ik las vroeger iedere week 3 boeken uit de bibliotheek, mijn vader ookquote:Op maandag 10 augustus 2026 13:20 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Maar denk je dat de mensen die nu hun leven scrollend en likend verdoen, 40 jaar geleden allemaal boekenwurmen waren geweest?
De 80's/90's-versie van dat type las gewoon.quote:Op maandag 10 augustus 2026 13:20 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Maar denk je dat de mensen die nu hun leven scrollend en likend verdoen, 40 jaar geleden allemaal boekenwurmen waren geweest?
De schrijvers van de oudere boeken zijn financieel wel binnen, ondanks dat ze de wereld verwoest hebben om hun gedachten/verzinsels op papier te kunnen zetten.quote:Op maandag 10 augustus 2026 12:29 schreef bloodymary1 het volgende:
Daarnaast vind ik het gewoon heel erg hoe er tegenwoordig geschreven wordt:
me boek
wat een drukke bedoeling (in plaats van bedoening)
kom is hier
En dat komt echt doordat er niet meer gelezen wordt en door social media.
Hier ook, altijd veel boeken verslonden. Nu ook veel boeken weggedaan, op een paar na. Maar die staan ook op de nominatie. Opruimen.quote:Op maandag 10 augustus 2026 13:36 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ik las vroeger iedere week 3 boeken uit de bibliotheek, mijn vader ook
nu heb ik alle boeken op een paar na weggegooid
Als je het niet aan durft: kijk of er een ebook-versie beschikbaar is.quote:Op maandag 10 augustus 2026 14:33 schreef Seeburg54 het volgende:
[..]
Hier ook, altijd veel boeken verslonden. Nu ook veel boeken weggedaan, op een paar na. Maar die staan ook op de nominatie. Opruimen.
Ja, dat heb ik ook wel gedaan. Maar ik vind lezen op een ereader niet zo geweldig. Al heeft het zijn voordelen, een echt boek is toch veel beter.quote:Op maandag 10 augustus 2026 14:35 schreef Eightyone het volgende:
[..]
Als je het niet aan durft: kijk of er een ebook-versie beschikbaar is.
Ik laat ze naast elkaar bestaan. Ik lees fysieke boeken en vind dat ook echt nog fijn. Ik leen ze ook nog uit de bibliotheek. Daarnaast lees ik op mijn e-reader om in slaap te vallen, bij weinig licht en in vliegtuigen en op vakantie.quote:Op maandag 10 augustus 2026 14:39 schreef Seeburg54 het volgende:
[..]
Ja, dat heb ik ook wel gedaan. Maar ik vind lezen op een ereader niet zo geweldig. Al heeft het zijn voordelen, een echt boek is toch veel beter.
Ik denk dat dat soort mensen eerder steekromans of Baantjer zou lezen. Of Max Tailleur (het is niet echt een boek, het zijn meer grapjes in boekvorm).quote:Op maandag 10 augustus 2026 13:49 schreef Eightyone het volgende:
[..]
De 80's/90's-versie van dat type las gewoon.
Maar dan een mix van van alles wat in de leesmap zou kunnen zitten, en populaire, niet al te zware boeken. Welke dat waren, dat werd mondeling gecommuniceerd met hun 'peers'.
Of boeken van het type 'Ik ben slank want ik eet' (--> Montignac), of zo. De 00's-versie was de Sonja Bakker-reeks.quote:Op maandag 10 augustus 2026 14:52 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Ik denk dat dat soort mensen eerder steekromans of Baantjer zou lezen. Of Max Tailleur (het is niet echt een boek, het zijn meer grapjes in boekvorm).
Een aantal zeker ja, vooral jongeren. En er is ook verschil tussen een boekenwurm of af en toe een boek lezen en dit ook kunnen begrijpen.quote:Op maandag 10 augustus 2026 13:20 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Wij mochten zelf kiezen, ik had ook songteksten van Iron Maiden op mijn boekenlijst.quote:Op maandag 10 augustus 2026 15:11 schreef StateOfMind het volgende:
De verplichte leeslijst in de bovenbouw van de middelbare school heeft lezen voor mij definitief verpest.
Daarvoor vond ik lezen leuk en las ik veel en vaak.
Zo las ik The Lord of the Rings al op de basisschool (in het Engels).
Daarna nooit meer een boek aangeraakt.
mensen worden steeds luier zou ik eraan toevoegenquote:Op maandag 10 augustus 2026 18:14 schreef Lospedrosa het volgende:
Ondertussen op nu.nl wordt nog even gestimuleerd om je vooral op vakantie ook ziek te melden als je eens teveel gezopen hebt.
https://www.nu.nl/economi(...)gen-terug.html#nujij
Zo houden we de BV nederland wel draaiende!
Er zijn bij boeken 2 categorieenquote:Op maandag 10 augustus 2026 14:39 schreef Seeburg54 het volgende:
[..]
Ja, dat heb ik ook wel gedaan. Maar ik vind lezen op een ereader niet zo geweldig. Al heeft het zijn voordelen, een echt boek is toch veel beter.
Ik ben ook nog zo'n sukkelaar die liever LP's draait dan een Spotify abonnement neemt.![]()
3. Het boek is erg zeldzaam en daardoor onbetaalbaar of überhaupt niet te verkrijgen. Ook dan ebookquote:Op maandag 10 augustus 2026 19:26 schreef Hexagon het volgende:
Er zijn bij boeken 2 3 categorieen
-Ik wil het graag hebben voor mijn verzameling. Dan moet ik het fysiek hebben.
-Er staat iets in dat ik gelezen wil hebben, maar het boek vind ik op zichzelf niet zo waardevol. Dan ebook.
#domerquote:Op maandag 10 augustus 2026 20:24 schreef TLC het volgende:
Wat een totaale onsin dat mensen steets dommer worden
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |