abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 27 augustus 2026 @ 09:52:01 #76
319308 Tink89
To live is to dance
pi_221664589
En ze nemen toch al snel niet meer alles mee, toch? Ik had de boeken die ik niet nodig had voor huiswerk ofzo gewoon standaard in m'n kluisje liggen bijvoorbeeld. Na de eerste week had ik al niet meer al m'n boeken in m'n tas iig.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_221664686
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2026 09:52 schreef Tink89 het volgende:
En ze nemen toch al snel niet meer alles mee, toch? Ik had de boeken die ik niet nodig had voor huiswerk ofzo gewoon standaard in m'n kluisje liggen bijvoorbeeld. Na de eerste week had ik al niet meer al m'n boeken in m'n tas iig.
Zou je zeggen, maar docenten willen toch graag dat ze alle boeken meenemen naar de klas en je hebt ze thuis nodig. Sommige dagen heb je gewoon zo'n rooster.
Maandag zijn veel zaakvakken. Vandaag heeft hij gym en twee keer engels. Dat scheelt de helft.

Nu moet de binas ook zo'n beetje elke dag mee. Plus de grafische en gewone rekenmachine.
Voor Grieks heeft hij 3 boeken die elke keer mee moeten, naast een schrift. Want het oefenboek, met schrijfruimte, moet weer ingeleverd worden :X

En af en toe langs de kluisjes lopen werkt ook niet voor hem, dat heb ik al eens geopperd, maar hij wilde met zijn vrienden mee.
pi_221664687
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2026 09:19 schreef Deepfreeze het volgende:
en dan kaften ze toch nooit weer.
Tot ze kinderen krijgen die naar de middelbare school gaan, wat dan :o
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_221664690
quote:
10s.gif Op donderdag 27 augustus 2026 10:00 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Tot ze kinderen krijgen die naar de middelbare school gaan, wat dan :o
Dan sturen ze de kids maar naar oma :D
pi_221664996
Hier hoefde maar 1 boek gekaft te worden :)

We hebben nog steeds geen lijst van wat er allemaal gekocht moet worden. Heel bijzonder. Dus we hopen dat we het met gezond verstand goed ingeschat hebben.
Hij moet alleen nog een bosatlas maar die kan ik morgen als het goed is via Marktplaats ophalen in de buurt.

En hij vroeg vanochtend ineens om korte spijkerbroeken. Die jongen woont in van die zachte korte broeken, maar voor de Middelbare wilde hij toch wel korte spijkerbroeken. Lange broeken naar school was altijd al spijker maar kort dus niet. Hij gaat zaterdag op eigen verzoek naar de kapper. Hij is er toch meer mee bezig denk ik dan hij uitspreekt.
pi_221665004
Pff, hoe doen jullie dit. En dan heb ik maar één kind.
Ik wordt er een beetje gek van. Zoon moest naar het ziekenhuis en krijgt nu voor een langere periode medicijnen. Bij het ziekenhuis hebben wij geregeld toen hij 12 werd dat ik de gegevens nog kan inzien, daar moest toen toestemming gegeven worden door hem. Nu is hij 15 en gaat hij steeds meer dingen zelf doen, dat is ook de bedoeling, maar van de zijlijn wil ik toch graag nog een beetje meekijken.
De apotheek heeft een app, herhaalservice en een automaat. Een tijdje geleden dit allemaal voor mijzelf geregeld en dat gaat goed. Maar nu graag ook voor zoon, die daar wel al ingeschreven staat. Ergens stond (een AI antwoord) dat je dat in je eigen app kunt aanpassen en een kind op jou account kunt bijschrijven, maar die functie is helemaal niet beschikbaar.
Apotheek zegt hij moet een eigen account, inklusive eigen E-Mail en DigiD registratie (deze gelukkig al in het verleden geregeld gehad), maar officieel mag die eigen account pas vanaf 16?
Vanuit het ziekenhuis is digitaal ook een recept naar de apotheek gegaan en daar stonden meerdere verpakkingen van dat medikament op (heb ik achteraf in de ziekenhuisapp gezien), maar hij heeft maar één meegekregen.

Allemaal geen probleem, maar dan wil je iets doen of instellen...is de puber weg of heeft zijn mobiel Face id of een app een wachtwoord wat je maar half weet, of kom je niet bij de E-Mail...
pi_221665043
4 boeken moeten kaften voor 2 kinderen..
Dat viel best mee. Het boek van beeldende vorming was voor beide kids hetzelfde, dus ik ben benieuwd hoe vaak dat straks fout gaat.

De brugger begint dinsdag en heeft er zin in! Hij maakt zich geen zorgen, maar wij wel een beetje. Hij heeft het nog steeds last van tics en is snel emotioneel. We moeten het maar ervaren..

De tweedejaars heeft geen idee wanneer hij start (en wij ook niet). Magister komen we niet in en verder heeft hij en wij nog niets gehoord. Hij weet ook niet in welke klas hij zit enzo… Maar hij heeft zelf bedacht dat als hij zaterdag nog niets heeft gehoord hij het gaat vragen in zijn oude klassenapp. Ik vind het slim!
pi_221665226
Hier geen gedoe met apotheek of ziekenhuis. Alles staatnog op zijn naam maar met mijn mailadres en telefoonnummer.

En boeken in kluisje gaat ook niet. Dat past ook niet allemaal in het kluisje als daar ook gymspullen, jas etc bijmoeten. Plus dat gewoon veel boeken per dag mee moeten en ook thuis nodig zijn voor huiswerk.
pi_221665405
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2026 10:46 schreef Kyara het volgende:
Hier geen gedoe met apotheek of ziekenhuis. Alles staatnog op zijn naam maar met mijn mailadres en telefoonnummer.

En boeken in kluisje gaat ook niet. Dat past ook niet allemaal in het kluisje als daar ook gymspullen, jas etc bijmoeten. Plus dat gewoon veel boeken per dag mee moeten en ook thuis nodig zijn voor huiswerk.
Oh ja, belafspraak met ziekenhuis is ook al gepland ergens in september....maar ze mogen geen mobiel meer op school en er stond nog mijn telefoonnummer bij de gegevens en ze wisten niet of het veranderd kon worden in de ziekenhuisapp...direct maar even kijken, hoe het zit...
  donderdag 27 augustus 2026 @ 11:25:54 #85
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_221665968
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2026 09:52 schreef Tink89 het volgende:
Ik geef al vier jaar aan dat ik niet zo met boeken sjouwde en veel in mijn kluisje had maar meneer wilt dat niet dus dan zoekt ie het maar uit :P
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_221669194
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2026 22:27 schreef Hupje het volgende:

[..]
Wisselt de klas of zit hij bij dezelfde klasgenoten als vorig jaar?
Hij heeft dezelfde klasgenoten. Maar het was vooral het vroege opstaan en weer in het ritme komen, gok ik.
pi_221674138
Klas nog steeds niet bekend, maar wel het rooster voor B. Tenminste vast wel bekend, maar niet gecommuniceerd.
Valt me enorm mee, 2 dagen tot 14 uur, 2 dagen tot 15 uur (donderdag en vrijdag, daar zal ie van balen denk ik) en 1 dag tot 12 uur.

Op donderdag 2 uur gym achter elkaar en daarna nog 3 uur les. We stoppen wel een goede bus deo in zijn tas mee >:)
pi_221674232
Het rooster is bij S gisteren ook bekend geworden, en ze was er echt chagrijnig van: drie dagen van 8-16 uur. Dat is wel serieus lang, natuurlijk. 1 dag van 11-15, en eentje van 9-14.

Ze kon het vanochtend al wat relativeren met het idee dat het schooljaar maar kort is tot aan de examens, ze met het inleveren van een IA van een bepaald vak al meteen niet meer naar de lessen van dat vak hoeft, en er best wel wat vakanties zijn.

Komt vast goed.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  vrijdag 28 augustus 2026 @ 12:41:55 #89
319308 Tink89
To live is to dance
pi_221674963
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2026 11:20 schreef exode het volgende:
Klas nog steeds niet bekend, maar wel het rooster voor B. Tenminste vast wel bekend, maar niet gecommuniceerd.
Valt me enorm mee, 2 dagen tot 14 uur, 2 dagen tot 15 uur (donderdag en vrijdag, daar zal ie van balen denk ik) en 1 dag tot 12 uur.

Op donderdag 2 uur gym achter elkaar en daarna nog 3 uur les. We stoppen wel een goede bus deo in zijn tas mee >:)
Op de middelbare douchen ze na de gym.
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_221674971
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 augustus 2026 12:41 schreef Tink89 het volgende:

[..]
Nee hoor.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_221674985
quote:

[..]
Dat heb ik nooit gedaan en ik heb zo'n vermoeden dat het nu ook niet gebeurt. B doucht na het voetballen ook niet. Dus hij zou echt gedwongen moeten worden denk ik.
pi_221675007
quote:

[..]
Hier niet. Het mag wel, maar er is effectief geen tijd. Dus dat is gewoon stinken.

Op de oude school van oudste ook niet.

Slechtste deal was bij oudste; uur 1&2 gym en dan nog 5 uur les
pi_221675595
Ik dacht dat we vandaag een leerlingenlijst of zo zouden krijgen maar we hebben alleen de klascode en zijn mentor doorgekregen. Hij zit bij zijn vriend in de klas in ieder geval *O*
  vrijdag 28 augustus 2026 @ 14:06:43 #94
319308 Tink89
To live is to dance
pi_221675905
Oh joh! Dan zit ik ernaast. Ik weet echt niet beter dan dat je op het vo doucht na de gym. Maar blijkbaar is dat dus niet overal. Wel vies eigenlijk.
  vrijdag 28 augustus 2026 @ 14:07:02 #95
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_221675911
Leerlingenlijst mag al een tijdje niet meer geloof ik, AVG... Hier op de middelbare iig ook niet gezien, en op de basisschool alleen met voornamen.

Hier zit zoon in een heel grote klas, 32 leerlingen. Met zijn beste vriendin en een ander meisje dat hij goed kent, en verder "weet ie t nog niet". Het is nu dag 4. Ik denk dat ie over drie maanden wel een paar namen van klasgenoten kan noemen...

O, en douchen na de gym. Echt niet dat ik dat vroeger deed, en echt niet dat zoon dat nu doet. Ik zou ook niet weten wanneer, ze hebben ongeveer 10 minuten om om te kleden en in de volgende les te komen (in een ander gebouw).
  vrijdag 28 augustus 2026 @ 14:08:53 #96
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_221675927
En, klaagmodus. Het onweert en regent nu heel hard, en net vandaag heb ik beloofd de elfjarige op te halen op school, met de fiets... (normaal komt ie zelf naar huis).
pi_221676050
Klassenlijsten zijn hier idd ook niet geleverd, maar de oudste had natuurlijk via vrienden al snel duidelijk met wie hij wel en niet in de klas zat. In de eerste is dat natuurlijk lastiger.

Douchen na gym... ik vroeg mij zelf op het VO al af of die douches ooit wel aan gingen en of er geen legionella in zou zitten _O-. The horror om te moeten douchen op school :@. Fris is wellicht anders, maar ja.

Jongste is 3 dagen op kamp. We hebben helemaal niks gehoord, vanuit zoon niet en vanuit school ook niet. De school van de oudste post nog wel eens iets op de socials bij excursies. Deze school blijkbaar niet. Ik ben benieuwd hoe hij het heeft gehad!

Toen begin deze week de echte lessen startten, bleek dat de jongste in een klas zit van 7 leerlingen :D. De mentorklas bevat kinderen uit mavo/havo/vwo en ook meerdere leerjaren, dus het was nog niet duidelijk wie in zijn 'echte' klas zouden zitten. Maar dit is wel heel weinig. Wel veel individuele aandacht, wat een luxe. De vriend uit zijn mentorklas zit helaas in de andere klas. Dat is dan weer pech.
Neem een kijkje in mijn vogelhuisje O+
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_221676058
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 augustus 2026 14:08 schreef mousemicky het volgende:
En, klaagmodus. Het onweert en regent nu heel hard, en net vandaag heb ik beloofd de elfjarige op te halen op school, met de fiets... (normaal komt ie zelf naar huis).
Getsie... -O- Ik had de eerste schoolweek ook wel met onze jongens te doen. Ik denk dat ze zeker op 4 van de 5 dagen door de regen hebben moeten fietsen :X.
Neem een kijkje in mijn vogelhuisje O+
Venus in pocketformaat
© loveli
  vrijdag 28 augustus 2026 @ 14:56:27 #99
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_221676270
7 leerlingen, wat een luxe. Is dat een heel specifieke richting die hij gekozen heeft? Hopelijk zitten er een paar kinderen bij waarmee het ook klikt.
pi_221676930
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 augustus 2026 14:07 schreef mousemicky het volgende:
Leerlingenlijst mag al een tijdje niet meer geloof ik, AVG... Hier op de middelbare iig ook niet gezien, en op de basisschool alleen met voornamen.
Hier wel, voor- en achternamen.
Geen rooster nog, dat is dan wel weer jammer agz ze volgende week beginnen.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')