Kom op zeg. Die hele FvD is een en al misstand. Stelletje <nee>.quote:Op zondag 2 augustus 2026 18:17 schreef Candymannetje het volgende:
[..]
Het lijkt me wel een gevalletje van selectieve verontwaardiging.
Genoeg voorbeelden van misstanden bij islamitische scholen maar nu het FvD een school gaat openen roepen er ineens mensen op tot drastische maatregelen.
Terwijl er nog helemaal geen misstanden zijn.
Overdrijf niet zo er zijn ook gewoon witte scholen zonder Russiche adoratie.quote:Op zondag 2 augustus 2026 18:34 schreef Koortsdroom het volgende:
Jullie begrijpen dat het helemaal niet om denkbeelden gaat, of wel?
Nee, ouders sturen hier hun kind heen omdat ze niet willen dat hun dochter wordt bespuugd omdat ze geen hoofddoek draagt. Of dat hun zoon met een mes wordt bewerkt door Quincy en Delano met broeken met laaghangend kruis en diamantjes in hun oren.
Maar dat kan je natuurlijk niet in de folder zetten, want 'discriminatie'.
Ik begrijp dat autochtone Nederlanders een gewild en makkelijk doelwit zijn, maar dat betekent toch echt niet dat ze hun kinderen verplicht in gevaar moeten brengen door ze diversiteit op te dringen.
NIet iedereen woont in een gare achterbuurt. Dus je kan je beeld van Nederland aanpassen.quote:Op zondag 2 augustus 2026 18:34 schreef Koortsdroom het volgende:
Jullie begrijpen dat het helemaal niet om denkbeelden gaat, of wel?
Nee, ouders sturen hier hun kind heen omdat ze niet willen dat hun dochter wordt bespuugd omdat ze geen hoofddoek draagt. Of dat hun zoon met een mes wordt bewerkt door Quincy en Delano met broeken met laaghangend kruis en diamantjes in hun oren.
Maar dat kan je natuurlijk niet in de folder zetten, want 'discriminatie'.
Ik begrijp dat autochtone Nederlanders een gewild en makkelijk doelwit zijn, maar dat betekent toch echt niet dat ze hun kinderen verplicht in gevaar moeten brengen door ze diversiteit op te dringen.
Daar is iedereen het wel over eens met gezond verstand mag ik hopen.quote:Op zondag 2 augustus 2026 18:27 schreef Hexagon het volgende:
De FvD heult met een kwaadwaardig regime dat in Oekraine meer dood en verderf zaait dan alle moslimterroristen bij elkaar.
Lijkt me prima om die op dezelfde manier te bekijken als de radicale islam.
Waar staat dat in hun partijprogramma?quote:Op zondag 2 augustus 2026 18:43 schreef DobbyDobby het volgende:
PRO
De een wil dat je Arabisch spreekt,
U hebt gelijk. Ben er ook wel klaar mee, dit land heeft gekozen voor extremisme . Nou dan zoeken ze het maar uit. Zit hier nog wel goed.quote:Op zondag 2 augustus 2026 18:44 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Van 11 naar 12. In plaats van van 11 naar 10.
Nou ja, het is nog maar kwart voor 7.
Normaliseren door brave kontslaaf van Poetin te worden ja.quote:Op zondag 2 augustus 2026 18:46 schreef Candymannetje het volgende:
Ik snap niet zo goed waarom het FvD ons aan Rusland zou verkopen?
Al meerdere malen heb ik het geprobeerd te vinden maar het enige wat ze willen zijn de verhoudingen normaliseren en ze waren in het verleden tegen maatregelen die de oorlog zouden verlengen.
Waar staat dat Fvd ons aan Rusland wil verkopen?quote:Op zondag 2 augustus 2026 18:46 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Waar staat dat in hun partijprogramma?
Hoop iig dat de eeuwenoude Hollandse traditie goed ingeprent is, een Hollander laat zich door niemand koeioneren en wil best samenwerken als ie er zelf ook beter van wordt.quote:Op zondag 2 augustus 2026 18:44 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Van 11 naar 12. In plaats van van 11 naar 10.
Nou ja, het is nog maar kwart voor 7.
Waar staat dat in hun partijprogramma?quote:Op zondag 2 augustus 2026 18:47 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Normaliseren door brave kontslaaf van Poetin te worden ja.
Niemand snapt waarom het FvD Nederland aan Rusland zou willen verkopen.quote:Op zondag 2 augustus 2026 18:46 schreef Candymannetje het volgende:
Ik snap niet zo goed waarom het FvD ons aan Rusland zou verkopen?
Al meerdere malen heb ik het geprobeerd te vinden maar het enige wat ze willen zijn de verhoudingen normaliseren en ze waren in het verleden tegen maatregelen die de oorlog zouden verlengen.
Hierquote:Op zondag 2 augustus 2026 18:48 schreef DobbyDobby het volgende:
[..]
Waar staat dat Fvd ons aan Rusland wil verkopen?
Dat is gewoon vaagtaal voor "Poetin mag lekker doen wat hij wil en wij bukken wel voor al zijn grillen. "quote:https://fvd.nl/standpunte(...)-buitenlandse-handel
Nederland handelsland: vrede en welvaart naar Zwitsers model.
Forum voor Democratie wil een Nederland dat als neutraal handelsland schittert, naar Zwitsers voorbeeld. We stoppen met miljardenuitgaven aan buitenlandse conflicten, zoals de oorlog in Oekraïne, en richten ons op vrede en samenwerking. Door sancties die onze economie schaden te schrappen, en ontwikkelingshulp te beperken tot noodhulp, investeren we in onze eigen veiligheid en welvaart, met betere salarissen voor militairen en focus op grensbewaking.
NAVO-lidmaatschap heroverwegen: We leggen het lidmaatschap van de NAVO via een referendum voor aan de Nederlandse bevolking, zodat we als land zelf kunnen beslissen of we door willen op het huidige pad.
Relatie met Rusland normaliseren: We heffen de sancties tegen Rusland op, zodat handel en samenwerking kunnen worden hersteld.
Is zijn vaste truukje. Doen of hij het allemaal niet snapt en wij dingen zien die er niet zijn ofzo.quote:Op zondag 2 augustus 2026 18:48 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Niemand snapt waarom het FvD Nederland aan Rusland zou willen verkopen.
En niemand snapt waarom PRO alle Nederlanders Arabisch zou willen laten spreken.
Het zijn onbegrijpelijke partijen.
Zelfs voor mensen met een hoger IQ dan deelnemers van adel alhier.
Wat een ellende allemaal.
Nou, ik zie regelmatig heel graag dingen die er niet zijn.quote:Op zondag 2 augustus 2026 18:57 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Is zijn vaste truukje. Doen of hij het allemaal niet snapt en wij dingen zien die er niet zijn ofzo.
Rusland is heel relevant voor de FvD school aangezien de FvD gewoon een pro-Kremlin partij is.quote:Op zondag 2 augustus 2026 18:56 schreef vul_maar_in het volgende:
Maar goed het gaat dus om een school.
Niet over Rusland at large, of islam.
m.a.w. On topic graag en kap een beetje met dat kinderachtige gescheld op elkaar.
Niemand heeft er iets op tegen als je dat benoemt, maar lees de OP even en vertel me hoeveel van de plannen uit Rusland 101 onderwijs bestaan. Dat FVD pro-Rusland is, is niet echt iets nieuws. Maar dat is natuurlijk niet het hele verhaal en zeker geen reden om het dan maar over Rusland in de brede zin te gaan hebben. Daar zijn andere topics voor.quote:Op zondag 2 augustus 2026 19:01 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Rusland is heel relevant voor de FvD school aangezien de FvD gewoon een pro-Kremlin partij is.
Maar is dat is dan juist weer niet democratisch; het ontzeggen aan het volk om een hernieuwde beslissing te kunnen nemen staat haaks op het basisconcept van het kunnen stemmen.quote:Op zondag 2 augustus 2026 17:37 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Kennelijk niet. Alleen al het opmerken maakt je rechtsstaat-ondermijnend en geen echte democraat, begrijp ik uit een aantal posts in dit topic.
Misschien een stomme vraag maar welke versie krijgt men op islamitische scholen?quote:Op zondag 2 augustus 2026 18:27 schreef Hexagon het volgende:
Lijkt me prima om die op dezelfde manier te bekijken als de radicale islam.
Het idee bij geschiedenis is dat je de denkwijze van de historische personen leert begrijpen; niet daar een waardeoordeel aanhangen, dat is immers ethiek.quote:Geschiedenis: welk perspectief kies je? Kolonialisme als schande of als complexe realiteit? Nederland als dader of ook als slachtoffer van andere machten?
Burgerschap: wat zijn 'democratische waarden'? Inclusie tot en met genderideologie, of klassieke liberalisme, of christelijke sociale leer?
Staatsinrichting: hoe presenteren we de EU, migratie, klimaatbeleid of artikel 23 zelf?
Wat mij betreft gaat er al iets fundamenteel mis als je jongens en meisjes niet gelijk behandelt en andere lessen gaat geven. Daar heeft Rusland nog niet eens wat mee te maken.quote:Op zondag 2 augustus 2026 19:04 schreef vul_maar_in het volgende:
[..]
Niemand heeft er iets op tegen als je dat benoemt, maar lees de OP even en vertel me hoeveel van de plannen uit Rusland 101 onderwijs bestaan. Dat FVD pro-Rusland is, is niet echt iets nieuws. Maar dat is natuurlijk niet het hele verhaal en zeker geen reden om het dan maar over Rusland in de brede zin te gaan hebben. Daar zijn andere topics voor.
Dat bedoel ik, er staat genoeg in om het over te hebbenquote:Op zondag 2 augustus 2026 19:09 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Wat mij betreft gaat er al iets fundamenteel mis als je jongens en meisjes niet gelijk behandelt en andere lessen gaat geven. Daar heeft Rusland nog niet eens wat mee te maken.
Je hebt er in dit geval over een basisschool, he, geschiedenisles is dan hopelijk nog best vrij van interpretatie vanuit een hoek.quote:Op zondag 2 augustus 2026 19:08 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Het idee bij geschiedenis is dat je de denkwijze van de historische personen leert begrijpen; niet daar een waardeoordeel aanhangen, dat is immers ethiek.
In de provincie zeker. In de randstad zal dat toch lastiger zijn.quote:Op zondag 2 augustus 2026 18:35 schreef vul_maar_in het volgende:
[..]
Overdrijf niet zo er zijn ook gewoon witte scholen zonder Russiche adoratie.
Dat gebeurt ook op gewone basisscholen, er bestaan volgens mij nog steeds gescheiden kleedkamers bij de gym- of zwemlessen.quote:Op zondag 2 augustus 2026 19:09 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Wat mij betreft gaat er al iets fundamenteel mis als je jongens en meisjes niet gelijk behandelt en andere lessen gaat geven. Daar heeft Rusland nog niet eens wat mee te maken.
Ik vind IJsselstein/Nieuwegein nou niet echt provincie. In de Lopikerwaard heb je idd niet anders.quote:Op zondag 2 augustus 2026 19:11 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
In de provincie zeker. In de randstad zal dat toch lastiger zijn.
Daar valt niet al te veel over te zeggen. Kijk een Islamitische basisschool kan prima een normaal curriculum volgen en enkel zo nu en dan naar een Moskee gaan om te bidden, of het hele programma kan verwoven zijn met Salafistische ideeën.quote:Op zondag 2 augustus 2026 19:10 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Je hebt er in dit geval over een basisschool, he, geschiedenisles is dan hopelijk nog best vrij van interpretatie vanuit een hoek.
https://wnl.tv/2026/07/29(...)n-uit-de-kop-schamenquote:Op zondag 2 augustus 2026 19:07 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Misschien een stomme vraag maar welke versie krijgt men op islamitische scholen?
Prima post.quote:Op zondag 2 augustus 2026 19:15 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Daar valt niet al te veel over te zeggen. Kijk een Islamitische basisschool kan prima een normaal curriculum volgen en enkel zo nu en dan naar een Moskee gaan om te bidden, of het hele programma kan verwoven zijn met Salafistische ideeën.
Idem bij een FVD-basisschool, om dat te kunnen beoordelen zullen we eerst meer informatie benodigen. Op zich zou ik wel voorstander zijn van een school die een wat klassiekere opvatting heeft, maar ook dat kan op vele manieren ingevuld worden.
Klopt, dus dan vraag ik me wel af waar die scholen staan die dit (blijkbaar) anders aanpakken.quote:Op zondag 2 augustus 2026 19:08 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Het idee bij geschiedenis is dat je de denkwijze van de historische personen leert begrijpen; niet daar een waardeoordeel aanhangen, dat is immers ethiek.
Maar je kunt wel degelijk jongens en meisjes scheiden voor bepaalde lessen om zo de lesmethode aan te passen aan de groep aangezien jongens en meisjes vaak op verschillende manieren leren, waarbij jongens soms de voorkeur geven aan een meer fysieke, praktische aanpak, terwijl meisjes vaak uitblinken in taalgerichte of samenwerkingsgerichte taken.quote:Op zondag 2 augustus 2026 19:09 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat gaat wel wat ver, maar met gym deden wij vroeger ook wel eens andere onderdelen. En je had wel handwerk VS tecniek maar daar mocht je ook als jongen of meisje gewoon voor kiezen later.quote:Op zondag 2 augustus 2026 19:18 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Maar je kunt wel degelijk jongens en meisjes scheiden voor bepaalde lessen om zo de lesmethode aan te passen aan de groep aangezien jongens en meisjes vaak op verschillende manieren leren, waarbij jongens soms de voorkeur geven aan een meer fysieke, praktische aanpak, terwijl meisjes vaak uitblinken in taalgerichte of samenwerkingsgerichte taken.
Met ongelijke behandeling heeft dit natuurlijk niks van doen.
Ja, raar is dat.quote:Op zondag 2 augustus 2026 19:13 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Dat gebeurt ook op gewone basisscholen, er bestaan volgens mij nog steeds gescheiden kleedkamers bij de gym- of zwemlessen.
Helaas is het beoordelen van historische personen hedendage nogal in de mode en dat vaak ook nog vanuit een nogal vage, zwak gedefinieerde ethische basis.quote:Op zondag 2 augustus 2026 19:17 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Klopt, dus dan vraag ik me wel af waar die scholen staan die dit (blijkbaar) anders aanpakken.
Ja die zijn er ook. En die staan er al jaren niet fraai op.quote:Op zondag 2 augustus 2026 19:19 schreef Koortsdroom het volgende:
Islamitische scholen genot:
Bekijk deze YouTube-video
En jij denkt dat de islam bestaat uit 'enkel zo nu en dan naar de Moskee gaan om te bidden'?quote:Op zondag 2 augustus 2026 19:15 schreef BlaZ het volgende:
Daar valt niet al te veel over te zeggen. Kijk een Islamitische basisschool kan prima een normaal curriculum volgen en enkel zo nu en dan naar een Moskee gaan om te bidden, of het hele programma kan verwoven zijn met Salafistische ideeën.
Dat wordt toch ook telkens veroordeeld? Ik heb in elk geval wel een stuk vaker berichten gezien dat een islamitische school gesloten wordt of boetes krijgt.quote:Op zondag 2 augustus 2026 19:16 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
https://wnl.tv/2026/07/29(...)n-uit-de-kop-schamen
je zou denken dat men dit ook zou veroordelen
Dat doen die refos ook op school. Zelfs de wat stuggere katholiekenquote:Op zondag 2 augustus 2026 19:22 schreef luxerobots het volgende:
[..]
En jij denkt dat de islam bestaat uit 'enkel zo nu en dan naar de Moskee gaan om te bidden'?
Bidden is een onderdeel van het grotere verhaal, het gaat dan om het tonen van dankbaarheid en vergeving aan Allah. En daar ga je gelijk al de mist in. Als je naar Allah bidt, doe je dit omdat je gelooft in Allah zoals hij omschreven is in de (heilige) Koran. Een moslim zal nooit bidden en zeggen dat dit slechts een nutteloos ritueel is.
Elke gelovige niet.quote:Op zondag 2 augustus 2026 19:22 schreef luxerobots het volgende:
[..]
En jij denkt dat de islam bestaat uit 'enkel zo nu en dan naar de Moskee gaan om te bidden'?
Bidden is een onderdeel van het grotere verhaal, het gaat dan om het tonen van dankbaarheid en vergeving aan Allah. En daar ga je gelijk al de mist in. Als je naar Allah bidt, doe je dit omdat je gelooft in Allah zoals hij omschreven is in de (heilige) Koran. Een moslim zal nooit bidden en zeggen dat dit slechts een nutteloos ritueel is.
Onderwijs is inderdaad veel meer dan alleen leren lezen, schrijven en rekenen. Het speelt ook een belangrijke rol in de politieke en morele vorming van mensen. Wanneer een overheid dat over 2-4 generaties consequent doet dan heeft zij in belangrijke mate de maatschappelijke normen gecreëerd die de regeringsleiders wenselijk achten.quote:Op zondag 2 augustus 2026 10:23 schreef LXIV het volgende:
Vrijheid van onderwijs zorgt er juist voor dat de macht van de overheid m.b.t. kinderindoctrinatie beperkt blijft. De ouders bepalen wat hun kinderen horen.
Op een Christelijke school is er ook gewoon dagstart met bidden, lunch met bidden, bijbelliederen etc. Dat is echt niet uniek aan de Islam.quote:Op zondag 2 augustus 2026 19:22 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Waarom gaat dat ver? Bij sporten doen we het ook, waarom dan niet bij andere onderwerpen waarbij dit positieve resultaten kan opleveren.quote:Op zondag 2 augustus 2026 19:20 schreef vul_maar_in het volgende:
[..]
Dat gaat wel wat ver, maar met gym deden wij vroeger ook wel eens andere onderdelen. En je had wel handwerk VS tecniek maar daar mocht je ook als jongen of meisje gewoon voor kiezen later.
quote:Uit gegevens van de Girls' Schools Association blijkt dat meisjes in scholen die uitsluitend voor meisjes zijn, meer dan twee keer zo vaak kiezen voor gevorderde natuurkunde en wiskunde.
Omgekeerd vertonen jongens vaak een grotere betrokkenheid en minder gedragsproblemen tijdens literatuur- en taallessen wanneer ze gescheiden worden onderwezen.
De islam verschilt ook niet zo veel van de andere Abrahamitische religies.quote:
Ik zeg dat het kan, niet dat het zo is. Dat beweer ik ook niet, het idee is enkel te stellen dat er veel verschil in onderwijs kan zijn tussen twee Islamitische schoolinstellingen.quote:Op zondag 2 augustus 2026 19:22 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Uit gegevens van wc-eend blijkt wc-eend ook de beste wc-reiniger.quote:Op zondag 2 augustus 2026 19:26 schreef BlaZ het volgende:
Uit gegevens van de Girls' Schools Association blijkt dat meisjes in scholen die uitsluitend voor meisjes zijn, meer dan twee keer zo vaak kiezen voor gevorderde natuurkunde en wiskunde.
opties, maak het niet 100% geslachtsverplicht. Tenminste zo denk ik er over.quote:Op zondag 2 augustus 2026 19:26 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Waarom gaat dat ver? Bij sporten doen we het ook, waarom dan niet bij andere onderwerpen waarbij dit positieve resultaten kan opleveren.
[..]
Dit zijn gewoon enorme datasets van honderden scholen. Bijvoorbeeld in het Verenigd Koninkrijk zijn er nog zo'n 370 meisjesscholen, in Ierland gaat 1/3 van de kinderen naar een gescheiden school.quote:Op zondag 2 augustus 2026 19:27 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Uit gegevens van wc-eend blijkt wc-eend ook de beste wc-reiniger.
Ah op die fiets bedoel je. In azie toch ook nog wel een ding meen ik.quote:Op zondag 2 augustus 2026 19:30 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Dit zijn gewoon enorme datasets van honderden scholen. Bijvoorbeeld in het Verenigd Koninkrijk zijn er nog zo'n 370 meisjesscholen, in Ierland gaat 1/3 van de kinderen naar een gescheiden school.
Ik raak, ook als afvallige, nog steeds ontroerd door het Wees gegroet.quote:Op zondag 2 augustus 2026 19:26 schreef vul_maar_in het volgende:
Ik heb het onze Vader en wees gegroet Maria ook meer opgedreund dan me lief is
Uiteraard, want daar ligt ook de focus op het onderwijs aan sich, waarbij gescheiden scholen simpelweg een hoger educatief niveau kunnen nastreven. Waarbij met name de periode 12-17 betere resultaten laat zien.quote:Op zondag 2 augustus 2026 19:32 schreef vul_maar_in het volgende:
[..]
Ah op die fiets bedoel je. In azie toch ook nog wel een ding meen ik.
Dat voordeel voor meisjes kan ook maar moeilijk bewezen worden.quote:Op zondag 2 augustus 2026 19:30 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Dit zijn gewoon enorme datasets van honderden scholen. Bijvoorbeeld in het Verenigd Koninkrijk zijn er nog zo'n 370 meisjesscholen, in Ierland gaat 1/3 van de kinderen naar een gescheiden school.
Vaak zijn de elitescholen ook enkel voor jongens voor meisjes inderdaad, dat kan data vertekenen. Daarom is data uit Ierland waar 1/3 van de kinderen naar een jongens of meisjesschool gaat ook zo nuttig.quote:Op zondag 2 augustus 2026 19:37 schreef luxerobots het volgende:
[..]
Dat voordeel voor meisjes kan ook maar moeilijk bewezen worden.
https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/24491022/
Ik denk dat de kwaliteit van het onderwijs veel belangrijker is dan of onderwijs gescheiden aangeboden wordt.
Misschien in de biblebelt, maar dat was daarbuiten 40 jaar geleden al niet het geval (lijkt me stug dat die scholen plots juist conservatiever zijn geworden).quote:Op zondag 2 augustus 2026 19:25 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Op een Christelijke school is er ook gewoon dagstart met bidden, lunch met bidden, bijbelliederen etc. Dat is echt niet uniek aan de Islam.
Als ik de keuze heb, in de ochtend. Voel ik me nog een beetje thuis in mijn eigen land. Vanaf 16:00 slaat de sfeer om en vermijd ik het centrum. (stad)quote:
niet waar joh. dat doen ze overal hoor.quote:Op zondag 2 augustus 2026 19:45 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Misschien in de biblebelt, maar dat was daarbuiten 40 jaar geleden al niet het geval (lijkt me stug dat die scholen plots juist conservatiever zijn geworden).
Zijn dat leraressen?quote:
Als vooral goede scholen in dat derde deel zitten, heb je weinig aan die cijfers uit Ierland.quote:Op zondag 2 augustus 2026 19:43 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Vaak zijn de elitescholen ook enkel voor jongens voor meisjes inderdaad, dat kan data vertekenen. Daarom is data uit Ierland waar 1/3 van de kinderen naar een jongens of meisjesschool gaat ook zo nuttig.
Want die moslims slapen altijd uit? Sorry hoor moet een beetje lachen.quote:Op zondag 2 augustus 2026 19:45 schreef Koortsdroom het volgende:
[..]
Als ik de keuze heb, in de ochtend. Voel ik me nog een beetje thuis in mijn eigen land. Vanaf 16:00 slaat de sfeer om en vermijd ik het centrum. (stad)
Nee? Wat heeft dat met iets te maken?quote:Op zondag 2 augustus 2026 18:08 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Jij voelt meer voor de Russische of Chinese versie? Lekker drillen.
Dit moet wel een record zijn voor een 'historisch' voorbeeld.quote:Op zondag 2 augustus 2026 19:47 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Zijn dat leraressen?
Hoe dan ook, ik zie 2 borden, dus hierbij 2 gezellige Bijbelse voorbeelden.
Brief van Paulus aan de Galaten, 2:15-16:
Petrus en ik zijn geen mensen uit ongelovige volken. Wij zijn Joden. Maar wij weten: God redt mensen alleen omdat ze geloven in Jezus Christus. En niet omdat ze zich aan de Joodse Wet houden. Daarom zijn ook wij in Jezus Christus gaan geloven. En daardoor ziet God ons niet langer als slechte mensen. Ik zeg het nog een keer: Geen mens kan gered worden door zich aan de Joodse Wet te houden.
(Eén van de citaten uit de Bijbel die grondslag waren voor eeuwenlang christelijk anti-semitisme.)
Het Grote Eindoordeel wordt beschreven in het boek Openbaring. Wie niet geschreven staat in het 'boek des levens' (omdat zij Jezus Christus niet hebben aangenomen als Verlosser), wordt volgens Openbaring 20:11-15 in het hellevuur geworpen.
Er zijn nogal wat christelijke scholen waar de bijbel wordt gelezen en waar bijbelonderwijs plaatsvindt.quote:Op zondag 2 augustus 2026 19:53 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Dit moet wel een record zijn voor een 'historisch' voorbeeld.
Nu ga je wel een beetje scheef. En dat doen ze alleen als het om homo/vrouwenrechten gaat.quote:Op zondag 2 augustus 2026 19:54 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Er zijn nogal wat christelijke scholen waar de bijbel wordt gelezen en waar bijbelonderwijs plaatsvindt.
Die teksten worden tot op de dag van vandaag op scholen gelezen, onderwezen en geloofd.
Net als de historische teksten op de borden van die Islamitische dames.
Het ging over haat naar andersdenkenden.quote:Op zondag 2 augustus 2026 19:58 schreef vul_maar_in het volgende:
[..]
Nu ga je wel een beetje scheef. En dat doen ze alleen als het om homo/vrouwenrechten gaat.
Je citeert een boek van dik 2000 jaar t.o.v. een meute die met spandoeken met die teksten anno nu op straat loopt...quote:Op zondag 2 augustus 2026 19:59 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Ik lees Islamitisch teksten over ongelovigen op die borden.
En ik reageer met 2 Bijbelteksten over ongelovigen.
Ik zie het verband met rechten van homoseksuelen en vrouwen niet.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |