https://www.rtvutrecht.nl(...)a-ernstig-ongeluk-a2quote:Motorrijder overleden na ernstig ongeluk A2
Utrecht - Op de parallelbaan A2 bij de afslag Lage Weide heeft een ernstig ongeluk plaatsgevonden waarbij een motorrijder is komen te overlijden. Dat meldt de politie. De parallelbaan is vanaf de afrit Lage Weide in de richting van Amsterdam volledig afgesloten.
Het ongeluk vond plaats rond 18.30 uur vanavond. Hoe het ongeluk precies heeft kunnen gebeuren is niet duidelijk. De Veiligheidsregio Utrecht heeft zichtschermen geplaatst en de politie doet momenteel onderzoek.
Tegelijkertijd ben je wel een stuk wendbaarder en is het overzicht mbt het verkeer om je heen aanzienlijk beter. Grootste probleem zijn misgunnende automobilisten en automobilisten die weigeren hun spiegels te gebruiken.quote:Op zondag 2 augustus 2026 15:55 schreef William_Papadin het volgende:
Bij een motor ben je zelf de kreukelzone helaas. Elk foutje genadeloos afgestraft, ook al is het niet eens de bestuurders schuld.
En motorrijders die standaard 40km harder rijden dan toegestaan en op geanticipeerd wordt. Daarom geef ik de voorkeur aan Duitsland. Daar weet je dat je met 150-180kmph ingehaald wordt... naja in mijn geval doe ik het inhalen met die snelheden. Maar daar wordt er rekening mee gehouden.quote:Op zondag 2 augustus 2026 15:56 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Tegelijkertijd ben je wel een stuk wendbaarder en is het overzicht mbt het verkeer om je heen aanzienlijk beter. Grootste probleem zijn misgunnende automobilisten en automobilisten die weigeren hun spiegels te gebruiken.
Zou het geval kunnen zijn, maar ik ken ook filmpjes van motorrijders die moedwillig worden aangereden door een psychopatische automobilist.quote:Op zondag 2 augustus 2026 15:57 schreef Moass het volgende:
T shirt en korte broek lekker uitwaaien a mattie
Toegegeven, motorrijders zijn vaak wat minder bezig met hun snelheidsmeter (als ik voor mezelf spreek althans). Ik ben echter bij het rechts inhalen of met veel harder rijden dan toegestaan juist altijd extra alert op onverwachte bewegingen of mensen die van rijstrook willen wisselen.quote:Op zondag 2 augustus 2026 16:07 schreef Cockwhale het volgende:
[..]
En motorrijders die standaard 40km harder rijden dan toegestaan en op geanticipeerd wordt. Daarom geef ik de voorkeur aan Duitsland. Daar weet je dat je met 150-180kmph ingehaald wordt... naja in mijn geval doe ik het inhalen met die snelheden. Maar daar wordt er rekening mee gehouden.
Je rijdt dus harder en haalt rechts in. En dan hebben we het vast niet over 10-20kmph te hard... Eerder rond de 50kmph waarschijnlijk. Ja, dan roep je het ook wel over jezelf af. Je moet het zelf weten, maar weet dan ook dat je akkoord gaat met de risico's die daarbij horen.quote:Op zondag 2 augustus 2026 16:10 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Zou het geval kunnen zijn, maar ik ken ook filmpjes van motorrijders die moedwillig worden aangereden door een psychopatische automobilist.
[..]
Toegegeven, motorrijders zijn vaak wat minder bezig met hun snelheidsmeter (als ik voor mezelf spreek althans). Ik ben echter bij het rechts inhalen of met veel harder rijden dan toegestaan juist altijd extra alert op onverwachte bewegingen of mensen die van rijstrook willen wisselen.
Wat is er strijder aan?quote:Op zondag 2 augustus 2026 15:52 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
https://www.rtvutrecht.nl(...)a-ernstig-ongeluk-a2
Rust in vrede broederstryder
Hoe het ongeluk precies heeft kunnen gebeuren is niet duidelijk.quote:Op zondag 2 augustus 2026 16:13 schreef Cockwhale het volgende:
[..]
Je rijdt dus harder en haalt rechts in. En dan hebben we het vast niet over 10-20kmph te hard... Eerder rond de 50kmph waarschijnlijk. Ja, dan roep je het ook wel over jezelf af. Je moet het zelf weten, maar weet dan ook dat je akkoord gaat met de risico's die daarbij horen.
Lekker man, rechts inhalen en erover spreken alsof het normaal is. Hopelijk blijft je onder de vangrail hangen, met je helm.quote:Op zondag 2 augustus 2026 16:10 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Zou het geval kunnen zijn, maar ik ken ook filmpjes van motorrijders die moedwillig worden aangereden door een psychopatische automobilist.
[..]
Toegegeven, motorrijders zijn vaak wat minder bezig met hun snelheidsmeter (als ik voor mezelf spreek althans). Ik ben echter bij het rechts inhalen of met veel harder rijden dan toegestaan juist altijd extra alert op onverwachte bewegingen of mensen die van rijstrook willen wisselen.
Als jij rechts inhaalt ben jij degene die onverwachte bewegingen maakt, helder?quote:Op zondag 2 augustus 2026 16:10 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
[..]
Als je rechts in kunt halen, dan is er iemand per definitie aan het linksplakken.quote:Op zondag 2 augustus 2026 16:35 schreef Moass het volgende:
[..]
Lekker man, rechts inhalen en erover spreken alsof het normaal is. Hopelijk blijft je onder de vangrail hangen, met je helm.
Vooral als je ziet hoe motorrijders gekleed gaan. Zag er net eentje met een korte broek aan op de snelweg. Ze kunnen je van de weg schrapen.quote:Op zondag 2 augustus 2026 15:55 schreef William_Papadin het volgende:
Bij een motor ben je zelf de kreukelzone helaas. Elk foutje genadeloos afgestraft, ook al is het niet eens de bestuurders schuld.
Volgens mij moet men continu in de achterruitspiegels kijken om de te snel rijdende medegebruikers tijdig te kunnen zien naderen.quote:Op zondag 2 augustus 2026 15:56 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Tegelijkertijd ben je wel een stuk wendbaarder en is het overzicht mbt het verkeer om je heen aanzienlijk beter. Grootste probleem zijn misgunnende automobilisten en automobilisten die weigeren hun spiegels te gebruiken.
Dat klopt, maar overige weggebruikers gaan ook niet vrijuit.quote:Op zondag 2 augustus 2026 16:13 schreef Cockwhale het volgende:
[..]
Je rijdt dus harder en haalt rechts in. En dan hebben we het vast niet over 10-20kmph te hard... Eerder rond de 50kmph waarschijnlijk. Ja, dan roep je het ook wel over jezelf af. Je moet het zelf weten, maar weet dan ook dat je akkoord gaat met de risico's die daarbij horen.
Zo noem ik mannelijke medemotorrijders altijd. Vrouwen zijn stryderzusters.quote:
Dat is een behoorlijke verwensing maat. Gelukkig heb ik best wel wat verkeersinzicht.quote:Op zondag 2 augustus 2026 16:35 schreef Moass het volgende:
[..]
Lekker man, rechts inhalen en erover spreken alsof het normaal is. Hopelijk blijft je onder de vangrail hangen, met je helm.
Nee hoor. In Nederland dient men rechts aan te houden en dat doe ik netjes.quote:Op zondag 2 augustus 2026 16:36 schreef Moass het volgende:
[..]
Als jij rechts inhaalt ben jij degene die onverwachte bewegingen maakt, helder?
Wat vaker spiegelen zou de medemens wel goed doen denk ik. Maar goed, zo heb ik ook 0 begrip voor appende bestuurders die gerust 10 tellen niet naar de weg kunnen kijken. Toen ik nog autoreed had ik de schurft aan rijdend appen, want met mijn OCD moet ik elke anderhalve tel wel op de weg letten.quote:Op zondag 2 augustus 2026 16:39 schreef torentje het volgende:
[..]
Volgens mij moet men continu in de achterruitspiegels kijken om de te snel rijdende medegebruikers tijdig te kunnen zien naderen.
Wat bedoel je daarmee, realiteit is per definitie toch echt?quote:Op zondag 2 augustus 2026 16:50 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Familie heb ik niet, want deze realiteit is niet echt.
Het is op het randje, maar ik kan me de emotie voorstellen. Voor hetzelfde geld is hij gisteren door 3 wheeliemakende motorrijders rechts ingehaald die lekker yolo in hun shirtje en korte broek voorbij kwamen razen. Dat doet wel iets met je.quote:Op zondag 2 augustus 2026 17:12 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Niet normaal wat jij allemaal voor verkapte doodsverwensingen maakt zeg, mag dat zomaar allemaal op fok?
Tegen de te snelrijdende medeweggebruikers is niet te spiegelen, als voetganger mag ik ook mijn aandacht nog geen twee seconde laten verslappen, want anders lig ik onder het voertuig van een snellere medeweggebruiker.quote:Op zondag 2 augustus 2026 16:45 schreef SebbeSwensje het volgende:
Wat vaker spiegelen zou de medemens wel goed doen denk ik. Maar goed, zo heb ik ook 0 begrip voor appende bestuurders die gerust 10 tellen niet naar de weg kunnen kijken. Toen ik nog autoreed had ik de schurft aan rijdend appen, want met mijn OCD moet ik elke anderhalve tel wel op de weg letten.
Als voetganger heb je altijd voorrang bij een overstapgelegenheid en anders moet je inderdaad opletten. Vervelend hoor, dat je niet als een zombie door het verkeer heen kunt wandelen en van alle anderen maar kunt verwachten dat ze rekening houden met jou, zonder dat jij rekening met hen houdt.quote:Op zondag 2 augustus 2026 17:15 schreef torentje het volgende:
[..]
Tegen de te snelrijdende medeweggebruikers is niet te spiegelen, als voetganger mag ik ook mijn aandacht nog geen twee seconde laten verslappen, want anders lig ik onder het voertuig van een snellere medeweggebruiker.
Jij loopt op de stoep (hoop ik...) en wordt daar om de paar seconden bijna aangereden door een auto?quote:Op zondag 2 augustus 2026 17:15 schreef torentje het volgende:
[..]
Tegen de te snelrijdende medeweggebruikers is niet te spiegelen, als voetganger mag ik ook mijn aandacht nog geen twee seconde laten verslappen, want anders lig ik onder het voertuig van een snellere medeweggebruiker.
Met deze hitte moeten ze dan nog opschieten ookquote:Op zondag 2 augustus 2026 16:37 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik zag net
[..]
Vooral als je ziet hoe motorrijders gekleed gaan. Zag er net eentje met een korte broek aan op de snelweg. Ze kunnen je van de weg schrapen.
Akkoord. Ik ben ook goed bekend met de situatie en hier een dodelijk ongeluk veroorzaken is nieuwswaardig. Vandaar ook dit topic.quote:Op zondag 2 augustus 2026 17:21 schreef Perox het volgende:
Ik rijd daar regelmatig geen hele rare plek of zo, ruimte zat als je normaal doet, dus lijkt me dat hier 1 of meerdere partijen abnormaal hebben gereden.
Maar waar valt er tegen te strijden? Tegen auto's?quote:Op zondag 2 augustus 2026 16:45 schreef SebbeSwensje het volgende:
Zo noem ik mannelijke medemotorrijders altijd. Vrouwen zijn stryderzusters.
Tegen de onwil of onkunde om motorrijders hun weg te laten vervolgen, zonder dat ze last van je hebben. Ja, daar komt het in beginsel wel op neer.quote:Op zondag 2 augustus 2026 17:25 schreef -Sigaartje het volgende:
[..]
Maar waar valt er tegen te strijden? Tegen auto's?
Nou, volgens mij is er niets wat jullie tegenhoudt. Jullie mogen zelfs files inhalen, dus jullie mogen meer dan auto's. En de boel inhalen om vooraan gaan staan bij de stoplichten. Dat moest een auto eens doen. Jullie mogen meer dan auto's. Dus eigenlijk is het andersom.quote:Op zondag 2 augustus 2026 17:26 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Tegen de onwil of onkunde om motorrijders hun weg te laten vervolgen, zonder dat ze last van je hebben. Ja, daar komt het in beginsel wel op neer.
Dat het mag maakt niet direct dat elke automobilist het ermee eens is. Je moest eens weten hoeveel automobilisten ik op een dag tel die een lijnbus binnen de bebouwde kom niet voorlaten terwijl deze zijn knippers aanheeft en duidelijk wil vertrekken vanaf de bushalte. Teveel mensen met een minimaal besef van hun omgeving. Of het moet dus onwil zijn en dan ben je bereid om jouw gelijk te halen, ondanks dat het recht niet aan jouw kant staat.quote:Op zondag 2 augustus 2026 17:29 schreef -Sigaartje het volgende:
[..]
Nou, volgens mij is er niets wat jullie tegenhoudt. Jullie mogen zelfs files inhalen, dus jullie mogen meer dan auto's. En de boel inhalen om vooraan gaan staan bij de stoplichten. Dat moest een auto eens doen. Jullie mogen meer dan auto's. Dus eigenlijk is het andersom.
Dat heeft niets met motorrijders te maken, maar met buschauffeurs.quote:Op zondag 2 augustus 2026 17:31 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Dat het mag maakt niet direct dat elke automobilist het ermee eens is. Je moest eens weten hoeveel automobilisten ik op een dag tel die een lijnbus binnen de bebouwde kom niet voorlaten terwijl deze zijn knippers aanheeft en duidelijk wil vertrekken vanaf de bushalte. Teveel mensen met een minimaal besef van hun omgeving. Of het moet dus onwil zijn en dan ben je bereid om jouw gelijk te halen, ondanks dat het recht niet aan jouw kant staat.
Ik ben bang dat het vaak onwil is.quote:Op zondag 2 augustus 2026 17:31 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Dat het mag maakt niet direct dat elke automobilist het ermee eens is. Je moest eens weten hoeveel automobilisten ik op een dag tel die een lijnbus binnen de bebouwde kom niet voorlaten terwijl deze zijn knippers aanheeft en duidelijk wil vertrekken vanaf de bushalte. Teveel mensen met een minimaal besef van hun omgeving. Of het moet dus onwil zijn en dan ben je bereid om jouw gelijk te halen, ondanks dat het recht niet aan jouw kant staat.
Scherpe constatering! Verkeersinzicht is verkeersinzicht en dat mag op een tegeltje.quote:Op zondag 2 augustus 2026 17:37 schreef -Sigaartje het volgende:
[..]
Dat heeft niets met motorrijders te maken, maar met buschauffeurs.
Iemand die het gaatje dichtrijdt is nog te overzien. Je hebt de tractie en je hebt het overzicht. Bij geen optie, niet doen. Ik zie het elke dag weer op de A9. Soms kun je tot het einde op de ritsstrook blijven en soms kies je ervoor om lang daarvoor naar rechts te gaan.quote:Op zondag 2 augustus 2026 17:38 schreef Filosoofert het volgende:
[..]
Ik ben bang dat het vaak onwil is.
Net als het gaatje dicht rijden bij ritsen en naar de lijn toe sturen als er een motorrijder aankomt
Wat vind je zo vervelend aan motorrijders die je bij het stoplicht voorbijgaan? Trek je sneller op dan zij? Belemmeren ze je in wat voor opzicht dan ook?quote:Op zondag 2 augustus 2026 17:42 schreef -Sigaartje het volgende:
Ik stoor me vaker aan motorrijders (met hun geluidsniveau en vooraan gaan staan bij de stoplichten) dan aan autorijders.
Ik heb er nooit last van, ik stoor me vooral aan auto's voor me die langzamer rijden dan ik zelf wil.quote:Op zondag 2 augustus 2026 17:42 schreef -Sigaartje het volgende:
Ik stoor me vaker aan motorrijders (met hun geluidsniveau en vooraan gaan staan bij de stoplichten) dan aan autorijders.
Zo'n automobilist die wel de linkerbaan wil bij een stoplicht, maar vervolgens 3 tot 4 auto's op de rechterbaan voorlaat. Ja, dan ben je wel een nare.quote:Op zondag 2 augustus 2026 17:50 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Ik heb er nooit last van, ik stoor me vooral aan auto's voor me die langzamer rijden dan ik zelf wil.
En een motor trekt gewoon altijd vlot weg.
Die zijn het ergste ja. In principe is al het verkeer dat langzamer wil dan ik een last voor me.quote:Op zondag 2 augustus 2026 17:53 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Zo'n automobilist die wel de linkerbaan wil bij een stoplicht, maar vervolgens 3 tot 4 auto's op de rechterbaan voorlaat. Ja, dan ben je wel een nare.
Langzamer verkeer moet zich positioneren op een plek waarop langzaamrijdend verkeer op zijn/haar plek is. Dan is er vrij weinig aan de hand. Het probleem ontstaat wanneer verkeersdeelnemers anderen de les willen lezen door op de linkerbaan te hangen, of je aan te willen rijden. Bij het wisselen van baan kijk je in de spiegels en handel je daar naar. Als je in een file rijdt, hou je ruimte over voor motorrijders en hulpdiensten (nee, ik zie de gemiddelde motorrijder niet als hulpdienst) als je verkeer in je binnenspiegel hebt en nog 500m aan ruimte op de rechterbaan hebt, dan maak je even ruimte. Zo lastig is het allemaal niet.quote:Op zondag 2 augustus 2026 17:56 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Die zijn het ergste ja. In principe is al het verkeer dat langzamer wil dan ik een last voor me.
Sneller verkeer heb ik nooit problemen mee, die zorgen er niet voor dat ik later op bestemming kom.
Met zo'n opgefokte houding moet je niet aan het verkeer deelnemen, ook dat fabeltje dat je dan wat later bent, zit allemaal tussen je oren.quote:Op zondag 2 augustus 2026 17:56 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Die zijn het ergste ja. In principe is al het verkeer dat langzamer wil dan ik een last voor me.
Sneller verkeer heb ik nooit problemen mee, die zorgen er niet voor dat ik later op bestemming kom.
Wij zijn niet allemaal doodrijders.quote:Op zondag 2 augustus 2026 17:50 schreef Discombobulate het volgende:
Motorrijders zijn doodrijders. No way dat ik ooit voor mijn motorrijbewijs ga. Gevaarlijke onzin.
Afhankelijk van hoe je er naar kijkt. Elke rijder is een doodrijder als de beheerder het als zodanig verlangd.quote:Op zondag 2 augustus 2026 18:35 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Wij zijn niet allemaal doodrijders.
De meerderheid rijdt defensief, helaas zit er ook een groep tussen die zichzelf schromelijk overschat en de openbare weg als circuit ziet.quote:Op zondag 2 augustus 2026 17:50 schreef Discombobulate het volgende:
Motorrijders zijn doodrijders. No way dat ik ooit voor mijn motorrijbewijs ga. Gevaarlijke onzin.
Oh dit ja. Of ze willen wedstrijdje doenquote:Op zondag 2 augustus 2026 18:46 schreef littlemindy het volgende:
Automobilisten die bovenop ieders bumper zitten en persé als eerste links willen staan bij het stoplicht kom je altijd bij het volgende stoplicht weer tegen. Meelijwekkende mensen zijn dat.
Het punt is dat men niet kan spiegelen op de te snelle weggebruikers. Ieder verstandig mens-zou uit lijfsbehoud-daar wel op willen spiegelen, maar dat lukt gewoon niet.quote:Op zondag 2 augustus 2026 17:17 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Als voetganger heb je altijd voorrang bij een overstapgelegenheid en anders moet je inderdaad opletten. Vervelend hoor, dat je niet als een zombie door het verkeer heen kunt wandelen en van alle anderen maar kunt verwachten dat ze rekening houden met jou, zonder dat jij rekening met hen houdt.
quote:Op zondag 2 augustus 2026 16:10 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
[..]
Als je motorrijden al gelijk in verband brengt met snelheid. “Oh, wat ga ik snel!”quote:Op zondag 2 augustus 2026 17:50 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Ik heb er nooit last van, ik stoor me vooral aan auto's voor me die langzamer rijden dan ik zelf wil.
En een motor trekt gewoon altijd vlot weg.
1x zou ik hebben begrepen, 2x zou me hebben doen twijfelen aan mijn eigen gedachtengang, maar 3x is voor mij iets onvertaalbaars. Kun je dit toelichten?quote:
Als je links rijdt zou je moeten spiegelen op verkeer rechts. Meeste vrachtwagenchauffeurs begrijpen dat.quote:Op zondag 2 augustus 2026 19:01 schreef torentje het volgende:
[..]
Het punt is dat men niet kan spiegelen op de te snelle weggebruikers. Ieder verstandig mens-zou uit lijfsbehoud-daar wel op willen spiegelen, maar dat lukt gewoon niet.
Ik vind het superasociaal gedrag. Heeft niets meer te maken met "daarom heb ik een motor", maar alles met egocentrisch en egoïstisch denken. En daarnaast, de voorste auto staat precies voor de stopstreep, en als een motor daarvoor gaat staan, begaat hij een overtreding, omdat een stopstreep daar niet voor niets is.quote:Op zondag 2 augustus 2026 17:44 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Wat vind je zo vervelend aan motorrijders die je bij het stoplicht voorbijgaan? Trek je sneller op dan zij? Belemmeren ze je in wat voor opzicht dan ook?
Sebbe, nou is er net een zwaar ongeluk gebeurd, zal misschien ook wel met snelheid te maken hebben, en dan heb jij het over dat je de motorregels aan je laars lapt. Die combinatie vind ik raar. Ik krijg de indruk dat je wat opschept en dat de regels niet voor jou gelden.quote:Op zondag 2 augustus 2026 19:40 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
1x zou ik hebben begrepen, 2x zou me hebben doen twijfelen aan mijn eigen gedachtengang, maar 3x is voor mij iets onvertaalbaars. Kun je dit toelichten?
[..]
Als je links rijdt zou je moeten spiegelen op verkeer rechts. Meeste vrachtwagenchauffeurs begrijpen dat.
https://www.rtvutrecht.nl(...)ense-ring-7-gewondenquote:Op zondag 2 augustus 2026 19:48 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Sebbe, nou is er net een zwaar ongeluk gebeurd, zal misschien ook wel met snelheid te maken hebben, en dan heb jij het over dat je de motorregels aan je laars lapt. Die combinatie vind ik raar. Ik krijg de indruk dat je wat opschept en dat de regels niet voor jou gelden.
Ik had nog een punt maar die ben ik vergeten.
Het is bij wet ook nog eens verboden. Ik deed het weleens voor ik dat wist. Nu doe ik het niet meer, ook niet als auto's voor me aan de kant gaan bij het verkeerslicht.quote:Op zondag 2 augustus 2026 19:47 schreef -Sigaartje het volgende:
[..]
Ik vind het superasociaal gedrag. Heeft niets meer te maken met "daarom heb ik een motor", maar alles met egocentrisch en egoïstisch denken. En daarnaast, de voorste auto staat precies voor de stopstreep, en als een motor daarvoor gaat staan, begaat hij een overtreding, omdat een stopstreep daar niet voor niets is.
Ik vind ook tijdens file het tussendoor rijden van motoren egoïstisch gedrag. Sta gewoon in de rij, net zoals ieder ander. En dan mekaar maar strijders noemen. Ja, strijders voor ikke ikke ikke en nog eens ikke.
Dit vergeten motorrijders inderdaad nogal eens.quote:Op zondag 2 augustus 2026 19:47 schreef -Sigaartje het volgende:
En daarnaast, de voorste auto staat precies voor de stopstreep, en als een motor daarvoor gaat staan, begaat hij een overtreding, omdat een stopstreep daar niet voor niets is.
Bij elk rijbewijs leer dat je bij groen ook gewoon het kruispunt moet overkijken, ik heb er ook meerdere.quote:Op zondag 2 augustus 2026 19:51 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
https://www.rtvutrecht.nl(...)ense-ring-7-gewonden
Heb je deze gezien? Dat zijn gekken. Ik voel me niet eens veilig bij groen en kijk dan nog heel het kruispunt over. Je mag me gevaarlijk noemen, maar ik weet het inderdaad helaas beter.
Ik doe niks anders. Kijk altijd rond en rijd dan weg.quote:Op zondag 2 augustus 2026 19:55 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Bij elk rijbewijs leer dat je bij groen ook gewoon het kruispunt moet overkijken, ik heb er ook meerdere.
Ik ook, dat doe ik dan wel vooral om fietsers, paar keer meegemaakt dat een fietser gewoon voor mijn neus overstak terwijl ik groen had. "Blind" optrekken en gas geven zou slecht geëindigd zijn. Dat ik dan als bestuurder van een zwaarder voertuig de schuld zou krijgen, doet er niet toe. Je wilt niet dat dit gebeurt, wie zijn fout het ook is. Ik heb al een keer zo'n bijna aanrijding gehad, geloof me, je schrikt je wezenloos en je zit met zweet daarna aan het stuur. Dat vergeet je nooit meer. En die fietser doorrijden alsof er niets aan de hand was.quote:Op zondag 2 augustus 2026 19:56 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Ik doe niks anders. Kijk altijd rond en rijd dan weg.
Dat "sportieve" rijden wat motorrijders bijna zonder uitzondering doen houdt veel risico in inderdaad. Er zijn ook gewoon freak accidents natuurlijk. Je bent ontzettend kwetsbaar tussen de auto's en dat lijkt men niet altijd te beseffen.quote:Op zondag 2 augustus 2026 16:13 schreef Cockwhale het volgende:
Je rijdt dus harder en haalt rechts in.
quote:31 juli 2026 (Utrecht): Een motorrijder overleed na een botsing met een auto op de parallelbaan van de A2 bij de afslag Lage Weide richting Amsterdam.
3 juli 2026 (Gouda): Een motorrijder kwam om het leven bij een aanrijding met een auto op de Industriestraat.
2 juli 2026 (Best): Een 29-jarige motorrijder uit Almere overleed na een botsing met een bestelbus en de vangrail op de A2 bij Best.
26 maart 2026 (Melissant): Een 66-jarige motorrijder overleed na een botsing met een auto op de Provincialeweg.
7 maart 2026 (Valkenswaard): Een 24-jarige motorrijder uit Waalre overleed na een eenzijdig ongeval op de Dommelseweg.
2 maart 2026 (Zwijndrecht): Een 22-jarige man overleed na een ernstige botsing met een auto op de Ringdijk.
Maar jij weet het ook beter dan de motorregels?quote:Op zondag 2 augustus 2026 19:51 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
https://www.rtvutrecht.nl(...)ense-ring-7-gewonden
Heb je deze gezien? Dat zijn gekken. Ik voel me niet eens veilig bij groen en kijk dan nog heel het kruispunt over. Je mag me gevaarlijk noemen, maar ik weet het inderdaad helaas beter.
Mooie kerel in je patserbak met airco en Spotify op. Verwacht je echt dat een motorrijder zowel in pak op pad gaat, als zich als een automobilist gaat gedragen? Als motorrijder ben je een wassen neus voor de onoplettende automobilist. Waarom zou ik me in jouw omgeving moeten bevinden?quote:Op zondag 2 augustus 2026 19:47 schreef -Sigaartje het volgende:
[..]
Ik vind het superasociaal gedrag. Heeft niets meer te maken met "daarom heb ik een motor", maar alles met egocentrisch en egoïstisch denken. En daarnaast, de voorste auto staat precies voor de stopstreep, en als een motor daarvoor gaat staan, begaat hij een overtreding, omdat een stopstreep daar niet voor niets is.
Ik vind ook tijdens file het tussendoor rijden van motoren egoïstisch gedrag. Sta gewoon in de rij, net zoals ieder ander. En dan mekaar maar strijders noemen. Ja, strijders voor ikke ikke ikke en nog eens ikke.
Lijkt me altijd een verstandige les 1. Voorrang hebben is deze nog niet automatisch krijgen. Door de binnenstad van Amsterdam rijden leert je dat ook wel een beetje.quote:Op zondag 2 augustus 2026 19:55 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Bij elk rijbewijs leer dat je bij groen ook gewoon het kruispunt moet overkijken, ik heb er ook meerdere.
Ik ken dat punt als m'n broekzak. Daar komen idd verschillende stroken bij elkaar. O.a. twee rijstroken waarbij de linker versmalt tot niks. Je moet dus of inbinden, of vooruit racen als er iemand achter bij komt.quote:Op zondag 2 augustus 2026 16:18 schreef littlemindy het volgende:
Dit filmpje toont een wat beter overzicht van de locatie van het ongeluk.
Punten waar twee snelwegen samenkomen zijn altijd risicovol. Zie praktisch elke dag dat ik op de weg ben gevaarlijk rijgedrag op dit soort punten.
Jij snapt niet helemaal mijn punt, maar goed even goede vrienden.quote:Op zondag 2 augustus 2026 19:40 schreef SebbeSwensje het volgende:
Als je links rijdt zou je moeten spiegelen op verkeer rechts. Meeste vrachtwagenchauffeurs begrijpen dat.
Geelhoedquote:Op zondag 2 augustus 2026 19:56 schreef SimonB. het volgende:
Er was op het Autoweekforum trouwens iemand die zijn (snelle) auto voor een vooraanstaande motor neerzette bij een verkeerslicht. De motorrijder was niet blij.![]()
![]()
Zo is elke oprit daar de snelweg op. Is ook prima op te anticiperen. Het is verdacht genoeg om te onderzoeken. Geen Russische/Oekraïnse/Iraanse generaals in het land vandaag?quote:Op zondag 2 augustus 2026 20:23 schreef blomke het volgende:
[..]
Ik ken dat punt als m'n broekzak. Daar komen idd verschillende stroken bij elkaar. O.a. twee rijstroken waarbij de linker versmalt tot niks. Je moet dus of inbinden, of vooruit racen als er iemand achter bij komt.
Anyway het zicht was goed vandaag, geen natte wegdek. Denk een inschattingsfout
Ja, die had een groene Westfield (komt qua acceleratiepotentieel bij motorfietsen in de buurt) waarmee hij dat soort dingen deed. Die vond het ook een leuk tijdverdrijf om handhavers, gemeentes ed op de kast te jagen doordat hij de exacte letter van de wet beter kende dan zij...quote:
Mja, dat was ook een beetje de makke toen ik over de kop ging en mijn rug brak.quote:Op zondag 2 augustus 2026 16:10 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
[..]
Er zijn dagen dat ik eenzelfde bocht ook maar met 80 durf te nemen ipv 120. Je moet altijd blijven kijken en altijd bewust blijven, want de beheerder kan alles. Constant oranje, fietsers door rood op ondenkbare plekken, mensen die doen alsof ze je niet zien. Pas weggedrag aan op de mogelijkheden.quote:Op zondag 2 augustus 2026 21:04 schreef marc0871 het volgende:
[..]
Mja, dat was ook een beetje de makke toen ik over de kop ging en mijn rug brak.
Had ik maar wat harder gereden, dan had ik me misschien wat beter geconcentreerd op de weg, ipv net te lang afgeleid te worden door iets aan de andere kant.
Dan had ik die bocht met 2 vingers in de neus kunnen nemen, ipv dat ik mijn geluk in de berm moest gaan zoeken.
Normaal kon ik er makkelijk met 120 doorheen. Nu reed ik amper 80.
Of het nou een kuil was, of een stuk steen, zullen we wel nooit weten. De agenten hebben bij onderzoek niet zo veel geks gezien.
Ik weet alleen dat de voorkant ineens wegzakte en ik van de motor gecatapulteerd werd.
Toen ik met mijn helm al aan het zandhappen was, wilden mijn benen nog wat verder. Dat vond mijn rug minder leuk.
3 wervels kapot, week in het ziekenhuis, 2 maanden in een brace, fysio, uurtje voor uurtje aan het werk, heeft 9 maanden geduurd.
Toen ik na een jaar weer eens op een motor zat, heb ik eerst een rugprotector aangeschaft.
Stond al op mijn lijstje en was het laatste wat ik nog niet had.
Wie weet wat het had kunnen voorkomen.
Daarna nog 3 motoren gehad, dus ik heb er niet van geleerd.
Nou ja, het is me ook nooit meer overkomen dat ik niet met de volle 200% bij de rit was.quote:Op zondag 2 augustus 2026 21:10 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Er zijn dagen dat ik eenzelfde bocht ook maar met 80 durf te nemen ipv 120. Je moet altijd blijven kijken en altijd bewust blijven, want de beheerder kan alles. Constant oranje, fietsers door rood op ondenkbare plekken, mensen die doen alsof ze je niet zien. Pas weggedrag aan op de mogelijkheden.
Dan zit je wel zo'n beetje op het minimale.quote:Op zondag 2 augustus 2026 22:33 schreef marc0871 het volgende:
[..]
Nou ja, het is me ook nooit meer overkomen dat ik niet met de volle 200% bij de rit was.
Vooral dat eerste. Als ik vooraan sta ga ik er vanuit dat ik voor niemand in hoef te houden. En menig motorrijder is trager dan ik. En ze belemmeren mij omdat ze dan zo net half voor mijn auto staan in een kuthoek in plaats van recht ervoor, dus ik weet niet wat ik mag verwachten, hoe snel hij is, of hij net voor mijn auto wil duiken, niks niet. Bij een file inhalen vind ik dan wel weer oke en ga ik voor aan de kant. Maar ze proberen dit ook als de file al 60 kmpu rijdt en ik het dus niet meer verwacht. Dat slalommen en gejakker is levensgevaarlijk en dan wens ik ze inderdaad wel eens wat pech.quote:Op zondag 2 augustus 2026 17:44 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Wat vind je zo vervelend aan motorrijders die je bij het stoplicht voorbijgaan? Trek je sneller op dan zij? Belemmeren ze je in wat voor opzicht dan ook?
We zijn hooguit aan elkaar gewaagd.quote:Op zondag 2 augustus 2026 23:19 schreef GerryDV het volgende:
[..]
Vooral dat eerste. Als ik vooraan sta ga ik er vanuit dat ik voor niemand in hoef te houden. En menig motorrijder is trager dan ik. En ze belemmeren mij omdat ze dan zo net half voor mijn auto staan in een kuthoek in plaats van recht ervoor, dus ik weet niet wat ik mag verwachten, hoe snel hij is, of hij net voor mijn auto wil duiken, niks niet. Bij een file inhalen vind ik dan wel weer oke en ga ik voor aan de kant. Maar ze proberen dit ook als de file al 60 kmpu rijdt en ik het dus niet meer verwacht. Dat slalommen en gejakker is levensgevaarlijk en dan wens ik ze inderdaad wel eens wat pech.
Dat zijn de pipo's die denken dat ze Ghostrider zijn of op zijn minst over dezelfde skills beschikken.quote:Op zondag 2 augustus 2026 17:50 schreef Discombobulate het volgende:
Ik erger me ook zo aan motorrijders die dan inhalen precies tussen twee auto's. Vaak genoeg gehad op de autoweg.
Ik vraag me inderdaad of menig automobilist rekent op motorrijders. De meesten kijken al amper om zich heen als ze van rijbaan wisselen, laat staan dat ze een motorrijder aan zien komen.quote:Op zondag 2 augustus 2026 15:55 schreef William_Papadin het volgende:
Bij mij gaat in mijn hoofd een rood lampje branden als er een motorrijder in de buurt rijdt, voornamelijk omdat ik nooit zeker kan weten of ze niet iets heel mafs gaan doen wat toch regelmatig voorkomt. 1 op de 100 is al genoeg om zo’n reactie op te roepen.quote:Op maandag 3 augustus 2026 10:14 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Ik vraag me inderdaad of menig automobilist rekent op motorrijders. De meesten kijken al amper om zich heen als ze van rijbaan wisselen, laat staan dat ze een motorrijder aan zien komen.
Zag vorige week nog 2 motorrijders met alleen een korte broek en slippers (quote:Op zondag 2 augustus 2026 15:57 schreef Moass het volgende:
T shirt en korte broek lekker uitwaaien a mattie
Dit.quote:Op zondag 2 augustus 2026 15:55 schreef William_Papadin het volgende:
9 van de 10 rijden heel normaal. Wij zijn ook niet blij met die 10% idioten.quote:Op maandag 3 augustus 2026 11:26 schreef Perox het volgende:
[..]
Bij mij gaat in mijn hoofd een rood lampje branden als er een motorrijder in de buurt rijdt, voornamelijk omdat ik nooit zeker kan weten of ze niet iets heel mafs gaan doen wat toch regelmatig voorkomt. 1 op de 100 is al genoeg om zo’n reactie op te roepen.
Dan gaat het vast niet over het beruchte Ghostrider filmpje van het beruchte Mexicaanse CJNG kartel 😱quote:Op maandag 3 augustus 2026 08:43 schreef vosss het volgende:
[..]
Dat zijn de pipo's die denken dat ze Ghostrider zijn of op zijn minst over dezelfde skills beschikken.
Wat uiteraard NIET het geval is, want dat is er een van de absolute buitencategorie en zelfs bij hem is het een godswonder dat hij zich nog nooit te pletter heeft gereden.
Welk filmpje?quote:Op maandag 3 augustus 2026 11:35 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Dan gaat het vast niet over het beruchte Ghostrider filmpje van het beruchte Mexicaanse CJNG kartel 😱
Want daar kwam geen motor aan te pas
Zoeken op eigen risico.quote:Op maandag 3 augustus 2026 12:26 schreef vosss het volgende:
[..]
Welk filmpje?
Ik doelde op Patrik Fürstenhoff. Ofwel Ghost Rider.
Ja, die filmpjes met commentaar. Hij kreeg het zelfs voor elkaar om met die lage wagen van hem onder een parkeerslagboom te rijden. Hij was toen de luis in de pels bij Autoweek, herinner ik me nog.quote:
ow sorry.quote:Op maandag 3 augustus 2026 12:27 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
We gaan een beetje offtopic mensen
Verreweg de meeste motorrijders houden zich keurig aan de maximumsnelheid op de snelweg. Soms ben ik best wel een tikkeltje verbaasd als een motorrijden gewoon een beetje achter me hangt met dezelfde snelheid als ik, zo rond de 90. Positief verbaasd, dat wel. Ik heb er op gelet, maar het zijn uitzonderingen die denken dat ze op een TT28 zitten in plaats van een A28.quote:Op maandag 3 augustus 2026 22:39 schreef Seeburg54 het volgende:
Over het algemeen zie ik bijna nooit motorrijders zich als een dwaas gedragen, maar gisteren toevallig wel. Deze jongen kwam ons loeihard tegemoet op een 80 km weg, lag in de bocht plat op straat. Dacht blijkbaar dat hij Rossi kon nadoen. Tja, dan ben je wel dom en onbezonnen bezig.
Maar over het algemeen worden motorrijders best vaak in gevaar gebracht door andere weggebruikers. Vaak genoeg meegemaakt toen er hier nog motor werd gereden.
Dat heb ik echt nog nooit gezien, tenzij er traject controle o.i.d. is. Ze rijden altijd te snel en halen in.quote:Op maandag 3 augustus 2026 22:54 schreef -Sigaartje het volgende:
[..]
Verreweg de meeste motorrijders houden zich keurig aan de maximumsnelheid op de snelweg. Soms ben ik best wel een tikkeltje verbaasd als een motorrijden gewoon een beetje achter me hangt met dezelfde snelheid als ik, zo rond de 90. Positief verbaasd, dat wel. Ik heb er op gelet, maar het zijn uitzonderingen die denken dat ze op een TT28 zitten in plaats van een A28.
Motorrijden op een trajectcontrole ook akelig. Dan blijf je steeds bij al dat overige verkeer wat zomaar ineens een baan op kan schuiven zonder te kijken of te knipperen. Harder rijden is wegrijden van dat verkeer.quote:Op dinsdag 4 augustus 2026 09:56 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Dat heb ik echt nog nooit gezien, tenzij er traject controle o.i.d. is. Ze rijden altijd te snel en halen in.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |