Ik vind 3e worden in de Eredivisie niet "in de marge". Maar hij heeft nog niet bewezen dat ie met een elftal vol vedettes om kan gaan inderdaad.quote:Op dinsdag 4 augustus 2026 11:05 schreef Makamba_ het volgende:
[..]
Een Simonis is letterlijk 1 jaar en paar maanden hoofdtrainer geweest waarvan 1 jaar succesvolen. Schreuder, tja iets langer maar volledig in de marge.
Het probleem is?quote:Op dinsdag 4 augustus 2026 11:05 schreef Makamba_ het volgende:
[..]
Een Simonis is letterlijk 1 jaar en paar maanden hoofdtrainer geweest waarvan 1 jaar succesvolen. Schreuder, tja iets langer maar volledig in de marge.
Tja, historische prestatie en zeker knap maar ik hoop niet dat de subtop inclusief Ajax ooit nog zo'n wanprestatie neerzet.quote:Op dinsdag 4 augustus 2026 11:08 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Ik vind 3e worden in de Eredivisie niet "in de marge". Maar hij heeft nog niet bewezen dat ie met een elftal vol vedettes om kan gaan inderdaad.
Dat 95% in de voetbalwereld en hier op het forum denkt dat als je een goede voetballer bent geweest je ook een goede trainer bent, net zoals dat de voetbalwereld altijd mensen uitlacht die nadenken over een keuze, vandaar dat men in 95% van de sporten voetbal ook keihard uitlacht om de amateuristische benadering, er is werkelijk geen sport die zo achterloopt, zelfs met korfbal deed men al aan videoanalyse en sportvoeding 10 jaar voordat ze daar eens mee begonnen met voetbal.quote:
Brazilie 3-0 om de 3e plek, halve finale tegen Argentinie was ook geen slechte wedstrijd. Argentinie 2022 was best goed gespeeld, halve finale tegen Engeland werd ook wat ongelukkig verloren, Zweden was geflatteerd maar met uitstekend voetbal tussen de gebreken door.quote:Op dinsdag 4 augustus 2026 10:18 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Spanje 2014, daarna was het ook niet veel meer. Chili en Australie waren rukwedstrijden, Mexico ging bijna mis met een verschrikkelijke eerste helft, tegen Costa Rica was het niet veel. De groepswedstrijden in 2022 waren de slechtste die ik bewust heb meegemaakt (in 1990 was ik te jong om dat te kunnen beoordelen).
1990 wat ik me herinner van de groepswedstrijden was dat het allemaal erg stug en moeilijk was, team dacht na 88 het wel even te doen. Daarnaast is de aanloop natuurlijk veel gezeik met Bondscoach.quote:Op dinsdag 4 augustus 2026 10:18 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Spanje 2014, daarna was het ook niet veel meer. Chili en Australie waren rukwedstrijden, Mexico ging bijna mis met een verschrikkelijke eerste helft, tegen Costa Rica was het niet veel. De groepswedstrijden in 2022 waren de slechtste die ik bewust heb meegemaakt (in 1990 was ik te jong om dat te kunnen beoordelen).
En je moet bij Ajax gespeeld hebben of er tenminste bij betrokken zijn (geweest), al was het maar als terreinknecht of balken oppomper. Heel belangrijke voorwaarde bij de KNVB.quote:Op dinsdag 4 augustus 2026 11:48 schreef raptorix het volgende:
[..]
Dat 95% in de voetbalwereld en hier op het forum denkt dat als je een goede voetballer bent geweest je ook een goede trainer bent,
Het was knap hoor. Maar de rest was ook wel enorm slecht. Laten we het dit jaar even afwachten.quote:Op dinsdag 4 augustus 2026 11:08 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Ik vind 3e worden in de Eredivisie niet "in de marge". Maar hij heeft nog niet bewezen dat ie met een elftal vol vedettes om kan gaan inderdaad.
Poulewedstrijden en Nederland zijn altijd moeilijk en lastig. In '92 0-0 tegen het GOS en krappe 1-0 tegen Schotland, in '94 1-0 verloren van de Belgen, in '96' 0-0 tegen de Schotten en in '98 weer 0-0 tegen de Belgen. Nog een kansloze 1-4 tegen Engeland erbij in '96.quote:Op dinsdag 4 augustus 2026 13:24 schreef raptorix het volgende:
[..]
1990 wat ik me herinner van de groepswedstrijden was dat het allemaal erg stug en moeilijk was, team dacht na 88 het wel even te doen. Daarnaast is de aanloop natuurlijk veel gezeik met Bondscoach.
GOS, dat is nog eens een throwback.quote:Op dinsdag 4 augustus 2026 15:03 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Poulewedstrijden en Nederland zijn altijd moeilijk en lastig. In '92 0-0 tegen het GOS, in '94 1-0 verloren van de Belgen, in '96' 0-0 tegen de Schotten en in '98 weer 0-0 tegen de Belgen. Nog een kansloze 1-4 tegen Engeland erbij in '96.
Ook jaren '00 was het vaak sappelen met in '04 de befaamde 2-3 tegen Tsjechië na de Robben-wissel en een benauwde 1-1 tegen een mokerslecht Duitsland. In '06 tegen Servie/Montenegro en Ivoorkust was het ook billenknijpen (1-0 en 2-1).
Was mijn eerste eindtoernooi dat ik echt bewust meemaakte. In '90 vooral wat flitsen gezien en toen snapte ik het spelletje ook nog niet echt.quote:Op dinsdag 4 augustus 2026 15:05 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
GOS, dat is nog eens een throwback.
Niet alleen dat, ze moeten het ook zelf willen. Heb persoonlijk nog niks van hun gehoord. Daarnaast met originelers en vernieuwends moet je geen risico nemen met personen die als coach geen reet hebben laten zien. Marco van Basten is daar het perfecte voorbeeld van.quote:Op dinsdag 4 augustus 2026 09:31 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Met mensen met een goed cv kom je uit bij Louis van Gaal of Dick Advocaat, als je wat meer kijkt naar wat voor voetbal je zou willen spelen en wat daar goed bij past en durft toe te geven dat zoals het nu gaat we al 2 decennia een doodlopende weg inlopen zou je met wat originelers en vernieuwends kunnen komen ipv er ieder toernooi kleurloos in de kwartfinale uit te gaan.
Drs akkermanquote:Op woensdag 5 augustus 2026 16:16 schreef luxerobots het volgende:
Louis van Gaal staat open voor bondscoachschap Oranje: 'Wil KNVB altijd helpen'
Louis van Gaal staat ervoor open om Ronald Koeman op te volgen als bondscoach van het Nederlands elftal. Dat bevestigt de 74-jarige trainer tegenover VI naar aanleiding van berichtgeving van De Telegraaf.
"Ik wil de KNVB altijd helpen, zoals ik dat ook bij Ajax wilde doen", zegt Van Gaal tegen VI. "En met zo'n selectie zijn er natuurlijk wel mogelijkheden. Ik denk ook dat Nederland nog altijd Europees kampioen of wereldkampioen zou kunnen worden, want 95 procent van de selectie speelt in het buitenland en vaak bij goede clubs."
Eerder op de dag kwam naar buiten dat Van Gaal ervoor open zou staan om bondscoach te worden, maar hij had daar zelf nog niet op gereageerd. Het is onduidelijk of Van Gaal daadwerkelijk in beeld is om Koeman op te volgen.
Volgens Van Gaal heeft er nog geen gesprek tussen hem en de KNVB plaatsgevonden. De Amsterdammer stelt dat de enige reden dat zijn naam wordt genoemd is dat de KNVB "op dit moment nog niemand kan krijgen". "En dan komt mijn naam weer naar boven."
https://www.nu.nl/voetbal(...)b-altijd-helpen.html
Prof. Dr. Akkermanquote:
De discussie zou helemaal niet moeten gaan over of het Van Gaal of Reiziger moet worden, maar hoe de KNVB er in godsnaam in is geslaagd om zichzelf, inmiddels is het augustus, in deze hoek te schilderen dat men nu schijnbaar gedwongen is om te kiezen tussen 2 kandidaten die allebei niet geschikt zijn.quote:Op donderdag 6 augustus 2026 18:41 schreef DrDentz het volgende:
Bekijk deze YouTube-video
Chris Woertsgod
Als men in dat 020 cirkeltje blijft wel jaquote:Op maandag 3 augustus 2026 15:33 schreef TLC het volgende:
Geen wonder dat er nooit wat gewonnen wordt als de enige keus Michael Traveller is of voor de zoveelste keer van Gaal uit de mottenballen halen, het niveau van Nederlandse trainers is gewoon bedroevend
quote:Buitenlandse krant verbijsterd door Oranje: ‘Het heeft iets zieligs’
Meer dan een maand na de WK-uitschakeling tegen Marokko heeft Oranje nog altijd geen nieuwe bondscoach. Dat blijft ook in België niet onopgemerkt. Het Laatste Nieuws kijkt met verbazing naar de moeizame zoektocht van de KNVB en stelt dat die inmiddels 'iets zieligs' heeft gekregen.
Van Bommel als bondscoach hebben heeft ook wel iets zieligsquote:Op donderdag 6 augustus 2026 20:33 schreef Perrin het volgende:
De Belgen vinden de bende die we in Nederland maken van ons nationale elftal ook sneu. Hoe een machtig voetballand in 20 jaar afzakte tot een bedenkelijk niveau.
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |