abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_221634009
D heeft wel een mentoruur in de 4e. Maar zo te horen gaat dat meer gebruikt worden voor individuele gesprekken of in kleine groepjes. Dus nog een tussenuur erbij.

Woordenboeken hebben we gehad voor alle talen, moest oudste ook al hebben dus ergens via marktplaats op de kop getikt voor 5 euro. Dat was een prima investering voor hoe weinig ze gebruikt zijn. Bosatlas hoefde niet, (grafische) rekenmachine een specifiek type maar niet via school te krijgen.

Plannen laat ik zoveel mogelijk aan de kids zelf over. Groepje van oudste was er echt goed in. Groepje van jongste een drama. Maar dat gaat met de ouders ook weleens wazig, dus erfelijk belast :X

Tot nu toe gaat er niks ernstigs mis en de docent deed niet te moeilijk toen 2 dachten dat de ander een verslag zou inleveren voor het hele groepje :P

De adressen weet ik inmiddels. Met slaapfeestjes is het toch handiger om je kind met zooi af te zetten.
Het scheelde ook dat D het eerste feestje had in de 1e klas. Heb de ouders uitgenodigd hun kind 's avonds op te halen en evt nog een kop koffie te doen. Die groep is nog steeds bij elkaar, met 2 extra nu die ik dan weer niet ken. Zo in de 4e redden ze zich er maar mee. Ik wil graag plannen na 5 uur wel weten(ivm eten en avond plannen), dat gaat wel goed.
  zondag 23 augustus 2026 @ 10:03:17 #52
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_221634312
Hier wel elke week mentoruur in de vierde waarbij ze met z’n allen dingen doen.

Kind en ik verbazen ons ook over antwoorden als ik ga het vragen en er nooit meer op terug komen. Mijn kind leest het, vraagt het en reageert maar is daarin de uitzondering lijkt het.

En om 06:00uur opstaan om naar een leuke school te fietsen is het voor mijn puber waard. Scheelt dat hij sowieso niet zo’n uitslaper is. Bedhanger ja maar lang slapen nee.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_221636398
Hier gaat met afspreken nog wel eens mis dat de vrienden met gescheiden ouders niet er bij zeggen waar ze zijn en de oudste het ook niet vraagt. Is dus wel eens voorgekomen dat ie bij de verkeerde stond. Nu checkt ie als ik het vraag even de snaplocatie. Maar er zelf aan denken is toch lastig.

Vriendinnetje van de jongste heeft zelfs drie adressen en aangezien ze een alleenstaande moeder heeft en geen vader, ging ze dus naar het door haar gekende adres. Vriendinnetje was helemaal verbaasd dat ze verkeerd stond. Terwijl ze zelf niet verteld had op meerdere plekken te wonen (bij haar opa, haar oma en haar moeder en dan volgens mij als ze bij haar opa of oma is, is haar moeder ook daar. Verwacht dat het met opvang te maken heeft van toen ze wat jonger was. Is nu 13) maar dus ook in drie verschillende dorpen, was allang bij dat ze niet naar het derde dorp hoefde want dat was wel een eind weer de andere kant in geweest.

Ik check op zich waar ze heen gaan, als ik het maar weet en weet hoe laat ik ze thuis kan verwachten.
Met een paar ouders wel een appgroepje ivm alcoholgebruik zonder dat het bij ouders bekend was dat de jongens daar gewoon niet mochten pakken. Sindsdien check ik iets meer. En ben ik wel voorzichtig met logeren en bij wie. Wil voorkomen dat ze gaan logeren zodat het drinken van alcohol niet gezien wordt thuis.
pi_221637147
Ik ben als puber ook wel eens de hele nacht op sjouw geweest met een vriendinnetje. Mijn ouders dachten dat ik bij haar sliep en haar ouders dachten dat ze bij mij was.
pi_221642979
Pubers denken soms helemaal anders, wat voor mij normaal is is voor hem soms niet duidelijk, of weet hij gewoon nog niet. En bijna altijd weet hij iets beter...ik mocht de hele zomer horen dat de warmte toch wel meeviel, terwijl ik bij 35 graden echt niet wist, waar ik het moest zoeken. Dat anderen het anders beleven, komt soms echt niet in hem op. Wel grappig om te zien, hoe ze zich steeds wat verder ontwikkelen. Het bijbaantje heeft daar een grote bijdrage aan geleverd deze zomer. Ook nu dat hij op korte termijn voor extra uren werd gevraagd en keuzes moet maken en moet nadenken, wat belangrijk voor hem is.
Soms is hij nog wat passief en wacht liever af, bijvoorbeeld als er onduidelijkheden zijn wat zijn trainingstijden betreft en wanneer het weer begint of wie er in zijn klas komt te zitten...misschien is hij gewoon niet zo nieuwsgierig als ik.
pi_221643331
Als ik terugkijk naar hoe ik was van mijn 15e tot mijn 20e ben ik blij dat mijn kinderen mijn genen niet hebben >:) Al is dat geen garantie natuurlijk.

B sliep vanochtend door zijn wekker heen en dat was uiteraard onze schuld. Dus hij moest behoorlijk haasten om op tijd bij de voetbal te zijn. Maar hij was op tijd en zelfs uiteindelijk redelijk vrolijk. Drukke week voor hem en dan volgende week starten op de Middelbare.
  Redactie Frontpage maandag 24 augustus 2026 @ 12:39:01 #57
35189 crew  Troel
scherp en bot
pi_221644481
quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2026 10:38 schreef exode het volgende:
Als ik terugkijk naar hoe ik was van mijn 15e tot mijn 20e ben ik blij dat mijn kinderen mijn genen niet hebben >:) Al is dat geen garantie natuurlijk.

B sliep vanochtend door zijn wekker heen en dat was uiteraard onze schuld. Dus hij moest behoorlijk haasten om op tijd bij de voetbal te zijn. Maar hij was op tijd en zelfs uiteindelijk redelijk vrolijk. Drukke week voor hem en dan volgende week starten op de Middelbare.
Maar natuurlijk is dat jullie schuld. Jullie hebben ongetwijfeld het geluid zachter gezet :P
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_221645162
quote:
2s.gif Op maandag 24 augustus 2026 12:39 schreef Troel het volgende:

[..]
Maar natuurlijk is dat jullie schuld. Jullie hebben ongetwijfeld het geluid zachter gezet :P
Gisterenavond: 'Mam, ik wil niet dat je me wakker maakt morgenochtend, ik heb mijn wekker gezet'
Vanochtend: 'Waarom hebben jullie me niet wakker gemaakt?? Ik heb de wekker niet gehoord!'
  Redactie Frontpage maandag 24 augustus 2026 @ 14:55:18 #59
35189 crew  Troel
scherp en bot
pi_221645217
quote:
0s.gif Op maandag 24 augustus 2026 14:44 schreef exode het volgende:

[..]
Gisterenavond: 'Mam, ik wil niet dat je me wakker maakt morgenochtend, ik heb mijn wekker gezet'
Vanochtend: 'Waarom hebben jullie me niet wakker gemaakt?? Ik heb de wekker niet gehoord!'
Luister je een keer, is het weer niet goed. :(
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_221645251
Pubers O+
pi_221645346
Heb ik ook een keer gezegd vroeger (niet omdat ik een wekker had gezet, maar omdat ik echt een keer uit wilde slapen). Ze hadden me inderdaad niet wakker gemaakt toen ze in de ochtend gebeld werden dat m’n neefje, tevens petekinderen geboren was, daar baalde ik toen dan toch wel weer van. Want ik vond dat ze hadden kunnen inschatten dat ik dat wel meteen had willen weten O-)
pi_221649311
Mijn mini puber is echt goed in wakker worden. Zijn wekker stond vanochtend 6:50 en de mijne 7:00, maar hij stond direct naast het bed, ik moest even mopperen. Sinds de middelbare school is hij echt netjes uit bed te krijgen (daarvoor was school stom) en hoef ik nauwelijks nog te roepen. Wel een verschil met oudste destijds. :D
pi_221655969
Eerste dag middelbare school vandaag voor Caesar. Ik had het van mezelf niet verwacht, maar gisteravond moest ik er toch echt even van slikken. Er staat hem zoveel te wachten, leuke dingen, maar ook zeker minder leuke, en ik hoop maar dat het gelukt is hem daar voldoende toegerust voor te laten zijn. :{ Het is ook zo’n enorme goedzak, totáál niet streetwise. Gelukkig is hij wel een enorme blonde viking van bijna 1.80, dat gaat ‘m allicht iets helpen. Hoop ik :P

Mijn emo status valt me gewoon tegen van mezelf :+
pi_221655984
quote:
1s.gif Op woensdag 26 augustus 2026 06:50 schreef Jentin het volgende:
Eerste dag middelbare school vandaag voor Caesar. Ik had het van mezelf niet verwacht, maar gisteravond moest ik er toch echt even van slikken. Er staat hem zoveel te wachten, leuke dingen, maar ook zeker minder leuke, en ik hoop maar dat het gelukt is hem daar voldoende toegerust voor te laten zijn. :{ Het is ook zo’n enorme goedzak, totáál niet streetwise. Gelukkig is hij wel een enorme blonde viking van bijna 1.80, dat gaat ‘m allicht iets helpen. Hoop ik :P

Mijn emo status valt me gewoon tegen van mezelf :+
Precies dit hier, behalve dat de mijne 1,47 is :')

Ik vind zijn rooster trouwens meteen best pittig, 1x eerste uur vrij en verder 2x tot 16u, 2x tot 15u en 1x tot 14u.

[ Bericht 0% gewijzigd door Hupje op 26-08-2026 22:27:12 ]
  woensdag 26 augustus 2026 @ 07:14:12 #65
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_221656024
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2026 06:55 schreef Hupje het volgende:

[..]
Precies dit hier, behalve dat de mijne 1,47 is :')

Zelfde hier ook de lengte :'). Komt vast goed maar :@
pi_221656210
Hier begon een stik chagrijnig kind vandaag aan zijn eerste dag in de derde klas. Hij had Geen Zin en wilde Niet Naar School. Laten we maar zeggen dat hij nog even in het ritme moet komen…
pi_221661249
Oudste begint morgen. Gisteren hele grote zware doos met boeken opgehaald die vrijwel allemaal gekaft moeten worden uiteraard zijn er maar weinig waar de rekbare kaft omheen kan. Beetje jammer.

Gelukkig hoeven de boeken van de meiden niet gekaft te worden....
pi_221662873
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2026 08:28 schreef MevrouwCactus het volgende:
Hier begon een stik chagrijnig kind vandaag aan zijn eerste dag in de derde klas. Hij had Geen Zin en wilde Niet Naar School. Laten we maar zeggen dat hij nog even in het ritme moet komen…
Wisselt de klas of zit hij bij dezelfde klasgenoten als vorig jaar?
pi_221662878
quote:
2s.gif Op woensdag 26 augustus 2026 18:16 schreef Kyara het volgende:
Oudste begint morgen. Gisteren hele grote zware doos met boeken opgehaald die vrijwel allemaal gekaft moeten worden uiteraard zijn er maar weinig waar de rekbare kaft omheen kan. Beetje jammer.

Hier is de tweede helft van de boeken nog steeds niet verzonden... Dus J kan nog niet eens al zijn boeken meenemen morgen. En zijn tas is al zo zwaar nu... :')
pi_221662894
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2026 22:27 schreef Hupje het volgende:

[..]
Wisselt de klas of zit hij bij dezelfde klasgenoten als vorig jaar?
Dat maakt niet altijd veel uit. School is verplichting en dus jak. Soms.
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
pi_221663288
quote:
2s.gif Op woensdag 26 augustus 2026 18:16 schreef Kyara het volgende:

Hier voor de oudste dit jaar ook meer boeken die gekaft moesten worden dan andere jaren.

Het eerst boek heb ik 3 keer verknald met kaften en toen had ik het weer door en ging de rest vanzelf.

Tja waarom leer ik het hem zelf niet.. denk omdat het maar een relatief klein aantal boeken is elk jaar. En ik het dan de moeite niet vind. (Dit jaar 6 andere jaren Max 3)

Dochter hoefde er geen te kaften. Dus dat heft elkaar dan weer op.
pi_221663931
Oudste heeft een hele beroerde fijne motoriek. Als ik ze kaft, ziet het eruit alsof hij het zelf heeft gedaan, als hij het kaft is binnen een week het kaftpapier eraf. Hik heeft wel heel braaf alle plakbandjes aangegeven en we hebben heel gezellog gekletst samen.

Ik vind 6 boeken kaften wel weinig. Hier rons de 20 boeken, 4 met rekbare kaft, rest handmatig.
pi_221664144
Hier hoefde er maar 1, rekbaar.
Vond ik wel leuk van ze :D
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  donderdag 27 augustus 2026 @ 08:32:26 #74
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_221664172
Wij kwamen uit op 7 boeken en dat was veel in vergelijking met andere jaren. Zoveel niet inleveren boeken die weg worden gegooid, best bizar.

Maar om alle 7 met verschillende formaten paste wel een rekbare kaft. In een paar heb ik een stuk karton gestopt vanwege slappe kaft, dat werkte eigenlijk wel prima. Afkomstig van de doos waarin de boeken kwamen, ultimate recycling :P
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_221664395
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2026 23:38 schreef hilliebillie het volgende:
Tja waarom leer ik het hem zelf niet.. denk omdat het maar een relatief klein aantal boeken is elk jaar. En ik het dan de moeite niet vind. (Dit jaar 6 andere jaren Max 3)
Nou dat, die paar boeken. Dit jaar gedaan terwijl hij om me heen zijn kamer aan het opruimen was en af en toe een plakbandje aangaf. Nog 2 jaar hierna, en dan kaften ze toch nooit weer.

D had maandag een minecraft tas. Zo'n beetje vierkant door de hoeveelheid boeken. Niks aan te doen. Alleen is het kind inmiddels iets gegroeid, dus de verhouding tussen tas en kind wordt wel beter :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')