Ik ga er vanuit dat ze bij de KNVB in het voorjaar al wisten dat Koeman na het WK zou gaan stoppen. Dat maakt het nog veel erger.quote:Op maandag 3 augustus 2026 17:27 schreef SonicVolcano het volgende:
De KNVB moet zich vooral schamen dat het zo lang duurt. Koeman is al een maand weg en nog geen opvolger.
Ook op dit gebied zijn het geen winnaars. Typisch Nederland(s).
Het begint al met het aanstellen van Nigel de Jong die notabene op managementcursus moest om deze functie te kunnen doen. Dan ben je alleen maar poppetjes aan t neerzetten vanwege de diversiteitskaartquote:Op maandag 3 augustus 2026 17:34 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ik ga er vanuit dat ze bij de KNVB in het voorjaar al wisten dat Koeman na het EK zou gaan stoppen. Dat maakt het nog veel erger.
Presteren is optioneel. Het gaat om de gezelligheid.quote:Op maandag 3 augustus 2026 17:27 schreef SonicVolcano het volgende:
De KNVB moet zich vooral schamen dat het zo lang duurt. Koeman is al een maand weg en nog geen opvolger.
Ook op dit gebied zijn het geen winnaars. Typisch Nederland(s).
Hoezo? Jonker ontslaan net voor een toernooi en Reiziger verlengen net voor een toernooi getuigt van INZICHT en LEIDERSCHAPSKWALITEITEN.quote:Op maandag 3 augustus 2026 17:35 schreef Scorpion_17 het volgende:
[..]
Het begint al met het aanstellen van Nigel de Jong die notabene op managementcursus moest om deze functie te kunnen doen. Dan ben je alleen maar poppetjes aan t neerzetten vanwege de diversiteitskaart
Hahah wat een onzin. Tegen Marokko was misschien wel de slechtste wedstrijd ooit.quote:Op maandag 3 augustus 2026 13:02 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Ging lekker ja, terwijl je momentum had tegen die hondsdolle Argentijnen het op strafschoppen laten aankomen terwijl die kettingroker van Heerenveen de instructies voor het penalties tegenhouden negeert en er geen enkele pakt.
Het was tragikomisch, alleen het L16 potje tegen VS was prima. Die poulewedstrijden waren stuk voor stuk belabberd en tegen Argentinië stevenden we ook op een kansloze nederlaag af tot die momenten van Weghorst. Qua niveau zat het niet boven het WK 2026.
Ik vond zelf de wedstrijd tegen Marokko ook onze slechtste wedstrijd ooit, maar ik vond de poulefase beter dan het WK 22. Uiteindelijk ga je beide WK’s er tegen de eerste serieuze tegenstander na strafschoppen uit. Verder staat er geen woord onzin in.quote:Op maandag 3 augustus 2026 20:05 schreef DobbyDobby het volgende:
[..]
Hahah wat een onzin. Tegen Marokko was misschien wel de slechtste wedstrijd ooit.
Wel bijzonder altijd dat het vooral Feyenoord fans zijn die Louis helemaal niks vinden.
Dit Marokko was helemaal niet zo'n serieuze tegenstander. Laat staan dat je compleet wordt weggespeeld door je eigen onkunde. Ik zeg ook niet dat Louis een droom is. Maar in vergelijking met Reiziger is hij dat wel.quote:Op maandag 3 augustus 2026 20:14 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Ik vond zelf de wedstrijd tegen Marokko ook onze slechtste wedstrijd ooit, maar ik vond de poulefase beter dan het WK 22. Uiteindelijk ga je beide WK’s er tegen de eerste serieuze tegenstander na strafschoppen uit. Verder staat er geen woord onzin in.
Verder was Louis een prima trainer totdat hij de pensioengerechtigde leeftijd aantikte. Je moet niet blijven terugvallen op opa’s, zeker niet als ze al tien jaar geen club hebben getraind.
Met Ajax Champions League winnen. Met AZ landskampioen worden. Met Bayern de dubbel pakken. Met Oranje derde worden.quote:
Vorige eeuw ofzo.quote:Op maandag 3 augustus 2026 21:00 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Met Ajac Champions League winnen. Met AZ landskampioen worden. Met Bayern de dubbel pakken. Met Oranje derde worden.
Natuurlijk verandert niet alles dat Van Gaal aanraakt in goud. Maar als de keuze gaat tussen Louis van Gaal en Michael Reiziger. Is de keuze snel gemaakt.
Elftal van '22 had ook niet de kwaliteiten als die van '14. Dan mis je een type Robben (en Van Persie).quote:Op maandag 3 augustus 2026 20:14 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
Verder was Louis een prima trainer totdat hij de pensioengerechtigde leeftijd aantikte. Je moet niet blijven terugvallen op opa’s, zeker niet als ze al tien jaar geen club hebben getraind.
Ja, lichtjaren geleden in het voetbalquote:Op maandag 3 augustus 2026 21:04 schreef luxerobots het volgende:
[..]
AZ was 2009, Bayern 2010 en Oranje 2014.
Van mij had het stokje ook overgedragen mogen worden aan de nieuwe generatie, lees een Slot of Bosz, maar helaas is dat al verprutst.quote:Op maandag 3 augustus 2026 21:08 schreef Caland het volgende:
[..]
Ja, lichtjaren geleden in het voetbal
Van Gaal kon eigenlijk in 2022 al niet meer, dat je daar op terug moet vallen is pure armoede.
quote:Op maandag 3 augustus 2026 16:04 schreef Scorpion_17 het volgende:
Op basis waarvan kun je bij Reiziger uitkomen? Letterlijk elk argument behalve inclusiviteit spreekt tegen hem. KNVB heeft een raad van commissarissen, wat zitten die elke maand tijdens hun vergadering dan te doen als ze de incompetentie van De Jong niet zien
- Kent de organisatiequote:Op maandag 3 augustus 2026 20:09 schreef DobbyDobby het volgende:
Reiziger kan echt niet. Enige argument is de inclusiviteitskaart.
goegemeente?quote:Op maandag 3 augustus 2026 21:35 schreef -XOR- het volgende:
Het meest zorgwekkende vind ik nog wel dat de goegemeente vindt dat Reiziger het niet kan worden omdat hij onbewezen zou zijn.
Nee, hij heeft het helemaal niet goed gedaan bij Jong Oranje en het voetbal zag er niet uit.quote:Op maandag 3 augustus 2026 21:36 schreef User98182 het volgende:
[..]
goegemeente?
afin, heeft een hoop gepresteerd bij Jong Oranje ja
johquote:Op maandag 3 augustus 2026 21:37 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Nee, hij heeft het helemaal niet goed gedaan bij Jong Oranje en het voetbal zag er niet uit.
Erg jammer dat het andere Oranje Erwin van de Looi al heeft ingepikt.quote:Op maandag 3 augustus 2026 21:27 schreef hhh38 het volgende:
[..]
[..]
- Kent de organisatie
- Heeft met meerdere (kandidaat) internationals gewerkt
- Spanje werd ook wereldkampioen met de O21 coach
Zomaar 3 geweldige argumenten voor jullie!
Er is geen alternatief omdat het per se een Nederlander moet zijn, dus zo vreemd is het nou ook weer niet dat Louis het weer moet gaan doen.quote:Op maandag 3 augustus 2026 20:14 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Ik vond zelf de wedstrijd tegen Marokko ook onze slechtste wedstrijd ooit, maar ik vond de poulefase beter dan het WK 22. Uiteindelijk ga je beide WK’s er tegen de eerste serieuze tegenstander na strafschoppen uit. Verder staat er geen woord onzin in.
Art Langeler moet ook nog ergens rondlopenquote:Op maandag 3 augustus 2026 21:37 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
Erg jammer dat het andere Oranje Erwin van de Looi al heeft ingepikt.
Dat het per se een Nederlander zou moeten zijn is een zelfopgelegde beperking, en dan nog zijn er Nederlandse coaches die niet Louis van Gaal heten.quote:Op maandag 3 augustus 2026 21:38 schreef User98182 het volgende:
[..]
Er is geen alternatief omdat het per se een Nederlander moet zijn, dus zo vreemd is het nou ook weer niet dat Louis het weer moet gaan doen.
In een donkere kerker aan de ketting samen met Arie Haanquote:Op maandag 3 augustus 2026 21:43 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Art Langeler moet ook nog ergens rondlopen
@:Powerloungen
Tegen Japan verneukte Koeman het ook al met zijn verdedigende kut wissels. Alleen de wedstrijd tegen Zweden was goed te noemen.quote:Op maandag 3 augustus 2026 20:14 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
Ik vond zelf de wedstrijd tegen Marokko ook onze slechtste wedstrijd ooit, maar ik vond de poulefase beter dan het WK 22.
Nou noem er een paar die het graag willen doen met een goede cvquote:Op maandag 3 augustus 2026 21:52 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Dat het per se een Nederlander zou moeten zijn is een zelfopgelegde beperking, en dan nog zijn er Nederlandse coaches die niet Louis van Gaal heten.
Waarom zou je 'een goed cv' willen?quote:Op dinsdag 4 augustus 2026 01:52 schreef User98182 het volgende:
[..]
Nou noem er een paar die het graag willen doen met een goede cv
Je zoekt naar mensen met een goed cv omdat je anders eindigt met namen als Paul Simonis of Dick Schreuderquote:Op dinsdag 4 augustus 2026 07:03 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Waarom zou je 'een goed cv' willen?
Paul Simonis of Dick Schreuder zouden bijvoorbeeld kunnen,
quote:Op dinsdag 4 augustus 2026 09:02 schreef Makamba_ het volgende:
[..]
Je zoekt naar mensen met een goed cv omdat je anders eindigt met namen als Paul Simonis of Dick Schreuder
Met mensen met een goed cv kom je uit bij Louis van Gaal of Dick Advocaat, als je wat meer kijkt naar wat voor voetbal je zou willen spelen en wat daar goed bij past en durft toe te geven dat zoals het nu gaat we al 2 decennia een doodlopende weg inlopen zou je met wat originelers en vernieuwends kunnen komen ipv er ieder toernooi kleurloos in de kwartfinale uit te gaan.quote:Op dinsdag 4 augustus 2026 09:02 schreef Makamba_ het volgende:
[..]
Je zoekt naar mensen met een goed cv omdat je anders eindigt met namen als Paul Simonis of Dick Schreuder
Wat was nou de laatste echt goede wedstrijd op een eindtoernooi tegen een goede tegenstander? Volgens mij moet je dan al echt terug naar 2014.quote:Op dinsdag 4 augustus 2026 09:31 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Met mensen met een goed cv kom je uit bij Louis van Gaal of Dick Advocaat, als je wat meer kijkt naar wat voor voetbal je zou willen spelen en wat daar goed bij past en durft toe te geven dat zoals het nu gaat we al 2 decennia een doodlopende weg inlopen zou je met wat originelers en vernieuwends kunnen komen ipv er ieder toernooi kleurloos in de kwartfinale uit te gaan.
Waar is de ambitie, de honger naar presteren, de nationale trots?quote:Op dinsdag 4 augustus 2026 09:31 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Met mensen met een goed cv kom je uit bij Louis van Gaal of Dick Advocaat, als je wat meer kijkt naar wat voor voetbal je zou willen spelen en wat daar goed bij past en durft toe te geven dat zoals het nu gaat we al 2 decennia een doodlopende weg inlopen zou je met wat originelers en vernieuwends kunnen komen ipv er ieder toernooi kleurloos in de kwartfinale uit te gaan.
Spanje 5-1. Was dat alweer 2014? Ja, dat was 2014. Dat was dan wel gelijk broek omlaag 90 minuten.quote:Op dinsdag 4 augustus 2026 09:37 schreef WheeledWarrior het volgende:
Wat was nou de laatste echt goede wedstrijd op een eindtoernooi tegen een goede tegenstander?
Spanje 2014, daarna was het ook niet veel meer. Chili en Australie waren rukwedstrijden, Mexico ging bijna mis met een verschrikkelijke eerste helft, tegen Costa Rica was het niet veel. De groepswedstrijden in 2022 waren de slechtste die ik bewust heb meegemaakt (in 1990 was ik te jong om dat te kunnen beoordelen).quote:Op dinsdag 4 augustus 2026 09:37 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Wat was nou de laatste echt goede wedstrijd op een eindtoernooi tegen een goede tegenstander? Volgens mij moet je dan al echt terug naar 2014.
Portugal - NL in 2006 was ook verschrikkelijk, net als NL-Portugal in 2004quote:Op dinsdag 4 augustus 2026 10:18 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Spanje 2014, daarna was het ook niet veel meer. Chili en Australie waren rukwedstrijden, Mexico ging bijna mis met een verschrikkelijke eerste helft, tegen Costa Rica was het niet veel. De groepswedstrijden in 2022 waren de slechtste die ik bewust heb meegemaakt (in 1990 was ik te jong om dat te kunnen beoordelen).
Zelfs de potjes die wel gewonnen werden blijven amper hangen. Weet jij nog wie er in '21 scoorden tegen Oostenrijk of '22 tegen Senegal? En dat afgewisseld met absolute wanprestaties tegen pure middelmaat zoals Tsjechië in '21 en Oostenrijk in '24.quote:Op dinsdag 4 augustus 2026 10:18 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Spanje 2014, daarna was het ook niet veel meer. Chili en Australie waren rukwedstrijden, Mexico ging bijna mis met een verschrikkelijke eerste helft, tegen Costa Rica was het niet veel. De groepswedstrijden in 2022 waren de slechtste die ik bewust heb meegemaakt (in 1990 was ik te jong om dat te kunnen beoordelen).
Je kunt niet verwachten dat je met een mindere selectie de sterren van de hemel gaat spelen. Van Gaal weet als geen ander hoe hij het maximale uit zijn spelersgroep kan halen.quote:Op dinsdag 4 augustus 2026 10:27 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Zelfs de potjes die wel gewonnen werden blijven amper hangen. Weet jij nog wie er in '21 scoorden tegen Oostenrijk of '22 tegen Senegal? En dat afgewisseld met absolute wanprestaties tegen pure middelmaat zoals Tsjechië in '21 en Oostenrijk in '24.
'Maximale uit de spelersgroep halen' dat is echt de Hollandse ziekte. Met 11 man in de eigen 16 de bus parkeren en hopen dat je met mazzel een keer kunt scoren. We hebben een cultuuromslag nodig, weg van het mokerverdedigende Hollandball.quote:Op dinsdag 4 augustus 2026 10:50 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Je kunt niet verwachten dat je met een mindere selectie de sterren van de hemel gaat spelen. Van Gaal weet als geen ander hoe hij het maximale uit zijn spelersgroep kan halen.
Ja, dat hebben we kunnen zien in 2022 en bij zijn laatste dienstverband.quote:Op dinsdag 4 augustus 2026 10:50 schreef PzKpfw het volgende:
[..]
Je kunt niet verwachten dat je met een mindere selectie de sterren van de hemel gaat spelen. Van Gaal weet als geen ander hoe hij het maximale uit zijn spelersgroep kan halen.
Je kunt niet altijd 6 gooien.quote:Op dinsdag 4 augustus 2026 10:59 schreef Caland het volgende:
[..]
Ja, dat hebben we kunnen zien in 2022 en bij zijn laatste dienstverband.
Een Simonis is letterlijk 1 jaar en paar maanden hoofdtrainer geweest waarvan 1 jaar succesvolen. Schreuder, tja iets langer maar volledig in de marge.quote:Op dinsdag 4 augustus 2026 09:31 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Kees van Wonderen een optie? Maar ja die speelt ook graag betonball. Heeft wel redelijk wat ervaring intussen.quote:Op dinsdag 4 augustus 2026 11:05 schreef Makamba_ het volgende:
[..]
Een Simonis is letterlijk 1 jaar en paar maanden hoofdtrainer geweest waarvan 1 jaar succesvolen. Schreuder, tja iets langer maar volledig in de marge.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |