Maurice is er wat te veel in geloven.quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 10:23 schreef TheVulture het volgende:
Ik zie trouwens net die laatste peilingen van Maurice de Hond met PVV, FVD en Ja21 op 18 elk (54 zetels)
Er komt altijd wel ergens een stuip vandaan. Met als gevolg dat we nu met zo'n fucked up Senaat zitten. En als je niet oppast de komende vier jaar weer.quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 10:25 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Maurice is er wat te veel in geloven.
Bij Maurice heb ik het idee dat de vader ook de wens van de gedachte kan zijn. Niet dat hij zijn jaren 90 look-a-like boomer excelsheetjes manipuleert, maar als je een bepaalde bias hebt kan dat wel ergens in je handelen tot uiten komen. Hetzelfde tenenkrommende wat betreft zijn analyses van corona. Compleet een obsessie.quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 10:43 schreef nostra het volgende:
[..]
Er komt altijd wel ergens een stuip vandaan. Met als gevolg dat we nu met zo'n fucked up Senaat zitten. En als je niet oppast de komende vier jaar weer.
Zijn bias zit natuurlijk sowieso in zijn populatie. Daar zit ik ook in en de rest van wakker Nederland.quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 10:50 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Bij Maurice heb ik het idee dat de vader ook de wens van de gedachte kan zijn. Niet dat hij zijn jaren 90 look-a-like boomer excelsheetjes manipuleert, maar als je een bepaalde bias hebt kan dat wel ergens in je handelen tot uiten komen. Hetzelfde tenenkrommende wat betreft zijn analyses van corona. Compleet een obsessie.
Het is wel zorgwekkend als echt 1/3 van het electoraat rechts van de VVD zit, met allerlei gammele partijen. Dan kun je als gemiddelde kiezer klagen over goed bestuur en stilstand, maar dan hou je het gewoon in stand. Maar dat is in die kiesgroep veelal tegen dovemansoren gericht, die willen vooral altijd alles en iedereen de schuld geven behalve henzelfquote:Op dinsdag 18 augustus 2026 10:25 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Maurice is er wat te veel in geloven.
Ja als je volgend jaar weer een senaat hebt waarbij er een stuk of 10/12 zetels worden gevuld door PVV/FVD weet je dat het met de bestuurbaarheid niet veel beter gaat zijn. Dan reken ik JA21 nog in het iets realistischer kampquote:Op dinsdag 18 augustus 2026 10:43 schreef nostra het volgende:
[..]
Er komt altijd wel ergens een stuip vandaan. Met als gevolg dat we nu met zo'n fucked up Senaat zitten. En als je niet oppast de komende vier jaar weer.
Op wat? De VVD is niet tegen de stikstofplannen.quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 08:20 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Het is een wisselwerking natuurlijk, de VVD zal op moeten schuiven.
stikstof plannen van D55 behelzen , van ieder boer vergunning voor een koe minderquote:Op dinsdag 18 augustus 2026 13:31 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Op wat? De VVD is niet tegen de stikstofplannen.
PRO ook niet, maar daar gaat het hier niet om stikstof, maar over de steun voor de begroting.quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 13:31 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Op wat? De VVD is niet tegen de stikstofplannen.
PRO zal wel heel wat wisselgeld moeten krijgen voor die steun lijkt me. Uiteindelijk staat PRO op groei als dit kabinet faalt. Wat dat betreft waarschijnlijk beter voor ze om zelf een kabinet te leiden.quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 15:48 schreef -XOR- het volgende:
[..]
PRO ook niet, maar daar gaat het hier niet om stikstof, maar over de steun voor de begroting.
Ze hebben wel gevoel voor humor. Dat sommige van de grootste fantasten zich willen presenteren als realisten.quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 14:49 schreef nostra het volgende:
JA21 en SGP gaan 'samenwerken' als Realistisch Rechts om PRO buiten de deur proberen te houden.
https://www.telegraaf.nl/(...)l&utm_campaign=share
quote:Catherine Keyl: ’Jetten in een Argentijns shirt op de tribune, kan niet als premier’
Vorige week waren er aardig wat boze mensen na mijn column. Ik had het over de premier en z’n liefje en dat je hem zo weinig zag.
34 minuten geleden
Mensen vonden me oneerbiedig naar de minister-president, maar mijn punt is juist dat ik de minister-president soms oneerbiedig vind naar z’n ambt.
Ik begrijp ook wel dat als je partner in een hockeywedstrijd tegen Japan speelt, je wilt laten merken dat je van hem houdt door een Argentijns shirt aan te trekken.
Maar wat mij betreft kan dat gewoon niet als je de premier van Nederland bent.
quote:JA21 en SGP willen ’minder uitgaven’
Het gesprek ging over de miljardenbezuinigingen die het kabinet heeft ingetekend op de sociale zekerheid en de zorg. JA21 en SGP zijn daar toeschietelijker in dan Pro, dat die ingrepen van tafel wil. De rechtse partijen zien ook dat de begrotingen waar het kabinet in wil snijden steeds verder uitdijen, inmiddels beide meer dan 100 miljard euro per jaar. Ze zetten volgens Hoogeveen in op ’lagere lasten, een kleinere overheid en minder uitgaven’.
wat is realistisch??quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 16:08 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Ze hebben wel gevoel voor humor. Dat sommige van de grootste fantasten zich willen presenteren als realisten.
Ja maar de VVD heeft dus wel die kaart, en hoeft dus minder te bewegen.quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 15:48 schreef -XOR- het volgende:
[..]
PRO ook niet, maar daar gaat het hier niet om stikstof, maar over de steun voor de begroting.
VVD zit in het kabinet ze willen een begroting door beide kamers heen krijgen. Ze hebben geen meerderheid ze zullen dus moeten bewegen.quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 17:35 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Ja maar de VVD heeft dus wel die kaart, en hoeft dus minder te bewegen.
en als er nieuwe verkiezingen komen dan is het mooie baantje als Minister van Oorlog weg,quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 19:04 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
VVD zit in het kabinet ze willen een begroting door beide kamers heen krijgen. Ze hebben geen meerderheid ze zullen dus moeten bewegen.
PRO hoeft verder niets, ze zijn geen deel van het kabinet daarom hoeft PRO niet te bewegen. Het is de minderheidscoalitie die iets wil.
Komt nog bij dat VVD op verlies staat. Dus VVD heeft in tegenstelling tot wat je zegt de kaarten niet.
Je zou natuurlijk ook mijn post kunnen lezen voordat je reageert.quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 19:04 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
VVD zit in het kabinet ze willen een begroting door beide kamers heen krijgen. Ze hebben geen meerderheid ze zullen dus moeten bewegen.
PRO hoeft verder niets, ze zijn geen deel van het kabinet daarom hoeft PRO niet te bewegen. Het is de minderheidscoalitie die iets wil.
Komt nog bij dat VVD op verlies staat. Dus VVD heeft in tegenstelling tot wat je zegt de kaarten niet.
Ik reageerde op je postquote:Op dinsdag 18 augustus 2026 22:03 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Je zou natuurlijk ook mijn post kunnen lezen voordat je reageert.
En maken daarmee de afstand met D66 alleen maar groter. Zie dit niet echt als een slimme move van met name JA21.quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 14:49 schreef nostra het volgende:
JA21 en SGP gaan 'samenwerken' als Realistisch Rechts om PRO buiten de deur proberen te houden.
https://www.telegraaf.nl/(...)l&utm_campaign=share
"Bedankt voor uw stem op Chris Stoffer"quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 22:48 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
En maken daarmee de afstand met D66 alleen maar groter. Zie dit niet echt als een slimme move van met name JA21.
JA21 en D66 waren toch nooit tot elkaar gekomen in welke setting dan ook, ik zie de schade niet echt. Ook het voordeel niet, maar ik zal wel iets missen.quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 22:48 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
En maken daarmee de afstand met D66 alleen maar groter. Zie dit niet echt als een slimme move van met name JA21.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |