abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_221599191
Ik zie trouwens net die laatste peilingen van Maurice de Hond met PVV, FVD en Ja21 op 18 elk (54 zetels) :')
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  Moderator dinsdag 18 augustus 2026 @ 10:25:16 #177
375570 crew  Cyan9
pi_221599200
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 10:23 schreef TheVulture het volgende:
Ik zie trouwens net die laatste peilingen van Maurice de Hond met PVV, FVD en Ja21 op 18 elk (54 zetels) :')
Maurice is er wat te veel in geloven.
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
pi_221599290
quote:
9s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 10:25 schreef Cyan9 het volgende:

[..]
Er komt altijd wel ergens een stuip vandaan. Met als gevolg dat we nu met zo'n fucked up Senaat zitten. En als je niet oppast de komende vier jaar weer.
Wait for the ricochet.
Ein Besonderes unter den Besten.
  dinsdag 18 augustus 2026 @ 10:50:16 #179
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_221599329
quote:
6s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 10:43 schreef nostra het volgende:

[..]
Er komt altijd wel ergens een stuip vandaan. Met als gevolg dat we nu met zo'n fucked up Senaat zitten. En als je niet oppast de komende vier jaar weer.
Bij Maurice heb ik het idee dat de vader ook de wens van de gedachte kan zijn. Niet dat hij zijn jaren 90 look-a-like boomer excelsheetjes manipuleert, maar als je een bepaalde bias hebt kan dat wel ergens in je handelen tot uiten komen. Hetzelfde tenenkrommende wat betreft zijn analyses van corona. Compleet een obsessie.
"If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
[Written by Vladimir Vladimirovich Putin]
pi_221599391
quote:
7s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 10:50 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Bij Maurice heb ik het idee dat de vader ook de wens van de gedachte kan zijn. Niet dat hij zijn jaren 90 look-a-like boomer excelsheetjes manipuleert, maar als je een bepaalde bias hebt kan dat wel ergens in je handelen tot uiten komen. Hetzelfde tenenkrommende wat betreft zijn analyses van corona. Compleet een obsessie.
Zijn bias zit natuurlijk sowieso in zijn populatie. Daar zit ik ook in en de rest van wakker Nederland.
Wait for the ricochet.
pi_221599445
quote:
9s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 10:25 schreef Cyan9 het volgende:

[..]
Het is wel zorgwekkend als echt 1/3 van het electoraat rechts van de VVD zit, met allerlei gammele partijen. Dan kun je als gemiddelde kiezer klagen over goed bestuur en stilstand, maar dan hou je het gewoon in stand. Maar dat is in die kiesgroep veelal tegen dovemansoren gericht, die willen vooral altijd alles en iedereen de schuld geven behalve henzelf :P
pi_221599453
quote:
6s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 10:43 schreef nostra het volgende:

[..]
Ja als je volgend jaar weer een senaat hebt waarbij er een stuk of 10/12 zetels worden gevuld door PVV/FVD weet je dat het met de bestuurbaarheid niet veel beter gaat zijn. Dan reken ik JA21 nog in het iets realistischer kamp
pi_221599609
Of het wordt eens tijd dat de eerste kamer niet meer acteert als verlengstuk van de tweede.
pi_221600102
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 08:20 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Het is een wisselwerking natuurlijk, de VVD zal op moeten schuiven.
Op wat? De VVD is niet tegen de stikstofplannen.
  dinsdag 18 augustus 2026 @ 13:35:15 #185
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_221600121
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 13:31 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
stikstof plannen van D55 behelzen , van ieder boer vergunning voor een koe minder
dat is dus 6% minder netto salaris , gaat D66 dat salaris zelf ook inleveren ?
Dat zijn geen plannen dat is domweg pesten
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_221600481
JA21 en SGP gaan 'samenwerken' als Realistisch Rechts om PRO buiten de deur proberen te houden.

https://www.telegraaf.nl/(...)l&utm_campaign=share
Wait for the ricochet.
  dinsdag 18 augustus 2026 @ 15:48:31 #187
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_221600865
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 13:31 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
PRO ook niet, maar daar gaat het hier niet om stikstof, maar over de steun voor de begroting.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_221600955
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 15:48 schreef -XOR- het volgende:

[..]
PRO ook niet, maar daar gaat het hier niet om stikstof, maar over de steun voor de begroting.
PRO zal wel heel wat wisselgeld moeten krijgen voor die steun lijkt me. Uiteindelijk staat PRO op groei als dit kabinet faalt. Wat dat betreft waarschijnlijk beter voor ze om zelf een kabinet te leiden.
pi_221600991
quote:
14s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 14:49 schreef nostra het volgende:
JA21 en SGP gaan 'samenwerken' als Realistisch Rechts om PRO buiten de deur proberen te houden.

Ze hebben wel gevoel voor humor. Dat sommige van de grootste fantasten zich willen presenteren als realisten.
  dinsdag 18 augustus 2026 @ 17:06:55 #190
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_221601349
quote:
Catherine Keyl: ’Jetten in een Argentijns shirt op de tribune, kan niet als premier’

Vorige week waren er aardig wat boze mensen na mijn column. Ik had het over de premier en z’n liefje en dat je hem zo weinig zag.
34 minuten geleden

Mensen vonden me oneerbiedig naar de minister-president, maar mijn punt is juist dat ik de minister-president soms oneerbiedig vind naar z’n ambt.

Ik begrijp ook wel dat als je partner in een hockeywedstrijd tegen Japan speelt, je wilt laten merken dat je van hem houdt door een Argentijns shirt aan te trekken.
Maar wat mij betreft kan dat gewoon niet als je de premier van Nederland bent.
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_221601383
Met al die enge rechtse partijen krijgen we straks een complete kaalslag op sociale zekerheid, ik hoop echt dat mensen zich dat wel een beetje realiseren voor ze daar straks op stemmen omdat ze wat zorgwekkende berichten hebben gelezen over asielzoekers die in iemand zijn tuin hebben zitten schijten.

quote:
JA21 en SGP willen ’minder uitgaven’
Het gesprek ging over de miljardenbezuinigingen die het kabinet heeft ingetekend op de sociale zekerheid en de zorg. JA21 en SGP zijn daar toeschietelijker in dan Pro, dat die ingrepen van tafel wil. De rechtse partijen zien ook dat de begrotingen waar het kabinet in wil snijden steeds verder uitdijen, inmiddels beide meer dan 100 miljard euro per jaar. Ze zetten volgens Hoogeveen in op ’lagere lasten, een kleinere overheid en minder uitgaven’.

blablablabla
  dinsdag 18 augustus 2026 @ 17:16:40 #192
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_221601398
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 16:08 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Ze hebben wel gevoel voor humor. Dat sommige van de grootste fantasten zich willen presenteren als realisten.
wat is realistisch??

voedselbossen, tegel flippen? of terugkeerhubs
pi_221601503
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 15:48 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Ja maar de VVD heeft dus wel die kaart, en hoeft dus minder te bewegen.
pi_221601978
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 17:35 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Ja maar de VVD heeft dus wel die kaart, en hoeft dus minder te bewegen.
VVD zit in het kabinet ze willen een begroting door beide kamers heen krijgen. Ze hebben geen meerderheid ze zullen dus moeten bewegen.

PRO hoeft verder niets, ze zijn geen deel van het kabinet daarom hoeft PRO niet te bewegen. Het is de minderheidscoalitie die iets wil.

Komt nog bij dat VVD op verlies staat. Dus VVD heeft in tegenstelling tot wat je zegt de kaarten niet.
  dinsdag 18 augustus 2026 @ 20:16:35 #195
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_221602586
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 19:04 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
VVD zit in het kabinet ze willen een begroting door beide kamers heen krijgen. Ze hebben geen meerderheid ze zullen dus moeten bewegen.

PRO hoeft verder niets, ze zijn geen deel van het kabinet daarom hoeft PRO niet te bewegen. Het is de minderheidscoalitie die iets wil.

Komt nog bij dat VVD op verlies staat. Dus VVD heeft in tegenstelling tot wat je zegt de kaarten niet.
en als er nieuwe verkiezingen komen dan is het mooie baantje als Minister van Oorlog weg,

niks meer met prive vliegtuigen de wereld over
pi_221603618
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 19:04 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]

Je zou natuurlijk ook mijn post kunnen lezen voordat je reageert.
pi_221603755
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 22:03 schreef MoreDakka het volgende:

[..]
Je zou natuurlijk ook mijn post kunnen lezen voordat je reageert.
Ik reageerde op je post :') Ik leg je duidelijk uit waarom wat je zegt niet klopt.

Als je heel wat anders bedoelde dan je plaatste moet je wat beter je best doen om een post te maken die overbrengt wat je probeert te zeggen.

Het is duidelijk dat je graag over politiek praat want je reageert genoeg in POL. Maar je lijkt ook nogal op AI mannetje Michealmoore, niet in staat tot discussie.
  Moderator dinsdag 18 augustus 2026 @ 22:48:24 #198
375570 crew  Cyan9
pi_221603830
quote:
14s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 14:49 schreef nostra het volgende:

En maken daarmee de afstand met D66 alleen maar groter. Zie dit niet echt als een slimme move van met name JA21.
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
  dinsdag 18 augustus 2026 @ 22:57:29 #199
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_221603863
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 22:48 schreef Cyan9 het volgende:

[..]
En maken daarmee de afstand met D66 alleen maar groter. Zie dit niet echt als een slimme move van met name JA21.
"Bedankt voor uw stem op Chris Stoffer"
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_221603871
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 22:48 schreef Cyan9 het volgende:

[..]
JA21 en D66 waren toch nooit tot elkaar gekomen in welke setting dan ook, ik zie de schade niet echt. Ook het voordeel niet, maar ik zal wel iets missen.
Wait for the ricochet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')