Ben ik helemaal met je eens, maar dat zou ik niet op het conto van Jetten schrijven.quote:Op woensdag 22 juli 2026 22:21 schreef Jahr00n het volgende:
Gelukkig gooit jetten de gasputten dicht en verbiedt ie kernenergie. Een mongool maakt betere keuzes
Dat geldt eigenlijk voor alle kunststofkabels, de miniscule scheurtjes waar ik het over had. Bij gelijkstroom gaat de degradatie sneller zoals in de link te lezen is.quote:Op vrijdag 24 juli 2026 13:47 schreef blomke het volgende:
[..]
Was er ook niet een kabelsoort die last had van "waterbomen " -> doorslag?
Maar ze zijn wel iedere twee weken op cursus over duurzaamheid of inclusiviteit!quote:Op donderdag 23 juli 2026 09:25 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
Nederland heeft geen professioneel bestuur meer. Echt alleen nog maar vokstrekt incompetente gladde praatjesmakers die nergens verstand van hebben en ons collectief naar armoede sturen.
Gasputten opnieuw aanboren en via het gasgrid lokaal combined cycle gasturbines aandrijven. Het leidingennet ligt er. Maar niet gaan zaniken over CO2 uitstoot.quote:Op woensdag 29 juli 2026 12:57 schreef Mortaxx het volgende:
Ben benieuwd naar de mening van @:niels0kurovski die is expert op dit onderwerp
nou we zijn van in het jaar 2000 centraal elektrisch opwekken en verdelen over decentrale afnemers , gegaan naar 50% decentraal opwekken, en van decentraal terug leveren naar centraal en vandaar weer decentraal verdelenquote:Op woensdag 29 juli 2026 16:19 schreef Cockwhale het volgende:
Whaha geweldig hoe de overheid de mensen in de kont neukt met hun overgang naar 'alles elektrisch'
Dat politici fokking dom zijn, mag duidelijk zijn. Het is alleen maar 'gutmensch imago' verkopen.quote:Op woensdag 29 juli 2026 16:23 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
nou we zijn van centraal elektrisch opwekken en verdelen over decentrale afnemers ,
gegaan naar 50% decentraal opwekken,en van decentraal terug leveren naar centraal en vandaar weer decentraal verdelen
Tja , het is niet iemand in de kont neuken , er is niet over nagedacht
In Duitsland rijden Tesla's op bruinkool.quote:Op woensdag 29 juli 2026 16:19 schreef Cockwhale het volgende:
Whaha geweldig hoe de overheid de mensen in de kont neukt met hun overgang naar 'alles elektrisch'
ja daar hebben ze ook problemen met centraal en decentraalquote:Op woensdag 29 juli 2026 16:27 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
In Duitsland rijden Tesla's op bruinkool.
STEG's dus. Die zijn er, maar obsoleet. Overigens los je daarmee de netcongestie niet volledig op. De netcongestie-problemen zitten in het distributienet.quote:Op woensdag 29 juli 2026 16:16 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
Gasputten opnieuw aanboren en via het gasgrid lokaal combined cycle gasturbines aandrijven.
Netcongestie is wat anders. Dat is een distributieprobleem. Ik zit de denken aan kleine STEGs voor lokale netbalansquote:Op woensdag 29 juli 2026 20:43 schreef blomke het volgende:
[..]
STEG's dus. Die zijn er, maar obsoleet. Overigens los je daarmee de netcongestie niet volledig op. De netcongestie-problemen zitten in het distributienet.
Dat zeg ik!quote:Op woensdag 29 juli 2026 20:46 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
Netcongestie is wat anders. Dat is een distributieprobleem.
Ik zit te denken aan de vergunning voor een nieuwe STEG.quote:Op woensdag 29 juli 2026 20:46 schreef Niels0Kurovski het volgende:
Ik zit de denken aan kleine STEGs voor lokale netbalans
Eens. Zowel Maasvlakte, Eemshaven alsmede Vlissingen. Wel even opnieuw boren naar aardgas want dant kunnen we het zelf. Wij het gas, Duitsland een Siemens SGT en Frankrijk stoom met Alstom.quote:Op woensdag 29 juli 2026 20:47 schreef blomke het volgende:
[..]
Ik zit te denken aan de vergunning voor een nieuwe STEG.
Politiek onhaalbaar.quote:Op woensdag 29 juli 2026 20:55 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
Eens. Zowel Maasvlakte, Eemshaven alsmede Vlissingen. Wel even opnieuw boren naar aardgas want dant kunnen we het zelf. Wij het gas, Duitsland een Siemens SGT en Frankrijk stoom met Alstom.
Dit is te doen.
Maar technisch ben je het met me eens?quote:
quote:Op woensdag 29 juli 2026 20:58 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
Maar technisch ben je het met me eens?
Jetten doet niet anders gok ik.quote:Op woensdag 29 juli 2026 21:04 schreef Niels0Kurovski het volgende:
Het wordt toch echt weer naar gas boren hoor jong0ns.
Had ik een intelligente discussie met Blomke. Moet jij het weer politiek maken.quote:
nee, Solar is de toekomst, LNG kun je kopenquote:Op woensdag 29 juli 2026 21:04 schreef Niels0Kurovski het volgende:
nee dat geloof ik niet ,massaal aardgas verbranden is steeds minderquote:Op woensdag 29 juli 2026 21:04 schreef Niels0Kurovski het volgende:
Zien we ook al 20+ jaar aankomen maar het elektriciteitsnetwerk is nog steeds niet op orde.quote:Op woensdag 29 juli 2026 16:19 schreef Cockwhale het volgende:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |