Vooral dat eerste. Als ik vooraan sta ga ik er vanuit dat ik voor niemand in hoef te houden. En menig motorrijder is trager dan ik. En ze belemmeren mij omdat ze dan zo net half voor mijn auto staan in een kuthoek in plaats van recht ervoor, dus ik weet niet wat ik mag verwachten, hoe snel hij is, of hij net voor mijn auto wil duiken, niks niet. Bij een file inhalen vind ik dan wel weer oke en ga ik voor aan de kant. Maar ze proberen dit ook als de file al 60 kmpu rijdt en ik het dus niet meer verwacht. Dat slalommen en gejakker is levensgevaarlijk en dan wens ik ze inderdaad wel eens wat pech.quote:Op zondag 2 augustus 2026 17:44 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Wat vind je zo vervelend aan motorrijders die je bij het stoplicht voorbijgaan? Trek je sneller op dan zij? Belemmeren ze je in wat voor opzicht dan ook?
We zijn hooguit aan elkaar gewaagd.quote:Op zondag 2 augustus 2026 23:19 schreef GerryDV het volgende:
[..]
Vooral dat eerste. Als ik vooraan sta ga ik er vanuit dat ik voor niemand in hoef te houden. En menig motorrijder is trager dan ik. En ze belemmeren mij omdat ze dan zo net half voor mijn auto staan in een kuthoek in plaats van recht ervoor, dus ik weet niet wat ik mag verwachten, hoe snel hij is, of hij net voor mijn auto wil duiken, niks niet. Bij een file inhalen vind ik dan wel weer oke en ga ik voor aan de kant. Maar ze proberen dit ook als de file al 60 kmpu rijdt en ik het dus niet meer verwacht. Dat slalommen en gejakker is levensgevaarlijk en dan wens ik ze inderdaad wel eens wat pech.
Dat zijn de pipo's die denken dat ze Ghostrider zijn of op zijn minst over dezelfde skills beschikken.quote:Op zondag 2 augustus 2026 17:50 schreef Discombobulate het volgende:
Ik erger me ook zo aan motorrijders die dan inhalen precies tussen twee auto's. Vaak genoeg gehad op de autoweg.
Ik vraag me inderdaad of menig automobilist rekent op motorrijders. De meesten kijken al amper om zich heen als ze van rijbaan wisselen, laat staan dat ze een motorrijder aan zien komen.quote:Op zondag 2 augustus 2026 15:55 schreef William_Papadin het volgende:
Bij een motor ben je zelf de kreukelzone helaas. Elk foutje genadeloos afgestraft, ook al is het niet eens de bestuurders schuld.
Bij mij gaat in mijn hoofd een rood lampje branden als er een motorrijder in de buurt rijdt, voornamelijk omdat ik nooit zeker kan weten of ze niet iets heel mafs gaan doen wat toch regelmatig voorkomt. 1 op de 100 is al genoeg om zo’n reactie op te roepen.quote:Op maandag 3 augustus 2026 10:14 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Ik vraag me inderdaad of menig automobilist rekent op motorrijders. De meesten kijken al amper om zich heen als ze van rijbaan wisselen, laat staan dat ze een motorrijder aan zien komen.
Zag vorige week nog 2 motorrijders met alleen een korte broek en slippers (quote:Op zondag 2 augustus 2026 15:57 schreef Moass het volgende:
T shirt en korte broek lekker uitwaaien a mattie
Dit.quote:Op zondag 2 augustus 2026 15:55 schreef William_Papadin het volgende:
Bij een motor ben je zelf de kreukelzone helaas. Elk foutje genadeloos afgestraft, ook al is het niet eens de bestuurders schuld.
9 van de 10 rijden heel normaal. Wij zijn ook niet blij met die 10% idioten.quote:Op maandag 3 augustus 2026 11:26 schreef Perox het volgende:
[..]
Bij mij gaat in mijn hoofd een rood lampje branden als er een motorrijder in de buurt rijdt, voornamelijk omdat ik nooit zeker kan weten of ze niet iets heel mafs gaan doen wat toch regelmatig voorkomt. 1 op de 100 is al genoeg om zo’n reactie op te roepen.
Dan gaat het vast niet over het beruchte Ghostrider filmpje van het beruchte Mexicaanse CJNG kartel 😱quote:Op maandag 3 augustus 2026 08:43 schreef vosss het volgende:
[..]
Dat zijn de pipo's die denken dat ze Ghostrider zijn of op zijn minst over dezelfde skills beschikken.
Wat uiteraard NIET het geval is, want dat is er een van de absolute buitencategorie en zelfs bij hem is het een godswonder dat hij zich nog nooit te pletter heeft gereden.
Welk filmpje?quote:Op maandag 3 augustus 2026 11:35 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Dan gaat het vast niet over het beruchte Ghostrider filmpje van het beruchte Mexicaanse CJNG kartel 😱
Want daar kwam geen motor aan te pas
Zoeken op eigen risico.quote:Op maandag 3 augustus 2026 12:26 schreef vosss het volgende:
[..]
Welk filmpje?
Ik doelde op Patrik Fürstenhoff. Ofwel Ghost Rider.
Ja, die filmpjes met commentaar. Hij kreeg het zelfs voor elkaar om met die lage wagen van hem onder een parkeerslagboom te rijden. Hij was toen de luis in de pels bij Autoweek, herinner ik me nog.quote:
ow sorry.quote:Op maandag 3 augustus 2026 12:27 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
We gaan een beetje offtopic mensen
Verreweg de meeste motorrijders houden zich keurig aan de maximumsnelheid op de snelweg. Soms ben ik best wel een tikkeltje verbaasd als een motorrijden gewoon een beetje achter me hangt met dezelfde snelheid als ik, zo rond de 90. Positief verbaasd, dat wel. Ik heb er op gelet, maar het zijn uitzonderingen die denken dat ze op een TT28 zitten in plaats van een A28.quote:Op maandag 3 augustus 2026 22:39 schreef Seeburg54 het volgende:
Over het algemeen zie ik bijna nooit motorrijders zich als een dwaas gedragen, maar gisteren toevallig wel. Deze jongen kwam ons loeihard tegemoet op een 80 km weg, lag in de bocht plat op straat. Dacht blijkbaar dat hij Rossi kon nadoen. Tja, dan ben je wel dom en onbezonnen bezig.
Maar over het algemeen worden motorrijders best vaak in gevaar gebracht door andere weggebruikers. Vaak genoeg meegemaakt toen er hier nog motor werd gereden.
Dat heb ik echt nog nooit gezien, tenzij er traject controle o.i.d. is. Ze rijden altijd te snel en halen in.quote:Op maandag 3 augustus 2026 22:54 schreef -Sigaartje het volgende:
[..]
Verreweg de meeste motorrijders houden zich keurig aan de maximumsnelheid op de snelweg. Soms ben ik best wel een tikkeltje verbaasd als een motorrijden gewoon een beetje achter me hangt met dezelfde snelheid als ik, zo rond de 90. Positief verbaasd, dat wel. Ik heb er op gelet, maar het zijn uitzonderingen die denken dat ze op een TT28 zitten in plaats van een A28.
Motorrijden op een trajectcontrole ook akelig. Dan blijf je steeds bij al dat overige verkeer wat zomaar ineens een baan op kan schuiven zonder te kijken of te knipperen. Harder rijden is wegrijden van dat verkeer.quote:Op dinsdag 4 augustus 2026 09:56 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Dat heb ik echt nog nooit gezien, tenzij er traject controle o.i.d. is. Ze rijden altijd te snel en halen in.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |