abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_221484163
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 augustus 2026 14:07 schreef Wantie het volgende:

[..]
[..]

Dit kan echt niet
pi_221484165
quote:
19s.gif Op zaterdag 1 augustus 2026 23:42 schreef TwenteFC het volgende:

[..]
Niemand heeft gesteld dat buitenlandse herkomst biologisch of rechtstreeks criminaliteit veroorzaakt. De stelling was dat eerste-generatiemigranten in de CBS-cijfers relatief vaker als verdachte geregistreerd worden. Dat is een beschrijvende vergelijking, geen causaliteitsclaim.

Het CBS schrijft expliciet dat verschillen na correctie voor geslacht, leeftijd en inkomen kleiner worden, maar aanwezig blijven. Jouw bewering dat de oververtegenwoordiging volledig verdwijnt, wordt dus rechtstreeks door het CBS tegengesproken.

Ook jouw bewering dat autochtonen bij gelijke sociaaleconomische omstandigheden iets crimineler zijn, staat niet in het EUR-artikel dat je linkt. Wijs de tabel, pagina of passage maar aan.

Wat wel in dat onderzoek staat is dat immigranten in veel landen disproportioneel vertegenwoordigd zijn onder daders en gevangenen, en dan is de cirkel weer rond.

Daarnaast geloof ik best dat wanneer we gaan inzoomen op herkomst dat er best groepen tussen zitten die minder crimineel zijn als de gemiddelde autochtone Nederlander alleen zijn dat ook niet de groepen waar we problemen mee hebben. Chinezen, Jappen en Koreanen zullen vast fijne meevallers zijn wanneer ze hele groepen migranten willen vergelijken met autochtone Nederlanders.
Alleen mongolen of doelbewuste wegkijkers zoals Jesse Klaver en Rob Jetten ontkennen nog dat de Islamitische midden Oosten/Afrika doelgroep oververtegenwoordigd is in de criminaliteit. Dat ziet zelfs een blinde nog, mensen die dat ontkennen doen het bewust.
pi_221484166
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 augustus 2026 22:35 schreef Niels0Kurovski het volgende:
Ik heb echt heel inhoudelijk gepost vandaag, maar de usual suspects komen het weer verzieken. Bah.
Jij hebt nog nooit een zinnige post gemaakt.
pi_221484174
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 augustus 2026 14:23 schreef Chillegast het volgende:

[..]
Daar is de hyperbool weer. Overdrijven is een kunst. Malmö en Stockholm hebben te maken met bovengemiddeld bendegeweld maar als normale bezoeker of toerist merk je daar niets van. In bepaalde buitenwijken wel maar daar kom je normaal gesproken helemaal niet. Het zijn nog steeds veiligere steden om te bezoeken dan menig andere Europese stad. De term shithole is een enorme en onterechte overdrijving.
Dat is niet helemaal waar. Zeker in het centrum is het minder dan in die ghetto's, maar het is echt geen fijne stad. Paar keer geweest voor werk (Malmo) en het voelde al snel niet meer chill aan buiten het centrum. En dan ben ik nog een man, geen hond wil mij verkrachten. Welke Europese andere steden doel je dan op? Ik heb er echt veel bezocht, Grootste verval in 10 jaar is wat mij betreft toch qua land toch wel Engeland. Iets buiten het centrum van Londen en je bent al waakzaam. Mensen doen altijd laagdunkend over dorpen. Maar daar kun je qua veiligheid het beste je kids laten opgroeien.
pi_221484175
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 augustus 2026 21:15 schreef UitStraling het volgende:

[..]
3 op 4 gedetineerden heeft migratieachtergrond

75% van alle gedetineerden in Nederland heeft een migratieachtergrond. 1e generatie: 40%+, 2e generatie: 15%+. Bij 28,5% bevolkingsaandeel.

Gladde aal dat je er bent.
Geef het toch op. Die man interpeert alles op zijn eigen manier, negeert feiten. Het is echt een hel. Complete wappie.
pi_221484312
*O*

twitter
pi_221484326
LibaneseGODEN ;(
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_221484439
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 augustus 2026 23:27 schreef StaceySinger het volgende:

[..]
Bijna 63 procent van gevangenen in Nederland is allochtoon.

bron
Volgens mij heb je mijn post niet begrepen. Correlatie is geen causaliteit.
pi_221484465
quote:
0s.gif Op zondag 2 augustus 2026 03:48 schreef DobbyDobby het volgende:

[..]
Dat is niet helemaal waar. Zeker in het centrum is het minder dan in die ghetto's, maar het is echt geen fijne stad. Paar keer geweest voor werk (Malmo) en het voelde al snel niet meer chill aan buiten het centrum. En dan ben ik nog een man, geen hond wil mij verkrachten. Welke Europese andere steden doel je dan op? Ik heb er echt veel bezocht, Grootste verval in 10 jaar is wat mij betreft toch qua land toch wel Engeland. Iets buiten het centrum van Londen en je bent al waakzaam. Mensen doen altijd laagdunkend over dorpen. Maar daar kun je qua veiligheid het beste je kids laten opgroeien.
Ik kom regelmatig in Malmö en Stockholm.

Wat betreft andere Europese steden: er zijn er veel die crimineler zijn. Bekendste voorbeeld is misschien wel Marseille.

London is niet uniek. In de buitenwijken en voorsteden is de armoede soms heel hoog. Dat zie je al als je er met de trein doorheen rijdt. Overigens is dat niet meteen reden om je er onveilig te voelen alhoewel het wel erg onprettig aan kan voelen. De criminaliteit is er hoger dan in hartje London maar het is niet zo dat de straatbendes daar regeren.
  zondag 2 augustus 2026 @ 09:21:55 #110
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_221484518
Die Marokkanen worden ook steeds donkerder zeg als je de foto's ziet.
pi_221484536
quote:
0s.gif Op zondag 2 augustus 2026 09:05 schreef Chillegast het volgende:

[..]
Ik kom regelmatig in Malmö en Stockholm.

Wat betreft andere Europese steden: er zijn er veel die crimineler zijn. Bekendste voorbeeld is misschien wel Marseille.

London is niet uniek. In de buitenwijken en voorsteden is de armoede soms heel hoog. Dat zie je al als je er met de trein doorheen rijdt. Overigens is dat niet meteen reden om je er onveilig te voelen alhoewel het wel erg onprettig aan kan voelen. De criminaliteit is er hoger dan in hartje London maar het is niet zo dat de straatbendes daar regeren.
Malmö heeft ook maar een bevolking van enkele honderdduizenden. Aanzienlijk minder dan een Amsterdam. Hartje Londen is ook wel een heel andere wereld dan net buiten hartje Londen. Maar bijvoorbeeld in Florence en Crackfurt zijn de zaken wel veel erger.
pi_221484597
quote:
1s.gif Op zondag 2 augustus 2026 09:27 schreef Since2003 het volgende:

[..]
Malmö heeft ook maar een bevolking van enkele honderdduizenden. Aanzienlijk minder dan een Amsterdam.
Malmö werd een shithole genoemd. Daar reageerde ik op. Dat is namelijk niet waar.
pi_221484623
quote:
0s.gif Op zondag 2 augustus 2026 09:39 schreef Chillegast het volgende:

[..]
Malmö werd een shithole genoemd. Daar reageerde ik op. Dat is namelijk niet waar.
Voor het aantal mensen wat er woont is het ook een shithole. Zeker 's avonds/'s nachts. Echter, is het niet zo'n grote shithole als sommige andere steden in Europa. En dat heeft vooral te maken met de relatieve bevolkingsdichtheid, niet omdat de mensen er zo normaal zijn.
pi_221484649
quote:
19s.gif Op zaterdag 1 augustus 2026 23:42 schreef TwenteFC het volgende:

[..]
Niemand heeft gesteld dat buitenlandse herkomst biologisch of rechtstreeks criminaliteit veroorzaakt. De stelling was dat eerste-generatiemigranten in de CBS-cijfers relatief vaker als verdachte geregistreerd worden. Dat is een beschrijvende vergelijking, geen causaliteitsclaim.

Oververtegenwoordiging in de criminaliteitscijfers wordt er altijd bijgehaald om aan te tonen dat we zogenaamd een allochtonenprobleem hebben. Dit onderzoek laat duidelijk zien dat als je minder criminaliteit wil, je beter aan armoedebestrijding kan doen dan je energie verspillen aan hoe we van die buitenlanders af kunnen komen. Autochtone Nederlanders blijken namelijk ongeveer even crimineel te zijn als allochtonen in vergelijkbare sociaaleconomische omstandigheden. En: hoe groter de armoede, hoe groter de criminaliteit.

"Minder, minder, minder" is leuk voor de bühne maar lost niks op. Armoedebestrijding pakt de correlatie wel aan en is wel effectief.
pi_221484683
quote:
0s.gif Op zondag 2 augustus 2026 07:05 schreef Since2003 het volgende:
Misschien tijd om gewoon wat Amerikanen te gijzelen op militaire basissen door Europa.

Plausibel. Ik zeg gewoon eerlijk, plausibel.
pi_221484722
quote:
0s.gif Op zondag 2 augustus 2026 03:48 schreef DobbyDobby het volgende:

[..]
Dit zegt natuurlijk al voldoende:

Bekijk deze YouTube-video

SM is goed voor propaganda, maar dan weer slecht voor op de feiten gedrukt worden ;(
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_221484726
twitter
pi_221484729
quote:
0s.gif Op zondag 2 augustus 2026 09:48 schreef Chillegast het volgende:

[..]
Oververtegenwoordiging in de criminaliteitscijfers wordt er altijd bijgehaald om aan te tonen dat we zogenaamd een allochtonenprobleem hebben. Dit onderzoek laat duidelijk zien dat als je minder criminaliteit wil, je beter aan armoedebestrijding kan doen dan je energie verspillen aan hoe we van die buitenlanders af kunnen komen. Autochtone Nederlanders blijken namelijk ongeveer even crimineel te zijn als allochtonen in vergelijkbare sociaaleconomische omstandigheden. En: hoe groter de armoede, hoe groter de criminaliteit.

"Minder, minder, minder" is leuk voor de bühne maar lost niks op. Armoedebestrijding pakt de correlatie wel aan en is wel effectief.
Onzin, kijk alleen al wie er krantenwijkjes hebben als ze 15 zijn, daarin ligt je werkelijke antwoord, de rest mag je zelf uitvogelen.
graag verwijderen
pi_221484730
quote:
Armoedebestrijding pakt de correlatie wel aan en is wel effectief.
Amerikanen hebben sinds de jaren 60 tussen de $20,000,000,000,000 en $23,000,000,000,000 besteed aan hun war against poverty. Heeft dat geholpen?

Kanslozen binnenhalen uit culturen die haaks op de onze staan is een schot in eigen doel. ... en een cynische poging van links om stemmen te kopen.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_221484732
Thank you come again
pi_221484735
quote:
0s.gif Op zondag 2 augustus 2026 10:02 schreef Sherlock_Holmes het volgende:

[..]
Dit zegt natuurlijk al voldoende:

Bekijk deze YouTube-video

SM is goed voor propaganda, maar dan weer slecht voor op de feiten gedrukt worden ;(
Het is ook gewoon spuuglelijk volk :')
graag verwijderen
pi_221484750
quote:

[..]

‘Laten we meer mensen binnenhalen in een onacceptabele situatie die we voor de bestaande bevolking al niet krijgen opgelost.’
pi_221484758
quote:
0s.gif Op zondag 2 augustus 2026 10:04 schreef Lyrebird het volgende:

[..]
Amerikanen hebben sinds de jaren 60 tussen de $20,000,000,000,000 en $23,000,000,000,000 besteed aan hun war against poverty. Heeft dat geholpen?

Kanslozen binnenhalen uit culturen die haaks op de onze staan is een schot in eigen doel. ... en een cynische poging van links om stemmen te kopen.
De beste armoedebestrijding zit verborgen in ieders handen en hoofd, is ook een heel stuk natuurlijker en gezonder dan mensen een heel leven aan de tiet houden.
graag verwijderen
pi_221484773
quote:
0s.gif Op zondag 2 augustus 2026 10:04 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Onzin, kijk alleen al wie er krantenwijkjes hebben als ze 15 zijn, daarin ligt je werkelijke antwoord, de rest mag je zelf uitvogelen.
https://www.eur.nl/nieuws(...)tie-en-criminaliteit

quote:
0s.gif Op zondag 2 augustus 2026 10:04 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

quote:
1s.gif Op zondag 2 augustus 2026 10:10 schreef Harmankardon het volgende:

[..]
‘Laten we meer mensen binnenhalen in een onacceptabele situatie die we voor de bestaande bevolking al niet krijgen opgelost.’
pi_221484783
Niemand ontkent het verband, we hebben geen zin in het effect. Leer het verschil.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')