abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_221503812
quote:
Het onlineprogramma RoddelPraat is opnieuw in opspraak geraakt. In een video op de Zwarte Cross interviewen presentatoren Dennis Schouten en Jan Roos twee minderjarige meisjes, waarbij vooral laatstgenoemde seksueel getinte opmerkingen maakt.

Een van de meisjes zegt in het fragment zestien jaar te zijn. De 49-jarige Roos zegt daarop: "Dat mag van de wet", doelend op haar leeftijd. Later in het gesprek zegt hij dat "alles past met een beetje spuug" en maakt hij een grap waarin hij suggereert dat het meisje naast haar moeder in de auto masturbeert.
Roos en Schouten deden zich voor als presentatoren van NPO Radio 2. De omroep laat in een reactie weten dat de video niet door NPO Radio 2 is gemaakt. "De personen in de video werken niet voor NPO Radio 2 en spreken dus niet namens NPO Radio 2."
Op sociale media reageren veel mensen verontwaardigd op het fragment. Ook worden de politie en Instagram onder het bericht getagd, met het verzoek de video offline te halen. De meisjes staan vooralsnog herkenbaar in beeld op de Instagram-pagina van RoddelPraat.
Uitspraken mogelijk strafbaar door nieuwe wet
Strafrechtadvocaat Zahra Boufadiss zegt desgevraagd tegen NU.nl dat de uitspraken mogelijk strafbaar zijn. Dat komt door de relatief nieuwe wet tegen seksueel geweld. Sinds juli 2024 kan seksuele intimidatie in het openbaar strafbaar zijn. "Alles hangt af van de omstandigheden, maar aan delen van dit wetsartikel lijkt te zijn voldaan", zegt zij. "De uitspraken zijn in het openbaar gedaan en er is sprake van seksuele opmerkingen die mogelijk vrees aanjagen of vernederend zijn."

Verschillende influencers hebben kritische video's over het fragment geplaatst op Instagram en TikTok. NU.nl heeft RoddelPraat gevraagd om een reactie, maar het programma was nog niet bereikbaar.
Onder de video's van andere influencers hebben de makers wel van zich laten horen. Daar leek de kritiek aan dovemansoren gericht. "Veel dames hier moeten ongesteld worden. Fijn weekend, boze dames", schreef Schouten.
RoddelPraat vaker onder vuur
Het is niet de eerste keer dat Schouten en Roos met hun programma RoddelPraat ophef veroorzaken. De afleveringen, waarin ze doorgaans achter een desk zitten en roddels over bekende Nederlanders bespreken, bevatten regelmatig controversiële uitspraken. Zo haalde YouTube eerder afleveringen van de serie offline omdat die in strijd waren met het beleid tegen online pesten.
Ook moesten de mannen zich in het verleden voor de rechter verantwoorden vanwege smaad. Zo werden ze onder meer aangeklaagd door televisieproducent John de Mol, zangeres Famke Louise en onlangs door columnist Lale Gül.
Nu.nl

Vorige topic: NWS / Roddelpraat onder vuur: ongepaste opmerkingen minderjarigen

Filmpje in kwestie:
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 augustus 2026 17:34 schreef MissButterflyy het volgende:
[ [url=https://twitter.com/roddelpraattv/status/2082755047805305287
twitter

[ Bericht 19% gewijzigd door incel op 05-08-2026 11:12:20 ]
pi_221503815
Tsja, hoe je het ook wend of keert, 16+ is wel gewoon oud genoeg in Nederland en dus niet strafbaar.
pi_221504715
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2026 07:19 schreef incel het volgende:
Tsja, hoe je het ook wend of keert, 16+ is wel gewoon oud genoeg in Nederland en dus niet strafbaar.
Vrijwillige seks met consent is inderdaad vanaf 16+ niet strafbaar.

Dit is heel iets anders, natuurlijk. Niet beide meisjes waren 26 en het gaat niet om vrijwillige seks, maar om op een grove seksuele manier onverhoeds benaderen van twee jonge tieners.
Mijn dochter (nog geen maand 17) heeft het filmpje ook gezien en vindt het seksueel getinte over passen en spuug ook belachelijk en begon zelf over aangifte waardig.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_221504747
quote:
7s.gif Op woensdag 5 augustus 2026 10:08 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Dit is heel iets anders, natuurlijk. Niet beide meisjes waren 26 en het gaat niet om vrijwillige seks, maar om op een grove seksuele manier onverhoeds benaderen van twee jonge tieners.
Mijn dochter (nog geen maand 17) heeft het filmpje ook gezien en vindt het seksueel getinte over passen en spuug ook belachelijk en begon zelf over aangifte waardig.
Het is een festival, de zwarte cross nota bene. Ja mensen hebben daar vieze dronken praatjes.

Echt deze rubbere tegel maatschappij :')
pi_221504779
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2026 10:13 schreef incel het volgende:

[..]
Het is een festival, de zwarte cross nota bene. Ja mensen hebben daar vieze dronken praatjes.

Echt deze rubbere tegel maatschappij :')
De zwarte cross is voor alle leeftijden.

Het zou niet meer dan normaal moeten zijn dat jonge meisjes zeker kunnen zijn dat ze niet op die manier benaderd worden door oude kerels. Dat heeft echt niets met rubberen tegel maatschappij te maken. En begin dan niet over hoe tieners met elkaar zijn, want dat is een heel andere situatie.
pi_221504782
quote:
7s.gif Op woensdag 5 augustus 2026 10:18 schreef miss_sly het volgende:

[..]
De zwarte cross is voor alle leeftijden.

Het zou niet meer dan normaal moeten zijn dat jonge meisjes zeker kunnen zijn dat ze niet op die manier benaderd worden door oude kerels. En begin dan niet over hoe tieners met elkaar zijn, want dat is een heel andere situatie.
Ik dacht altijd dat de zwarte cross een zuip en seks festival voor boeren was.
pi_221504785
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2026 10:19 schreef incel het volgende:

[..]
Is het ook , maar zelfs daar mag je grenzen stellen.
pi_221504796
quote:
1s.gif Op woensdag 5 augustus 2026 10:20 schreef Joopklepzeiker het volgende:

[..]
Is het ook , maar zelfs daar mag je grenzen stellen.
Ik vind het allemaal een beetje fophef. Als je idd aan een willekeurige 16 jarige op straat of zo zulke vragen stelt of op een festival als zwarte cross met 2 meiden die aan hun stem te horen de hele nacht hebben lopen zuipen en feesten is nog al een verschil in context en situatie en alles.
  woensdag 5 augustus 2026 @ 10:22:59 #9
470661 maxi-mus
are you not entertained?
pi_221504804
Goed om te weten dat je wel een viespeuk mag zijn als de meisjes in kwestie een feestje hebben gehad.
pi_221504810
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2026 10:21 schreef incel het volgende:

[..]
Ik vind het allemaal een beetje fophef. Als je idd aan een willekeurige 16 jarige op straat of zo zulke vragen stelt of op een festival als zwarte cross met 2 meiden die aan hun stem te horen de hele nacht hebben lopen zuipen en feesten is nog al een verschil in context en situatie en alles.
Ik loop als volwassene sowieso niet op minderjarige meisjes af dus ik zou het niet weten.
Omgeving interesseert me geen hol omdat het een voor mij een doelgroep is die me volstrekt niet interesseert.
pi_221504815
quote:
1s.gif Op woensdag 5 augustus 2026 10:24 schreef Joopklepzeiker het volgende:

[..]
Ik loop als volwassene sowieso niet op minderjarige meisjes af dus ik zou het niet weten.
Ach zo lang ze maar 16+ zijn mag het gewoon van de wet.
pi_221504826
quote:
7s.gif Op woensdag 5 augustus 2026 10:08 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Juridisch maakt dit geen enkele kans. Het gaat de familie dan ook worden afgeraden. Let maar op.
  Moderator woensdag 5 augustus 2026 @ 10:27:45 #13
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_221504834
dit is idd een beetje fophef

ze zijn daar vrijwillig aangeschoven en hebben wat schunnige opmerkingen van een vrij vies oud manneke naar hun hoofd gekregen ... nou, big deal, denk dat ze er wel overheen komen

sws lag dit draaiboek bij jan roos al klaar voor hij uberhaupt in de auto stapte
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_221504838
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2026 10:19 schreef incel het volgende:

[..]
Dat is toch het punt helemaal niet?
pi_221504844
quote:
88s.gif Op woensdag 5 augustus 2026 10:27 schreef sp3c het volgende:

ze zijn daar vrijwillig aangeschoven en hebben wat schunnige opmerkingen van een vrij vies oud manneke naar hun hoofd gekregen ... nou, big deal, denk dat ze er wel overheen komen

sws lag dit draaiboek bij jan roos al klaar voor hij uberhaupt in de auto stapte
_O-
  woensdag 5 augustus 2026 @ 10:30:30 #16
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_221504850
quote:

De ophef is dat Jan Roos echt zo diep wil zinken. Maar dat zou mensen niet moeten verbazen.
  Moderator woensdag 5 augustus 2026 @ 10:32:35 #17
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_221504870
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2026 10:30 schreef Richestorags het volgende:

[..]
De ophef is dat Jan Roos echt zo diep wil zinken. Maar ook dat zou mensen niet moeten verbazen.
volgens mij istie wel eens dieper gezonken, dit valt allemaal wel mee (voor zijn doen) al zou ik wel een beetje pissig zijn als ik npo2 radio vertegenwoordigde maar zelfs die reageren vrij lauw
  woensdag 5 augustus 2026 @ 10:33:10 #18
462265 Peligrosso
Radio Espantoso
pi_221504876
Die kneus Jan Roos.
Was lachen toen hij de politiek inging en ineens moest iedereen die pad serieus nemen in talkshows :')

Tuut tuut boing boing
Autocratie bv - Anne Applebaum
Het uur van de wolven - Giuliano da Empoli
pi_221504930
Mensen zijn vandaag gewoon veel te soft man. Vroeger hadden we dit soort programma's en dat vond iedereen lachen. Daar heb je ook gewoon een oude man die wat vunzige vragen stelt een jonge chickies. Nou en? Stel je gewoon niet zo aan man.

Bekijk deze YouTube-video
  woensdag 5 augustus 2026 @ 10:45:35 #20
470661 maxi-mus
are you not entertained?
pi_221504936
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2026 10:33 schreef Peligrosso het volgende:
Die kneus Jan Roos.
Was lachen toen hij de politiek inging en ineens moest iedereen die pad serieus nemen in talkshows :')

Tuut tuut boing boing
Werd toen gesloopt door godbetert Ruud Dil.
pi_221504968
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2026 10:44 schreef incel het volgende:
Mensen zijn vandaag gewoon veel te soft man. Vroeger hadden we dit soort programma's en dat vond iedereen lachen. Daar heb je ook gewoon een oude man die wat vunzige vragen stelt een jonge chickies. Nou en? Stel je gewoon niet zo aan man.

Bekijk deze YouTube-video
Moet je maar op 09:12 zetten en kijken wat je hier van vind.

Waar is de ophef?

Nee was er niet, want iedereen weet is gewoon lachen en niet te serieus nemen.
pi_221505139
"Hoe oud ben je?"
"15"
"Ooooh dat kan makkelijk"
*en doet een hand om haar heen en loopt weg*

Denk je dat mensen hier vroeger om gingen zeuren ja?

Wat ben ik blij dat ik de wereld zonder die woke shit nog heb meegemaakt.

Het lijkt wel alsof de mensheid echt een stuk dommer is geworden. Man man man je zou je hier maar druk om maken.
pi_221505183
Kindermishandelaar en pedofiel Jan Roos doet weer achterlijk om wat views

Gras is groen
VBL SC influencer
Left, right, behind
  woensdag 5 augustus 2026 @ 11:05:09 #24
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_221505223
quote:

Vrijwillig aangeschoven?
Ze deden zich voor als journalisten van NPO 2 en hadden wat vragen.

Het is niet zo dat ze vroegen of ze wat smerige dingen mochten vragen. Het begon normaal en werd daarna vreemd.
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_221505252
quote:
1s.gif Op woensdag 5 augustus 2026 11:05 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Vrijwillig aangeschoven?

Het is niet zo dat ze vroegen of ze wat smerige dingen mochten vragen. Het begon normaal en werd daarna vreemd.
"Ze deden zich voor" :') die gast is lam en zegt gewoon voor de grap iets.
pi_221505278
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2026 11:02 schreef incel het volgende:
"Hoe oud ben je?"
"15"
"Ooooh dat kan makkelijk"
*en doet een hand om haar heen en loopt weg*

Denk je dat mensen hier vroeger om gingen zeuren ja?

Wat ben ik blij dat ik de wereld zonder die woke shit nog heb meegemaakt.

Het lijkt wel alsof de mensheid echt een stuk dommer is geworden. Man man man je zou je hier maar druk om maken.
Je bent een oude man die naar misstanden uit het verleden kijkt en zegt "waarom was er toen geen ophef en nu wel?". De mensheid is niet dommer geworden, jij bent in het verleden blijven hangen.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
  woensdag 5 augustus 2026 @ 11:07:00 #27
438527 MissButterflyy
pi_221505280
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2026 11:06 schreef incel het volgende:

[..]
"Ze deden zich voor" :') die gast is lam en zegt gewoon voor de grap iets.
Is de zomervakantie saai voor je?
Lees een stortvloed van onzin van jou op dit forum de laatste dagen.
pi_221505338
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2026 11:06 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]
Je bent een oude man die naar misstanden uit het verleden kijkt en zegt "waarom was er toen geen ophef en nu wel?". De mensheid is niet dommer geworden, jij bent in het verleden blijven hangen.
Misstanden ja? Is een hartstikke mooi programma van inmiddels 21 jaar geleden. Laat zien hoe mooi de wereld toen was vergeleken met nu. Ik woon 100x liever in de wereld van 2005 waar mensen nog gewoon lol konden hebben met elkaar dan 2026 waar elke woke idioot op social media aan het huilen is hoe erg iets wel niet is.

quote:
1s.gif Op woensdag 5 augustus 2026 11:07 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Is de zomervakantie saai voor je?
Lees een stortvloed van onzin van jou op dit forum de laatste dagen.
Vind het vooral onzin om te zeggen dat "ze zich voordeden". Ze geven gewoon een grappig antwoord op een vraag.
pi_221505410
Als iemand vraagt hoe ik heet en ik zeg Mark Rutte, ben ik me dan voor aan het doen als de minister president van Nederland? :@ Want dat zeg ik best vaak
  woensdag 5 augustus 2026 @ 11:14:12 #30
470661 maxi-mus
are you not entertained?
pi_221505417
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2026 11:12 schreef incel het volgende:
Als iemand vraagt hoe ik heet en ik zeg Mark Rutte, ben ik me dan voor aan het doen als de minister president van Nederland? :@ Want dat zeg ik best vaak
Dan wordt het weer tijd voor je medicijnen.
pi_221505505
quote:
Aangezien je door een luikje van een metalen deur van een matrassenkamer praat en een dwangbuis draagt zal het wel binnen de lijn van verwachting liggen.
pi_221505511
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2026 11:14 schreef maxi-mus het volgende:

[..]
Dan wordt het weer tijd voor je medicijnen.
quote:
1s.gif Op woensdag 5 augustus 2026 11:24 schreef Joopklepzeiker het volgende:

[..]
Aangezien je door een luikje praat van een metalen deur van een matrassenkamer en een dwangbuis draagt zal het wel binnen de lijn van verwachting liggen.
Kunnen jullie aub ook even inhoudelijk reageren op het zojuist door mij geplaatste filmpje? Waarom was dit 20+ jaar geleden wel leuk en grappig en is de wereld nu te klein? Zou ik toch een punt hebben misschien? Food for thought ;)
  woensdag 5 augustus 2026 @ 11:29:03 #33
470661 maxi-mus
are you not entertained?
pi_221505524
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2026 11:25 schreef incel het volgende:
Zou ik toch een punt hebben misschien?
Nee.
pi_221505530
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2026 11:29 schreef maxi-mus het volgende:

[..]
Nee.
Nou ik denk het dus wel want het is opeens verdacht stil in dit topic.
pi_221505550
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2026 10:33 schreef Peligrosso het volgende:
Die kneus Jan Roos.

Tuut tuut boing boing
Zelfde verhaal als met Harry Vermeegen.
Ooit relevant maar binnen verloop van tijd afgezakt naar iemand met een eigen YouTubekanaal. "Eigen" omdat geen hond meer met je in zee wil zodat je het zelf moet doen.
pi_221505557
quote:

[..]
[..]
Kunnen jullie aub ook even inhoudelijk reageren op het zojuist door mij geplaatste filmpje? Waarom was dit 20+ jaar geleden wel leuk en grappig en is de wereld nu te klein? Zou ik toch een punt hebben misschien? Food for thought ;)
Twintig jaar geleden keken hier ook alleen maar paupers naar met een IQ getal zo hoog als hun schoenmaat.
  Moderator woensdag 5 augustus 2026 @ 11:34:49 #37
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_221505562
quote:
We zijn al een mp verder

En ja als jiij zegt dat je mark rutte bent dan doe je jezelf inderdaad letterlijk voor als mark rutte

Wat een vraag zeg _O-
  Moderator woensdag 5 augustus 2026 @ 11:35:26 #38
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_221505564
quote:
1s.gif Op woensdag 5 augustus 2026 11:05 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Vrijwillig aangeschoven?

Ik weet niet welk punt je wil maken hier
pi_221505566
quote:
1s.gif Op woensdag 5 augustus 2026 11:34 schreef Joopklepzeiker het volgende:

[..]
Twintig jaar geleden keken hier ook alleen maar paupers naar met een IQ getal zo hoog als hun schoenmaat.
Echt niet.

quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2026 11:34 schreef sp3c het volgende:

[..]
We zijn al een mp verder

En ja als jiij zegt dat je mark rutte bent dan doe je jezelf inderdaad letterlijk voor als mark rutte

Wat een vraag zeg _O-
Sorry vergeten we hebben nu Dirk Schoof. Ik volg de politiek echt al jaren niet meer
  woensdag 5 augustus 2026 @ 11:36:29 #40
462265 Peligrosso
Radio Espantoso
pi_221505567
quote:
10s.gif Op woensdag 5 augustus 2026 10:45 schreef maxi-mus het volgende:

[..]
Werd toen gesloopt door godbetert Ruud Dil.
Haha ja, ik moest even denken btw. Lang niet gehoord.
Autocratie bv - Anne Applebaum
Het uur van de wolven - Giuliano da Empoli
pi_221505585
quote:

[..]
[..]
Twintig jaar geleden had je ook nog krakerig internet met beltegoed en alleen Desktops. Wat is je punt?
  Moderator woensdag 5 augustus 2026 @ 11:42:44 #42
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_221505612
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2026 11:35 schreef incel het volgende:

[..]
Echt niet.
[..]
Sorry vergeten we hebben nu Dirk Schoof. Ik volg de politiek echt al jaren niet meer
Trololol :')
pi_221505613
quote:
1s.gif Op woensdag 5 augustus 2026 11:39 schreef Joopklepzeiker het volgende:

[..]
Twintig jaar geleden had je ook nog krakerig internet met beltegoed en alleen Desktops. Wat is je punt?
Punt is dus dat de wereld dom en gek is geworden. Vroeger wisten we van hey dit is leuk, grappig en niet serieus. Vandaag schreeuwen mensen moord en brand omdat ze dom zijn.
pi_221505634
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2026 11:42 schreef incel het volgende:

[..]
Punt is dus dat de wereld dom en gek is geworden. Vroeger wisten we van hey dit is leuk, grappig en niet serieus. Vandaag schreeuwen mensen moord en brand omdat ze dom zijn.
Vroeger als je moeder een blauw oog en een bloedneus had en met de draaischijftelefoon de politie belde kreeg ze te horen dat ze ook maar beter naar je vader moest luisteren.
pi_221505638
quote:
10s.gif Op woensdag 5 augustus 2026 11:29 schreef incel het volgende:

[..]
Nou ik denk het dus wel want het is opeens verdacht stil in dit topic.
Ik was andere dingen aan het doen.

Dat iets 20 jaar geleden wel kon en nu niet meer is in sommige gevallen een goed ding. En als het over dergelijk gedrag naar jonge tienermeisjes gaat onder valse voorwendselen, dan ben ik blij dat de wereld vooruitgegaan is.
pi_221505639
quote:
1s.gif Op woensdag 5 augustus 2026 11:45 schreef Joopklepzeiker het volgende:

[..]
Vroeger als je moeder een blauw oog en een bloedneus had en met de draaischijftelefoon de politie belde kreeg ze te horen dat ze ook maar beter naar je vader moest luisteren.
Dat is echt een waardeloze vergelijking. We hebben het hier over amusement tv en jij komt met huiselijk geweld.
pi_221505644
quote:
7s.gif Op woensdag 5 augustus 2026 11:46 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Ik was andere dingen aan het doen.

Dat iets 20 jaar geleden wel kon en nu niet meer is in sommige gevallen een goed ding. En als het over dergelijk gedrag naar jonge tienermeisjes gaat onder valse voorwendselen, dan ben ik blij dat de wereld vooruitgegaan is.
Ja het was voorbedachte rade, Jan Roos die wilde echt dat deze dames dachten dat hij van Radio 2 was. Hij dacht er mee weg te komen dan konden ze later geen aangifte doen want bij Radio 2 werkte hij helemaal niet. :D
pi_221505650
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2026 11:46 schreef incel het volgende:

[..]
Ja het was voorbedachte rade, Jan Roos die wilde echt dat deze dames dachten dat hij van Radio 2 was. Hij dacht er mee weg te komen dan konden ze later geen aangifte doen want bij Radio 2 werkte hij helemaal niet. :D
Dit is ter hunner verdediging? Really?
pi_221505661
quote:
7s.gif Op woensdag 5 augustus 2026 11:48 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Dit is ter hunner verdediging? Really?
Ik snap gewoon niet waarom mensen er zo veel waarde aan hechten dat hij zegt Radio 2 in plaats van Pownews of wat het ook is. Dat is echt het minst belangrijke van dit hele item.
pi_221505665
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2026 11:46 schreef incel het volgende:

[..]
Nou goed dan serieus, ten eerste is de gozer in jouw filmpje een stuk jonger maar ook menselijker en vriendelijker dan Jan Roos en mengt ie zich ook verder in het publiek.
Hij past er ook gewoon tussen.

Jan Roos past nergens tussen, is een oninteressante ouwe zak en gaat gelijk op twee jonge meiden af met smerige vragen.

Zit toch een verschil in benadering en hoe het overkomt.
pi_221505671
quote:
1s.gif Op woensdag 5 augustus 2026 11:50 schreef Joopklepzeiker het volgende:

[..]
Nou goed dan serieus, ten eerste is de gozer in jouw filmpje een stuk jonger maar ook menselijker en vriendelijker dan Jan Roos en mengt ie zich ook verder in het publiek.
Hij past er ook gewoon tussen.

Jan Roos past nergens tussen, is een oninteressante ouwe zak en gaat gelijk op twee jonge meiden af met smerige vragen.

Zit toch een verschil in benadering en hoe het overkomt.
Dus omdat Jan Roos dik klein en lelijk is mag het niet, maar als hij mooi knap en charmant was zoals Rutger mocht het wel?
  Moderator woensdag 5 augustus 2026 @ 11:51:15 #52
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_221505672
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2026 11:49 schreef incel het volgende:

[..]
Ik snap gewoon niet waarom mensen er zo veel waarde aan hechten dat hij zegt Radio 2 in plaats van Pownews of wat het ook is. Dat is echt het minst belangrijke van dit hele item.
Het enige belangrijke in dit hele item
  woensdag 5 augustus 2026 @ 11:51:55 #53
438527 MissButterflyy
pi_221505676
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2026 11:35 schreef sp3c het volgende:

[..]
Ik weet niet welk punt je wil maken hier
Dat ik de ophef wel begrijp.
pi_221505679
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2026 11:51 schreef sp3c het volgende:

[..]
Het enige belangrijke in dit hele item
Ik dacht dat het ging om de opmerking zelf, en dat hij voor de grap zei Radio 2 in plaats van Radio 3 of wat t ook is was het minst belangrijke dacht ik
pi_221505686
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2026 11:50 schreef incel het volgende:

[..]
Dus omdat Jan Roos dik klein en lelijk is mag het niet, maar als hij mooi knap en charmant was zoals Rutger mocht het wel?
Hij pakt het ook wat vakkundiger aan.
Jan Roos hakt met de botte bijl.
Kijk eens maar hoe Ursul de Geer dat vroeger aanpakte. Ook een ouwe lul maar gewoon puur vakmanschap, Nuf said.
pi_221505691
quote:
1s.gif Op woensdag 5 augustus 2026 11:53 schreef Joopklepzeiker het volgende:

[..]
Hij pakt het ook wat vakkundiger aan.
Jan Roos hakt met de botte bijl.
Kijk eens maar hoe Ursul de Geer dat vroeger aanpakte. Ook een ouwe lul maar gewoon puur vakmanschap, Nuf said.
Klopt ik doe het meer als prooidier, ik check eerst of ze echt legaal is, dan check ik of ze misschien interesse heeft in een oudere man en dan sla ik m'n slag als niemand kijkt. :9
pi_221505710
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2026 11:54 schreef incel het volgende:

[..]
Klopt ik doe het meer als prooidier, ik check eerst of ze echt legaal is, dan check ik of ze misschien interesse heeft in een oudere man en dan sla ik m'n slag als niemand kijkt. :9
Jij bent Jan Roos zelf?
  Moderator woensdag 5 augustus 2026 @ 11:56:31 #58
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_221505712
quote:
1s.gif Op woensdag 5 augustus 2026 11:51 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Dat ik de ophef wel begrijp.
Ja ik niet zo

Er is niets gebeurt, niemand gewond, niets aan de hand

Vieze oude man maakt weer eens schunnige opmerkingen en gooit ze op youtube voor de ¤¤¤
pi_221505719
quote:
1s.gif Op woensdag 5 augustus 2026 11:56 schreef Joopklepzeiker het volgende:

[..]
Jij bent Jan Roos zelf?
Nope.

quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2026 11:56 schreef sp3c het volgende:

[..]
Ja ik niet zo

Vieze oude man maakt weer eens schunnige opmerkingen en gooit ze op youtube voor de ¤¤¤
Ik snap het ook niet. Zie mijn voorbeeld filmpje van 21 jaar geleden. Gewoon leuke tv, grappig en melig doen met z'n allen en een beetje over poep en pies en seks praten. Nou boehoe.
pi_221505756
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2026 11:56 schreef sp3c het volgende:

[..]
Ja ik niet zo

je beschrijft precies waarom de ophef er is.
Vieze oude man maakt vieze opmerkingen tegen 16 jarige meisjes. Precies de reden ook dat veel meisjes liever niet met zulke mannen praten, en waardoor ze achterdochtig zijn tegenover alle "oudere" mannen.

Intents treurig, als Jan Roos tegen je dochter zegt: "en lekker vingeren als je radio 2 luistert?". Dat is zo intents treurig, zelfs tegenover iemand van 35 zou dit intens treurig zijn. Denk dat Jan het dan alleen niet durft, omdat ie dan z'n terechte klap voor z'n kanus kan verwachten.

Verder vond ik jan z'n verweer: "we deden de hele dag interviews, sommige geslaagd andere wat minder" echt toppunt van een matig verweer.

Als ik op m'n werk 10 gesprekken voor, waarvan ik er bij 1 vraag of ze vingert als ze naar de radio luistert, dan zit ik daarna bij P&O en is het argument "waar heb je het over, ik heb me bij de 9 andere gesprekken niet misdragen" totaal zinloos.

En het zal allemaal best dat het niet strafbaar is, maar het is wel next level treurig. En de vraag of het de ophef waard is?
wat is de ophef? Jan plaatst deze video, mensen reageren daar op. Dat is precies wat het internet is. Dus kom niet met "boehoehoe mensen zeiden wat terug en nu ben ik zielig".

Daarnaast vond Jan het te ver gaan dat mensen Lisa erbij haalden, maar ik heb Jan vaker horen zeggen als het over asielzoekers ging "als je deze binnen laat, moet je niet verbaasd zijn als er zulke dingen als met Lisa gebeuren". Dus zelf doet hij het ook.
  Moderator woensdag 5 augustus 2026 @ 12:08:42 #61
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_221505782
quote:
7s.gif Op woensdag 5 augustus 2026 12:04 schreef koemleit het volgende:

[..]
Vieze oude man maakt vieze opmerkingen tegen 16 jarige meisjes. Precies de reden ook dat veel meisjes liever niet met zulke mannen praten, en waardoor ze achterdochtig zijn tegenover alle "oudere" mannen.

Intents treurig, als Jan Roos tegen je dochter zegt: "en lekker vingeren als je radio 2 luistert?". Dat is zo intents treurig, zelfs tegenover iemand van 35 zou dit intens treurig zijn. Denk dat Jan het dan alleen niet durft, omdat ie dan z'n terechte klap voor z'n kanus kan verwachten.

Verder vond ik jan z'n verweer: "we deden de hele dag interviews, sommige geslaagd andere wat minder" echt toppunt van een matig verweer.

Als ik op m'n werk 10 gesprekken voor, waarvan ik er bij 1 vraag of ze vingert als ze naar de radio luistert, dan zit ik daarna bij P&O en is het argument "waar heb je het over, ik heb me bij de 9 andere gesprekken niet misdragen" totaal zinloos.

En het zal allemaal best dat het niet strafbaar is, maar het is wel next level treurig. En de vraag of het de ophef waard is?
wat is de ophef? Jan plaatst deze video, mensen reageren daar op. Dat is precies wat het internet is. Dus kom niet met "boehoehoe mensen zeiden wat terug en nu ben ik zielig".

Daarnaast vond Jan het te ver gaan dat mensen Lisa erbij haalden, maar ik heb Jan vaker horen zeggen als het over asielzoekers ging "als je deze binnen laat, moet je niet verbaasd zijn als er zulke dingen als met Lisa gebeuren". Dus zelf doet hij het ook.
Mja jan Roos en roddelpraat zijn inderdaad treurig

Intens treurig maar dat is niet echt NWS meer
pi_221505804
quote:
88s.gif Op woensdag 5 augustus 2026 12:08 schreef sp3c het volgende:

[..]
Mja jan Roos en roddelpraat zijn inderdaad treurig

Intens treurig maar dat is niet echt NWS meer
daar ben ik het met je eens.

maar dat heeft niets met de ophef te maken.

Juist over treurige figuren die treurige dingen doen, moet ophef gemaakt worden, zodat het treurige treurig blijft en niet wordt genormaliseerd.
pi_221505877
16 jarigen gaan naar festival.

16 jarigen ervaren dat er vulgaire types rondlopen op festivals (en de rest van de wereld).

Prima levensles over hoe de wereld werkt, me dunkt.
No amount of money ever bought a second of time.
pi_221505928
Wat heeft Nederland misdaan dat type als Jan Roos hun boterham kunnen verdienen met domme filmpjes maken?
pi_221506120
quote:
0s.gif Op woensdag 5 augustus 2026 12:30 schreef Michie_ het volgende:
Wat heeft Nederland misdaan dat type als Jan Roos hun boterham kunnen verdienen met domme filmpjes maken?
Net als 99,99999% van de influencers en tiktokkers.
pi_221508099
twitter

Uitleg over de strafbaarheid.
pi_221508149
quote:
7s.gif Op woensdag 5 augustus 2026 17:26 schreef miss_sly het volgende:
[ twitter ]

Uitleg over de strafbaarheid.
Gezien de reactie van de meisjes was het meer onbedoeld grappig dan intimiderend, neemt niet weg dat die kerel een lul is. En erge is, hij heeft het helemaal niet nodig, ik heb genoeg andere videos van hem gezien waar hij wel zinnige dingen doet, maar goed alles voor de hits moeten we maar denken.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_221508193
quote:
7s.gif Op woensdag 5 augustus 2026 12:04 schreef koemleit het volgende:

[..]

Intents treurig, als Jan Roos tegen je dochter zegt: "en lekker vingeren als je radio 2 luistert?".

Terwijl dat meisje van 15 net aangegeven heeft dat ze met haar moeder in de auto zit. Ook nog. Dat meisje uit het filmpje.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')