Er staan teksten op die borden met als aanhef Ali Imran. Dat is de 3e Soera van de Koran. Iets minder oud, maar toch.quote:Op zondag 2 augustus 2026 20:02 schreef vul_maar_in het volgende:
[..]
Je citeert een boekje van dik 2000 jaar t.o.v. een meute die met spandoeken met die teksten anno nu op straat loopt...
Wat ik bedoel is als je die vergelijking al wil maken dan moet je verdomde hard zoeken voor je ze op straat joelend en schreeuwend vind.
Oh, ik zal de Christelijke basisscholen hier in de buurt vertellen dat ze dat niet meer horen te doen.quote:Op zondag 2 augustus 2026 19:45 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Misschien in de biblebelt, maar dat was daarbuiten 40 jaar geleden al niet het geval (lijkt me stug dat die scholen plots juist conservatiever zijn geworden).
Het gaat om het opdringen van een eenzijdige leer op scholen voor kinderen.quote:Op zondag 2 augustus 2026 20:11 schreef OllieA het volgende:
Ik dacht even dat dit wel een interessante discussie kon worden, toen het ging over grondrechten en daar al dan niet aan rommelen, Artikel 23, de status van bijzonder onderwijs en dergelijke.
Maar daarna ging het weer naar persoonlijke anekdotes en ervaringen, de islam vs christendom, en afzeiken in het algemeen.
Jammer.
Ergens begrijp ik het ook wel. Als jij je leven op een bepaalde manier inricht wil je een school die aansluit bij die waarden. Of dat nu als ongelovige of welke kerk dan ook is, het is de makkelijkste manier om aansluiting te vinden.quote:Op zondag 2 augustus 2026 20:15 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Het gaat om het opdringen van een eenzijdige leer op scholen voor kinderen.
Of dat nu wordt gedaan via religieuze indoctrinatie of via indoctrinatie door de Uil van Minerva, het is niet geheel onlogisch dat, ter vergelijking, die andere indoctrinerende scholen ook ter sprake komen.
Maar goed, het oprichten van al die scholen blijft in NL mogelijk. En ik vermoed dat dat nog wel even blijft duren.
Ik zag toch liever dat het beperkt bleef tot de eigen persoonlijke leefomgeving en de tempelhuizen.quote:Op zondag 2 augustus 2026 20:19 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Ergens begrijp ik het ook wel. Als jij je leven op een bepaalde manier inricht wil je een school die aansluit bij die waarden. Of dat nu als ongelovige of welke kerk dan ook is, het is de makkelijkste manier om aansluiting te vinden.
Of het goed of slecht is laat ik even in het midden, maar jezelf aansluiten bij mensen die dezelfde waarden hanteren is niet meer dan logisch.
Klassen zitten nog steeds ramvol om een of andere reden?quote:Op zondag 2 augustus 2026 20:20 schreef Swango het volgende:
Waarom eigenlijk meer scholen terwijl het geboortecijfer in Nederland daalt?
Thierry en zijn uilen gaat al die scholen volneuken.quote:Op zondag 2 augustus 2026 20:20 schreef Swango het volgende:
Waarom eigenlijk meer scholen terwijl het geboortecijfer in Nederland daalt?
Voor vlag en Vaderland!quote:Op zondag 2 augustus 2026 20:23 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Thierry en zijn uilen gaat al die scholen volneuken.
De klassen voor meisjes voor het Moederland uiteraard.quote:Op zondag 2 augustus 2026 20:23 schreef vul_maar_in het volgende:
[..]
Voor vlag en Vaderland!
(Moederland?)
Ik dacht meer aan hoe Rusland het noemt :pquote:Op zondag 2 augustus 2026 20:24 schreef Toby56 het volgende:
[..]
De klassen voor meisjes voor het Moederland uiteraard.
Over een paar jaar dus niet meer.quote:Op zondag 2 augustus 2026 20:22 schreef vul_maar_in het volgende:
[..]
Klassen zitten nog steeds ramvol om een of andere reden?
Daar ben ik het wel mee eens, maar het is natuurlijk wel lastig. Heel simpel voorbeeld: als jij altijd bidt voor het eten en dat kan niet eenvoudig op school dan heb je ook een rare situatie.quote:Op zondag 2 augustus 2026 20:21 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Ik zag toch liever dat het beperkt bleef tot de eigen persoonlijke leefomgeving en de tempelhuizen.
Laat ze maar leren schrijven en rekenen op school. En aardrijkskunde. En biologie. En geschiedenis aan de hand van feiten, zonder indoctrinatie.
Topografie met kaarten waar Israël gewoon op staat.
En Iran.
(Bijvoorbeeld.)
Nou ja, dat kan dan gewoon de officieuze reden zijn.quote:Op zondag 2 augustus 2026 20:25 schreef vul_maar_in het volgende:
[..]
Ik dacht meer aan hoe Rusland het noemt :p
Mariinsky girls?quote:Op zondag 2 augustus 2026 20:25 schreef vul_maar_in het volgende:
[..]
Ik dacht meer aan hoe Rusland het noemt :p
Een bidzaal op zo'n school? Geen probleem wat mij betreft.quote:Op zondag 2 augustus 2026 20:27 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Daar ben ik het wel mee eens, maar het is natuurlijk wel lastig. Heel simpel voorbeeld: als jij altijd bidt voor het eten en dat kan niet eenvoudig op school dan heb je ook een rare situatie.
Kwaliteit van ‘t onderwijs moet uiteraard gewoon op één staan, daar moet vanwege geloof niet op ingeboet kunnen worden.
Dan raak je weer aan andere grondrechten enzo. Het is praktisch gewoon heel lastig in te richten.quote:Op zondag 2 augustus 2026 20:30 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Een bidzaal op zo'n school? Geen probleem wat mij betreft.
Voor alle religies, in 1 en dezelfde zaal.
En na het bidden, terug in de klas, met z'n allen 'Waar de blanke top der duinen' zingen.
Een beetje je best doen om die onzin van bijzonder onderwijs te beëindigen.quote:Op zondag 2 augustus 2026 20:32 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Dan raak je weer aan andere grondrechten enzo. Het is praktisch gewoon heel lastig in te richten.
Sowieso is er veel aandacht nodig op allerlei gebieden, onderwijs voorop.quote:Op zondag 2 augustus 2026 20:33 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Een beetje je best doen om die onzin van bijzonder onderwijs te beëindigen.
Moet kunnen, een beetje je best doen.
Kan ons land na al die jaren Rutte (helemaal nix doen) wel gebruiken.
Is wel een echt D'66 onderwerpje.quote:Op zondag 2 augustus 2026 20:35 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Sowieso is er veel aandacht nodig op allerlei gebieden, onderwijs voorop.
Dat bidden kunnen ze toch gewoon in stilte doen? Dat doen gelovige mensen toch ook als ze met anderen aan tafel zitten die niet bidden?quote:Op zondag 2 augustus 2026 20:27 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Daar ben ik het wel mee eens, maar het is natuurlijk wel lastig. Heel simpel voorbeeld: als jij altijd bidt voor het eten en dat kan niet eenvoudig op school dan heb je ook een rare situatie.
Kwaliteit van ‘t onderwijs moet uiteraard gewoon op één staan, daar moet vanwege geloof niet op ingeboet kunnen worden.
Dat maakt het nog meer akwardquote:Op zondag 2 augustus 2026 20:53 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat bidden kunnen ze toch gewoon in stilte doen? Dat doen gelovige mensen toch ook als ze met anderen aan tafel zitten die niet bidden?
Als ze graag willen bidden voor het eten, prima toch? Maar daar hoeft dan niet iedereen op te wachten en stil voor te zijn, natuurlijk, dat doe je voor jezelf en je god.quote:Op zondag 2 augustus 2026 21:00 schreef vul_maar_in het volgende:
[..]
Dat maakt het nog meer akward![]()
Wij hadden er twee van een IT consult bedrijf, moet je naar dat geprevel kijken in stilte.
De tering wat een begrafenisondernemers waren dat (terwijl er 1 wel een volleerd kitesurfer was)
Echt geen moeite mee maar ram er maar gewoon uit, die onze vaders duren toch niet lang. En als iemand er door heen wil praten zegt dat wat over hen. Maar dat stille , eeeeh ik vond het niks.quote:Op zondag 2 augustus 2026 21:02 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Als ze graag willen bidden voor het eten, prima toch? Maar daar hoeft dan niet iedereen op te wachten en stil voor te zijn, natuurlijk, dat doe je voor jezelf en je god.
Dat is wel fijn, een zaal voor alle religies. Biblebelt en de Randstad zal er dan wel iets anders uit gaan zien danquote:Op zondag 2 augustus 2026 20:30 schreef Toby56 het volgende:
[..]
En na het bidden, terug in de klas, met z'n allen 'Waar de blanke top der duinen' zingen.
Mmmmm.... stilte.quote:Op zondag 2 augustus 2026 21:03 schreef vul_maar_in het volgende:
[..]
Echt geen moeite mee maar ram er maar gewoon uit, die onze vaders duren toch niet lang. En als iemand er door heen wil praten zegt dat wat over hen. Maar dat stille , eeeeh ik vond het niks.
Hahah dat doet ie niet tijdens het eten. (maar ik heb wel eens een GVD laten slippen met dat volk op hoorafstand, voel je je toch lullig en je weet dat ze voor je ziel gaan bidden die avondquote:Op zondag 2 augustus 2026 21:06 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Mmmmm.... stilte.
Niks mis mee.
(Prevel prevel, heel erg zachtjes... "en bidt U ook voor de ziel van awkward vul_maar_in, goede God? Hij bedoelt het niet slecht, heus niet, halleluja wiedewiedewiet amen.")
Wordt lastig bij Vasten en Ramadan. Staan die vuile heidenen daar vlees te braden terwijl een uitgehongerde gelovige zit te bidden. Nee, dat vind ik een sadistisch idee.quote:Op zondag 2 augustus 2026 21:04 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Dat is wel fijn, een zaal voor alle religies. Biblebelt en de Randstad zal er dan wel iets anders uit gaan zien dan![]()
(persoonlijk zou ik er een keuken inbouwen, 2 vliegen in 1 klap!)
Ik heb wel een streng gelovige evangelische dame als collega gehad.quote:Op zondag 2 augustus 2026 21:06 schreef vul_maar_in het volgende:
[..]
Hahah dat doet ie niet tijdens het eten. (maar ik heb wel eens een GVD laten slippen met dat volk op hoorafstand, voel je je toch lullig en je weet dat ze voor je ziel gaan bidden die avond)
En dan blijkt het allemaal echt en hebben ze miljoenen mensen uit de hel gered en het vagevuur in gebedenquote:Op zondag 2 augustus 2026 21:10 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Ik heb wel een streng gelovige evangelische dame als collega gehad.
Er werd door een paar heren op die afdeling nogal eens ronduit GVD geroepen als het tegenzat.
Dan vouwde zij de handen, sloeg haar ogen op ten hemel en begon zachtjes te prevelen.
Vermoedelijk iets in de trant van "Vader, vergeef het hun, want ze weten niet wat ze doen." (Naar Lucas 23:34.)
Zoals ik al eerder zei: de Bijbel is niet slechts een boekje van 2000 jaar oud.
Dat is dus een lastig religieus probleem.quote:Op zondag 2 augustus 2026 21:12 schreef vul_maar_in het volgende:
[..]
En dan blijkt het allemaal echt en hebben ze miljoenen mensen uit de hel gered en het vagevuur in gebeden
quote:Op zondag 2 augustus 2026 21:15 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Dat is dus een lastig religieus probleem.
Zijn die vloekende heren ongelovigen of heidenen, zoals de soldaten die Jezus kruisigden (uit Lucas 23:34), dan helpen dergelijke gebeden niet volgens de leer (en door mij geciteerde teksten) van Paulus en de Openbaring.
Volgens die Nieuw-Testamentische boeken kunnen alleen zij die geloven in Jezus Christus de hel ontlopen.
Tot zover dit bijzonder onderwijs.
Ik geef toe dat ik het geloof best een interessant onderwerp vind.quote:
Uiteraard de combi van biddende vrouwen en keukens (get it!).quote:Op zondag 2 augustus 2026 21:07 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Wordt lastig bij Vasten en Ramadan. Staan die vuile heidenen daar vlees te braden terwijl een uitgehongerde gelovige zit te bidden. Nee, dat vind ik een sadistisch idee.
Je bent een organisatie die informeert over democratie en rechtsstaat, en dan neem je geld aan van een kadaverspeculant met een controversiele ideologie, terwijl je bewust voorlicht volgens diens ideologie. Daar hoef ik niet in respectvolle termen over te spreken.quote:Op zondag 2 augustus 2026 13:59 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik vind dat je soms best interessante punten aandraagt. Waar ik vaak ook langer over na wil denken.
Maar opmerkingen als <nee> en dat soort termen, dan vergaat mij de lust direct.
Jammer.
Het idee van mij ging om een openbare school, met een gebedsruimte.quote:Op zondag 2 augustus 2026 21:25 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Uiteraard de combi van biddende vrouwen en keukens (get it!).
Wat heidenen in die hele zaal te zoeken hebben is mij onduidelijk.
Eerder 'Wien Neerlandsch Bloed...'quote:Op zondag 2 augustus 2026 20:30 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Mag ook.quote:Op zondag 2 augustus 2026 21:34 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Eerder 'Wien Neerlandsch Bloed...'
Er is inmiddels flink geveegd, dus geef het een kansquote:Op zondag 2 augustus 2026 20:11 schreef OllieA het volgende:
Ik dacht even dat dit wel een interessante discussie kon worden, toen het ging over grondrechten en daar al dan niet aan rommelen, Artikel 23, de status van bijzonder onderwijs en dergelijke.
Maar daarna ging het weer naar persoonlijke anekdotes en ervaringen, de islam vs christendom, en afzeiken in het algemeen.
Jammer.
Dat geratel van het 'onze vader' is toch wel erg, had je het als protestant makkelijker. 'Herezegedezespijsamen' binnen een seconde klaar.quote:Op zondag 2 augustus 2026 21:37 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Mag ook.
Maar vind ik zelf niet de meest lollige tekst.
Dan liever 'Merck toch hoe sterck...' ondanks de gelimiteerde lokale oorsprong.
Hier is het echt te laat voor hoor. Ik probeer er morgen wel iets van te maken (heb echter het vermoeden dat het niet gaat lukken).quote:Op zondag 2 augustus 2026 21:29 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Het idee van mij ging om een openbare school, met een gebedsruimte.
Dus niet alleen de gebedsruimte mag door alle soorten gelovigen worden gebruikt, maar ook een keuken mag dus door iedereen gebruikt worden.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |