quote:Video toont agent die geweld gebruikt tegen zwangere vrouw, politie start onderzoek
Zeist - Aan de Kampweg in Zeist heeft de politie na een melding van vernieling en bedreiging geweld gebruikt. Op videobeelden is te zien dat een agent een zwangere vrouw aan de arm trekt waarna zij op de grond valt. Een man valt daarna de agent aan. De politie heeft dit bevestigd en gaat onderzoek doen naar het gebruikte geweld.
De melding kwam rond 21.15 uur op dinsdag 19 mei binnen bij de politie. Wat er precies werd vernield en wie er bedreigd werd, kan de politie niet delen omdat het onderzoek nog loopt.
De man is hiervoor aangehouden en inmiddels weer vrijgelaten, meldt de woordvoerder. Hij is 30 jaar en komt uit Zeist. Volgens het ANP was het voorval in het asielzoekerscentrum aan de Kampweg in Zeist.
De beelden op sociale media laten de situatie voor een deel zien, zegt de politie. Er is te zien dat de vrouw de agenten niet aanvalt, wat er gezegd wordt is onduidelijk. De videobeelden zijn bij de politie bekend.
"In die situatie hebben ze willen handelen op de veiligheid en dat is wat voor een deel te zien is op de beelden", zegt de woordvoerder. "Zij hebben in een dynamische situatie snel willen handelen voor de veiligheid van de aanwezigen en zichzelf", meldt de politie over de betrokken agenten.
Meer details kan de politie niet geven. "We gaan zorgvuldig kijken naar alle feiten en omstandigheden." Daarbij hoort ook het toetsen van het gebruikte geweld.
Niet gewond
Voor zover bekend is de zwangere vrouw niet gewond geraakt bij het incident, zegt de politiewoordvoerder. Over de betrokken agent en de man, kan de politie geen verdere informatie delen.
Bollendak-incident
Beelden van politiegeweld kunnen vragen oproepen en voor ophef zorgen. Dat gebeurde ook in februari. Een agent gebruikte toen geweld bij een aanhouding van een vrouw onder het Bollendak naast station Utrecht Centraal. Later werd bekend dat de agent voor een deel te veel geweld toepaste, waaronder een trap naar achteren die de vrouw raakte. De aanhouding was wel terecht, stelde politiechef van Midden-Nederland, Yvonne Hondema.
Hij beschermt niets, hij doet een poging een ongeboren kind te vermoorden.quote:Op maandag 10 augustus 2026 11:17 schreef The-BFG het volgende:
Die agent staat daar puur zijn collega's, de zwangere vrouw en zichzelf te beschermen. Wat als die gozer ineens op staat en een mes in zijn vrouw plant?
Vermoorden nog wel...quote:Op maandag 10 augustus 2026 11:36 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Hij beschermt niets, hij doet een poging een ongeboren kind te vermoorden.
Hij had die vrouw op een andere manier daar weg kunnen krijgen. Niet op de wijze waarop hij het heeft gedaan, dat was buitensporig geweld. Als politie over de schreef gaat moet dat afgestraft worden, anders leef je straks in een politiestaat vergelijkbaar met N Korea of China.
quote:Op maandag 10 augustus 2026 11:36 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Tuurlijk. Niet bewust.quote:Op maandag 10 augustus 2026 11:44 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Vermoorden nog wel...
Teringjantje...
Op welke manier had hij deze vrouw dan weg moeten krijgen zonder zichzelf en/of collega's in gevaar te brengen.quote:Op maandag 10 augustus 2026 11:36 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Hij had die vrouw op een andere manier daar weg kunnen krijgen. Niet op de wijze waarop hij het heeft gedaan, dat was buitensporig geweld. Als politie over de schreef gaat moet dat afgestraft worden, anders leef je straks in een politiestaat vergelijkbaar met N Korea of China.
Ik mag het hopen... Maar een Sylvana S. Loopt ook rond met dit soort bizarre gedachten..quote:
Zie het als volgt voor me:quote:Op maandag 10 augustus 2026 11:50 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Tuurlijk. Niet bewust.
Maar de manier waarop hij haar met harde hand naar de grond trekt, kan een miskraam veroorzaken. Een agent met een machts/geweldsmonopolie hoort dat te moeten weten en daar ook rekening mee te houden.
Duidelijk onnodig geweld.
Het is een vrouw.quote:Op maandag 10 augustus 2026 11:51 schreef Trademarker het volgende:
[..]
Op welke manier had hij deze vrouw dan weg moeten krijgen zonder zichzelf en/of collega's in gevaar te brengen.
Had betreffende vrouw een bordje zwager om haar hals hangen?
Zullen we elke vrouw maar hun gang laten gaan. In potentie kan iedere vrouw op elk moment zwanger zijn.
Als je zwangere vrouwen wilt beschermen is de eerste manier om er voor te zorgen dat ze zich in dergelijke situaties onttrekken uit het gebied.
Dat is een begrijpelijke reactie. Als jouw vrouw met jouw kind met harde hand op de grond wordt gegooid door zo'n idioot dan is het logisch dat je daar kwaad om bent.quote:Op maandag 10 augustus 2026 11:53 schreef sp3c het volgende:
Denk dat de worsteling die erna ontstaat op aangeven van dr echtgenoot meer risico opleverde voor het ongeboren kinddan een agent die aan dr arm trok
En de echtgenoot kan niet claimen dat hij niet wist dat mevrouw zwanger was
Kijk naar het filmpje, het is geen "duwtje" man. Hij trekt haar met volle kracht naar de grond toe.quote:Op maandag 10 augustus 2026 11:57 schreef The-BFG het volgende:
Trouwens erg netjes van die agent dat zijn hond kalm blijft en niet meteen in mevrouw hangt bij het duwtje..
Wat eigenlijk ook gelijk aangeeft wat het is, een duwtje.
Je gaat nu van het ene extreme naar het andere extreme. Pleur zelf op als je niet tegen mijn mening kunt.quote:Op maandag 10 augustus 2026 11:58 schreef Trademarker het volgende:
[..]
Zie het als volgt voor me:
Geachte mevrouw. Mag ik u aanspreken met mevrouw of heeft U liever dat ik u met een andere pronounce aanspreek om uw gevoelens niet te kwetsen.
Ik weet dat ik mischien uw recht op privacy schendt, maar zou u me kunnen vertellen of u misschien zwanger bent of dat u alleen houdt van veel en vet eten.
Ik heb u nu 3 x gewaarschuwd dat u moet vertrekken vanaf hier. Als ik u nog 1 x moet waarschuwen moet ik u met zachte hand verwijderen. Ik zal mijn collega even vragen om een kussentje. Zou u zo vriendelijk willen zijn om hierop te vallen als ik u zometeen een duwtje geef.
Pleur even een eindje op!!!
Hoe dom ben jij?quote:Op maandag 10 augustus 2026 11:50 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Tuurlijk. Niet bewust.
Maar de manier waarop hij haar met harde hand naar de grond trekt, kan een miskraam veroorzaken. Een agent met een machts/geweldsmonopolie hoort dat te moeten weten en daar ook rekening mee te houden.
Duidelijk onnodig geweld.
Naar aanleiding van het interne onderzoek is geoordeeld dat de agent niet strafrechtelijk of disciplinar gestraft wordt.quote:Op maandag 10 augustus 2026 12:03 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Je gaat nu van het ene extreme naar het andere extreme. Pleur zelf op als je niet tegen mijn mening kunt.
Je had die vrouw daar ook weg kunnen halen zonder haar zo op de grond te gooien. Het geweld dat hij gebruikt was nergens voor nodig. En hij heeft nog geluk dat het kind ongedeerd is, dat had zomaar anders af kunnen lopen en had hij een dood kind op zijn geweten.
Dat veranderd niets aan de feitenquote:Op maandag 10 augustus 2026 11:59 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Dat is een begrijpelijke reactie. Als jouw vrouw met jouw kind met harde hand op de grond wordt gegooid door zo'n idioot dan is het logisch dat je daar kwaad om bent.
Ja top, een slager die zijn eigen vlees aan het keuren is. Niets mis mee....quote:Op maandag 10 augustus 2026 12:25 schreef Trademarker het volgende:
Naar aanleiding van het interne onderzoek is geoordeeld dat de agent niet strafrechtelijk of disciplinar gestraft wordt.
Nee oneens.quote:Op maandag 10 augustus 2026 12:26 schreef sp3c het volgende:
Die reactie bracht het ongeboren kind meer in gevaar dan watde agent deed
Nogmaals kijk eens wat er achteraf met die tante gebeurt in de achtergrondquote:Op maandag 10 augustus 2026 12:40 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Nee oneens.
Nogmaals kijk eens hoe hard die agent haar naar de grond trekt.
Niet teveel vragen stellen he?quote:Op maandag 10 augustus 2026 13:02 schreef deedeetee het volgende:
Dat wat mij interesseert is waar komt die vrouw vandaan en waar is haar familie ? Waarom klampt ze zich vast aan een crimineel die 4 jaar in een Griekse gevangenis heeft gezeten wegens een drugsdelict ? Is het terecht dat haar baby uit huis is geplaatst ?
Hmmm maar die vragen horen hier eigenlijk niet thuis vrees ik.
Volgens letterlijk niemand ...quote:Op maandag 10 augustus 2026 13:04 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Niet teveel vragen stellen he?
Deze vrouw is sielug en de rest boeit niet....
Verschil is dat die man politieagent is en die andere gozer niet.quote:Op maandag 10 augustus 2026 12:49 schreef sp3c het volgende:
[..]
Nogmaals kijk eens wat er achteraf met die tante gebeurt in de achtergrond
Je kunt het er niet mee oneens zijn, dan heb je de beelden niet bekeken
Ik kan me voorstellen dat zoiets interessant is, maar al komt ze uit Antarctica en is ze zwanger van drie pinguïns. Het probleem hier is dat een politieagent zijn macht misbruikt en over de schreef gaat.quote:Op maandag 10 augustus 2026 13:02 schreef deedeetee het volgende:
Dat wat mij interesseert is waar komt die vrouw vandaan en waar is haar familie ? Waarom klampt ze zich vast aan een crimineel die 4 jaar in een Griekse gevangenis heeft gezeten wegens een drugsdelict ? Is het terecht dat haar baby uit huis is geplaatst ?
Hmmm maar die vragen horen hier eigenlijk niet thuis vrees ik.
Er komen mij net wat te veel nieuwsberichten naar voren van politieagenten die zich misdragen. En dan denk ik dat er veeeel in de doofpot wordt gestopt. Er zullen vast ook goede tussenzitten. Maar het lijkt een beroep te zijn waar veel problematische mannen op af komen die maar al te graag macht willen en willen laten zien. Enge kereltjes.quote:Op maandag 10 augustus 2026 10:26 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Jij kent álle politiemensen?
Ja?
Wel eens meegelopen met ze?
Ze zijn vaak als eerste aanwezig bij reanimaties, ongelukken ed.
Maar goed,
Bij jou hoeven ze iig niet langs te komen dan.
Kunnen ze hun inzet ergens anders gebruiken..
Nee, het probleem is dat mensen geen gezag hebben voor hulpverleners.quote:Op maandag 10 augustus 2026 13:18 schreef Gutso het volgende:
[..]
Er komen mij net wat te veel nieuwsberichten naar voren van politieagenten die zich misdragen. En dan denk ik dat er veeeel in de doofpot wordt gestopt. Er zullen vast ook goede tussenzitten. Maar het lijkt een beroep te zijn waar veel problematische mannen op af komen die maar al te graag macht willen en willen laten zien. Enge kereltjes.
Helaas niet voor de veiligheid van zwangere vrouwen en ongeboren kindjes. Die kunnen blijkbaar van sommige agenten de tyfus krijgen.quote:Op maandag 10 augustus 2026 13:24 schreef Trademarker het volgende:
[..]
Nee, het probleem is dat mensen geen gezag hebben voor hulpverleners.
Als een agent je meermaals een bevel geeft volg je dit op. Je kunt het hier niet mee eens zijn en er iets van vinden en dit op een normale manier tegen hem zeggen, maar volg wel zijn bevel op. Even zo voor brandweer en ambulance.
Laat deze mensen gewoon hun werk doen.
Ze zijn er voor u en onze veiligheid.
Maakt voor het argument niet uitquote:Op maandag 10 augustus 2026 13:09 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Verschil is dat die man politieagent is en die andere gozer niet.
Tering....quote:Op maandag 10 augustus 2026 13:18 schreef Gutso het volgende:
[..]
Er komen mij net wat te veel nieuwsberichten naar voren van politieagenten die zich misdragen. En dan denk ik dat er veeeel in de doofpot wordt gestopt. Er zullen vast ook goede tussenzitten. Maar het lijkt een beroep te zijn waar veel problematische mannen op af komen die maar al te graag macht willen en willen laten zien. Enge kereltjes.
Daar denk ik anders over. Ik vraag me dus af hoe het komt dat deze vrouw zich in zo'n kwetsbare positie plaatste. Die agent wist niets van haar gevorderde zwangerschap en zij wist dat wél en toch vond ze het blijkbaar niet nodig om haar ongeboren kind te beschermen.quote:Op maandag 10 augustus 2026 13:11 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Ik kan me voorstellen dat zoiets interessant is, maar al komt ze uit Antarctica en is ze zwanger van drie pinguïns. Het probleem hier is dat een politieagent zijn macht misbruikt en over de schreef gaat.
In Nederland? Volgens mij valt dat best wel mee.quote:Op maandag 10 augustus 2026 13:18 schreef Gutso het volgende:
Er komen mij net wat te veel nieuwsberichten naar voren van politieagenten die zich misdragen.
Er wordt vooral heel snel geroepen dat de politie fout zat.quote:Op maandag 10 augustus 2026 13:18 schreef Gutso het volgende:
[..]
Ik vind het niet meevallen. Een greep uit de afgelopen jaren en ik zou door kunnen gaan.quote:Op maandag 10 augustus 2026 14:00 schreef Koortsdroom het volgende:
[..]
In Nederland? Volgens mij valt dat best wel mee.
Als ik zelf terugdenk, die agent die op een trekker schoot bij een boerenprotest. Maar dat is alweer een paar jaar geleden.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op maandag 10 augustus 2026 14:53 schreef Gutso het volgende:
[..]
Ik vind het niet meevallen. Een greep uit de afgelopen jaren en ik zou door kunnen gaan.Dat zijn ook nog eens alleen de vastgelegde incidenten met media aandacht.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
Victim blaming.quote:Op maandag 10 augustus 2026 13:54 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Daar denk ik anders over. Ik vraag me dus af hoe het komt dat deze vrouw zich in zo'n kwetsbare positie plaatste. Die agent wist niets van haar gevorderde zwangerschap en zij wist dat wél en toch vond ze het blijkbaar niet nodig om haar ongeboren kind te beschermen.
Het zou heel normaal zijn gewest als ze iig haar arm om haar buik had geslagen ter bescherming in deze situatie. . Dat zie je sws al heel vaak zwangere vrouwen doen. Had zij dit ook gedaan dan was haar zwangerschap duidelijk geweest en zou ze niet op de grond zijn terechtgekomen.
De agent die van niks wist kan niet verweten worden wat de vrouw die het wel wist blijkbaar ff negeerde.
Eigen verantwoording ontkennen.quote:
Er is nu al lang genoeg duidelijk dat deze agent a) niet wist dat ze zwanger was en b) heeft aangegeven dat hij het anders aangepakt zou hebben als hij dat wist. Dus hou even op met je domme gejuin "dat zwangere vrouwen en ongeboren kindjes de tyfus kunnen krijgen van sommige agenten".quote:Op maandag 10 augustus 2026 13:33 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Helaas niet voor de veiligheid van zwangere vrouwen en ongeboren kindjes. Die kunnen blijkbaar van sommige agenten de tyfus krijgen.
Hoe weinig respect heb je als vrouw voor je eigen (nota bene ongeboren) kind dat je je in zo'n positie manoeuvreert? Ik zou de dame in kwestie het advies geven om het kind meteen na de geboorte te vondeling te leggen, want als je al niet in staat bent om voor dat kind te zorgen als het nog in de baarmoeder zit, hoe moet het dan in godsnaam als het daadwerkelijk te aarde komt.quote:
Wat doe jij eigenlijk als je in een bedreigende situatie terecht komt?quote:
[..]
Ik vind het niet meevallen. Een greep uit de afgelopen jaren en ik zou door kunnen gaan.Grootste werkgever van Nederland waarvan het merendeel dagelijks moeten dealen met de zwarte randen van het leven. En ffs het zijn net mensen...SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik ben kritisch genoeg op de politie maar laten we wel even bij de realiteit blijven. En ffs een duwtje niet wegzetten als buitensporig politie geweld. Of vergelijken met politie staten..
The name is Putler, Vladimir Putler
Agent is dader die zijn werk slecht doet.quote:Op maandag 10 augustus 2026 15:23 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Eigen verantwoording ontkennen.![]()
Plus dat het echte slachtoffer natuurlijk de agent is die gewoon zijn werk deed en een hoop ellende over zich heen kreeg omdat die onverantwoordelijke vrouw zich slecht gedroeg. Zij en haar kind hielden er verder niks aan over. Dus hoezo slachtoffer ?
Als zij zo'n keurige zich verantwoordelijk gedragende vrouw en moeder is waarom vertrouwen ze haar dan niet met haar eigen kind ?
Ah dus het kan wel anders. Hij geeft notabene zelf ook toe dat hij fout gehandeld heeft. En dan zijn er hier legio users die zijn agressieve optreden schitterend vinden.quote:Op maandag 10 augustus 2026 15:27 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Er is nu al lang genoeg duidelijk dat deze agent a) niet wist dat ze zwanger was en b) heeft aangegeven dat hij het anders aangepakt zou hebben als hij dat wist. Dus hou even op met je domme gejuin "dat zwangere vrouwen en ongeboren kindjes de tyfus kunnen krijgen van sommige agenten".
Dit was geen bedreigende situatie.quote:Op maandag 10 augustus 2026 15:32 schreef Gizmogirl28 het volgende:
[..]
Wat doe jij eigenlijk als je in een bedreigende situatie terecht komt?
Ben je ook zo'n type die continu op de politie afgeeft en als je hulp nodig hebt gaat krijsen dat ze er niet snel genoeg waren?
Of het een goede of slechte moeder gaat zijn doet er niet toe.quote:Op maandag 10 augustus 2026 15:31 schreef Solispolar het volgende:
[..]
Hoe weinig respect heb je als vrouw voor je eigen (nota bene ongeboren) kind dat je je in zo'n positie manoeuvreert? Ik zou de dame in kwestie het advies geven om het kind meteen na de geboorte te vondeling te leggen, want als je al niet in staat bent om voor dat kind te zorgen als het nog in de baarmoeder zit, hoe moet het dan in godsnaam als het daadwerkelijk te aarde komt.
[O]geschikt
[X]ongeschikt
Die vrouw was zelf in gevaar, dat blijkt wel nu ze het kind elders hebben onder gebracht.quote:Op maandag 10 augustus 2026 16:15 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Dit was geen bedreigende situatie.
Die vrouw vormde geen enkele bedreiging voor die agent met hond. Ga nou niet allerlei dingen verzinnen.
[..]
Ik vind het niet meevallen. Een greep uit de afgelopen jaren en ik zou door kunnen gaan.Over een periode van 10+ jaar vind ik dat niet heel erg buitensporig eerlijk gezegdSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door sp3c op 10-08-2026 17:17:55 ]Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
Ik heb het niet over deze situatie maar een bedreigende situatie.quote:Op maandag 10 augustus 2026 16:15 schreef Harvest89 het volgende:
[..]
Dit was geen bedreigende situatie.
Die vrouw vormde geen enkele bedreiging voor die agent met hond. Ga nou niet allerlei dingen verzinnen.
Dan had Harvest lopen krijsen dat de politie niks doet om die arme mensen te helpen.quote:Op maandag 10 augustus 2026 16:20 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Die vrouw was zelf in gevaar, dat blijkt wel nu ze het kind elders hebben onder gebracht.
Wat was die man van haar aan het doen? Juist.
En die vrouw staat er als een dom schaap naast.
Voor hetzelfde geld steekt die haar neer of neemt hij haar als gijzelnemer.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |