Zou hij ook in NL en de rest van Europa moeten zijn.quote:Op woensdag 29 juli 2026 01:20 schreef Swango het volgende:
[..]
Er staan zelfs riante vakantiehuizen, van zowel Israeli's als palestijnen. Dat zou je ook niet denken als je de Nederlandse media hierover volgt. Misschien moet Frans Timmermans daar maar een 'fijne' vakantie houden en 'stoned' worden.
Als hij nog wordt toegelaten na zijn uitlatingen, grote kans dat hij een persona non grata wordt, en terecht.
Het is meer death by cop dan dat er sprake is van genocide natuurlijk, dat laatste roepen ze al 20 jaar en sindsdien zijn er meer dan een miljoen kinderen geboren in Gaza, stoppen met deze domme onzin.quote:Op woensdag 29 juli 2026 08:33 schreef Pajanus het volgende:
Wat Timmermans zegt klopt toch ook gewoon?
Die israeliers zijn systematisch palestijnen aan het uitroeien.
Los van goed/slecht wie begon of wat dan ook is het gewoon absurd
Hmm.quote:Op woensdag 29 juli 2026 08:33 schreef Pajanus het volgende:
Wat Timmermans zegt klopt toch ook gewoon?
Die israeliers zijn systematisch palestijnen aan het uitroeien.
Los van goed/slecht wie begon of wat dan ook is het gewoon absurd
Ohja, death by cop , ja je zult wel gelijk hebben. Die duizenden kinderen kiezen er wel voor om platgebombardeerd te worden en te verhongeren.quote:Op woensdag 29 juli 2026 08:37 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Het is meer death by cop dan dat er sprake is van genocide natuurlijk, dat laatste roepen ze al 20 jaar en sindsdien zijn er meer dan een miljoen kinderen geboren in Gaza, stoppen met deze domme onzin.
Weer doen of dit conflict op 7 oktober begonnen isquote:Op dinsdag 28 juli 2026 22:20 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
De daders waren de Palestijnen, zij zijn deze oorlog zelf begonnen. Voor het geval dat je de beelden alweer vergeten bent:
[ twitter ]
[ twitter ]
Misschien moeten de goede Palestijnen eens vragen aan Hamas of ze hun kinderen en Israël met rust willen laten, kopje thee, schaaltje olijven, moet lukken toch.quote:Op woensdag 29 juli 2026 08:51 schreef Pajanus het volgende:
[..]
Ohja, death by cop , ja je zult wel gelijk hebben. Die duizenden kinderen kiezen er wel voor om platgebombardeerd te worden en te verhongeren.
En elke palestijn is natuurlijk ook debet hier aan.
Natuurlijk niet. De waarheid zal wel ergens in het midden liggen waar een klein gedeelte het verziekt voor de rest. Maar dat betekent in dit geval wel dat een gehele bevolking uitgeroeid wordt.
'sindsdien zijn er meer dan een miljoen kinderen geboren in Gaza'
Mensen willen leven, kun je ze dat kwalijk nemen? ook mensen daar willen opgroeien, famillie hebben , kinderen.
Ik ben geen pro-palestina wappie maar het is te dom voor woorden dit .
Dat staat er niet. Er staat 'deze oorlog'. Dat is iets anders dan 'dit conflict'. Dat speelt al langer en is door de Arabieren/Palestijnen begonnen in eerste helft van de 20e eeuw.quote:Op woensdag 29 juli 2026 08:53 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Weer doen of dit conflict op 7 oktober begonnen is
Hoe groot is dit gedeelte precies? Uit onderzoek bleek immers dat 75% van de Palestijnen de aanslagen van 7 oktober steunde. En willen die mensen allemaal leven? Het is ook bekend dat veel radicale moslims vooral uitkijken naar het vermeende hiernamaals, vandaar ook dat de bereidheid voor het martelaarschap zo groot is.quote:Op woensdag 29 juli 2026 08:51 schreef Pajanus het volgende:
[..]
Ohja, death by cop , ja je zult wel gelijk hebben. Die duizenden kinderen kiezen er wel voor om platgebombardeerd te worden en te verhongeren.
En elke palestijn is natuurlijk ook debet hier aan.
Natuurlijk niet. De waarheid zal wel ergens in het midden liggen waar een klein gedeelte het verziekt voor de rest. Maar dat betekent in dit geval wel dat een gehele bevolking uitgeroeid wordt.
'sindsdien zijn er meer dan een miljoen kinderen geboren in Gaza'
Mensen willen leven, kun je ze dat kwalijk nemen? ook mensen daar willen opgroeien, famillie hebben , kinderen.
Ik ben geen pro-palestina wappie maar het is te dom voor woorden dit .
quote:Op woensdag 29 juli 2026 08:42 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Hmm.
Vertel eens, hoe zit dit 'systematische uitroeien' en precies uit?
Jij bent echt volledig geradicaliseerd hè, met zo’n opmerking over Holocaust slachtoffers.quote:Op dinsdag 28 juli 2026 20:44 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Goed ik zal het weghalen.
Maar verder is het allemaal niet veel beter wat dat volk over zich heen krijgt.
Beide partijen hebben in de loop van de tijd dingen gedaan die het daglicht niet kunnen verdragen, nu doet Israël dat en is het terecht dat daar kritiek op komt en dat heeft niets met anti semetisme te makenquote:Op woensdag 29 juli 2026 08:55 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dat staat er niet. Er staat 'deze oorlog'. Dat is iets anders dan 'dit conflict'. Dat speelt al langer en is door de Arabieren/Palestijnen begonnen in eerste helft van de 20e eeuw.
Tja, een rare bothsidesism gaat het niet voor je oplossen. En kritiek op Israël is prima, wat echter geen kritiek is op Israël is, zijn rare Holocaust inversie claims.quote:Op woensdag 29 juli 2026 09:02 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Beide partijen hebben in de loop van de tijd dingen gedaan die het daglicht niet kunnen verdragen, nu doet Israël dat en is het terecht dat daar kritiek op komt en dat heeft niets met anti semetisme te maken
Kijk de holocaust is vreselijk geweest zoiets mag nooit meer gebeurenquote:Op woensdag 29 juli 2026 09:12 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Tja, een rare bothsidesism gaat het niet voor je oplossen. En kritiek op Israël is prima, wat echter geen kritiek is op Israël is, zijn rare Holocaust inversie claims.
Het is ook wel opmerkelijk om te zien dat sinds 7 oktober 2023, veel mensen ineens weer denken alles over Israël en soms ook Joden te kunnen zeggen wat men wil en als men er dan op wordt aangesproken probeert men de kaart te spelen dat het allemaal slechts 'kritiek op Israël' is.
'Uit onderzoek bleek immers dat 75% van de Palestijnen de aanslagen van 7 oktober steunde.'quote:Op woensdag 29 juli 2026 08:58 schreef HowardRoark het volgende:
Uit onderzoek bleek immers dat 75% van de Palestijnen de aanslagen van 7 oktober steunde.
Mag ik vragen wat jij voor een opleiding hebt gehad, en waar en in welke periode ongeveer?quote:Op woensdag 29 juli 2026 09:17 schreef Pajanus het volgende:
[..]
'Uit onderzoek bleek immers dat 75% van de Palestijnen de aanslagen van 7 oktober steunde.'
is dat gek?
Hoe zou jij denken over de buurlanden als wekelijks de rakketten op je famillie en vrienden neerdalen?
Als mensen verhongeren door de blokkades?
Dat radicaliseert mensen.
Zou 75% van de palestijnen ook zelf die aanval gedaan hebben?
Er is GEEN WINNAAR in dit verhaal.
Wat Israel doet is verschrikkelijk, wat de palestijnen doen is verschrikkelijk.
Ik zeg wel dat Israel in deze de de overhand heeft gebacked door de VS en dat dit geen gelijke oorlogsvoering is.
-Laat ik liever in het midden.quote:Op woensdag 29 juli 2026 09:19 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Mag ik vragen wat jij voor een opleiding hebt gehad, en waar en in welke periode ongeveer?
Serieuze vraag, ik probeer wat te begrijpen.
Je haalt dingen chronologisch door elkaar. De steun voor de aanslagen van 7 oktober 2023 was op dat moment in de straten al zichtbaar, pas nadien begon Israël met een tegenreactie. Jij presenteert het alsof de steun voor 7 oktober een gevolg is van Israël, maar dit is geen logisch argument. De aanslagen van die dag gingen uiteraard de tegenreactie vooraf.quote:Op woensdag 29 juli 2026 09:17 schreef Pajanus het volgende:
[..]
'Uit onderzoek bleek immers dat 75% van de Palestijnen de aanslagen van 7 oktober steunde.'
is dat gek?
Hoe zou jij denken over de buurlanden als wekelijks de rakketten op je famillie en vrienden neerdalen?
Als mensen verhongeren door de blokkades?
Radicalisering is natuurlijk altijd aan keuze.quote:
Dat is onwaarschijnlijk, maar het steunen van terrorisme wil zeggen dat er de bereidheid voor is. Het laat zien welke sentimenten er in die samenleving heersen.quote:Op woensdag 29 juli 2026 09:17 schreef Pajanus het volgende:
[..]
Zou 75% van de palestijnen ook zelf die aanval gedaan hebben?
Het blijkt van wel. Israël is de overduidelijke winnaar. En dat Israël sterker is en wordt gesteund door de VS is totaal irrelevant, dat moeten de Palestijnen bedenken voor dat men een oorlog begint.quote:Op woensdag 29 juli 2026 09:17 schreef Pajanus het volgende:
[..]
Er is GEEN WINNAAR in dit verhaal.
Wat Israel doet is verschrikkelijk, wat de palestijnen doen is verschrikkelijk.
Ik zeg wel dat Israel in deze de de overhand heeft gebacked door de VS en dat dit geen gelijke oorlogsvoering is.
Ik ben niet zo van de ChatGPT maar;quote:Op woensdag 29 juli 2026 09:21 schreef Pajanus het volgende:
[..]
-Laat ik liever in het midden.
Waarom zou dat uit moeten maken?
Het gaat mij er om dat er echt trieste dingen gebeuren in Israel/palestina en dat het helaas logisch is dat de wraakacties en verdelgingen zich opvolgen maar dat er toch een einde aan zal moeten komen. Een einde waar idealiter niet een heel volk wegvaagd.
Israel is in deze veel sterker , heeft de wil helemaal niet om te stoppen en dat mogen wij echt wel veroordelen.
ik weet helaas niet hoe ik 't zo mooi kan quoten zoals jij dat doet maar enfin.quote:Op woensdag 29 juli 2026 09:30 schreef HowardRoark het volgende:
Je haalt dingen chronologisch door elkaar. De steun voor de aanslagen van 7 oktober 2023 was op dat moment in de straten al zichtbaar, pas nadien begon Israël met een tegenreactie. Jij presenteert het alsof de steun voor 7 oktober een gevolg is van Israël, maar dit is geen logisch argument. De aanslagen van die dag gingen uiteraard de tegenreactie vooraf.
Laat ik de vraag dan ook eens in a.i. zetten en dan precies andersom ;quote:Op woensdag 29 juli 2026 09:30 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Ik ben niet zo van de ChatGPT maar;
Het dagelijkse aantal raketten dat op Israël wordt afgevuurd varieert sterk en is volledig afhankelijk van de actuele escalatiefase, waarbij het aantal kan schommelen van enkele tientallen tot duizenden projectielen per dag.
Tijdens grootschalige escalaties, zoals bij de uitbraak van het conflict met Hamas of tijdens de recente militaire confrontaties met Iran, worden er op piekdagen meer dan 1.000 tot soms wel 5.000 raketten in 24 uur op Israëlisch grondgebied.
Waarom draai je dit precies om als ik vragen mag?
Bovendien kan Hamas gewoon de Palestijnen redden door de wapens neer te leggen.
Dat Hamas nogal slecht is in hun aanvallen op Israël betekent niet dat Israël zich maar op halve kracht ofzo mag verdedigen. Dat is nogal een rare stelling.quote:Op woensdag 29 juli 2026 09:44 schreef Pajanus het volgende:
[..]
Laat ik de vraag dan ook eens in a.i. zetten en dan precies andersom ;
'Waar Palestijnse groeperingen zoals Hamas en Islamitische Jihad voornamelijk ongestuurde raketten en mortieren afvuren, gebruikt het Israëlische leger (IDF) een heel ander arsenaal, waaronder luchtaanvallen (geleide bommen), artillerie en tankgranaatbeschietingen. Het vergelijken van "aantallen raketten" is daarom niet één-op-één mogelijk, maar militaire analisten en mensenrechtenorganisaties kijken naar het aantal aanvallen, doelwitten en de totale tonnen aan munitie.
Eerste dagen van de escalatie (oktober 2023): In de eerste 5 dagen van de oorlog meldde de Israëlische luchtmacht dat het circa 6.000 bommen had afgeworpen op doelen in de Gazastrook (gemiddeld zo'n 1.200 per dag). Totaal aantal doelen: Na één jaar conflict (oktober 2024) gaf het Israëlische leger aan dat het meer dan 40.000 doelen in de Gazastrook via de lucht had gebombardeerd, los van tienduizenden artillerie- en tankgranaten die vanaf de grond zijn afgevuurd. Munitie/Gewicht: Volgens schattingen van onderzoeks- en mensenrechtenorganisaties (zoals Euro-Med Monitor) is er in de loop van het conflict meer dan 70.000 ton aan bommen op Gaza geworpen. '
Wow, compleet onverwacht blijkt dat aan beide kanten het een bloederig conflict is.
'Bovendien kan Hamas gewoon de Palestijnen redden door de wapens neer te leggen.'
Dat zou het beste zijn, feit is dat Israel dan de komende tijd wel lekker door blijft bombarderen.
Heel goed punt heb je daar.quote:Op woensdag 29 juli 2026 10:14 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Dat Hamas nogal slecht is in hun aanvallen op Israël betekent niet dat Israël zich maar op halve kracht ofzo mag verdedigen. Dat is nogal een rare stelling.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |