Wel, want dan hebben de leden van de fossiele industrie daar overlast van. Zelf nodig, aangezien lijdelijk verzet geen gewenst resultaat geeft.quote:Op zondag 16 augustus 2026 14:34 schreef Red_85 het volgende:
Snelweg en rails zijn geen plekken om te protesteren.
Jij bent ook een lid van de fossiele industrie, wat geeft jou het recht om je mede leden zo te treiteren?quote:Op zondag 16 augustus 2026 14:53 schreef torentje het volgende:
[..]
Wel, want dan hebben de leden van de fossiele industrie daar overlast van. Zelf nodig, aangezien lijfelijk verzet geen gewenst resultaat geeft.
dat kloptquote:Op zondag 16 augustus 2026 14:35 schreef P8 het volgende:
[..]
Een huishouden in de VS verbruikt bv driemaal zoveel energie als een huishouden in Europa. En dat is met inachtneming van lokaal klimaat en gezinsgrootte.
Alleen kijkend naar olie (willekeurige kadering): Van de dagelijkse 100 miljoen vaten die wereldwijd geproduceerd worden, wordt 20% door de VS verbruikt. En dat terwijl ze ongeveer 5% van de wereldbevolking bevatten.
torentje kan nog niet eens een oude fiets betalenquote:Op zondag 16 augustus 2026 14:57 schreef Gizmogirl28 het volgende:
[..]
Jij bent ook een lid van de fossiele industrie, wat geeft jou het recht om je mede leden zo te treiteren?
Niet echt collegiaal van je.
Waarom zouden we hen moeten helpen, als hun impact op het wereldwijde klimaat verwaarloosbaar klein is?quote:Op zondag 16 augustus 2026 15:01 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
dat klopt
en het westen doet er helemaal NIETS aan om landen in Afrika waar 8 uur per dag de zon schijnt, aan zonnepanelen te helpen of aan EV autos
Als je dan van fossiel af wil , dan is dat de kans net om hier op de A12 te gaan zitten maar daar hoor je de WOKE apostelen niet over
Bekijk deze YouTube-video
maar het zijn wel 3 miljard mensenquote:Op zondag 16 augustus 2026 15:14 schreef P8 het volgende:
[..]
Waarom zouden we hen moeten helpen, als hun impact op het wereldwijde klimaat verwaarloosbaar klein is?
Moet je voorstellen dat ze economisch zo sterk worden dat ze eenzelfde hoeveelheid energie per persoon gaan verbruiken als de gemiddelde Amerikaan. Immers, waarom zouden zij niet allemaal airco's en 97" flatscreen tv's mogen hebben.quote:Op zondag 16 augustus 2026 15:18 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
maar het zijn wel 3 miljard mensen
https://www.populationpyramid.net/africa/2066/
Ik ben lid van de fossiele industrie? Wat?quote:Op zondag 16 augustus 2026 14:29 schreef torentje het volgende:
[..]
Het is toch juist de fossiele industrie-waar jij een lid van bent-die misbruik maakt van hun macht om financieel voordeel te krijgen?
De medeleden-zoals jij hen noemt-doen wel weinig om voor anderen de overlast te beperken en bijzonder weinig om alternatieven te realiseren.quote:Op zondag 16 augustus 2026 14:57 schreef Gizmogirl28 het volgende:
[..]
Jij bent ook een lid van de fossiele industrie, wat geeft jou het recht om je mede leden zo te treiteren?
Niet echt collegiaal van je.
En wat doe jij behalve een grote waffel hebben dan zoveel beter dan je mede leden?quote:Op zondag 16 augustus 2026 15:28 schreef torentje het volgende:
[..]
De medeleden-zoals jij hen noemt-doen wel weinig om voor anderen de overlast te beperken en bijzonder weinig om alternatieven te realiseren.
dat is met AI goed mogelijk jaquote:Op zondag 16 augustus 2026 15:23 schreef P8 het volgende:
[..]
Moet je voorstellen dat ze economisch zo sterk worden dat ze eenzelfde hoeveelheid energie per persoon gaan verbruiken als de gemiddelde Amerikaan. Immers, waarom zouden zij niet allemaal airco's en 97" flatscreen tv's mogen hebben.
Ik zoek steun om voor fossiele producten een alternatief te realiseren, zodat de fossiele industrie buitenspel kan worden gezet.quote:Op zondag 16 augustus 2026 15:33 schreef Gizmogirl28 het volgende:
[..]
En wat doe jij behalve een grote waffel hebben dan zoveel beter dan je mede leden?
Ga dat doen dan kom met een oplossing, werk daar aan vertel daar over.quote:Op zondag 16 augustus 2026 15:55 schreef torentje het volgende:
[..]
Ik zoek steun om voor fossiele producten een alternatief te realiseren, zodat de fossiele industrie buitenspel kan worden gezet.
Veel plezier. Ik werk daar niet aan mee.quote:Op zondag 16 augustus 2026 15:55 schreef torentje het volgende:
[..]
Ik zoek steun om voor fossiele producten een alternatief te realiseren, zodat de fossiele industrie buitenspel kan worden gezet.
nee er komen er nog 500 miljoen naar nederlandquote:Op zondag 16 augustus 2026 15:23 schreef P8 het volgende:
[..]
Moet je voorstellen dat ze economisch zo sterk worden dat ze eenzelfde hoeveelheid energie per persoon gaan verbruiken als de gemiddelde Amerikaan. Immers, waarom zouden zij niet allemaal airco's en 97" flatscreen tv's mogen hebben.
De fossiele industrie doet toch zelf ook overlast bezorgen aan de mensen die tegen hun lijdelijk verzet plegen?quote:Op zondag 16 augustus 2026 16:01 schreef Gizmogirl28 het volgende:
[..]
Ga dat doen dan kom met een oplossing, werk daar aan vertel daar over.
Maar je hebt niks.
De oplossing is sowieso niet om mensen dwars zitten die net zoveel gebruik maken van de fossiele industrie als dat je zelf doet, dat is nogal hypocriet.
Het enige wat jij en die XR groep bereiken met deze houding is dat mensen een hekel krijgen aan jou en die XR groep.
Wat is dan een goed alternatief voor de fossiele industriequote:Op zondag 16 augustus 2026 16:11 schreef torentje het volgende:
[..]
De fossiele industrie doet toch zelf ook overlast bezorgen aan de mensen die tegen hun lijdelijk verzet plegen?
Je denkt toch niet dat ik antwoord geef, aan iemand die zich eerder vijandig opstelde?quote:Op zondag 16 augustus 2026 16:17 schreef Gizmogirl28 het volgende:
[..]
Wat is dan een goed alternatief voor de fossiele industrie
Je begon zelf op mij te reageren over oorlogstuig etc.quote:Op zondag 16 augustus 2026 18:42 schreef torentje het volgende:
[..]
Je denkt toch niet dat ik antwoord geef, aan iemand die zich eerder vijandig opstelde?
quote:Op zaterdag 15 augustus 2026 21:14 schreef torentje het volgende:
[..]
Heb je dan liever dat de fossiele industrie de wereld verwoest om te kunnen experimenteren met oorlogstuig? Zodat de jongere generaties veel werk hebben om te kunnen overleven.
quote:Op zaterdag 15 augustus 2026 23:04 schreef torentje het volgende:
[..]
De oertijd begon toen de fossiele industrie begon te zoeken naar bruikbare fossiele producten om daarmee te kunnen experimenteren voor bruikbaar oorlogstuig.
Dat moet men niet bagatelliseren en ook niet afdoen als een leugen.
quote:Op zondag 16 augustus 2026 10:18 schreef torentje het volgende:
[..]
Jij bent door de fossiele industrie volledig geļndoctrineerd. Ga toch zelf eens nadenken over de bedoelingen van de mannen die jij kritiekloos volgt.
Zegt degene die constant vijandig is. Nee ok.quote:Op zondag 16 augustus 2026 18:42 schreef torentje het volgende:
[..]
Je denkt toch niet dat ik antwoord geef, aan iemand die zich eerder vijandig opstelde?
Ik geef slechts kritiek op de vijanden van de rede.quote:Op zondag 16 augustus 2026 19:15 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Zegt degene die constant vijandig is. Nee ok.
Nee. Je bent vijandig en accepteert geen andere meningen en feiten.quote:Op zondag 16 augustus 2026 19:34 schreef torentje het volgende:
[..]
Ik geef slechts kritiek op de vijanden van de rede.
Jij beschrijft nu het debiele volk dat de leiding heeft in ons land.quote:Op zondag 16 augustus 2026 19:34 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Nee. Je bent vijandig en accepteert geen andere meningen en feiten.
Nee. Ik beschrijf jou.quote:Op zondag 16 augustus 2026 19:56 schreef torentje het volgende:
[..]
Jij beschrijft nu het debiele volk dat de leiding heeft in ons land.
Kun je mij een realistisch alternatief voor fossiele energie geven dan? Ik zou graag de overstap maken, maar heb geen idee hoe ik dat zou kunnen doen en gewoon door functioneren zoals ik dat nu doe.quote:Op zondag 16 augustus 2026 16:11 schreef torentje het volgende:
[..]
De fossiele industrie doet toch zelf ook overlast bezorgen aan de mensen die tegen hun lijdelijk verzet plegen?
Dan heb jij nooit al die vijandige bijdrages van sommige users gelezen op mijn bijdrages.quote:Op zondag 16 augustus 2026 20:02 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Nee. Ik beschrijf jou.
Oh maar torentje wil geen brandstoffen, geen verkeer, geen drukke wegen, geen ondernemers, geen grote winkels. Ik denk dat hij grofweg terug wil naar de tijd van de primitieve, vooral voor eigen gebruik bedoelde landbouw. Misschien kan professor Barabas hem terugflitsen naar het Mesopotamiė van zo'n 9000 jaar geleden...quote:Op zondag 16 augustus 2026 21:11 schreef Sodeknetters het volgende:
[..]
Kun je mij een realistisch alternatief voor fossiele energie geven dan? Ik zou graag de overstap maken, maar heb geen idee hoe ik dat zou kunnen doen en gewoon door functioneren zoals ik dat nu doe.
Maar wat is er dan mis, om te willen leven zonder drukte en feesten?quote:Op zondag 16 augustus 2026 21:42 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Oh maar torentje wil geen brandstoffen, geen verkeer, geen drukke wegen, geen ondernemers, geen grote winkels. Ik denk dat hij grofweg terug wil naar de tijd van de primitieve, vooral voor eigen gebruik bedoelde landbouw. Misschien kan professor Barabas hem terugflitsen naar het Mesopotamiė van zo'n 9000 jaar geleden...
Misschien hebben we geen keuze en gaan we met z'n allen die kant al op. Deze week was de verwachting dat de warme Atlantische golfstroom nog iets van 40 jaar heeft, voordat deze stilvalt, wat 100 jaar eerder is dan men eerder nog voorspelde.quote:Op zondag 16 augustus 2026 21:42 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Oh maar torentje wil geen brandstoffen, geen verkeer, geen drukke wegen, geen ondernemers, geen grote winkels. Ik denk dat hij grofweg terug wil naar de tijd van de primitieve, vooral voor eigen gebruik bedoelde landbouw. Misschien kan professor Barabas hem terugflitsen naar het Mesopotamiė van zo'n 9000 jaar geleden...
Maar tegelijkertijd wil torentje zich 'dagelijks laveloos kunnen drinken' , een ruimere uitkering waarin hij nooit hoeft te werken omdat hij 'daarvoor te mooi van uiterlijk en geest voor is' en een ruime vrijstaande woning met een grote tuin.quote:Op zondag 16 augustus 2026 21:42 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Waar heb jij dan die fossiele energie zo dringend voor nodig?quote:Op zondag 16 augustus 2026 21:11 schreef Sodeknetters het volgende:
[..]
Kun je mij een realistisch alternatief voor fossiele energie geven dan? Ik zou graag de overstap maken, maar heb geen idee hoe ik dat zou kunnen doen en gewoon door functioneren zoals ik dat nu doe.
Ik moet elke dag huizen bouwen in een dorp 58km van mijn woonplaats. Ik ben mantelzorger voor mijn moeder die 30km de andere kant op woont. Ik verwarm water (en mijn huis) met gas. Ik heb bovendien ook graag lampen aan en zit soms op het internet. Ik koop graag gevarieerder dan alleen koolraap en pastinaak, en avocados en soja groeit helaas niet goed in Nederland. En volgens mij heb ik weinig elektronica in huis dat op loopafstand is geproduceerd.quote:Op zondag 16 augustus 2026 22:20 schreef torentje het volgende:
[..]
Waar heb jij dan die fossiele energie zo dringend voor nodig?
Waar is dat ook alweer van gemaakt?quote:Op zondag 16 augustus 2026 22:26 schreef P8 het volgende:
Mijn huis is wel goed geisoleerd met plastics.
Precies.quote:Op zondag 16 augustus 2026 22:29 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Waar is dat ook alweer van gemaakt?
Volgens de XR geleerden en Torentje kan je dat doen met paard en wagen.quote:Op zondag 16 augustus 2026 22:26 schreef P8 het volgende:
[..]
Ik moet elke dag huizen bouwen in een dorp 58km van mijn woonplaats. Ik ben mantelzorger voor mijn moeder die 30km de andere kant op woont. Ik verwarm water (en mijn huis) met gas. Ik heb bovendien ook graag lampen aan en zit soms op het internet. Ik koop graag gevarieerder dan alleen koolraap en pastinaak, en avocados en soja groeit helaas niet goed in Nederland. En volgens mij heb ik weinig elektronica in huis dat op loopafstand is geproduceerd.
En dat kan allemaal niet elektrisch met zonnepanelen en/of windmolens en/of waterkrachtscentrales of iets dergelijk?quote:Op zondag 16 augustus 2026 22:26 schreef P8 het volgende:
[..]
Ik moet elke dag huizen bouwen in een dorp 58km van mijn woonplaats. Ik ben mantelzorger voor mijn moeder die 30km de andere kant op woont. Ik verwarm water (en mijn huis) met gas. Ik heb bovendien ook graag lampen aan en zit soms op het internet. Ik koop graag gevarieerder dan alleen koolraap en pastinaak, en avocados en soja groeit helaas niet goed in Nederland. En volgens mij heb ik weinig elektronica in huis dat op loopafstand is geproduceerd.
Het antwoord laat zich wel beter raden dan dat. Ik verwacht dat elektriciteit het antwoord zal zijn voor alles. Tot op zekere hoogte is dat goed. We moeten sowieso van het gas af, al is het alleen al voor de prijs. Een goede IR-kachel is een stuk zuiniger dan CV of gas. Maar voor die hele transitie zit je ook vast aan een shitload aan plastic. Soit, een eenmalige fossiele investering. Plastics zijn ook imo veruit het beste wat we met olie kunnen maken.quote:Op zondag 16 augustus 2026 22:37 schreef Gizmogirl28 het volgende:
[..]
Volgens de XR geleerden en Torentje kan je dat doen met paard en wagen.
Water verwarm je maar op vuur.
Lampen vervangen voor kaarsen.
I.p.v. koolraap en pastinaak kan je bloemkool en spruitjes eten voor de afwisseling.
Avocado's niet nodig, appels groeien in Nederland aan bomen.
Electronica is niet nodig als je het vuur toch al aan hebt om je warm water te maken dan kan je net zo goed gelijk even snel wat rooksignalen sturen.
Nee dus. Windmolens en waterkracht leveren bovendien te weinig op.quote:Op zondag 16 augustus 2026 23:18 schreef torentje het volgende:
[..]
En dat kan allemaal niet elektrisch met zonnepanelen en/of windmolens en/of waterkrachtscentrales of iets dergelijk?
Ik denk dat je gelijk hebt je niet alles op 1 hoop kan gooien daar zijn er teveel mensen voor en het energie net is nu al overbelast.quote:Op zondag 16 augustus 2026 23:33 schreef P8 het volgende:
[..]
Het antwoord laat zich wel beter raden dan dat. Ik verwacht dat elektriciteit het antwoord zal zijn voor alles. Tot op zekere hoogte is dat goed. We moeten sowieso van het gas af, al is het alleen al voor de prijs. Een goede IR-kachel is een stuk zuiniger dan CV of gas. Maar voor die hele transitie zit je ook vast aan een shitload aan plastic. Soit, een eenmalige fossiele investering. Plastics zijn ook imo veruit het beste wat we met olie kunnen maken.
De complete logistieke sector op elektriciteit is niet haalbaar, tenzij je efficiėntie uit het raam gooit. Dus bij wijze van elke 100km 10 uur opladen. Dit ivm zeldzame mineralen en metalen. Als je de productie van de accu al weet te fixen (lithium raffineren tot batterijkwaliteit gebeurt eigenlijk alleen in China), dan heb je weer die extreem zeldzame metalen nodig voor de energieoverdracht van de accu's naar de wielen. Dit is veel complexer dan mensen (lees: moderne hippies) denken. Daarom zijn er ook nog geen elektrische vrachtwagens. De techniek is nog niet commercieel te krijgen. Zeevaart en luchtvaart zijn al helemaal niet haalbaar op deze manier.
Dit is de crux in de hele transitie naar duurzame energie. Als je echt neutraal wil gaan, is er geen ruimte meer voor moderne elektronica, want vrijwel alles is afhankelijk van die metalen.
Maar de vraag is ook hoe alle energie opgewekt moet worden. Zonnepanelen, mits ze niet te modern zijn en dezelfde meuk gebruiken, zijn inmiddels wel enorm efficient. Maar eigenlijk is kernenergie de enige optie die kan voldoen aan de maatschappelijke vraag, en niet de lucht volpompt met CO2 en andere ongein.
Maar met dit alles vergeten we voor het gemak 2/3 van de mensheid die naar onze maatstaven erbarmelijk leeft. En we nemen voor het gemak aan dat het klimaat stabiel blijft.
[..]
Nee dus. Windmolens en waterkracht leveren bovendien te weinig op.
Edit: Maar je hebt wel gelijk in je veroordeling van de smerige praktijken van de fossiele industrie. Die stimuleren consumptie van olieproducten, voor het eigen financiėle gewin, wat het klimaat alleen maar sneller naar de kloten helpt. Boten vol plastics die extra goedkoop kunnen varen (alleen de industrie verdient hieraan), zodat jij en ik dat kitscherige dingetje van Temu kunnen hebben.![]()
Niks, zolang anderen niet hoeven te betalen voor wat jij wel wil.quote:Op zondag 16 augustus 2026 21:49 schreef torentje het volgende:
[..]
Maar wat is er dan mis, om te willen leven zonder drukte en feesten?
Mijn auto loopt niet op water, maar ik heb hem wel hard nodig voor werk en zorg. In de winter wil ik ook een warm en verlicht huis. Mijn boodschappen worden niet in de winkel geboren.quote:Op zondag 16 augustus 2026 22:20 schreef torentje het volgende:
[..]
Waar heb jij dan die fossiele energie zo dringend voor nodig?
quote:Op zondag 16 augustus 2026 23:18 schreef torentje het volgende:
[..]
En dat kan allemaal niet elektrisch met zonnepanelen en/of windmolens en/of waterkrachtscentrales of iets dergelijk?
Jezus, de ironiequote:Op maandag 17 augustus 2026 09:16 schreef PurifieR het volgende:
[..]
Het enige antwoord hierop zou moeten zijn: Waar de f**k bemoei jij je mee?
De vraag stellen is hem beantwoorden.quote:Op maandag 17 augustus 2026 09:44 schreef William_Papadin het volgende:
Heeft Jetten al gereageerd op deze doldwaze en levensgevaarlijke actie van XR op de A12 of is hij nog steeds de hypocriete premier zoals we hem kennen?
De mensen die steeds feesten storen wel iedereen die niet met hun mee willen feesten. Dat storen mag van jou dus wel?quote:Op maandag 17 augustus 2026 00:09 schreef CarbonC het volgende:
[..]
Niks, zolang anderen niet hoeven te betalen voor wat jij wel wil.
Je bedoeld burenoverlast?quote:Op maandag 17 augustus 2026 11:02 schreef torentje het volgende:
[..]
De mensen die steeds feesten storen wel iedereen die niet met hun mee willen feesten. Dat storen mag van jou dus wel?
Dan moet je een baan zoeken, je weet wel, werk.quote:Op zondag 16 augustus 2026 21:49 schreef torentje het volgende:
[..]
Maar wat is er dan mis, om te willen leven zonder drukte en feesten?
Als men niet zo'n hoge eisen stelde aan de werknemers/normale mensen was dat werken ook geen probleem. Maar men moet tegenwoordig veel diploma's kunnen overleggen aan de werkgevers voordat men een betaalde baan kan krijgen.quote:Op maandag 17 augustus 2026 11:34 schreef StateOfMind het volgende:
Dan moet je een baan zoeken, je weet wel, werk.
En dan kun je een afgelegen vrijstaand huis kopen, en dan heb je geen last meer van drukte en feesten.
Heel simpel.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |