Of met de trein naar Parijs. Is comfortabel, gaat sneller en je stapt in hartje centrum uit. Ideaal!quote:Op donderdag 27 augustus 2026 10:26 schreef Fred_B het volgende:
[..]
Lille is best leuk, maar dat heb je normaal in een dag wel gezien. Dat geldt sowieso wel voor meerdere steden in Noord-Frankrijk als Arras of Compiègne, best leuk voor een dagtrip, maar het is toch meer het idee dat je dat combineert voor zaken uit WO1 of het Louvre in Lens ofzo als je langer blijft.
Gent (icm Brugge) is dan denk ik geschikter. Of gewoon wat verder doorrijden naar Parijs.
Supermooie regio! Wij zijn in het voorjaar in Montenegro geweest, ook heel mooi. Vanuit Kotor (wat aan zee ligt), met een kabelbaan gelijk naar 1200m hoog ofzo de bergen in. En op een paar bizarre ondergrondse bunkers gestuit, eentje voor een onderzeeer. Kon je gewoon in allemaal, nergens bordjes, overgroeid pad ernaartoe, en ook geen andere mensen.quote:Op zaterdag 22 augustus 2026 00:16 schreef Knutknuttsson het volgende:
[..]
Ja, via Griekenland, Noord Macedonie, Albanië en Kosovo terug weer via Noord Macedonië en afgesloten in Griekenland. Bijna 3 weken en het was werkelijk fantastisch. Zowel de natuur, het strand, het turquoise zeewater en de vriendelijke mensen. Een paar stranddagen gehad, maar ook steden en dorpjes bezocht. Ben echt onder de indruk geraakt en gaan zeker nog eens terug.
Wij hebben vorig jaar een citytrip naar parijs gedaan. Dit jaar zitten we aan antwerpen te denken maar vermaak je je daar ook 4 dagen? Of is dan een combi met Gent meer aan te bevelen?quote:Op donderdag 27 augustus 2026 06:51 schreef Troel het volgende:
Gent! Vergeet dan niet neuzekes mee te nemen.
Ik vind 4 dagen voor Antwerpen persoonlijk veel te veel. In Gent zou ik me wel 4 dagen kunnen vermaken. Maar ik vind Antwerpen in zijn geheel niet zo heel interessant eigenlijk.quote:Op donderdag 27 augustus 2026 14:53 schreef Stansfield het volgende:
[..]
Wij hebben vorig jaar een citytrip naar parijs gedaan. Dit jaar zitten we aan antwerpen te denken maar vermaak je je daar ook 4 dagen? Of is dan een combi met Gent meer aan te bevelen?
Inderdaad ook mooie dingen over Montenegro gehoord. De interesse om andere delen van Balkan te bezoeken is nu zeker aangewakkerd.quote:Op donderdag 27 augustus 2026 11:52 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Supermooie regio! Wij zijn in het voorjaar in Montenegro geweest, ook heel mooi. Vanuit Kotor (wat aan zee ligt), met een kabelbaan gelijk naar 1200m hoog ofzo de bergen in. En op een paar bizarre ondergrondse bunkers gestuit, eentje voor een onderzeeer. Kon je gewoon in allemaal, nergens bordjes, overgroeid pad ernaartoe, en ook geen andere mensen.
En pubers...tsja, waar was jij in geinteresseerd toen je een puber was? Maar het lijkt me ook wel lastig als je zoveel moeite doet, en er is zo weinig enthousiasme over.
4 dagen Antwerpen vind ik ook te veel. Maar om we willen wel een dag of 4 a 5 weg. Dus dacht ik een misschien is een combi leuk. 2 dagen Antwerpen 3 dagen Gent bijvoorbeeld. Met mij 2 tienermeiden moet er natuurlijk ook wat tijd voor shoppen zijn. Is dat wat of is dat dan beide net niet?quote:Op donderdag 27 augustus 2026 15:08 schreef laziness het volgende:
[..]
Ik vind 4 dagen voor Antwerpen persoonlijk veel te veel. In Gent zou ik me wel 4 dagen kunnen vermaken. Maar ik vind Antwerpen in zijn geheel niet zo heel interessant eigenlijk.
Lijkt me een prima combi zo.quote:Op vrijdag 28 augustus 2026 09:11 schreef Stansfield het volgende:
[..]
4 dagen Antwerpen vind ik ook te veel. Maar om we willen wel een dag of 4 a 5 weg. Dus dacht ik een misschien is een combi leuk. 2 dagen Antwerpen 3 dagen Gent bijvoorbeeld. Met mij 2 tienermeiden moet er natuurlijk ook wat tijd voor shoppen zijn. Is dat wat of is dat dan beide net niet?
Daar zijn we nog nooit tegenaan gelopen, wij hebben 1 keer een allergeen arm huisje geboekt. Verder nog nooit. Ook al eerder in huisjes geslapen waar honden zijn toegelaten. Zolang er geen vloerbedekking of vloerkleden ligen is er niets aan de hand.quote:Op vrijdag 28 augustus 2026 18:09 schreef Tink89 het volgende:
Mag je met een hond in zo'n huisje ja? En is dat dan te combineren met niet te veel huisstofmijt voor B? Lijkt me een moeilijke combinatie...
Die van mij ook niet.quote:Op zondag 30 augustus 2026 21:02 schreef capricia het volgende:
Wij zijn gisteravond thuis gekomen. Vier weken weggeweest.
En ook daar grotendeels al veel was weggewerkt.
Maar toch, die zooi die je dan op moet ruimen als je weer thuis komt.
Al die tassen en troep. Wat een lading zeg.
Niet mijn hobby.
Ik heb geen recente info, maar als ik op google maps inzoom op het gebied rond Termini en dan hotels aanklik, komen er voldoende goedkopere opties naar voren. Juist rond Termini zitten veel budgethotelsquote:Op woensdag 2 september 2026 15:52 schreef mousemicky het volgende:
Iemand tips voor een leuk (budget) hotel in Rome? Centraal gelegen, nabij de universiteit/ station termini. Ik ben er in november voor een congres, en mijn werkgever is denk ik niet bereid 250 euro per nacht te betalen, dus er valt al behoorlijk veel af...
Wat mij beviel dit jaar, was dat het appartement een wasmachine had. Aangezien we er twee handdoeken per persoon hadden, zette ik elke avond het wasmachine aan en vulde aan met de kleding. Over het wasrek en in de ochtend weer droog. Dus bij terugkomst hoefde ik alleen nog wat te strijken, maar niet te wassen. Dat was zo fijn. En op vakantie koste het me nauwelijks tijd. Na het douchen alles in de was. En als we in de avond terug kwamen gouw even alles over het wasrek hangen.quote:Op woensdag 2 september 2026 15:20 schreef Halcon het volgende:
[..]
Die van mij ook niet.
Ik sorteer bij het inpakken voor vertrek vanaf de vakantie al wat bij welke was moet, zodat het allemaal zo snel mogelijk de wasmachine in kan.
Voor de carnavalsvakantie overigens Phuket geboekt met de kinderen. Ik zoek nu nog iets voor de mei-vakantie voor met m'n zoontje. Wil ergens in het Caribisch gebied, in elk geval een eiland waar ik nog niet ben geweest, dus nog even puzzelen. Sommige van die eilanden echt een crime om te bereiken.
Wasmachine is ideaal. Dan kan alles mooi gewassen de koffer in. En hoef dan ook minder bagage mee te nemen, omdat je dingen gewoon uit kunt wassen. Met kinderen is hoe minder bagage hoe beter. Met drie kinderen en vier grote koffers over een vliegveld moeten rennen om je overstap te halen, is geen pretje.quote:Op woensdag 2 september 2026 16:34 schreef hilliebillie het volgende:
[..]
Wat mij beviel dit jaar, was dat het appartement een wasmachine had. Aangezien we er twee handdoeken per persoon hadden, zette ik elke avond het wasmachine aan en vulde aan met de kleding. Over het wasrek en in de ochtend weer droog. Dus bij terugkomst hoefde ik alleen nog wat te strijken, maar niet te wassen. Dat was zo fijn. En op vakantie koste het me nauwelijks tijd. Na het douchen alles in de was. En als we in de avond terug kwamen gouw even alles over het wasrek hangen.
Ik zal een volgende vakantie er niet perse op uitzoeken, maar heeft wel een pre als het bij de ene optie wel zit en bij een ander niet. Moet het wel in een warm land zijn waar het in de nacht gewoon droogt natuurlijk.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |