracht van de Nederlandse burger dan mogelijk zelfs toenemen.
Importeren is niet per se gewenst, maar niets doen is ook geen optie.
Niet alleen de boeren. Iedereen. Snap je zelf ook wel, toch?quote:Op vrijdag 14 augustus 2026 14:13 schreef Niels0Kurovski het volgende:
Laatste keer dus dat die boeren de snelweg op mogen hopelijk.
quote:Op vrijdag 14 augustus 2026 14:11 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Lekker kansloos ook dat FDF jodensterren uitdeelt en doet alsof ze behandeld worden als joden tijdens de holocaust omdat er een paar vergunningen worden ingetrokkensubsidieslurper zijn is maar zwaar blijkbaar.
Ow graag.quote:Op vrijdag 14 augustus 2026 14:19 schreef Trademarker het volgende:
[..]
Laten we dan ook stoppen met het importeren van oosten-wind..
Dat valt wel wat mee. De prijs per liter is afgeleide van mondiale handelsprijzen in zuivelproducten. Als Nederland de helft minder exporteert zal dat op Europees niveau procentenwerk zijn op de totale productie. Mondiaal verwaarloosbaar. Maar goed dan hebben we het enkel over melkveehouderijen natuurlijk.quote:Op vrijdag 14 augustus 2026 13:57 schreef Kijkvooruit het volgende:
[..]
En dan maar klagen dat de prijzen zo hoog zijn als we alles gaan importeren
Waar denk je op welke grond men wil bouwen?quote:Op vrijdag 14 augustus 2026 14:01 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Minder stikstof betekent dat er meer gebouwd kan worden en huizen prijzen zullen dalen. Uiteindelijk zal de koopkracht van de Nederlandse burger dan mogelijk zelfs toenemen.
Importeren is niet per se gewenst, maar niets doen is ook geen optie.
Moeten wel op tied thuis zijn voor de prak he.quote:Op vrijdag 14 augustus 2026 14:24 schreef TweedeKlum het volgende:
https://www.nu.nl/algemee(...)odelijk-ongeluk.html
Op de A2 bij Empel rijden zeker vijftig trekkers terug na een protest in Den Bosch. De organisatie van het protest riep de boeren op om de snelweg te mijden, nadat vrijdagochtend twee mensen omkwamen in een file die ontstond door trekkers op de A59.
Goed zo jongens, gewoon schijt aan alles hebben.
Da's niet best.quote:Op vrijdag 14 augustus 2026 14:11 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Lekker kansloos ook dat FDF jodensterren uitdeelt en doet alsof ze behandeld worden als joden tijdens de holocaust omdat er een paar vergunningen worden ingetrokkensubsidieslurper zijn is maar zwaar blijkbaar.
Gelijk maar ff wat mest uitrijden.quote:Op vrijdag 14 augustus 2026 14:25 schreef vul_maar_in het volgende:
[..]
Moeten wel op tied thuis zijn voor de prak he.
De "my way or the highway" mentaliteitquote:Op vrijdag 14 augustus 2026 14:24 schreef TweedeKlum het volgende:
https://www.nu.nl/algemee(...)odelijk-ongeluk.html
Op de A2 bij Empel rijden zeker vijftig trekkers terug na een protest in Den Bosch. De organisatie van het protest riep de boeren op om de snelweg te mijden, nadat vrijdagochtend twee mensen omkwamen in een file die ontstond door trekkers op de A59.
Goed zo jongens, gewoon schijt aan alles hebben.
Guus kom naar hus wat de koeien staan op springen.quote:Op vrijdag 14 augustus 2026 14:25 schreef vul_maar_in het volgende:
[..]
Moeten wel op tied thuis zijn voor de prak he.
De varkens(kippen?) motten vreten en het hooi mot van het land.quote:Op vrijdag 14 augustus 2026 14:31 schreef Gizmogirl28 het volgende:
[..]
Guus kom naar hus wat de koeien staan op springen.![]()
Ja lekker zit ik de rest van de dag met dat deuntje in mijn hoofd.
Een gouwe ouwe.quote:Op vrijdag 14 augustus 2026 14:32 schreef vul_maar_in het volgende:
[..]
De varkens(kippen?) motten vreten en het hooi mot van het land.
Nou nee, altijd the highway dus.quote:Op vrijdag 14 augustus 2026 14:30 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
De "my way or the highway" mentaliteit
FDF is wat mij betreft een extreem rechts clubje. Dit is overigens niet de eerste keer dat ze dit doen.quote:Op vrijdag 14 augustus 2026 14:11 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
quote:Jetten: geen goed signaal dat politie zei niet op te treden tegen tractoren op snelwegen
Het was "geen goed signaal" van de politie Oost-Brabant, die donderdag aankondigde alleen in te grijpen als tractoren de snelweg blokkeerden en niet als zij daar langzaam zouden rijden. Vrijdagochtend kwamen twee mensen om het leven bij een botsing in de staart van de file, die ontstond door tractoren op de snelweg. Volgens de premier moeten de politie, het Openbaar Ministerie en de burgemeester "nabespreken" hoe het vrijdag zo fout kon gaan.
quote:Boeren met trekkers op snelwegen ondanks oproep dat niet te doen
Onder meer op de A2 bij Empel en op de A1 bij Markelo rijden tientallen boeren met trekkers. Dat ziet Rijkswaterstaat Verkeersinformatie. Dit ondanks oproepen van onder meer de organisatie van de boerenprotesten om niet de snelweg op te gaan.
Die oproep kwam nadat in de ochtend twee mensen om het leven kwamen in een file die ontstond door boeren op de snelweg A59. Ook minister Heerma (Binnenlandse Zaken) vroeg de boeren nadrukkelijk om niet met de trekker de snelweg op te gaan.
https://www.limburger.nl/(...)p-a59/160018162.htmlquote:Zeeuwse boeren passen actie aan na dodelijk ongeval Noord-Brabant
De organisatie van het Zeeuwse boerenprotest voor vrijdagmiddag past haar actie aan vanwege het dodelijke ongeval in Noord-Brabant. "We beginnen met een minuut stilte en rijden daarna sneller dan de bedoeling was naar Burgh-Haamstede. Dat vermindert de kans op ongelukken", zegt organisator en Zeeuws BBB-Statenlid Kees Hanse. "De route aanpassen was geen optie, want vooraf hadden we vaste afspraken met politie gemaakt."
Nou, neem maar in beslag dan. Zeker als je er na de gebeurtenissen van vanochtend nog steeds schijt aan hebt.quote:Onder meer op de A2 bij Empel en op de A1 bij Markelo rijden tientallen boeren met trekkers. Dat ziet Rijkswaterstaat Verkeersinformatie. Dit ondanks oproepen van onder meer de organisatie van de boerenprotesten om niet de snelweg op te gaan.
Ze hebben 1 teken van het kenteken afgeplakt en dan kan onze politie ze niet aanpakken.quote:Op vrijdag 14 augustus 2026 14:50 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Nou, neem maar in beslag dan. Zeker als je er na de gebeurtenissen van vanochtend nog steeds schijt aan hebt.
Moet je eens een rondje gaan rijden met je kenteken afgeplakt.quote:Op vrijdag 14 augustus 2026 14:53 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Ze hebben 1 teken van het kenteken afgeplakt en dan kan onze politie ze niet aanpakken.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |