Maar waar valt er tegen te strijden? Tegen auto's?quote:Op zondag 2 augustus 2026 16:45 schreef SebbeSwensje het volgende:
Zo noem ik mannelijke medemotorrijders altijd. Vrouwen zijn stryderzusters.
Tegen de onwil of onkunde om motorrijders hun weg te laten vervolgen, zonder dat ze last van je hebben. Ja, daar komt het in beginsel wel op neer.quote:Op zondag 2 augustus 2026 17:25 schreef -Sigaartje het volgende:
[..]
Maar waar valt er tegen te strijden? Tegen auto's?
Nou, volgens mij is er niets wat jullie tegenhoudt. Jullie mogen zelfs files inhalen, dus jullie mogen meer dan auto's. En de boel inhalen om vooraan gaan staan bij de stoplichten. Dat moest een auto eens doen. Jullie mogen meer dan auto's. Dus eigenlijk is het andersom.quote:Op zondag 2 augustus 2026 17:26 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Tegen de onwil of onkunde om motorrijders hun weg te laten vervolgen, zonder dat ze last van je hebben. Ja, daar komt het in beginsel wel op neer.
Dat het mag maakt niet direct dat elke automobilist het ermee eens is. Je moest eens weten hoeveel automobilisten ik op een dag tel die een lijnbus binnen de bebouwde kom niet voorlaten terwijl deze zijn knippers aanheeft en duidelijk wil vertrekken vanaf de bushalte. Teveel mensen met een minimaal besef van hun omgeving. Of het moet dus onwil zijn en dan ben je bereid om jouw gelijk te halen, ondanks dat het recht niet aan jouw kant staat.quote:Op zondag 2 augustus 2026 17:29 schreef -Sigaartje het volgende:
[..]
Nou, volgens mij is er niets wat jullie tegenhoudt. Jullie mogen zelfs files inhalen, dus jullie mogen meer dan auto's. En de boel inhalen om vooraan gaan staan bij de stoplichten. Dat moest een auto eens doen. Jullie mogen meer dan auto's. Dus eigenlijk is het andersom.
Dat heeft niets met motorrijders te maken, maar met buschauffeurs.quote:Op zondag 2 augustus 2026 17:31 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Dat het mag maakt niet direct dat elke automobilist het ermee eens is. Je moest eens weten hoeveel automobilisten ik op een dag tel die een lijnbus binnen de bebouwde kom niet voorlaten terwijl deze zijn knippers aanheeft en duidelijk wil vertrekken vanaf de bushalte. Teveel mensen met een minimaal besef van hun omgeving. Of het moet dus onwil zijn en dan ben je bereid om jouw gelijk te halen, ondanks dat het recht niet aan jouw kant staat.
Ik ben bang dat het vaak onwil is.quote:Op zondag 2 augustus 2026 17:31 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Dat het mag maakt niet direct dat elke automobilist het ermee eens is. Je moest eens weten hoeveel automobilisten ik op een dag tel die een lijnbus binnen de bebouwde kom niet voorlaten terwijl deze zijn knippers aanheeft en duidelijk wil vertrekken vanaf de bushalte. Teveel mensen met een minimaal besef van hun omgeving. Of het moet dus onwil zijn en dan ben je bereid om jouw gelijk te halen, ondanks dat het recht niet aan jouw kant staat.
Scherpe constatering! Verkeersinzicht is verkeersinzicht en dat mag op een tegeltje.quote:Op zondag 2 augustus 2026 17:37 schreef -Sigaartje het volgende:
[..]
Dat heeft niets met motorrijders te maken, maar met buschauffeurs.
Iemand die het gaatje dichtrijdt is nog te overzien. Je hebt de tractie en je hebt het overzicht. Bij geen optie, niet doen. Ik zie het elke dag weer op de A9. Soms kun je tot het einde op de ritsstrook blijven en soms kies je ervoor om lang daarvoor naar rechts te gaan.quote:Op zondag 2 augustus 2026 17:38 schreef Filosoofert het volgende:
[..]
Ik ben bang dat het vaak onwil is.
Net als het gaatje dicht rijden bij ritsen en naar de lijn toe sturen als er een motorrijder aankomt
Wat vind je zo vervelend aan motorrijders die je bij het stoplicht voorbijgaan? Trek je sneller op dan zij? Belemmeren ze je in wat voor opzicht dan ook?quote:Op zondag 2 augustus 2026 17:42 schreef -Sigaartje het volgende:
Ik stoor me vaker aan motorrijders (met hun geluidsniveau en vooraan gaan staan bij de stoplichten) dan aan autorijders.
Ik heb er nooit last van, ik stoor me vooral aan auto's voor me die langzamer rijden dan ik zelf wil.quote:Op zondag 2 augustus 2026 17:42 schreef -Sigaartje het volgende:
Ik stoor me vaker aan motorrijders (met hun geluidsniveau en vooraan gaan staan bij de stoplichten) dan aan autorijders.
Zo'n automobilist die wel de linkerbaan wil bij een stoplicht, maar vervolgens 3 tot 4 auto's op de rechterbaan voorlaat. Ja, dan ben je wel een nare.quote:Op zondag 2 augustus 2026 17:50 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Ik heb er nooit last van, ik stoor me vooral aan auto's voor me die langzamer rijden dan ik zelf wil.
En een motor trekt gewoon altijd vlot weg.
Die zijn het ergste ja. In principe is al het verkeer dat langzamer wil dan ik een last voor me.quote:Op zondag 2 augustus 2026 17:53 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Zo'n automobilist die wel de linkerbaan wil bij een stoplicht, maar vervolgens 3 tot 4 auto's op de rechterbaan voorlaat. Ja, dan ben je wel een nare.
Langzamer verkeer moet zich positioneren op een plek waarop langzaamrijdend verkeer op zijn/haar plek is. Dan is er vrij weinig aan de hand. Het probleem ontstaat wanneer verkeersdeelnemers anderen de les willen lezen door op de linkerbaan te hangen, of je aan te willen rijden. Bij het wisselen van baan kijk je in de spiegels en handel je daar naar. Als je in een file rijdt, hou je ruimte over voor motorrijders en hulpdiensten (nee, ik zie de gemiddelde motorrijder niet als hulpdienst) als je verkeer in je binnenspiegel hebt en nog 500m aan ruimte op de rechterbaan hebt, dan maak je even ruimte. Zo lastig is het allemaal niet.quote:Op zondag 2 augustus 2026 17:56 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Die zijn het ergste ja. In principe is al het verkeer dat langzamer wil dan ik een last voor me.
Sneller verkeer heb ik nooit problemen mee, die zorgen er niet voor dat ik later op bestemming kom.
Met zo'n opgefokte houding moet je niet aan het verkeer deelnemen, ook dat fabeltje dat je dan wat later bent, zit allemaal tussen je oren.quote:Op zondag 2 augustus 2026 17:56 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Die zijn het ergste ja. In principe is al het verkeer dat langzamer wil dan ik een last voor me.
Sneller verkeer heb ik nooit problemen mee, die zorgen er niet voor dat ik later op bestemming kom.
Wij zijn niet allemaal doodrijders.quote:Op zondag 2 augustus 2026 17:50 schreef Discombobulate het volgende:
Motorrijders zijn doodrijders. No way dat ik ooit voor mijn motorrijbewijs ga. Gevaarlijke onzin.
Afhankelijk van hoe je er naar kijkt. Elke rijder is een doodrijder als de beheerder het als zodanig verlangd.quote:Op zondag 2 augustus 2026 18:35 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Wij zijn niet allemaal doodrijders.
De meerderheid rijdt defensief, helaas zit er ook een groep tussen die zichzelf schromelijk overschat en de openbare weg als circuit ziet.quote:Op zondag 2 augustus 2026 17:50 schreef Discombobulate het volgende:
Motorrijders zijn doodrijders. No way dat ik ooit voor mijn motorrijbewijs ga. Gevaarlijke onzin.
Oh dit ja. Of ze willen wedstrijdje doenquote:Op zondag 2 augustus 2026 18:46 schreef littlemindy het volgende:
Automobilisten die bovenop ieders bumper zitten en persé als eerste links willen staan bij het stoplicht kom je altijd bij het volgende stoplicht weer tegen. Meelijwekkende mensen zijn dat.
Het punt is dat men niet kan spiegelen op de te snelle weggebruikers. Ieder verstandig mens-zou uit lijfsbehoud-daar wel op willen spiegelen, maar dat lukt gewoon niet.quote:Op zondag 2 augustus 2026 17:17 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Als voetganger heb je altijd voorrang bij een overstapgelegenheid en anders moet je inderdaad opletten. Vervelend hoor, dat je niet als een zombie door het verkeer heen kunt wandelen en van alle anderen maar kunt verwachten dat ze rekening houden met jou, zonder dat jij rekening met hen houdt.
quote:Op zondag 2 augustus 2026 16:10 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Zou het geval kunnen zijn, maar ik ken ook filmpjes van motorrijders die moedwillig worden aangereden door een psychopatische automobilist.
[..]
Toegegeven, motorrijders zijn vaak wat minder bezig met hun snelheidsmeter (als ik voor mezelf spreek althans). Ik ben echter bij het rechts inhalen of met veel harder rijden dan toegestaan juist altijd extra alert op onverwachte bewegingen of mensen die van rijstrook willen wisselen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |