abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_221570540
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2026 13:01 schreef Frutsel het volgende:

[..]
Hou je baarlijke nonsens nou maar voor je ipv mensen woorden in de mond te leggen aangezien ik dat niet zeg. De politie heeft de beslissing genomen (om niet in te grijpen en het dus toe te staan) vanwege het recht op demonstreren dus zal dat wel zwaarder weg dan het verkeersrecht? Vraag het de politie zou ik zeggen

Maar ik snap dat het lekker bekt, zeker als je zelf blind van haat jegens boeren bent.
Als de politie zegt dat je iets mag kun je zelf met je boerenverstand (pun intended) toch nog steeds normaal nadenken en beseffen dat dit voor gevaarlijke situaties kan zorgen.

Ik ben pro boeren overigens en stem al geruime tijd CDA, maar dat betekent niet dat boeren onschendbaar zijn. Dit soort achterlijke protesten moeten stoppen. Met achterlijk bedoel ik: protesten die de normale burger, die niets met besluitvorming van doen heeft, in gevaar brengt.

Dat geldt overigens ook voor de XR-protesten en blokkades. Het wordt hoogtijd dat we deze geitenwollen sokken cultuur die we zelf hebben gecreëerd nu vaarwel zeggen voor er nog meer slachtoffers vallen.
Oftewel, dit soort protesten kei en keihard aanpakken. Iedereen die zich onrechtmatig op de snelweg bevindt een boete geven van 1000 euro en indien mogelijk rijbewijs innemen en een EMG geven.

Het speelkwartier moet nu maar eens voorbij zijn, protesteren en demonstreren doe je maar op een andere manier en vooral op een andere locatie.
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
  Moderator vrijdag 14 augustus 2026 @ 13:41:00 #152
8781 crew  Frutsel
pi_221570669
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2026 13:36 schreef Shreyas het volgende:

[..]
Als de politie zegt dat je iets mag kun je zelf met je boerenverstand (pun intended) toch nog steeds normaal nadenken en beseffen dat dit voor gevaarlijke situaties kan zorgen.
Tuurlijk en dat kunnen bijv de demonstranten van XR op de A12 ook. Er vallen ook nog steeds doden bij de grenscontroles op de A12 of A1. Uiteindelijk was dit schijnbaar bekend maar we weten nog niet ens wat de toedracht is van het hele ongeval. Er kan wel iemand een beroerte hebben gehad of een achterlijke in zijn telefoon neuzelende mongool die 200km per uur reed en de file te laat zag terwijl de rest allemaal netjes achteraan sloot en nergens last van had. Behalve ellendige frustratie vertraging.

quote:
Ik ben pro boeren overigens en stem al geruime tijd CDA, maar dat betekent niet dat boeren onschendbaar zijn. Dit soort achterlijke protesten moeten stoppen. Met achterlijk bedoel ik: protesten die de normale burger die niets met besluitvorming van doen heeft, in gevaar brengt.
Eens. Ik ben ook anti-XR, maar om begrip te krijgen voor hun standpunt en waarbij zij vinden dat ze geen aandacht krijgen of dat de wereld kapot gaat, gaan ze op een snelweg zitten om wel aandacht te krijgen. Dat geldt voor de boeren vermoedelijk ook. Beetje loos in een weiland staan, op B-wegen spelen, toeteren, maar dan gebeurd er niets. Wil je wat bereiken moet je het groot doen

Keur ik het goed: Nee, en ze mogen ze allemaal van dit soort wegen halen, of je nou boer of klimaatactivist bent, oprotten.

quote:
Het speelkwartier moet nu maar eens voorbij zijn, protesten en demonstreren doe je maar op een andere manier en vooral op een andere locatie.
Dat dus
pi_221570677
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2026 13:28 schreef Zelva het volgende:

[..]
Oh, het was dus tóch helemaal niet nodig om over de snelweg te gaan. :') Wat deed je daar dan in godsnaam?
Demonsteren voor het klimaat hoeft ook niet op een snelweg. Dit kan ook prima op een grasveld.
  vrijdag 14 augustus 2026 @ 13:42:00 #154
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_221570681
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2026 13:32 schreef Frutsel het volgende:

[..]
Wat wil je nou eigenlijk van mij horen? Volgens mij heb ik al gezegd wat ik er van vind. Ze rijden er met een reden: namelijk aandacht. En dat is best te begrijpen. Dat het niet mag lijkt me duidelijk. Dat de politie niet ingrijpt is schijnbaar een keuze, maar waar staat dat ik daar achter stond???
Dat komt omdat je zelf conclusies trekt met
quote:
Demonstratierecht weegt zwaarder dan bijv verkeersrecht.
. want dat blijkt namelijk nergens uit (zie ook reactie van Probeer) en dus is dat logischerwijs jouw mening.

We hebben het OM die zegt dat het echt niet mag, dus ook niet bij demonstreren, en zegt dat er helemaal niet is afgesproken dat het getolereerd zou worden, en we hebben de situatie dat er helemaal geen demonstratie op de snelweg is, maar die alleen op illegale wijze wordt gebruikt om bij een demonstratie te komen.

Dus nogal flauw om dan te zeggen dat 'demonstratierecht gaat boven verkeersrecht' de mening van een fictief iemand anders is en we jou daar niet op mogen aanspreken.
  vrijdag 14 augustus 2026 @ 13:42:55 #155
39333 Zelva
pi_221570687
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2026 13:41 schreef Trademarker het volgende:

[..]
Demonsteren voor het klimaat hoeft ook niet op een snelweg. Dit kan ook prima op een grasveld.
Klopt, die moeten ook oprotten.
pi_221570689
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 augustus 2026 13:30 schreef Wotte het volgende:

[..]
Volgens mij exporteert men bijna 80% van die verwerkte melk. De discussie is niet dat boeren geen bestaansrecht hebben dat snapt iedere idioot. De discussie is of een van de meest dichtbevolkte land van Europa zoveel overproductie dient te faciliteren en of het niet beter is voor de ruimtelijke ordening, milieu en biodiversiteit om meer te importeren.

Maar goed dat staat compleet los van dit trieste nieuws.
Goed stoppen we het exporteren van landbouwproducten.

Zullen we dan ook maar direct stoppen met het importeren van landbouwproducten!!
  Moderator vrijdag 14 augustus 2026 @ 13:45:53 #157
8781 crew  Frutsel
pi_221570704
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2026 13:42 schreef Zelva het volgende:

[..]
Dat komt omdat je zelf conclusies trekt met
[..]
. want dat blijkt namelijk nergens uit (zie ook reactie van Probeer) en dus is dat logischerwijs jouw mening.
Dat maak jij d'r van maar okay, als je het zo leest, zo heb ik niet bedoeld. Ik bedoelde te zeggen dat de politie aanvankelijk een afweging moest maken over ingrijpen of niet. En dat hebben ze niet gedaan dus ik nam aan dat dat op basis was van dat het demonstratierecht in dit geval zwaarder woog dan het verkeersrecht. Dan was ik niet duidelijk genoeg en is dat mijn fout.

Ik had vooraf gezocht en gegeken en vond
"Het demonstratierecht weegt niet automatisch zwaarder dan het verkeersrecht. Beide belangen worden door de overheid en rechter tegen elkaar afgewogen. Een demonstratie mag verkeershinder veroorzaken

Verkeershinder: Omdat demonstranten vaak de weg op gaan, is enige overlast en overtreding van verkeersregels inherent aan een protestmars en wordt dit tot op hoogte getolereerd.

Dus het was een aanname van mij dat de politie dus vond dat het demonstratierecht zwaarder woog. My bad
  vrijdag 14 augustus 2026 @ 13:46:49 #158
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_221570713
Twee onschuldige doden omdat de subsidiesponsjes weer wat te zeuren hebben
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 augustus 2026 11:23 schreef Hyperdude het volgende:

[..]
Dat gaat dus nooit gebeuren. Boeren zijn zielug, en miljonair, maar dat laatste hebben we het niet over want ze werken zo hard.
Maar niet op vrijdag, dan staan de koeien een dagje uit blijkbaar.
pi_221570723
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2026 13:43 schreef Trademarker het volgende:

[..]
Goed stoppen we het exporteren van landbouwproducten.

Zullen we dan ook maar direct stoppen met het importeren van landbouwproducten!!
Nee, dat is nou juist de bedoeling dat je de ongewenste neveneffecten naar elders verplaatst waar men meer ruimte heeft om dat te mitigeren.
  Moderator vrijdag 14 augustus 2026 @ 13:56:23 #160
5428 crew  miss_sly
pi_221570758
quote:
10s.gif Op vrijdag 14 augustus 2026 13:30 schreef Frutsel het volgende:

[..]
Bijzonder dat je daar over valt maar niet als iemand een ander wegzet met ''baarlijke nonsens' Dat is inderdaad wel constructief? Meten met twee maten.
Dat iemand iets baarlijke nonsens vindt is wel iets anders dan iemand verwijten een blinde haat jegens boeren te hebben. Maar dat is maar mijn mening.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  vrijdag 14 augustus 2026 @ 13:56:43 #161
39333 Zelva
pi_221570762
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2026 13:45 schreef Frutsel het volgende:
Ik had vooraf gezocht en gegeken en vond
"Het demonstratierecht weegt niet automatisch zwaarder dan het verkeersrecht. Beide belangen worden door de overheid en rechter tegen elkaar afgewogen. Een demonstratie mag verkeershinder veroorzaken

Verkeershinder: Omdat demonstranten vaak de weg op gaan, is enige overlast en overtreding van verkeersregels inherent aan een protestmars en wordt dit tot op hoogte getolereerd.

Dat klopt uiteraard, maar dat geldt dus voor de plaats van de demonstratie.

Om het naar deze casus te trekken: het is logisch dat als bijvoorbeeld een grote groep mensen staat te demonstreren voor het provinciehuis dat dan de weg zou kunnen worden geblokkeerd omdat die mensen ergens moeten staan. Dat blokkeren mag normaliter ook niet, maar demonstreren moet ergens kunnen. Hetzelfde geldt voor een protestmars, die mensen mogen best in groep over de straat lopen en zo andere verkeersdeelnemers tijdelijk hinderen.

Wat niet kan is dat mensen onderweg naar die demonstratie al ongestraft allerlei verkeersregels mogen gaan overtreden enkel en alleen om het feit dat ze onderweg zijn om te gaan demonstreren.

En ook voor de plaats van de demonstratie kunnen natuurlijk verboden worden opgelegd, demonstreren op een weg waar met 100 kilometer + per uur wordt gereden is nooit een goed idee bijvoorbeeld, en is dus altijd niet toegestaan.
pi_221570763
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2026 13:49 schreef Wotte het volgende:

[..]
Nee, dat is nou juist de bedoeling dat je de ongewenste neveneffecten naar elders verplaatst waar men meer ruimte heeft om dat te mitigeren.
En dan maar klagen dat de prijzen zo hoog zijn als we alles gaan importeren :')
pi_221570779
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2026 13:57 schreef Kijkvooruit het volgende:

[..]
Minder stikstof betekent dat er meer gebouwd kan worden en huizen prijzen zullen dalen. Uiteindelijk zal de koopkracht van de Nederlandse burger dan mogelijk zelfs toenemen.

Importeren is niet per se gewenst, maar niets doen is ook geen optie.
pi_221570785
Als mensen nou gewoon eens opletten in het verkeer
  vrijdag 14 augustus 2026 @ 14:04:50 #165
39333 Zelva
pi_221570791
quote:

[..]
Het blijft natuurlijk altijd een afweging. Wat kost het de samenleving om het land overmatig te exploiteren voor de export en wat levert het de samenleving op als we dat niet meer doen. En dan reken je dus alle factoren zoals milieu- en economische schade en kosten van voedsel allemaal mee.
  vrijdag 14 augustus 2026 @ 14:05:01 #166
499136 nelaeryn
food & music
pi_221570792
quote:
Dat gebeurd nu al volop. In 2024 importeerde Nederland voor ongeveer 11 miljard euro aan verse groenten en fruit. En we exporteren voor ongeveer 15 miljard euro aan verse groente en fruit.
"Common sense is not so common" --Voltaire
pi_221570795
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2026 14:01 schreef Shreyas het volgende:

[..]
Minder stikstof betekent dat er meer gebouwd kan worden en huizen prijzen zullen dalen. Uiteindelijk zal de koopkracht van de Nederlandse burger dan mogelijk zelfs toenemen.

Importeren is niet per se gewenst, maar niets doen is ook geen optie.
Gewoon bouwen.
Schijt aan die stikstofregels.
Dan sterven er maar een paar plantjes of vogeltjes.
pi_221570800
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2026 13:31 schreef Irmak_Spermabak het volgende:

[..]
Volgens mij deden boeren al aan snelwegen blokkeren toen XR nog opgericht moest worden...
Dus dat maakt het ok dat XR lieden met hun kont op de weg gaan zitten?

Ik zeg net zoals bijna iedereen hier dat niemand wegen zou mogen blokkeren boeren niet en XR niet.
pi_221570801
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2026 14:05 schreef Kijkvooruit het volgende:

[..]
Gewoon bouwen.
Schijt aan die stikstofregels.
Dan sterven er maar een paar plantjes of vogeltjes.
Zo werkt onze maatschappij nou eenmaal niet.
pi_221570809
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 augustus 2026 13:32 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Niet zo'n beste vergelijking een snelweg ten opzichte van een EH in het ziekenhuis blokkeren wst doelbewust mensenlevens gaat kosten. Je maakt geen sterk punt door het naar het extreme te trekken. Dat doe ik toch ook niet dat een demonstratie niemand enig overlast mag geven
Hulpdiensten lopen ook vertraging op door die blokkades. Die moeten omrijden of tempo inhouden omdat ze niet in volle vaart langs de blokkades kunnen.
pi_221570827
Lekker kansloos ook dat FDF jodensterren uitdeelt en doet alsof ze behandeld worden als joden tijdens de holocaust omdat er een paar vergunningen worden ingetrokken :') subsidieslurper zijn is maar zwaar blijkbaar.
pi_221570828
quote:
7s.gif Op vrijdag 14 augustus 2026 13:33 schreef nelaeryn het volgende:

[..]
Die mogelijkheid is er gewoon.
[..]
Dat het niet consequent wordt toegepast is een ander verhaal. Gewoon kappen met het toestaan van demonstraties op de snelweg, ongeacht het de boeren, XR, of wie dan ook zijn.
Dat dacht ik ook, ik snap de beredenering van het toestaan niet.
Zodra ze maar in de buurt van de snelweg komen terug tikken met gummiknuppel.
Gaat wat moeilijker met een trekker maar daar is ook wel wat op te vinden.
  vrijdag 14 augustus 2026 @ 14:13:36 #173
500822 Niels0Kurovski
Extreem linkshandig
pi_221570832
Laatste keer dus dat die boeren de snelweg op mogen hopelijk.
Alles blijft. Alles gaat voorbij. Alles blijft voorbijgaan. JD.
  Moderator vrijdag 14 augustus 2026 @ 14:14:48 #174
500105 crew  vul_maar_in
Doe je toch wel...
pi_221570837
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2026 14:11 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Lekker kansloos ook dat FDF jodensterren uitdeelt en doet alsof ze behandeld worden als joden tijdens de holocaust omdat er een paar vergunningen worden ingetrokken :') subsidieslurper zijn is maar zwaar blijkbaar.
Dan ben je echt niet helemaal lekker hoor. :')

Moest het even opzoeken maar nee...met droge ogen staan ze daar...
- vmi voor intimi -
pi_221570851
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 augustus 2026 12:36 schreef Irmak_Spermabak het volgende:
Dit is alleen erg als XR files veroorzaakt. Nu is het collateral damage ofzo.
Ik denk dat er wel een common ground is gezien de posts hier. Dit soort uitspraken heb ik nog niet gezien.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')