abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 21 augustus 2026 @ 12:25:43 #226
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_221619900
Wij rijden wel om via het station overal om kind treinen te laten spotten.
En we zorgen altijd dat we op tijd terug zijn zodat hij nog kan zwemmen of een sauna induiken oid.

Voordeel is dat hij niet houdt van lopen en ik een fysieke beperking heb dus we zijn het samen vaak wel eens wat de max is en dan moet papa zich schikken ;)
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_221619955
Wij zijn deze vakantie ook een keer opgesplitst. Oudste wilde heel graag naar een winkel waar ze megaveel knekkies zouden hebben. Maar jongste kon echt niet nog een winkel voor zn zus aan. Dus man en jongste zijn naar de winkel gegaan waar jongste kon gamen en ik ben met de oudste naar die winkel gegaan (waar ook idd megaveel keus in knekkies was).

1 van de avonden ben ik met de jongste naar de dunkin donuts geweest om een too good to go pakket te halen. We liepen toen langs het plein naast de brandenburger tor. Was heel gezellig op dat plein. Muziek, een bellenblaas meneer die mega bellen maakte. Het sfeertje was heel tof. Toen vroeg jongste zelf of we daar een andere avond ook met zijn vieren heen konden. Hij schatte in dat zijn zus dat ook wel leuk zou vinden.
*poef* nu is het weg
pi_221624119
Hier is het ook aardig schipperen met de pubers. Ze kunnen elkaar momenteel niet goed luchten helaas ;)

We gaan over het algemeen ook maar een week weg en dat is dan een redelijk ‘intensieve’ week. Met dingen zien en doen. De andere weken plannen we thuis wel iets, maar ook veel dagen juist niks (en we hebben zelf maar drie weken vakantie dus drie weken is sowieso veelal aan hunzelf).
We proberen een beetje een planning te maken wat we graag willen zien of doen en proberen om de dag iets te gaan doen wat wij graag willen en de andere dag iets dat zij graag willen (of met korte activiteit, bijvoorbeeld de dag nog af te sluiten aan het strand).
Maar ook elkaar wel vrijheid te geven. Zo wilde de jongste graag naar het strand en had de oudste geen zin, die is toen al naar het appartement gegaan en heeft daar liggen chillen. Man en ik geven niks om strand, maar vind dat we daar toch wel moeten zijn als een van de kinderen daar is, dus zaten daar vaak lekker op een terrasje.

En we zijn op vakantie ook iets losser met schermtijd.

Wat we volgend jaar gaan doen geen idee. Maar ook dat zal wel weer een uitdaging zijn om wat te zoeken wat we allemaal leuk vinden.
pi_221625006
Waar ik deze vakantie (en ook wel eerdere) wel moeite mee had is het (schijnbare) gebrek aan enthousiasme van de pubers. Voor ons was het deze zomer de eerste keer in Macedonië en Albanië. Wonderschone natuur onderweg, veel oeh's en aah's gezien, maar van de achterbank kwam geen boe of bah. Of we checkten in bij een superluxe hotel, nul reactie. Frustrerend. Alsof het allemaal maar normaal is of zo.
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
pi_221625021
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2026 00:06 schreef Knutknuttsson het volgende:
Waar ik deze vakantie (en ook wel eerdere) wel moeite mee had is het (schijnbare) gebrek aan enthousiasme van de pubers. Voor ons was het deze zomer de eerste keer in Macedonië en Albanië. Wonderschone natuur onderweg, veel oeh's en aah's gezien, maar van de achterbank kwam geen boe of bah. Of we checkten in bij een superluxe hotel, nul reactie. Frustrerend. Alsof het allemaal maar normaal is of zo.
Dit klinkt wel als een toffe bestemming trouwens. Fly & drive gedaan?
pi_221625052
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 augustus 2026 00:09 schreef Kyara het volgende:

[..]
Dit klinkt wel als een toffe bestemming trouwens. Fly & drive gedaan?
Ja, via Griekenland, Noord Macedonie, Albanië en Kosovo terug weer via Noord Macedonië en afgesloten in Griekenland. Bijna 3 weken en het was werkelijk fantastisch. Zowel de natuur, het strand, het turquoise zeewater en de vriendelijke mensen. Een paar stranddagen gehad, maar ook steden en dorpjes bezocht. Ben echt onder de indruk geraakt en gaan zeker nog eens terug.
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
pi_221660951
Mijn kinderen zitten vol in hun Harry Potter fase, en we zijn nu aan boek 7 bezig dus het einde komt in zicht. We denken eraan om te eindigen met een bezoek aan de Harry Potter studios bij Londen. Iemand tips wat handig is om rekening mee te houden? Hoe lang waren jullie kinderen er zoet? De kinderen zijn dan 9 en 11. Is het leuk om rond kerst te gaan als ze in kerstsfeer zijn, of is het met gewone sfeer leuker?

Tips voor betaalbare hotels in/om (met goede ov-verbinding) Londen voor 5 personen zijn ook welkom!
pi_221661113
Harry Potter Studio's zijn prima met het ov bereikbaar vanaf London Euston. Vanaf het station rijden gratis pendelbussen, die zijn ook leuk in Harry Potter sfeer.

Wij waren in de voorjaarsvakantie en we zijn denk ik een uur of 5 binnen geweest. Ik was alleen met D1 (die was toen 11) dus dat maakt misschien nog wel verschil. Kerstsfeer is denk ik leuk maar ze maken wel werk van elk seizoen (of thema). Ik denk wel dat het rond kerst een stuk drukker is.

TIp: butterbeer drinken. Het glas (plastic) mag je meenemen (even bij de toiletten omspoelen, je mag ze niet omruilen).

Het is natuurlijk wel erg gericht op de films, dus het is wel handig als ze die ook gezien hebben ipv alleen de boeken.
pi_221661164
quote:
0s.gif Op woensdag 26 augustus 2026 17:51 schreef FlyingFish het volgende:
Mijn kinderen zitten vol in hun Harry Potter fase, en we zijn nu aan boek 7 bezig dus het einde komt in zicht. We denken eraan om te eindigen met een bezoek aan de Harry Potter studios bij Londen. Iemand tips wat handig is om rekening mee te houden? Hoe lang waren jullie kinderen er zoet? De kinderen zijn dan 9 en 11. Is het leuk om rond kerst te gaan als ze in kerstsfeer zijn, of is het met gewone sfeer leuker?

Tips voor betaalbare hotels in/om (met goede ov-verbinding) Londen voor 5 personen zijn ook welkom!
Wij hebben toen een combi hotel en toegang geboekt, dat was het handigste. Was een prima hotel en met de eigen auto waren we zo bij de studio’s.
Wij hadden meteen het eerste tijdslot geboekt in de ochtend, en dat was maar goed ook. Er werd gezegd dat je er wel een uur of vier zoet zou zijn, maar wij waren er dus rond 9.30 ofzo en stonden om 16 uur pas weer buiten. Wij vonden het echt ontzettend tof gedaan, er is echt veel te zien en heel herkenbaar ook. Echt dingen uit de films, zoals bepaalde kleding en de eetzaal van Hogsworth.

Wij waren in de zomer, dus geen idee hoe het is met Kerst.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  woensdag 26 augustus 2026 @ 18:24:25 #235
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_221661313
Ik was er met kerst maar aangezien ik alleen dat gezien heb weet ik niet of dat wat extra’s toevoegt.
Ik was er sowieso niet kapot van. Ik was doordeweeks en het was niet extreem druk.
Ik heb je lief mijn hele leven
  woensdag 26 augustus 2026 @ 18:35:47 #236
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_221661405
Het verschilt echt heel erg per kind denk ik. Wij (zoon van 12 en ik) waren in een uur of 3 wel klaar. We waren er vorig jaar in de herfstvakantie en ik heb me toen verkeken op hoe vroeg ik tickets moest boeken. Heb dat toen begin september gedaan (7 weken van te voren), en de goede tijdslots waren al weg. We zijn dus in de avond geweest (vanaf 16.30u mochten we binnen geloof ik). Voor ons was dat meer dan genoeg, maar dat zal voor lang niet iedereen zo zijn.
pi_221662125
Nou, lieve mensen.
Het nieuwe rooster is bekend en er valt een compleet gewicht van dochter haar schouders af. Ze is zo blij. O+

De laatste twee dagen genieten van de lange vakantie en zaterdag weer naar huis.
Wel heel grappig om te zien dat deze week de gezinnen met grotere kinderen er al niet meer zijn. Maakt het toch anders qua sfeer. En het wordt eerder donker en dus koeler in de bergen. Maar het weer is zalig: tussen de 22 en 26 graden overdag. De parkeergarage staat nog steeds alleen maar vol met gele kentekens, maar is nu nog maar voor 30% of zo bezet.
Vandaag een dagje wezen (puber)shoppen in Kufstein. Mooie Altstadt. Leuke winkels. En het middeleeuwse fort is zeer de moeite waard. Tof museum.
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
pi_221663077
Ander vraagje:
we zijn vaak in de herfstvakantie naar Antwerpen geweest. Zoek iets nieuws of anders dan weer Antwerpen. Londen kennen we ook wel.

Is Lille een leuke stad voor een lang weekend?
- Goethe, “Faust”
pi_221663270
Ik vond Lille niet zo boeiend, dat was vooral winkelen naar mijn herinnering, maar het is dan ook al lang geleden dat ik er geweest ben. Brussel vond ik wel leuk, wellicht is dat wat? Die hebben met het Atomium en manneke pis ook wat echt herkenbare dingen. En verder hebben ze nog wat leuke musea (maar niets om speciaal voor te gaan imo, maar wel leuk als je er toch bent). En volgens mij kun je ook naar het Europees parlement, maar dat moet je wel vooraf uitzoeken hoe dat werkt want dat is geen geheel vrije inloop dacht ik.
pi_221663319
quote:
1s.gif Op woensdag 26 augustus 2026 22:57 schreef capricia het volgende:
Ander vraagje:
we zijn vaak in de herfstvakantie naar Antwerpen geweest. Zoek iets nieuws of anders dan weer Antwerpen. Londen kennen we ook wel.

Is Lille een leuke stad voor een lang weekend?
Wij waren deze vakantie in Nimes. Dat vind ik een verrassend leuke stad.
pi_221663353
quote:
7s.gif Op woensdag 26 augustus 2026 23:45 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Wij waren deze vakantie in Nimes. Dat vind ik een verrassend leuke stad.
1200 km is me te ver voor een lang weekendje (shoppen).
Of waren jullie met het vliegtuig?

Lille is noord Frankrijk, van origene zelfs Nederlandstalig stad. Rijsel.
- Goethe, “Faust”
pi_221663361
quote:
1s.gif Op woensdag 26 augustus 2026 23:50 schreef capricia het volgende:

[..]
1200 km is me te ver voor een lang weekendje (shoppen). :D
Of waren jullie met het vliegtuig?
Nee, maar was wel onderdeel van onze rondreis.
Je had niet gezegd dat je ging rijden, dus dacht dat vliegen ook zou kunnen.

Parijs, Keulen, Hamburg?
pi_221663369
quote:
7s.gif Op woensdag 26 augustus 2026 23:52 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Nee, maar was wel onderdeel van onze rondreis.
Je had niet gezegd dat je ging rijden, dus dacht dat vliegen ook zou kunnen.

Parijs, Keulen, Hamburg?
Vliegen zou ook kunnen. Barcalona is dan wel weer leuk. Of Milaan.

Iemand ervaring met Lille?
- Goethe, “Faust”
  Redactie Frontpage donderdag 27 augustus 2026 @ 06:51:13 #244
35189 crew  Troel
scherp en bot
pi_221663886
Gent! Vergeet dan niet neuzekes mee te nemen.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  donderdag 27 augustus 2026 @ 09:44:39 #245
319308 Tink89
To live is to dance
pi_221664545
Ik was ook positief verrast door Straatburg destijds.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_221664642
Ik hou heel erg van Düsseldorf.
Maar wij gaan vooral naar steden om te ontbijten, koffie te drinken, lunchen, relaxen, eten en misschien een keer een beetje shoppen. Dat kleurt mijn beeld wel.

In dat licht vond ik (alweer even geleden) Zwolle ook verrassend geschikt, maar dat is vast te dichtbij. Oh en Valencia, maar dat is dan weer te ver.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_221664849
quote:
1s.gif Op woensdag 26 augustus 2026 23:53 schreef capricia het volgende:

[..]
Vliegen zou ook kunnen. Barcalona is dan wel weer leuk. Of Milaan.

Iemand ervaring met Lille?
Lille is best leuk, maar dat heb je normaal in een dag wel gezien. Dat geldt sowieso wel voor meerdere steden in Noord-Frankrijk als Arras of Compiègne, best leuk voor een dagtrip, maar het is toch meer het idee dat je dat combineert voor zaken uit WO1 of het Louvre in Lens ofzo als je langer blijft.

Gent (icm Brugge) is dan denk ik geschikter. Of gewoon wat verder doorrijden naar Parijs.
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_221665034
Berlijn?
pi_221665286
Gent is idd erg leuk. Of desnoods Maastricht!
  Redactie Frontpage donderdag 27 augustus 2026 @ 10:50:11 #250
35189 crew  Troel
scherp en bot
pi_221665327
quote:
0s.gif Op donderdag 27 augustus 2026 10:48 schreef Tommeke het volgende:
Gent is idd erg leuk. Of desnoods Maastricht!
In combinatie met Maasmechelen village bijvoorbeeld
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')