abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator zondag 2 augustus 2026 @ 17:17:57 #201
500105 crew  vul_maar_in
Doe je toch wel...
pi_221487277
quote:
7s.gif Op zondag 2 augustus 2026 16:23 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Hoezo opeens? Is iets dat veel mensen al jaren vinden.

Niemand zegt ook dat het gemakkelijk is of zou moeten zijn. Juist niet, dat is nou eenmaal het ding met grondrechten.
Ik drukte me niet goed uit denk ik. Dat er niet al langer (m.i. terechte) bezwaren waren hieromtrent ontken ik niet, maar dat was tot nu toe blijkbaar niet genoeg om maatregelen te nemen.
- vmi voor intimi -
  zondag 2 augustus 2026 @ 17:23:02 #202
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_221487301
quote:
16s.gif Op zondag 2 augustus 2026 17:11 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
Hoe filteren ze daar op?
Met sollicitatieprocedures en functioneringsgesprekken.
  Moderator zondag 2 augustus 2026 @ 17:33:50 #203
5428 crew  miss_sly
pi_221487357
quote:
1s.gif Op zondag 2 augustus 2026 16:29 schreef capricia het volgende:
De rechtsstaat beschermt ook de pluriformiteit van de samenleving, waardoor ook voor jou controversiėle of politiek gekleurde wereldbeelden een school mogen stichten. Ook als je het niet eens met die richting bent.
(Zolang het binnen die rechtstaat blijft, er zijn wettelijke grenzen)

Een echte democraat zou ook die rechten, die van de minderheid, willen beschermen. Toch?
Wat is dit toch voor een rare take op mensen die artikel 23 niet zo jofel vinden? Dat bespreekbaar willen maken maakt je al rechtsstaat-ondermijnend en geen echte democraat want je wil dan kennelijk niet alle rechten, ook die van de minderheid, beschermen.

Er zijn dus nooit (grondrecht)wetswijzigingen mogelijk, want het is zoals het is, al heel lang en zo houden we het dus ook? Het is nog niet gemakkelijk, grijpt in andere zaken, dus het is niet eens te onderzoeken?

Echt, ik vind deze kijk heel erg raar.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator zondag 2 augustus 2026 @ 17:37:05 #204
500105 crew  vul_maar_in
Doe je toch wel...
pi_221487374
Als we iets democratisch afspreken kunnen we toch ook democratisch besluiten dat het niet zo een flitsend idee was achteraf?
- vmi voor intimi -
  Moderator zondag 2 augustus 2026 @ 17:37:10 #205
5428 crew  miss_sly
pi_221487377
quote:
0s.gif Op zondag 2 augustus 2026 17:17 schreef vul_maar_in het volgende:

[..]
Ik drukte me niet goed uit denk ik. Dat er niet al langer (m.i. terechte) bezwaren waren hieromtrent ontken ik niet, maar dat was tot nu toe blijkbaar niet genoeg om maatregelen te nemen.
Er wordt door verschillende mensen en groepen al langer over gesproken of een wijziging wenselijk en/of mogelijk zou zijn. Doen alsof dit nu alleen is vanwege de FvD-school is niet correct.

Het is alleen geen sinecure, niet iets dat je even snel en gemakkelijk doet, vanwege allerlei zaken zoals die hier in het topic ook worden opgeworpen. En dat is maar goed ook, want grondrechten moet je niet heel gemakkelijk kunnen wijzigen.
  Moderator zondag 2 augustus 2026 @ 17:37:53 #206
5428 crew  miss_sly
pi_221487383
quote:
0s.gif Op zondag 2 augustus 2026 17:37 schreef vul_maar_in het volgende:
Als we iets democratisch afspreken kunnen we toch ook democratisch besluiten dat het niet zo een flitsend idee was achteraf?
Kennelijk niet. Alleen al het opmerken maakt je rechtsstaat-ondermijnend en geen echte democraat, begrijp ik uit een aantal posts in dit topic.
  Moderator zondag 2 augustus 2026 @ 17:38:49 #207
500105 crew  vul_maar_in
Doe je toch wel...
pi_221487390
quote:
7s.gif Op zondag 2 augustus 2026 17:37 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Er wordt door verschillende mensen en groepen al langer over gesproken of een wijziging wenselijk en/of mogelijk zou zijn. Doen alsof dit nu alleen is vanwege de FvD-school is niet correct.

Het is alleen geen sinecure, niet iets dat je even snel en gemakkelijk doet, vanwege allerlei zaken zoals die hier in het topic ook worden opgeworpen. En dat is maar goed ook, want grondrechten moet je niet heel gemakkelijk kunnen wijzigen.
En maar goed ook.

Maar heb ergens wel een vermoeden waar dat soort initiatieven stagneert. En als dat omwege de FVD school opeens wel kan geeft me dat geen lekker gevoel, ongeacht het eindresultaat.
- vmi voor intimi -
  zondag 2 augustus 2026 @ 17:39:45 #208
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_221487395
quote:
0s.gif Op zondag 2 augustus 2026 17:23 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Met sollicitatieprocedures en functioneringsgesprekken.
Betrouwbaarheid lijkt mij moeilijk te staven.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
  zondag 2 augustus 2026 @ 17:40:40 #209
512422 Koekoekmakto
mighty, mighty warrior
pi_221487401
quote:
1s.gif Op zondag 2 augustus 2026 16:44 schreef capricia het volgende:

Het probleem is dat veel van die vakken niet waardenvrij zijn.

Geschiedenis: welk perspectief kies je? Kolonialisme als schande of als complexe realiteit? Nederland als dader of ook als slachtoffer van andere machten?
Burgerschap: wat zijn 'democratische waarden'? Inclusie tot en met genderideologie, of klassieke liberalisme, of christelijke sociale leer?
Staatsinrichting: hoe presenteren we de EU, migratie, klimaatbeleid of artikel 23 zelf?

Zelfs 'neutrale' openbare scholen hebben een dominante cultuur (vaak progressief-seculier). Het wijzigen van artikel 23 vervangt dus niet indoctrinatie door neutraliteit, maar de indoctrinatie van ouders door die van de staat/meerderheidscultuur. Dat is geen verbetering, alleen een verschuiving van macht.

Wie dat wil, moet eerlijk zijn over de consequenties: de staat bepaalt wat kinderen mogen leren over de grote levensvragen.
Ja, dat wil ik.
"Doe maar gek, want er zijn al genoeg gewone mensen" - Ted Langenbach
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')