Als het zo zou zijn dat ze het toch al weten, hoeft niets meer geheim houden te worden. En dat is ook niet zo.quote:Op zondag 16 augustus 2026 13:51 schreef Wantie het volgende:
[..]
Denk je dat Rusland zijn inlichtingendienst CNN heet?
Dat is weer het andere uiterste.quote:Op zondag 16 augustus 2026 13:52 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Als het zo zou zijn dat ze het toch al weten, hoeft niets meer geheim houden te worden. En dat is ook niet zo.
Geen idee, maar volgens mij heeft Fedorov er wel vaker over gesproken.quote:Op zondag 16 augustus 2026 13:35 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Hoop het.
Waarom wordt dit zo openbaar gebracht eigenlijk?
Ze brengen dit zelf naar buiten. Dus blijkbaar is de beeldvorming belangrijker dan voorkomen dat Rusland erachter komt.quote:Op zondag 16 augustus 2026 13:54 schreef Wantie het volgende:
[..]
Dat is weer het andere uiterste.
Maar Oekraïne gaat heus niets naar de pers lekken dat nog niet bekend is bij Rusland.
Waarbij jij in de veronderstelling bent dat het Kremlin hier niets van weet.quote:Op zondag 16 augustus 2026 13:56 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ze brengen dit zelf naar buiten. Dus blijkbaar is de beeldvorming belangrijker dan voorkomen dat Rusland erachter komt.
elkaar ruines in puin schieten en financieel economisch naar de sodemieter helpen voor fanatasie aanspraak op een stuk land van 80 jaar geledenquote:Op zondag 16 augustus 2026 13:08 schreef oheng het volgende:
[..]
Op geopolitiek niveau is dat idd wat er aan de hand is.
Twee landen die elkaar de vernieling in helpen voor een paar kilometer niemandsland.
Toch zijn de vooruitzichten voor rusland inktzwart, met name vanwege het verliezen van de uiterst lucratieve en politiek onmisbare Europese energiemarkt.
Dit was de enige pilaar dat rusland overeind hield de afgelopen 50+ jaar. En die is nu weg, hoogstwaarschijnlijk voor eeuwig, gezien de versnelde energietransitie.
rusland zal achterblijven als het Somalie van Europa.
Geen idee. Maar als ze 'alles' al weten, hoeft niets geheim te blijven.quote:Op zondag 16 augustus 2026 14:00 schreef Wantie het volgende:
[..]
Waarbij jij in de veronderstelling bent dat het Kremlin hier niets van weet.
nee dat gaat het heel goed doen richting Moscowquote:Op zondag 16 augustus 2026 12:25 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Slecht plan. Onbetrouwbare rotzooi uit de jaren 80.
Maar het komt de VS prima uit, want dan kan het moderne wapentuig ingezet (blijven) worden in de 4 maanden geleden reeds glorieus gewonnen oorlog tegen Iran.
Belangrijke nuance ook, het meeste nieuws komt naar buiten van het bedrijf erachter, firepoint. Firepoint is gewoon een privaat bedrijf met aandeelhouders (wel niet publiekelijk te traden of hoe je dat ook noemtquote:Op zondag 16 augustus 2026 13:56 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ze brengen dit zelf naar buiten. Dus blijkbaar is de beeldvorming belangrijker dan voorkomen dat Rusland erachter komt.
Bekijk deze YouTube-videoquote:Rusland: lange rijen bij de benzinepompen, augurken en een anti-oorlogspartij die is uitgesloten van de verkiezingen.
Hangt er vanaf wat het bereik is van de potentiele ballistische raket.quote:Op zondag 16 augustus 2026 13:56 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Ik hoop dat Oekraïne met die balistische raketten de productiecapaciteit weet te verstoren.
Ik zou graag een bronvermelding zien bij die laatste bewering, want ik ken namelijk tot nu toe geen enkele 'expert' die zegt dat Oekraïne geen enkele moeite heeft met de recruimtment.quote:Op zondag 16 augustus 2026 13:13 schreef Lospedrosa het volgende:
Wordt niks, deze oorlog.
Was laatst een “expert” op radio 1 die heel serieus vertelde dat de KIA verhouding 8:1 was in het nadeel van de Russen. En dat daardoor Oekraïne geen enkele moeite had met Recruitement en bijhouden van de mensen ah front.
Zoek zelf, radio 1 ongeveer een week geleden rond de middagquote:Op zondag 16 augustus 2026 14:18 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Ik zou graag een bronvermelding zien bij die laatste bewering, want ik ken namelijk tot nu toe geen enkele 'expert' die zegt dat Oekraïne geen enkele moeite heeft met de recruimtment.
Ik ben benieuwd, want dit heb je natuurlijk niet zelf verzonnen
Er zit een verschil tussen Kremlin en Rusland, en je maakt het wel heel zwartwit.quote:Op zondag 16 augustus 2026 14:02 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Geen idee. Maar als ze 'alles' al weten, hoeft niets geheim te blijven.
Deal with it.quote:Op zondag 16 augustus 2026 13:41 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ik heb angst voor hardere Russische tegenaanvallen, terwijl Ukraine niet de middelen heeft zich daar tegen te verdedigen.
Veel ouwe clustertroep.quote:Op zondag 16 augustus 2026 13:13 schreef AchJa het volgende:
[..]
Niks onbetrouwbaars aan. Dat spul werkt nog prima.
Dat is wat anders dan onbetrouwbaar.quote:Op zondag 16 augustus 2026 15:01 schreef Toby56 het volgende:
Veel ouwe clustertroep.
Gaat Oekraïne nog decennialang plezier van houden.
Te veel van die clusterfucks ontploffen niet direct, en dat geldt zeker voor die ouwe meuk. Onbetrouwbare troep.quote:Op zondag 16 augustus 2026 16:24 schreef AchJa het volgende:
[..]
Dat is wat anders dan onbetrouwbaar.
Gelukkig heeft Oekraïne een keuze...quote:Op zondag 16 augustus 2026 16:52 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Te veel van die clusterfucks ontploffen niet direct, en dat geldt zeker voor die ouwe meuk. Onbetrouwbare troep.
Tenzij het uiteraard de bedoeling is dat de Oekraïense bevolking er nog decennialang plezier van blijft houden.
Dan zou ik zeggen: goed plan.
Poetin is in dit verhaal de schoft.quote:Op zondag 16 augustus 2026 17:15 schreef havanagila het volgende:
[..]
Gelukkig heeft Oekraïne een keuze...
Niet alsof ze ieder beetje munitie kunnen gebruiken om zich tegen terreur te verzetten.
Bekijk deze YouTube-videoquote:Leden van het Oekraïense verzet opereren het best in de schaduw.
Het organiseren van massavergiftigingen en autobomaanslagen is een zeer riskante strategie in bezet Oekraïne, waar Kremlin-camera's nu al hun bewegingen in de gaten houden.
Als verzetsleden worden gepakt, worden ze niet gevangengezet, maar verdwijnen ze simpelweg spoorloos.
Dat maakt het des te opmerkelijker dat Petro Andryushchenko zich nu openlijk uitspreekt tegenover The Telegraph en volhoudt dat zijn identiteit niet geheim wordt gehouden
En Rusland heeft nu al duizenden geran drones op voorraad.quote:Op zondag 16 augustus 2026 17:46 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]
Wat heeft Europa hier eigenlijk voor middelen tegen anders dan Patriot's van 4 miljoen euro per interceptor?
Arm arm Oekraine.quote:Op zondag 16 augustus 2026 18:03 schreef skysherrif het volgende:
[..]
En Rusland heeft nu al duizenden geran drones op voorraad.
Rusland lanceert momenteel amper drones.
Zodra de winter gaat beginnen gaat Oekraine dagelijks 300+ drones waarvan vele jet powered moeten neerhalen.
Het gaat heel zwaar worden.
Oekraine en Europa moeten snel iets bedenken voor elkaar wat dit kan stoppen (kosten effectief)
Deze basis/fabriek had trouwens zijn eigen s300/400 stationquote:Op zondag 16 augustus 2026 18:00 schreef skysherrif het volgende:
[ x ]
[ x ]
[ afbeelding ]
Ik denk dat dit flamingos waren van gisteravond:
zie:
[ afbeelding ]
Nee, dat is standaard bij alle munitie. Is laatst nog prima uitgelegd door @LXIV / uitgebreid aan bod gekomen dit topic. Heeft niks met "ouwe meuk/ onbetrouwbare troep" te maken.quote:Op zondag 16 augustus 2026 16:52 schreef Toby56 het volgende:
Te veel van die clusterfucks ontploffen niet direct, en dat geldt zeker voor die ouwe meuk. Onbetrouwbare troep.
Dit gaat het verschil niet maken, het gebied ligt toch al vol met UXO's.quote:Tenzij het uiteraard de bedoeling is dat de Oekraïense bevolking er nog decennialang plezier van blijft houden.
Dan zou ik zeggen: goed plan.
Wij hebben het verdrag ondertekend maar oa Rusland en Oekraine niet (binnen europa zijn er wel wat meer landen die het verdrag niet ondertekend hebben trouwens). Dus het staat ze vrij om dat in te zetten, daar kun je het mee oneens zijn maar dat is dan erg jammer.quote:Op zondag 16 augustus 2026 17:27 schreef Toby56 het volgende:
Nochtans:
Gebruik van clustermunitie, zeker verouderde clustermunitie: ik ben er een fervent tegenstander van. Om moverende redenen.
Dus deze rotzooi zou ik niet gebruiken. Je gaat er, zoals gezegd, decennia lang rotzooi van houden.
Bron?quote:Op zondag 16 augustus 2026 18:51 schreef skysherrif het volgende:
Deze basis/fabriek had trouwens zijn eigen s300/400 station
Plus meerdere andere SHORAD systemen (Pantsir/TOR).
Kwamen die bosbranden in Nederland een tijd terug niet door munitie dat niet was afgegaan, maar nu mede door de hitte alsnog?quote:Op zondag 16 augustus 2026 19:06 schreef AchJa het volgende:
[..]
Nee, dat is standaard bij alle munitie. Is laatst nog prima uitgelegd door @:LXIV / uitgebreid aan bod gekomen dit topic. Heeft niks met "ouwe meuk/ onbetrouwbare troep" te maken.
[..]
Dit gaat het verschil niet maken, het gebied ligt toch al vol met UXO's.
Heb ik niks van gehoord, waar komt dat verhaal vandaan dan?quote:Op zondag 16 augustus 2026 19:22 schreef The-BFG het volgende:
Kwamen die bosbranden in Nederland een tijd terug niet door munitie dat niet was afgegaan, maar nu mede door de hitte alsnog?
Er waren toen branden op en rond oefenen terreinen van defensie. Journalisten begonnen meteen te claimen dat de branden door oefeningen kwamen. Ik zag later ergens (hart van Nederland of RTL nieuws)de claim voorbij komen dat het om niet ontplofte munitie ging.quote:Op zondag 16 augustus 2026 19:23 schreef AchJa het volgende:
[..]
Heb ik niks van gehoord, waar komt dat verhaal vandaan dan?
Ja, dat is mij genoeglijk bekend.quote:Op zondag 16 augustus 2026 19:27 schreef The-BFG het volgende:
Er waren toen branden op en rond oefenen terreinen van defensie.
Ja, die roepen wel vaker eens wat.quote:Journalisten begonnen meteen te claimen dat de branden door oefeningen kwamen. Ik zag later ergens (hart van Nederland of RTL nieuws)de claim voorbij komen dat het om niet ontplofte munitie ging.
Meen met te heugen dat die claim door een pipo in leger uniform gedaan werdt.quote:Op zondag 16 augustus 2026 19:30 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ja, dat is mij genoeglijk bekend.
[..]
Ja, die roepen wel vaker eens wat.
Nee. Munitie kan ook niet zomaar ontploffen van de zomerhitte. De kans dat oude munitie ontploft in het vuur is zelfs klein, meestal zal ze gewoon verbranden.quote:Op zondag 16 augustus 2026 19:22 schreef The-BFG het volgende:
[..]
Kwamen die bosbranden in Nederland een tijd terug niet door munitie dat niet was afgegaan, maar nu mede door de hitte alsnog?
Er zijn hier wel meer mensen het ergens niet mee eens.quote:Op zondag 16 augustus 2026 19:18 schreef AchJa het volgende:
[..]
Wij hebben het verdrag ondertekend maar oa Rusland en Oekraine niet (binnen europa zijn er wel wat meer landen die het verdrag niet ondertekend hebben trouwens). Dus het staat ze vrij om dat in te zetten, daar kun je het mee oneens zijn maar dat is dan erg jammer.
quote:Rusland begint rechtszaak tegen Duitse journalist om vraag aan Zelenski over 'doden van zoveel mogelijk Russische soldaten'
De Russische autoriteiten zijn een rechtszaak begonnen tegen een Duitse journalist vanwege een vraag die hij tijdens een persconferentie stelde aan de Oekraïense president Volodimir Zelenski, bericht het Russische staatspersbureau TASS. De Frankfurter Allgemeine (FAZ), de werkgever van de journalist, zei daarvan nog niet op de hoogte te zijn.
De journalist, die voor de krant Zuidoost-Europa verslaat met als standplaats Wenen, vroeg tijdens een persconferentie met Zelensky wat Europeanen konden doen om Oekraïne te helpen met het doden van zoveel mogelijk Russische soldaten. FAZ nam afstand van die bewoording, maar beschreef de Russische reactie die erop volgde ook als "laster en bedreigingen". De krant zou op de bedreigingen gaan reageren met juridische stappen.
Rechtbanken in Rusland kunnen ook verstekvonnissen uitspreken. De journalist wordt verdacht van het aanzetten tot haat en vijandigheid en kan, op papier, mogelijk worden veroordeeld tot zes jaar in een strafkamp.
https://www.telegraaf.nl/(...)daten/160080881.html
En wat heeft deze hele klaagzang precies te maken met de wapens/munitie die Oekraine van de Turken gaat krijgen?quote:Op zondag 16 augustus 2026 20:24 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Er zijn hier wel meer mensen het ergens niet mee eens.
Bijvoorbeeld dat Poetin deze oorlog begon.
Jammer dan?
Poetin vindt Oekraïne nu eenmaal geen land met bestaansrecht.
Net zoals Anatoly Karpov, voormalig schaakkampioen en lid van de Doema, dat vindt.
Samen met de meeste Doema-leden en tientallen miljoenen andere Russen. Die altijd al tegen de afspraken van 1994 waren.
Oekraïne is 'Klein-Rusland'. Basta.
Of iets nu jammer is of niet, dat doet voor het uiten van mijn mening hier niet echt ter zake.
Niemand hier zal veel invloed op die oorlog kunnen uitoefenen. (Jammer dan.)
Maar misschien loopt Oekraïne het risico om zich, met de aanschaf van deze soort wapens, te vervreemden van een aantal Europese bondgenoten.
Voor dat soort fratsen hoeft Poetin niet zo snel te vrezen. Die heeft genoeg aan zijn eigen steun. En aan zijn eigen (niet aanwezige) normen- en waardensysteem. Geen wonder dat Trump zoveel bewondering voor hem heeft.
Is al besproken. Dus dat weet je best.quote:Op zondag 16 augustus 2026 20:47 schreef AchJa het volgende:
[..]
En wat heeft deze hele klaagzang precies te maken met de wapens/munitie die Oekraine van de Turken gaat krijgen?
Ik acht de kans daarop nihil.quote:Op zondag 16 augustus 2026 20:24 schreef Toby56 het volgende:
Maar misschien loopt Oekraïne het risico om zich, met de aanschaf van deze soort wapens, te vervreemden van een aantal Europese bondgenoten.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |