Echt he, die dingen zijn de bussen onder de raketten.quote:Op donderdag 6 augustus 2026 10:35 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ik lees dat er 2 raffinaderijen zijn bestookt. Waar zijn die dan mee bestookt? Met die halve vliegtuigen die nog trager zijn?
Zat vannacht een beetje de locale chats van Yaroslavl te lezen tijdens de aanval op die raffinaderij, die waren niet zo blijquote:Op donderdag 6 augustus 2026 10:35 schreef ExTec het volgende:
[..]
Ik lees dat er 2 raffinaderijen zijn bestookt. Waar zijn die dan mee bestookt? Met die halve vliegtuigen die nog trager zijn?
Deze?quote:Op donderdag 6 augustus 2026 10:36 schreef skysherrif het volgende:
Naar mijn weten overigens alleen Yaroslavl raffinaderij, welke nog meer?
Ik heb geen idee hoorquote:The Bashneft-Novoyl oil refinery in Bashkortostan was hit.
The Slavneft-YANOS oil refinery in Russia's Yaroslavl region — nearly 700 kilometers from Ukraine's border — was also struck.
Ahh, helaas geen beeldmateriaal van die in Bashkortostan maar kan zijn dat ze iets geraakt hebben dat niet in de fik is gevlogen en dan is het ook lastig bevestigend beeldmateriaal te hebben.quote:Op donderdag 6 augustus 2026 10:38 schreef ExTec het volgende:
[..]
Deze?
[ x ]
[..]
Ik heb geen idee hoor
https://www.instagram.com/p/Dbrx7NyBkH0/quote:In one of the operational areas, operators from the 3rd Special Operations Regiment of the Armed Forces of Ukraine eliminated an occupier who refused to surrender.
The task assigned to the group was to clear the settlement of the enemy. Before engaging in direct action, the operators of the @Tr1ar1um (https://t.me/Tr1ar1um) unit conducted a blockade of the area, surrounding the settlement. This cut off the enemy's approach/escape routes and their logistical support.
Using unmanned aerial vehicles (UAVs), the operators of the 3rd Special Operations Regiment identified hidden positions, shelters, and enemy groups. After that, they initiated direct action.
In one of the courtyards of the settlement, the group discovered an occupier who was behaving aggressively and opened fire when asked to surrender.
"Since the enemy posed a real threat to the group, a decision was made to eliminate him," says operator "Douglas." "After he was neutralized, we decided to withdraw in order to continue the mission later, as there were other enemy forces nearby who could potentially adjust UAVs and enemy artillery."
Doorgaans gewoon met FP-1 en FP-2 drones. Die zijn erg effectief gebleken tegen dat soort doelen.quote:Op donderdag 6 augustus 2026 10:35 schreef ExTec het volgende:
[..]
Was hem alweer vergeten.quote:Op donderdag 6 augustus 2026 12:52 schreef skysherrif het volgende:
[ afbeelding ]
Geruchten gaan rond in Russische kanalen dat welbekende Generaal Surovikin (oa verantwoordeljk voor de geslaagde Russische terugtrekking bij Kherson en de succesvolle verdedigingslinie ookwel surovikinlijn genoemd in zaporizha die het oekraiense zomeroffensief 2023 tegenhield) een terugkeer gaat maken.
Was natuurlijk ontslagen omdat hij iets te goede vriendjes was met prigo, wat hem zijn carriere kostte na de wagneropstand. Maar lijkt nu wellicht toch weer terug te komen? Heb het liever niet, ondanks dat het ook een meedogenloze slachter is van zijn eigen troepen is hij wel redelijk competent.
Buiten dat ze stuk kunnen worden gemaakt, is er geen extra risico omdat ze niet door die landen gebruikt kunnen worden.quote:Op donderdag 6 augustus 2026 08:25 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Hoe ga je er voor zorgen dat die door Oekraïne gemaakte Patriots niet in handen komt van Rusland of Iran of Noord-Korea?
Is niet enkel Trump. Omtrent Ukraine staat Amerika in zijn geheel niet te springen voor steun.quote:Op donderdag 6 augustus 2026 16:19 schreef Vallon het volgende:
[..]
Buiten dat ze stuk kunnen worden gemaakt, is er geen extra risico omdat ze niet door die landen gebruikt kunnen worden.
Patriot is meer dan de raket alleen en bestaat uit een subset van allerlei materieel met getrainde mensen ik er stellig vanuit ga dat de patriot door een andere mogendheid toepasbaar is. Iets met beveiliging.
Een beetje als een (beveiligde) auto, telefoon of pinpas stelen.... wil nog niet zeggen dat de dief ermee kunt rijden of bellen of betalen.
Dat Trump niet wil dat een ander dan Amerika(ans bedrijf?) de Patriot maakt, is niets anders dan business bedrijven over rug van hen die daarmee verdedigd kunnen worden. En ja er zijn allerlei manier denkbaar hoe Oekraïne(rs) zelf als werkvolk de Patriots kunnen produceren, in al of niet het land zelf. Kern is TACO omdat dit beter uitkomt.
Het volk wil het wel: Majority of Americans favor more support to Ukraine, Ukrainian victoryquote:Op donderdag 6 augustus 2026 16:23 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Is niet enkel Trump. Omtrent Ukraine staat Amerika in zijn geheel niet te springen voor steun.
Ook onder Biden niet. Alleen de retoriek is anders.
Ohja. 'het' volk staat ook negatief tegen allerlei lobbygroepen. Toch blijven die bestaan.quote:Op donderdag 6 augustus 2026 16:58 schreef MaxMark het volgende:
[..]
Het volk wil het wel: Majority of Americans favor more support to Ukraine, Ukrainian victory
Yep en dat is (ook hierin) net het probleem als bedreiging van diezelfde democratie waar wens tot eigen voordeel boven dat van "recht" en goed van de ander gaat.quote:Op donderdag 6 augustus 2026 17:00 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ohja. 'het' volk staat ook negatief tegen allerlei lobbygroepen. Toch blijven die bestaan.
Het zegt allemaal weinig wanneer men het niet belangrijk genoeg vindt, om het mee te nemen naar het stemhokje.
Dat lijkt me dan weer sterk.quote:Op donderdag 6 augustus 2026 18:45 schreef TwenteFC het volgende:
[..]
Ja misschien waren het wel kabouters.
Klinkt als Iraanse propaganda uit angst voor escalatie.quote:’Iran had volgens belangrijke adviseur van de ayatollah plannen liggen om doelen te raken in Oekraïne’
Volgens een belangrijke adviseur van de ayatollah had Iran plannen liggen om drie doelen te raken in Oekraïne. Dat zou hij volgens The Kyiv Independent hebben gemeld in de staatsmedia. De aanval is uiteindelijk afgeblazen, na wat de adviseur omschreef als een „verontschuldiging“ van Kiev.
De aanval zou een reactie zijn op een Oekraïense aanval op 25 juli. Een schip dat een militaire lading vervoerde tussen Iran en Rusland werd die dag op de Kaspische Zee getroffen. Dat leidde tot verhoogde spanningen tussen de twee landen. Uiteindelijk nam die spanning weer af door een telefoongesprek tussen de ministers van buitenlandse zaken van beide landen.
De adviseur specificeerde niet welke doelen getroffen moesten worden. Ook droeg hij geen bewijs aan voor zijn claim. Zijn statements kunnen niet onafhankelijk worden geverifieerd.
https://www.telegraaf.nl/(...)krane/159667053.html
Ik ben benieuwd. Het zou fantastisch zijn als de Freyja al een belangrijke rol van betekenis kan gaan spelen tijdens de komende winter.quote:
Mitshubishi Heavy Industries bouwt ze al, MBDA staat op het punt ze te gaan bouwen dus dat kan het probleem niet zijnquote:Op donderdag 6 augustus 2026 16:19 schreef Vallon het volgende:
Dat Trump niet wil dat een ander dan Amerika(ans bedrijf?) de Patriot maakt
Dan is Colombia ook in oorlog met Rusland?quote:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |