Ik ben ook heel slecht in gezichten en namen, het is meer dat ik de context nooit vergeet van wat ik lees, het werkt ook voor gesprekken, alle gesprekken weet ik vrij precies wat er is besproken.quote:Op woensdag 12 augustus 2026 15:17 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Hoe zit het met fappen? Wel handig als je de playboy zo voor de geest kan halen.
Ben je oogarts/onderzoeker?quote:Op woensdag 12 augustus 2026 15:12 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
We hadden iemand die oogschade bij zoiets had opgelopen, en wij hebben toen een 3D plaatje van z'n netvlies gemaakt. Dat heb ik indertijd idd op deze site gezet. Alle staafjes en kegeltjes verdwenen, precies in het midden van de macula, waar je het scherpst ziet (zag).
hm, dat zou handig zijn in discussies met m'n vrouw.quote:Op woensdag 12 augustus 2026 15:19 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik ben ook heel slecht in gezichten en namen, het is meer dat ik de context nooit vergeet van wat ik lees, het werkt ook voor gesprekken, alle gesprekken weet ik vrij precies wat er is besproken.
Ik heb beide, maar in dit geval begin ik te twijfelen, want ik kan niets vinden in Mycroft. Ben er toch 99% zeker van dat ik daar over geschreven heb..quote:Op woensdag 12 augustus 2026 15:15 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik heb een semi-fotografisch geheugen, best handig, maar mijn eigen bankrekeningnummer weet ik dan weer niet
Onderzoeker. In Mycroft kwam ik deze post tegen: Lyrebird in F&L / Darwinisme of een slecht ontwerp?quote:
Maar als je 1 tel naar die eclips kijkt dan heb je al oogschade? Bij de zon lukt het toch ook wel om te kijken, ik heb die vaak genoeg gezien.quote:Op woensdag 12 augustus 2026 14:57 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Omdat je automatisch probeert focussen op de maan die ervoor schuift.
En dan is het alsof je een vergrootglas boven een stukje papier houdt.
Als je normaal recht in de zon kijkt lukt dat niet eens. Doet al pijn als je zicht richting de zon gaat, laat staan dat je kan focussen op de zon zelf.
Geen idee maar ik kan echt geen seconde recht de zon in kijken. Soms gebeurd het via een reflectie en dan zie ik al 10 minuten lang een 'vlek'.quote:Op woensdag 12 augustus 2026 15:24 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Maar als je 1 tel naar die eclips kijkt dan heb je al oogschade? Bij de zon lukt het toch ook wel om te kijken, ik heb die vaak genoeg gezien.
Volgens mij was het ongeveer in de periode dat je schreef over dat aanschaf van dat Amerikaanse apparaat en dat dat dan via een Japanse leverancier moest lopen.quote:Op woensdag 12 augustus 2026 15:22 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Ik heb beide, maar in dit geval begin ik te twijfelen, want ik kan niets vinden in Mycroft. Ben er toch 99% zeker van dat ik daar over geschreven heb..
Dus omdat de Media dingen zou roepen, ligt alles aan de Overheid???quote:Op woensdag 12 augustus 2026 14:44 schreef de_boswachter het volgende:
MEDIA: VANAVOND SPECTACULAIRE ZONSVERDUISTERING UNIEKE KANS KIJK OMHOOG ALLEN.
OOK DE MEDIA: ZONSVERDUISTERING MAAKT JE OGEN KAPOT
Met dank aan de overheid.
Net even getest, 1 tel lukt wel maar dan knijp ik ogen meteen dicht. Is wel moeilijker dan ik dacht.quote:Op woensdag 12 augustus 2026 15:25 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Geen idee maar ik kan echt geen seconde recht de zon in kijken. Soms gebeurd het via een reflectie en dan zie ik al 10 minuten lang een 'vlek'.
Hoorde vanochtend op de radio van zo'n vrouw die had er 2 voor 50 euro gekochtquote:Op woensdag 12 augustus 2026 15:44 schreef MichaelScott het volgende:
Massaal plastic brilletjes kopen voor een eenmalige gebeurtenis.
Mag dat wel van de milieubrigade?
Vorige week in Frankrijk ¤1,50 in de Hypermarche.quote:Op woensdag 12 augustus 2026 15:57 schreef Arnhemunited het volgende:
[..]
Hoorde vanochtend op de radio van zo'n vrouw die had er 2 voor 50 euro gekocht
Wat is een CD'tje in godsnaam? Iets uit de twintigste eeuw zeker!quote:Op woensdag 12 augustus 2026 15:52 schreef Irmak_Spermabak het volgende:
Overigens valt het me op dat bij de vorige grote verduistering (1999) iedereen riep: "je moet door een CD'tje kijken" maar nu is dat blijkbaar toch te gevaarlijk.
Als het andersom was hadden we een probleem.quote:Op woensdag 12 augustus 2026 15:42 schreef spapaars het volgende:
Nou en? Het maantje schuift onbeleefd voor de zon langs.
Of andersom.
Toen was overigens ook vrij duidelijk en algemeen bekendgemaakt dat je dat beter niet kon doen.quote:Op woensdag 12 augustus 2026 15:52 schreef Irmak_Spermabak het volgende:
Overigens valt het me op dat bij de vorige grote verduistering (1999) iedereen riep: "je moet door een CD'tje kijken" maar nu is dat blijkbaar toch te gevaarlijk.
Dit heb ik ook!quote:Op woensdag 12 augustus 2026 15:19 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik ben ook heel slecht in gezichten en namen, het is meer dat ik de context nooit vergeet van wat ik lees, het werkt ook voor gesprekken, alle gesprekken weet ik vrij precies wat er is besproken.
quote:Op woensdag 12 augustus 2026 16:38 schreef PurifieR het volgende:
[..]
Als het andersom was hadden we een probleem.
Blijkbaar heb jij de millenniumbug ook zonder kleerscheuren doorstaan.quote:Op woensdag 12 augustus 2026 16:46 schreef tralalala het volgende:
Er zijn hier gewoon mensen die de zonsverduistering van 1999 niet hebben meegemaakt, dat was pas een totale gekte, niets vergeleken met nu.
Toen zeiden ze ook dat de volgende zonsverduistering pas over 300 jaar was in Nederland, zijn we er toch weer ingetuind.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |