abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_221508704
Je hoort er niet veel meer over de laatste tijd, maar de score in Juli is ongeveer 900 voertuigen op de bekende snelweg richting Crimea:

twitter
  woensdag 5 augustus 2026 @ 20:57:39 #3
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_221509307
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2026 11:16 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]
Af en toe wat raken
_O- :')
Eindelijk iemand die denkt wat iedereen zegt
pi_221509408
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2026 17:29 schreef Elan het volgende:

[..]
In Rusland ook doden op een strand waaronder 1 kinderen. Oorlog is nu eenmaal niet vriendelijk.
Als ze allemaal wat minder a-politiek zouden zijn dan had de oorlog allang voorbij kunnen zijn.
pi_221509726
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2026 21:13 schreef Anton91 het volgende:

[..]
Als ze allemaal wat minder a-politiek zouden zijn dan had de oorlog allang voorbij kunnen zijn.
Poetin had nooit aan deze waanzin moeten beginnen. Alleen is t nu allemaal een beetje laat voor.

Vraag me oprecht af wat zijn einddoel is, of hij zo compleet delulu is dat hij denkt dat er nog iets in het vat zit voor hem of hij gewoon de rest van zijn leven oorlogje blijft spelen.
blablablabla
pi_221509994
quote:
1s.gif Op woensdag 5 augustus 2026 22:08 schreef Elan het volgende:

[..]
Poetin had nooit aan deze waanzin moeten beginnen. Alleen is t nu allemaal een beetje laat voor.

Vraag me oprecht af wat zijn einddoel is, of hij zo compleet delulu is dat hij denkt dat er nog iets in het vat zit voor hem of hij gewoon de rest van zijn leven oorlogje blijft spelen.
Wanneer ben jij van gedachten veranderd?
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_221510065
quote:

[..]

Waarschijnlijk beide.
  woensdag 5 augustus 2026 @ 23:47:18 #8
94451 SillyWalks
Ministry of Silly Walks
pi_221510166
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2026 17:29 schreef Elan het volgende:

[..]
In Rusland ook doden op een strand waaronder 1 kinderen. Oorlog is nu eenmaal niet vriendelijk.
Een Oekraïense drone op weg naar een legitiem doel, die door Rusland boven een strand (!!) wordt neergehaald, waardoor er Russische doden vallen, is toch niet te vergelijken met Rusland dat expres als oefening en/of menselijke safari Oekraïense burgers vermoordt met fpv-drones?
Minister: lt's not particularly silly, is it? I mean, the right leg isn't silly at all and the left leg merely does a forward aerial half turn every alternate step.
Mr Pudey: Yes, but I think that with Government backing I could make it very silly.
pi_221510281
Ballistische raketaanval op Kyiv.
pi_221510287
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2026 00:36 schreef skysherrif het volgende:
Interessant, 3x luchtsirerens in Kyiv voor ballistische raketaanval, 3x gecancelled;

Misschien nieuwe manier van Russische EW
  donderdag 6 augustus 2026 @ 01:27:41 #11
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_221510303
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2026 00:36 schreef skysherrif het volgende:
Tja dat zal nog wel meer worden nu de Patriots (naast weg en) min of meer op zijn.
quote:
bron: nu.nl
Daarmee tekent zich voorzichtig een patroon af. Rusland vuurt steeds vaker ballistische raketten af - in juli volgens het Institute for the Study of War een recordaantal van 376 stuks - en Oekraïne weet ze niet of nauwelijks nog neer te halen.
....
Zo zou de Amerikaanse voorraad zijn teruggelopen van 2.300 stuks vóór de oorlog met Iran tot zo'n 800 nu, becijferde het Center for Strategic and International Studies.
...
Vooralsnog worden slechts zo'n zeshonderd Patriots per jaar geproduceerd. De VS wil de productie ervan de komende drie jaar verdrievoudigen. Maar Oekraïne komt hoe dan ook in een lange wachtrij voor nieuwe luchtafweerraketten terecht.
Ik heb dus begrepen dat USA er 600 per jaar maakt en als Russia in één maand al een kleine 400 raketten opstuurt, is/was het reserve feestje snel op. Ook met een verdrievoudiging (naar 1800 dus), gaat dit niets oplossen.
Er was ooit een voorraad van 2300 die o.a. door eerder gebruik tbf Oekraïne en het gedoe in Iran , nu geslonken is tot 800. Begrijpelijk dat de patriotten in USA ze niet meer willen (ver)geven.

Wat dan wel weer lullig is dat opperidioot Trump ze ook niet door anderen - in licentie - willen laten maken.
Terwijl controle/beheer daarop uiterst simpel is met dat elke patriot - ik meen - een authenticatie voor gebruik heeft.
Zonder die verstrekte code werkt dat ding niet. Bedenk hier ook dat de patriot geen zelfstandige raket is maar deel uitmaakt van een concept. Wat nu is dat de beschikbare installaties om die dingen af te vuren, droog staan.

Sws vind ik het raar dat een verdedigingsmiddel onderworpen wordt aan een strategische (her)overweging. Trump wil dus simpelweg niet hebben dat Oekraïne zich kan verdedigen met o.a. Patriots. Iets om over na te denken zou ik tegen een Rutte zeggen.

Putin ziet dat het daar in Oekraïne niet goed gaat en dus reden te meer om daar zijnentwege gebruik van te maken.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  donderdag 6 augustus 2026 @ 03:13:39 #12
65434 Parafernalia
Leuker als je denkt
pi_221510328
quote:

[..]

Het is nooit te laat om van gedachten te veranderen _O_
Eindelijk iemand die denkt wat iedereen zegt
  donderdag 6 augustus 2026 @ 03:17:30 #13
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_221510331
quote:

[..]

De hele drie daagse operatie oorlog is een spel voor een verwende dictator

Putin geeft Gorbatsjov de schuld vn het klappen van de USSR , en hij wil de 15 landen die voor hun vrijheid kozen terug hebben

DE Sovjetunie was failliet , het communisme was failliet

[ Bericht 4% gewijzigd door michaelmoore op 06-08-2026 08:45:41 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_221510564
quote:
14s.gif Op donderdag 6 augustus 2026 01:27 schreef Vallon het volgende:
Sws vind ik het raar dat een verdedigingsmiddel onderworpen wordt aan een strategische (her)overweging. Trump wil dus simpelweg niet hebben dat Oekraïne zich kan verdedigen met o.a. Patriots. Iets om over na te denken zou ik tegen een Rutte zeggen.

Putin ziet dat het daar in Oekraïne niet goed gaat en dus reden te meer om daar zijnentwege gebruik van te maken.
Hoe ga je er voor zorgen dat die door Oekraïne gemaakte Patriots niet in handen komt van Rusland of Iran of Noord-Korea?
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  donderdag 6 augustus 2026 @ 08:59:58 #15
6484 ExTec
Hostes Europae moriantur
pi_221510842
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2026 08:25 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Hoe ga je er voor zorgen dat die door Oekraïne gemaakte Patriots niet in handen komt van Rusland of Iran of Noord-Korea?
Nooit een issue geweest dus waarom zou dat het nu wel zijn.
Scorched earth
  donderdag 6 augustus 2026 @ 09:06:37 #16
6484 ExTec
Hostes Europae moriantur
pi_221510867
twitter
Scorched earth
pi_221510892
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2026 03:17 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
De hele drie daagse operatie oorlog is een spel voor een verwende dictator

Putin geeft Gorbatsjov de schuld vn het klappen van de USSR , en hij wil de 15 landen die voor hun vrijheid kozen terug hebben

DE Sovjetunie was failliet , het communisme was failliet
dit dus. Poetin wil het land terug en de status die het had in de jaren 80. hij heeft er Gorbatsjov de schuld van gegeven dat die status naar de knoppen is. Maar die kan hij beter zoeken bij de drie voorgangers Brezjnev, Chernenko en Andropov. die drie lieten zich meeslepen in de bewapeningswedloop met eerst kern raketten en later ruimtelasers. pas veel later kwam naar buiten dat het Star Wars programma waar Reagan zo sappig over kon vertellen vooral bedoeld was om de economie van de Ussr te slopen omdat ze het 1 op 1 wilden kopiëren
"Und Niemals Vergessen - Eisern Union!"
pi_221510984
Ik vind Andrew's takes meestal wel ok - ook hier heeft hij een goed punt:

twitter

quote:
Ukraine’s solution to ballistic missiles is not missile defense, it is developing its own missiles. You cannot stop russia by playing defensively, you have to bring the fight to the Russian manufacturing and energy grid. You need the missiles to destroy the turbine rooms of power plants, one after another. to bring the grid to its knees. You need to attack their ballistic missile manufacturing.

Russia has spent tremendous resources slowing down Ukrainian missile development. They are completely and utterly terrified of Ukraine developing and fielding those weapons. Everyone knows that once Ukraine can field sufficient numbers of ballistic missiles, Russia’s ability to wage war on Ukraine will end. It should be everyone’s primary objective, and, frankly, more money should have been devoted to this since the day Russia invaded. If not earlier.
In de praktijk hebben we dit al gezien, Rusland valt enorm veel productielocaties aan. Het schijnt (volgens mij nooit 100% bevestigd) dat ze bv. ook een productielijn van de Flamingo's hebben platgegooid, wat de productie van de Flamingo's enorm heeft vertraagd.
pi_221511143
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2026 09:32 schreef MaxMark het volgende:
Ik vind Andrew's takes meestal wel ok - ook hier heeft hij een goed punt:

[ x ]
[..]
In de praktijk hebben we dit al gezien, Rusland valt enorm veel productielocaties aan. Het schijnt (volgens mij nooit 100% bevestigd) dat ze bv. ook een productielijn van de Flamingo's hebben platgegooid, wat de productie van de Flamingo's enorm heeft vertraagd.
Daar waren ze toch al jaren mee bezig? Ik wacht nog steeds op goed resultaat i.p.v. mooie praatjes steeds. Ze kunnen het makkelijk, maar we zien af en toe een Flamingo iets raken en that's it.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_221511178
twitter
  donderdag 6 augustus 2026 @ 10:29:14 #21
6484 ExTec
Hostes Europae moriantur
pi_221511247
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2026 10:03 schreef Discombobulate het volgende:
maar we zien af en toe een Flamingo iets raken en that's it.
Ja, dat was ook een beetje het concept he?

Dat hun flamingo's gingen maken, en die af en toe doelen gingen raken.
Scorched earth
pi_221511257
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2026 10:03 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Daar waren ze toch al jaren mee bezig? Ik wacht nog steeds op goed resultaat i.p.v. mooie praatjes steeds. Ze kunnen het makkelijk, maar we zien af en toe een Flamingo iets raken en that's it.
Het feit dat de flamingos redelijk wat hebben geraakt in de afgelopen maanden is ergens gezien best opmerkelijk, in principe zouden ze heel makkelijk neer te halen moeten zijn, gezien hun omvang, hoe traag ze zijn en hoe weinig wendbaar.

En de Russen lijken dat nu redelijk goed te hebben opgepakt. In de afgelopen 1/2 maanden hebben flamingos amper nog hun doel bereikt.

Afgelopen nacht zijn er meerdere flamingos gelanceerd en zelfs vanochtend nog maar die zijn allemaal neergeschoten. Die van afgelopen nacht waren echt al heel vroeg uitgeschakeld (grens Voronezh/Tambov) die van vanochtend kwamen wel ver (Sverdlovsk/chelyabinsk) maar uiteindelijk ook neergehaald.

Met name de inzet van het A-50 radar vliegtuig in combi met hun luchtmacht die ze neerschiet lijkt vrij efficient voor ze.

Oekraiene zal echt haar eigen ballistische raket moeten ontwikkelen en gewoon nog meer kruisraketten die meer "stealth" zijn met Europese partners.
  donderdag 6 augustus 2026 @ 10:35:49 #23
6484 ExTec
Hostes Europae moriantur
pi_221511264
quote:
0s.gif Op donderdag 6 augustus 2026 10:33 schreef skysherrif het volgende:
Afgelopen nacht zijn er meerdere flamingos gelanceerd en zelfs vanochtend nog maar die zijn allemaal neergeschoten.
Ik lees dat er 2 raffinaderijen zijn bestookt. Waar zijn die dan mee bestookt? Met die halve vliegtuigen die nog trager zijn?
Scorched earth
pi_221511266
quote:
5s.gif Op donderdag 6 augustus 2026 10:35 schreef ExTec het volgende:

[..]
Ik lees dat er 2 raffinaderijen zijn bestookt. Waar zijn die dan mee bestookt? Met die halve vliegtuigen die nog trager zijn?
Drones :P

Naar mijn weten overigens alleen Yaroslavl raffinaderij, welke nog meer?
pi_221511268
quote:
7s.gif Op donderdag 6 augustus 2026 10:29 schreef ExTec het volgende:

[..]
Ja, dat was ook een beetje het concept he?

Dat hun flamingo's gingen maken, en die af en toe doelen gingen raken.
Sshhh.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')