Idd, mijn Spaans is roestiger dan de Titanic maar ik kon ook opmaken dat ze er niet erg goed in wasquote:Op vrijdag 31 juli 2026 16:46 schreef maxi-mus het volgende:
Ik kijk die persco even terug maar announce ook maar een nieuwe tolk. Mijn hemel zeg.
De backs moeten beter hun best doenquote:Op vrijdag 31 juli 2026 16:46 schreef maxi-mus het volgende:
Ik kijk die persco even terug maar announce ook maar een nieuwe tolk. Mijn hemel zeg.
Is dit @tong80?quote:Op vrijdag 31 juli 2026 11:39 schreef Wotte het volgende:
[..]
Ik heb alvast een opzet voor het adoratietopic.
Jordi Cruijff. Op het veld had hij waarschijnlijk meer last van zijn achternaam dan voordeel. De zoon van Johan Cruijff, de excentrieke balvirtuoos die bij iedere aanname als onvermijdelijk vergelijkingsmateriaal gold. Waar zijn vader het spel leek te bezitten, moest Jordi voortdurend bewijzen dat hij meer was dan alleen “de zoon van”.
In tegenstelling tot Johan heeft Jordi buiten het veld juist wél verantwoordelijkheid genomen. Als een inmiddels door de wol geverfde technisch directeur en technisch adviseur werkte hij bij verschillende clubs aan beleid, structuur en transfers.
Dit seizoen keerde hij terug bij de club van zijn vader. Een club in sportief verval sinds het laatste restje Cruijff werd weggerukt (en gefotografeerd). Sindsdien een stuurloos schip gevangen door stromingen afgedreven van de koers.
Cruijff, Jordi. De nieuwe kapitein. Veel scepsis. Hij zit daar door zijn naam. Die heeft nooit wat bereikt. In VBL was de consensus dat dit het laatste duwtje naar de afgrond was. Zoals vaak, is de algemene consensus in VBL niet veel meer dan een stel strontvliegen die keutels beoordelen.
Hij komt, hij komt…quote:Op vrijdag 31 juli 2026 18:02 schreef Alaphilippe_ het volgende:
Ter Stegen wordt gestalkt door Catalaanse media. Hij is op het vliegtuigveld, allen.
https://x.com/QueThiJugues/status/2083221352908038455
quote:Op vrijdag 31 juli 2026 18:02 schreef Alaphilippe_ het volgende:
Ter Stegen wordt gestalkt door Catalaanse media. Hij is op het vliegtuigveld, allen.
AIquote:Op vrijdag 31 juli 2026 18:02 schreef Alaphilippe_ het volgende:
Naar Engeland toch?quote:
WTFquote:Op vrijdag 31 juli 2026 20:32 schreef Alaphilippe_ het volgende:
[..]
https://english.ajax.nl/articles/ajax-signs-julian-brandt/
Fitz-Jim is toch naar Torino vertrokken?quote:Op vrijdag 31 juli 2026 20:39 schreef William_Papadin het volgende:
Maar wat gaan we met al die middenvelders doen - tenzij we Regeer nog weten te lozen, dan is het toch wel een aardige zet.
Toch eerst maar een team maken van al die namen?quote:
Begin van het einde voor Berghius . (Of Godts gaat alsnog weg)quote:Op vrijdag 31 juli 2026 20:48 schreef Black-Death het volgende:
Holy moly die had ik niet zien aankomen.
Is ook een aanvallende middenvelder toch? Ben benieuwd hoe we dan gaan spelen.
Die komt op Gloukh zijn plek jaquote:Op vrijdag 31 juli 2026 20:48 schreef Black-Death het volgende:
Holy moly die had ik niet zien aankomen.
Is ook een aanvallende middenvelder toch? Ben benieuwd hoe we dan gaan spelen.
Zo dan.quote:Op vrijdag 31 juli 2026 20:32 schreef Alaphilippe_ het volgende:
[..]
https://english.ajax.nl/articles/ajax-signs-julian-brandt/
Is dat eigenlijk niet ieder seizoen het geval. Ik gok dat PSV en Feyenoord de afgelopen twee seizoenen (exclusief de huidige) ook fors hebben uitgegeven.quote:
Als je Brandt kunt pakken dan moet je dat doen maat. Dat is voor ED begrippen absolute buitencategorie. Ziek respect voor Jordiquote:Op vrijdag 31 juli 2026 20:56 schreef Makamba_ het volgende:
Maar Brandt is dus een aanvallend middenvelder/vleugel? Snappen jullie de transfer/prioriteit.
Toch mooi om achter de hand te hebben als Davy moe is in de tweede helftquote:Op vrijdag 31 juli 2026 20:56 schreef Makamba_ het volgende:
Maar Brandt is dus een aanvallend middenvelder/vleugel? Snappen jullie de transfer/prioriteit.
PSV doet niet aan ´goed geluk galatasaray´ beleidquote:
quote:Op vrijdag 31 juli 2026 20:57 schreef Solispolar het volgende:
[..]
Als je Brandt kunt pakken dan moet je dat doen maat. Dat is voor ED begrippen absolute buitencategorie. Ziek respect voor Jordi
Feyenoord krijgt jarenlang (veel) meer transferinkomsten dan uitgaven. Los van Europese inkomsten.quote:Op vrijdag 31 juli 2026 20:56 schreef Wotte het volgende:
[..]
Is dat eigenlijk niet ieder seizoen het geval. Ik gok dat PSV en Feyenoord de afgelopen twee seizoenen (exclusief de huidige) ook fors hebben uitgegeven.
Dat gaat waarschijnlijk ook snel niet gezellig worden zonder Champions League.
Ernest downhoofd Stewart haalt spelers als Mijnansquote:Op vrijdag 31 juli 2026 21:00 schreef PSVCL het volgende:
[..]
PSV doet niet aan ´goed geluk galatasaray´ beleid
[..]aldus Soliscied
Ook dat is een prima transfer.quote:Op vrijdag 31 juli 2026 21:01 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Ernest downhoofd Stewart haalt spelers als Mijnans
Brands kan er al jaren niks meer vanquote:Op vrijdag 31 juli 2026 21:01 schreef Poepz0r het volgende:
[..]
Ernest downhoofd Stewart haalt spelers als Mijnans
Bedoel het meer in de zin van hoe meer je koopt des te groter het bekende gat in de begroting wordt. Dan zit je al snel met een probleem zonder Champions League. Het is dun koord voor al die clubs maar wat voor Ajax geldt ook voor Feyenoord en PSV. Die hebben ook wel 80/90 miljoen euro elk uitgeven de afgelopen twee seizoenen.quote:Op vrijdag 31 juli 2026 21:01 schreef fetX het volgende:
[..]
Feyenoord krijgt jarenlang (veel) meer transferinkomsten dan uitgaven. Los van Europese inkomsten.
Ik vind het wel vette namen hoor. Brandt gaat wel vlammen (lol). Ter Stegen snap ik alleen niet helemaal.
quote:Op vrijdag 31 juli 2026 21:04 schreef PSVCL het volgende:
[..]
Brands kan er al jaren niks meer van
Mijnans > Brandt
Nee joh kan er geen klote vanquote:Op vrijdag 31 juli 2026 21:12 schreef Makamba_ het volgende:
[..]
Nee daar begon hij zijn carriere. Inmiddels dat niveau wel ontstegen.
Klaassen - Gloukh - Brandt op het middenveld ?quote:Op vrijdag 31 juli 2026 21:14 schreef Dven het volgende:
Prima voetballer hoor, maarbest benieuwd wat het plan hierachter is. In geen enkel opzicht een logische transfer.
Of het logisch is moet allemaal nog blijken, maar best wel druk voorin en aanvallend op het middenveld, ik wacht al 4 jaar op een 6.quote:Op vrijdag 31 juli 2026 21:14 schreef Dven het volgende:
Prima voetballer hoor, maarbest benieuwd wat het plan hierachter is. In geen enkel opzicht een logische transfer.
Die moet eigenlijk wel weg ja.quote:Op vrijdag 31 juli 2026 21:21 schreef PowerLoungen het volgende:
Of degene die al een jaar of 4 ziek/geblesseerd/niet presteert gaat eruit, ook al is zijn schoonpapa de voorzitter.
Of is het een voorteken dat Godt vertrekt?quote:Op vrijdag 31 juli 2026 20:56 schreef Makamba_ het volgende:
Dat kan enkel als hij Ajax uit de brandt helpt dus dat moet jou aanspreken.quote:Op vrijdag 31 juli 2026 21:22 schreef GGMM het volgende:
Gadverdamme nu krijgen we het hele seizoen "hij helpt Ajax uit de Brandt"-grapjes van @:mexicanobakker
leuk geprobeerd weer, dat is een broodje aap verhaal.quote:
quote:
https://www.psvfans.nl/aj(...)maakt-toen-psv-kwam/quote:Op vrijdag 31 juli 2026 21:24 schreef Bofjijff het volgende:
[..]
leuk geprobeerd weer, dat is een broodje aap verhaal.
Brandt is uiteraard een veel betere speler, benieuwd naar het plan allemaal op het veld
Salaris+transfersom Fitz-Jim. Opzich ga je er dus wel enigszins op vooruit.quote:Op vrijdag 31 juli 2026 21:23 schreef WheeledWarrior het volgende:
Wanneer vallen de financiële lijken uit Jordi’s kast?
Nu Frenkie zelf nog.quote:Op vrijdag 31 juli 2026 21:28 schreef Alaphilippe_ het volgende:
De Brandt-aankondiging is gezegend met een LIKE van Frenkie. We kunnen vredig sterven.
lekker bronnetje gapquote:Op vrijdag 31 juli 2026 21:26 schreef PSVCL het volgende:
[..]
https://www.psvfans.nl/aj(...)maakt-toen-psv-kwam/
Is een halve Rotterdammer. Die werd anders waarschijnlijk gekielhaald door zijn oom Cor.quote:Op vrijdag 31 juli 2026 21:26 schreef PSVCL het volgende:
[..]
https://www.psvfans.nl/aj(...)maakt-toen-psv-kwam/
Dit gaat echte Ajacied Deef niet kunnen waarderenquote:Op vrijdag 31 juli 2026 21:36 schreef Wotte het volgende:
VREES NIET. Alhoewel Dortmund met een ingenieuze dubbele tien speelde (zegt Chatgpt natuurlijk Ha Ha) kan Brandt ook prima op acht spelen. Het zij de aanvallende variant.
Geld van ome Janquote:Op vrijdag 31 juli 2026 21:41 schreef GGMM het volgende:
Ik vraag me echt af waar we dit allemaal van betalen
Er is een hoop salaris weg al,quote:Op vrijdag 31 juli 2026 21:41 schreef GGMM het volgende:
Transfervrij houdt slechts in dat je geen club geld hoeft te betalen. Dan komt de tekenbonus.quote:Op vrijdag 31 juli 2026 21:43 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Er is een hoop salaris weg al,
dus dat is meteen weer ingevuld?
Hij is gelukkig wel transfervrij ...
Ajax heeft nog de naweeën van die malloot van een paar jaar terug. Weet je, als je presteert, dan komt het wel goed. Maar grijp je weer naast de CL, dan vrees ik dat het ook meteen weer foute boel is.quote:Op vrijdag 31 juli 2026 20:56 schreef Wotte het volgende:
[..]
Is dat eigenlijk niet ieder seizoen het geval. Ik gok dat PSV en Feyenoord de afgelopen twee seizoenen (exclusief de huidige) ook fors hebben uitgegeven.
Dat gaat waarschijnlijk ook snel niet gezellig worden zonder Champions League.
Dan verkopen ze Godts en Baas en hebben ze weer 60 miljoen binnen.quote:Op vrijdag 31 juli 2026 22:02 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ajax heeft nog de naweeën van die malloot van een paar jaar terug. Weet je, als je presteert, dan komt het wel goed. Maar grijp je weer naast de CL, dan vrees ik dat het ook meteen weer foute boel is.
En kennelijk heeft de jeugd geen prio. Toch niet helemaal zo vader, zo zoon.
Volgens mij is er vrij veel ruimte gecreëerd door afschrijvingen van verkopen, ook in het salarishuis.quote:Op vrijdag 31 juli 2026 21:41 schreef GGMM het volgende:
Zijn vader kocht ook een behoorlijk aantal sterretjes voor destijds hele hoge bedragen.quote:Op vrijdag 31 juli 2026 22:02 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ajax heeft nog de naweeën van die malloot van een paar jaar terug. Weet je, als je presteert, dan komt het wel goed. Maar grijp je weer naast de CL, dan vrees ik dat het ook meteen weer foute boel is.
Op Sutalo en Gaaei na is dat opgeruimd en uit de boeken.quote:Op vrijdag 31 juli 2026 22:02 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Die tekenbonus is er bijna altijd wel.quote:Op vrijdag 31 juli 2026 21:54 schreef Makamba_ het volgende:
[..]
Transfervrij houdt slechts in dat je geen club geld hoeft te betalen. Dan komt de tekenbonus.
Dan moet er wel talent zijn en dat laat niet alleen bij Ajax, maar ook bij Feyenoord, PSV en AZ enorm te wensen over. De tijd dat we in Nederland jeugdspelers hadden van het niveau Van der Vaart, Sneijder, Van Persie en Robben is echt voorbij.quote:Op vrijdag 31 juli 2026 22:02 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
volgens mij krijgt talent wel de kans. Ouazane, abdalla, johnson, zelfs bouwman. Verder eens, talent moet er wel zijn dat er klaar voor is.quote:Op vrijdag 31 juli 2026 22:17 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Dan moet er wel talent zijn en dat laat niet alleen bij Ajax, maar ook bij Feyenoord, PSV en AZ enorm te wensen over. De tijd dat we in Nederland jeugdspelers hadden van het niveau Van der Vaart, Sneijder, Van Persie en Robben is echt voorbij.
Als je nog iets wilt kunnen in Europa moet je dus goed kunnen scouten. Daar is PSV altijd al beter in geweest dan Ajax, denk aan Romária, Ronaldo, Nilis, Alex, Kezman, Lozano, Baumgartl, Saibari, etc.
Ajax komt er ook wel, maar tijdens het leerproces heb je helaas te maken met een dozijn (letterlijk) aan miskopen.
Vd Boomen van de loonlijst maakt het verschil.quote:Op vrijdag 31 juli 2026 22:23 schreef Slobeend het volgende:
Wow goede transfer![]()
Waar haalt Ajax dit budget voor transfers/salaris ineens vandaag ten opzichte van de afgelopen twee seizoenen?
Ook weer een jaartje aan het infuus gelegen daarnaast kleedkamer B van Kroes.quote:Op vrijdag 31 juli 2026 22:23 schreef Slobeend het volgende:
Wow goede transfer![]()
Waar haalt Ajax dit budget voor transfers/salaris ineens vandaag ten opzichte van de afgelopen twee seizoenen?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |