abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 16 augustus 2026 @ 14:04:31 #151
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_221585565
quote:
7s.gif Op zondag 16 augustus 2026 13:39 schreef nelaeryn het volgende:

[..]
Joop was vooral een humanist.
juist, een sociaal mens

geen woke tegels flippen en milieu zones en voedselbossen

Bekijk deze YouTube-video
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_221587711
quote:
2s.gif Op zondag 16 augustus 2026 13:23 schreef Schanulleke het volgende:

[..]
Woke is niet voor gelijke rechten. Woke is voor het bestrijden van 'privileges' door ongelijke behandeling.
Ik maar denken dat wie in het bakje Woke wordt gedumpt vóór gelijke behandeling is
pi_221587736
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2026 13:00 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
kan wel zijn maar dat mag niet het doel van een politieke partij zijn dat zinloze gezwets
oei ... wat doe jij discriminerend.
Politieke partijen van links tot rechts zijn vóór acceptatie en gelijke rechten van niet-blanke mensen en niet-hetero's.
Dat is geen zinloos gezwets... art 1 van de grondwet schrijft dat voor hoe we moeten samenleven.
  zondag 16 augustus 2026 @ 18:52:16 #154
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_221587992
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2026 18:24 schreef Bluesdude het volgende:

[..]
Politieke partijen van links tot rechts zijn vóór acceptatie en gelijke rechten van niet-blanke mensen en niet-hetero's.
Dat is geen zinloos gezwets... art 1 van de grondwet schrijft dat voor hoe we moeten samenleven.
nou foei toch

over 20 jaar woont er 30 miljoen mensen in Nederland, meneer woke

https://www.populationpyramid.net/africa/2066/
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_221588054
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2026 18:52 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
nou foei toch

over 20 jaar woont er 30 miljoen mensen in Nederland, meneer woke
Zeg toch gewoon Bluesdude.
Ik dacht altijd dat acceptatie en gelijkberechting van niet-blanken en niet-hetero'.s een democratisch principe is
Ik ben niet pro-massamigratie, maar dat is een apart standpunt en zeker niks zogenaamd woke...wat een geliefd woord is van mensen die tegen artikel 1-idee van de grondwet zijn.

[ Bericht 3% gewijzigd door Bluesdude op 16-08-2026 19:16:02 ]
  zondag 16 augustus 2026 @ 19:21:49 #156
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_221588187
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2026 19:06 schreef Bluesdude het volgende:

[..]
Zeg toch gewoon Bluesdude.
Ik dacht altijd dat acceptatie en gelijkberechting van niet-blanken en niet-hetero'.s een democratisch principe is
Ik ben niet pro-massamigratie, maar dat is een apart standpunt en zeker niks zogenaamd woke...wat een geliefd woord is van mensen die tegen artikel 1-idee van de grondwet zijn.
ok en waar gaan jouw kinderen dan wonen??
  zondag 16 augustus 2026 @ 20:04:36 #157
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_221588468
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2026 18:24 schreef Bluesdude het volgende:

[..]
Dit heeft dan ook helemaal niets met woke te maken.

Woke staat namelijk voor een obsessieve focus op vermeende vormen van onderdrukking of discriminatie, op basis van complottheorieën of ongefundeerde aantijgingen. Waarbij als remedie vaak voor grootschalige systeemverandering wordt geopperd of openlijke discriminatie of racisme om de zogenaamde ongelijkheden te corrigeren. Waarbij opmerkelijk genoeg nooit kan worden aangegeven wat het gewenste eindpunt of einddoel precies is.

Woke-isme polariseert de samenleving tevens omdat het groepen verdeeld op basis van onveranderlijke kenmerken en deze vervolgens tegen elkaar uit speelt door te stellen dat de ene groep de andere groep iets aandoet of verschuldigd is.

Een andere variant hiervan is ook wel het idee van 'het systeem' in het voordeel van een groep zou werken en andere groepen hierdoor systematisch discrimineert worden. Dat maakt het ook een complottheorie.

Ten slotte hebben woke-isten de neiging om de Westerse identiteit aan te vallen en de culturen van niet-Westerse mensen op de voorgrond te willen zetten. Eigenlijk de Westerse cultuur te vervangen met de culturen van nieuwkomers.
pi_221589353
quote:
14s.gif Op zondag 16 augustus 2026 20:04 schreef HowardRoark het volgende:
Woke staat namelijk voor een obsessieve focus op vermeende vormen van onderdrukking of discriminatie, op basis van complottheorieën of ongefundeerde aantijgingen

Dat is de demonisering van discriminerende lieden die zgn wokelieden obsessies verwijten.
Oftewel de stropopmethode.
quote:
Een stropopredenering (stroman/vogelverschrikker) is een type drogreden waarbij men niet het werkelijke standpunt van de tegenstander weerlegt maar een (karikaturale) variant daarvan. Men interpreteert het standpunt van de tegenstander zodanig dat dit standpunt gemakkelijk te weerleggen is en suggereert dan dat dat het werkelijke standpunt van de tegenstander is.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Stropopredenering
  zondag 16 augustus 2026 @ 21:57:39 #159
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_221589393
quote:
0s.gif Op zondag 16 augustus 2026 21:52 schreef Bluesdude het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
Dat is de demonisering van discriminerende lieden die zgn wokelieden obsessies verwijten.
Oftewel de stropopmethode.
[..]
https://nl.wikipedia.org/wiki/Stropopredenering
Het lijkt erop dat je niet begrijpt wat een stropop is. Ik geef een definitie van wat woke-isme is, omdat jij daar een onjuist beeld van optuigt. Dat heeft dus niets met een stropop te maken.
  maandag 17 augustus 2026 @ 17:10:39 #160
275286 Bondsrepubliek
Weltmeister 2014
pi_221595871
Vlak voor het reces liet Hans Vijlbrief optekenen dat belasting op vermogen ook een optie is om de extra uitgaven voor defensie te betalen. Maar dan vertrekken de rijken toch naar elders? Of toch niet?
quote:
‘Tax the rich’, klinkt het overal. Maar blijven er dan wel rijken over om te belasten, of gaan die massaal verhuizen?

In de discussie over het belasten van vermogen keert steeds één schrikbeeld terug: rijken zullen verhuizen naar andere landen om vermogensbelasting te ontlopen. Is dat ook zo?

Dirk Waterval
financieel verslaggever en onderzoeksjournalist

Gepubliceerd op 17 augustus 2026 15:53

Larry Page en Sergey Brin, de twee steenrijke oprichters van Google, wilden hun mogelijke noodlot niet afwachten. Net voor Kerstmis vorig jaar besloten zij hun koffers te pakken en te verhuizen van hun thuisstaat Californië naar Miami, Florida.

De reden? Californië stemt komend najaar via een referendum over een nieuwe miljardairsbelasting. En ook in de rest van de Verenigde Staten, in het Verenigd Koninkrijk, Frankrijk en andere landen klinkt het regelmatig: ‘tax the rich’, ‘taxons les riches’, ‘belast de rijken’.

In Nederland hield minister Hans Vijlbrief (Sociale Zaken, D66) onlangs de mogelijkheid van meer belasting op vermogen nadrukkelijk open. Zijn partij wil vermogensongelijkheid tegengaan, maar botst hier in de coalitie over met de VVD.

Tegenstanders van het zwaarder belasten van vermogen waarschuwen voor kapitaalvlucht: rijke ondernemers kunnen vertrekken. Daardoor zouden ook economische groei en ondernemerschap verdwijnen.

Hoe gerechtvaardigd is die angst voor vertrekkende ondernemers eigenlijk? Is het bangmakerij en lobby, of is er wetenschappelijk bewijs voor?

Ja, ze verhuizen als het moet
Zeker is er bewijs voor, zegt Bas Jacobs, hoogleraar economie en overheidsfinanciën aan de Vrije Universiteit. De superrijken en hun kapitaal zijn mobiel. Ze kunnen zich verplaatsen en doen dat ook als het moet. Dat blijkt niet uit anekdotisch bewijs, maar uit ‘kneiterhard econometrisch onderzoek’, zegt Jacobs.

De twee Google-oprichters zijn in elk geval niet de enigen die Californië hebben verlaten. PayPal-oprichter Peter Thiel deed dat ook, net als regisseur Steven Spielberg en andere bekende Amerikanen.

Ook Noorwegen kampte een paar jaar terug met een kleine exodus. In 2022 en 2023 verhuisde daar een deel van de (super)rijken nadat het land zijn vermogensbelasting had verhoogd. Veel van deze vermogenden kozen voor fiscaal toevluchtsoord Zwitserland als nieuwe bestemming, schreef de krant Dagens Naeringsliv destijds.

‘Niet heel veel’
Het zijn dit soort verhalen die tegenstanders van extra vermogensbelasting vaak aanhalen. Toch zal het effect op verhuizingen over het algemeen klein zijn.

Een van de meest solide onderzoeken hierover keek naar Denemarken en Zweden, en naar hoe vermogenden daar reageerden op hervormingen in de vermogensbelasting. Conclusie: gemiddeld zorgde 1 procentpunt verhoging van de vermogensbelasting ervoor dat ongeveer 2 procent van de rijken zijn geluk ergens anders zocht.

Bij een vrij forse vermogensbelasting van maximaal 2 procent, die ster-econoom Gabriel Zucman in zoveel mogelijk landen wil laten invoeren, zou dus zo’n 4 procent van de vermogende belastingplichtigen vertrekken.

Dat is niet heel veel, vindt econoom Wouter Leenders van King’s College London, die onder Zucman promoveerde. En nog belangrijker: het effect van deze verhuizingen op de algehele economie bleek bijna verwaarloosbaar.

In Denemarken en Zweden nam het aantal investeringen bijvoorbeeld amper af, net als de werkloosheid. Verhuist een vermogende bedrijfseigenaar uit onvrede over belastingen naar Zwitserland, zegt Leenders, dan blijft zijn oude personeel natuurlijk niet tot in de eeuwigheid werkloos. “Die mensen vinden een nieuwe baan.”

Ook econoom Simon Toussaint van de Universiteit Leiden concludeert dat grote effecten op de economie uitblijven. “Ondernemers zijn mobiel, maar bij een verhuizing lijdt vooral hun eigen bedrijf daaronder. Als samenleving merk je er bijna niets van.”

We weten het niet over Nederland
Het precieze effect van een hogere belasting blijft moeilijk te voorspellen, elk land is anders. Hoeveel rijke Nederlanders zouden er bijvoorbeeld vertrekken, als het kabinet ervoor zou kiezen vermogens zwaarder te belasten?

We weten het niet. Het Centraal Planbureau, dat politieke plannen doorrekent voor de overheid, beschikt volgens hoogleraar Jacobs niet over de juiste modellen om emigratie door vermogensbelasting in te schatten.

Hij vindt het onderwerp vooral heel gepolitiseerd. “Heel algemeen gezegd maken linkse mensen zich totaal geen zorgen om de schade van belastingen, of de emigratie van vermogenden. Terwijl dat wel degelijk gebeurt bij grote belastingverhogingen. Op rechts noemen mensen belastingverhoging al snel desastreus, terwijl het effect niet zo groot is als zij denken. De waarheid zit ertussenin.”

Touissaint noemt het idee van grootschalig vertrek in elk geval ‘een spookverhaal’. De meeste vermogenden zijn toch op een of andere manier ingebed in de samenleving en verhuizen niet snel, zegt hij.

Bovendien hebben overheden verschillende manieren om een eventuele exodus te ontmoedigen. Denk aan het invoeren van een ‘exit-heffing’, waarbij vertrekkende inwoners nog eenmalig een rekening gepresenteerd krijgen. Noorwegen heeft die inmiddels ook maar ingevoerd.

Werk zwaarder belast
De kloof tussen arm en rijk wordt groter in Nederland, en daar draagt ons belastingstelsel aan bij. Net als in veel andere landen wordt arbeid hier namelijk zwaarder belast dan kapitaal, concludeerde het Centraal Planbureau eerder dit jaar.

Verdien je je geld met een baan in loondienst? Dan draag je meer belasting af dan iemand die hetzelfde geld binnenkrijgt uit beleggingen, rente op spaargeld of een eigen bedrijf. Of dat problematisch is, hangt natuurlijk af van politieke voorkeur.

pi_221597003
En een beetje tevreden met het programma @phpmystyle ?

Wait for the ricochet.
Ein Besonderes unter den Besten.
  maandag 17 augustus 2026 @ 20:06:02 #162
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_221597038
quote:
7s.gif Op maandag 17 augustus 2026 20:02 schreef nostra het volgende:
En een beetje tevreden met het programma @:phpmystyle ?

[ afbeelding ]
Ja lijkt mij leuk, maar ik denk dat ik op vrijdag rond 14:00 vertrek ivm verjaardag, de zaterdag kom ik wel de hele dag. Jij mag vrijdag mijn 'stay ok' kamertje hebben. Iets dat mij spijt, soms kun je best aardige (na) gesprekken hebben onder genot van een hapje en drankje.
"If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
[Written by Vladimir Vladimirovich Putin]
pi_221597684
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2026 17:10 schreef Bondsrepubliek het volgende:
Vlak voor het reces liet Hans Vijlbrief optekenen dat belasting op vermogen ook een optie is om de extra uitgaven voor defensie te betalen. Maar dan vertrekken de rijken toch naar elders? Of toch niet?
[..]

De superrijken en hun kapitaal zijn mobiel.

Dat zegt zo'n hoogleraar, maar hij zegt er niet bij dat de mobiliteit van superrijken en hun kapitaal geen gegeven is. Dat is een politieke keuze. Neem bijvoorbeeld China, die laten hun superrijken en kapitaal niet doen wat ze willen. Veel van het vermogen zit vaak ook in zaken zoals gebouwen of bedrijven die niet zomaar te verplaatsen zijn.

Waar we ook een voorbeeld aan kunnen nemen. Amerika laat iedereen die daar geboren is belasting betalen. Dus bijvoorbeeld een vriendin van mij is in Washington geboren omdat haar ouders diplomaat waren. Die wordt dan ondanks nooit in Amerika gewoond te hebben wel benaderd om Amerikaanse belasting te betalen.
Op die manier kan Europa ook gewoon de superrijken die weggaan nog hun belasting laten betalen als ze verhuizen. Als Amerika zulke zaken kan, kan Europa dat ook.

quote:
nog belangrijker: het effect van deze verhuizingen op de algehele economie bleek bijna verwaarloosbaar.
Dat is natuurlijk ook niet meer dan logisch, superrijken onttrekken het meeste uit de economie, maar dragen er amper aan bij.
pi_221597905
Ben wel benieuwd of Klaver nu uiteindelijk mee gaat doen of dat hij weer verontwaardigd in de hoek blijft staan...
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_221597974
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2026 22:34 schreef TheVulture het volgende:
Ben wel benieuwd of Klaver nu uiteindelijk mee gaat doen of dat hij weer verontwaardigd in de hoek blijft staan...
Hij zal wel moeten, ik ga er vanuit dat zijn partij de stikstofimpasse wil doorbreken. Of niet natuurlijk, als Klaver in campagnemodus wil blijven.
pi_221597996
Baudet: Geen ipads, geen computers. Een warme lunch tussen de middag. En een grote kaart van Nederlands-Indië bij de ingang. Kortom, alles in onze school staat in het teken van de Oude Europese Wereld die wij willen behouden voorzover zij nog bestaat, maar vooral willen terugbrengen - gelijk een ware renaissance.

-----
Terug naar vroeger, terug naar uitbuiting, slavernij met veel geweld het Nederlands imperium herbouwen.
Lijkt me het tegendeel van democratie van het lid forum voor democratie.
Nu kan Nederland niet meer landen ver weg veroveren. Indonesië weer bezetten?
Dus het is meer dromen over vergane glorie.

[ Bericht 15% gewijzigd door Bluesdude op 17-08-2026 23:13:24 ]
pi_221598493
quote:
0s.gif Op maandag 17 augustus 2026 23:00 schreef Bluesdude het volgende:
Baudet: Geen ipads, geen computers. Een warme lunch tussen de middag. En een grote kaart van Nederlands-Indië bij de ingang. Kortom, alles in onze school staat in het teken van de Oude Europese Wereld die wij willen behouden voorzover zij nog bestaat, maar vooral willen terugbrengen - gelijk een ware renaissance.

-----
Terug naar vroeger, terug naar uitbuiting, slavernij met veel geweld het Nederlands imperium herbouwen.
Lijkt me het tegendeel van democratie van het lid forum voor democratie.
Nu kan Nederland niet meer landen ver weg veroveren. Indonesië weer bezetten?
Dus het is meer dromen over vergane glorie.
Ik kan me niet voorstellen dat de school een succes wordt.
pi_221598562
quote:
7s.gif Op maandag 17 augustus 2026 20:06 schreef phpmystyle het volgende:

[..]
Ja lijkt mij leuk, maar ik denk dat ik op vrijdag rond 14:00 vertrek ivm verjaardag, de zaterdag kom ik wel de hele dag. Jij mag vrijdag mijn 'stay ok' kamertje hebben. Iets dat mij spijt, soms kun je best aardige (na) gesprekken hebben onder genot van een hapje en drankje.
Dank, mocht ik op het laatste moment toch besluiten te blijven slapen, maar ik rijd denk ik terug. Vriendin heeft wat issues met alleen slapen. Tot dan.
Wait for the ricochet.
pi_221598567
quote:
Hij krijgt de kaarten in de schoot geworpen door Vijlbrief c.s. dus als ie nu niet kan scoren...
Wait for the ricochet.
  dinsdag 18 augustus 2026 @ 08:20:04 #170
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_221598660
quote:
Het is een wisselwerking natuurlijk, de VVD zal op moeten schuiven.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
  dinsdag 18 augustus 2026 @ 09:01:40 #171
275286 Bondsrepubliek
Weltmeister 2014
pi_221598798
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 07:45 schreef nostra het volgende:

[..]
Hij krijgt de kaarten in de schoot geworpen door Vijlbrief c.s. dus als ie nu niet kan scoren...
Oh ja? De VVD is nog steeds een keeper hoor die er alles aan doet om het scoren te voorkomen. D66 en CDA zijn wel voor rede vatbaar maar de VVD laat liever de planeet kapot gaan dan dat de rijken meebetalen aan het algemeen belang.
  dinsdag 18 augustus 2026 @ 09:05:46 #172
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_221598815
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 09:01 schreef Bondsrepubliek het volgende:

[..]
Oh ja? De VVD is nog steeds een keeper hoor die er alles aan doet om het scoren te voorkomen. D66 en CDA zijn wel voor rede vatbaar maar de VVD laat liever de planeet kapot gaan dan dat de rijken meebetalen aan het algemeen belang.
VVD wil ook geen nieuwe verkiezingen, dan raakt Yesilgoz haar mooie baantje weer kwijt

men weet niet waar die 5 miljard te gaan halen ,en de hypotheekrenteaftrek is heilig , of toch niet ?
pi_221598831
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 09:01 schreef Bondsrepubliek het volgende:
Oh ja? De VVD is nog steeds een keeper hoor die er alles aan doet om het scoren te voorkomen.
Dan mag ik hopen dat ze die Kaapverdiaan hebben gecontracteerd.
Wait for the ricochet.
pi_221598952
https://nl.wikipedia.org/wiki/Reactionair
quote:
Een reactionair is iemand die vanuit politieke overtuiging een situatie uit het verleden wil herstellen. De politieke houding van een reactionair is altijd een reactie op ontwikkelingen die als schadelijk gezien worden.

Een reactionair wordt wel als extreem conservatief omschreven, maar in tegenstelling tot een gematigd conservatief streeft hij niet naar het in stand houden van de politieke status quo maar streeft actief naar een terugkeer van een situatie uit het verleden. De term wordt specifiek gebruikt als aanduiding voor tegenstanders van vooruitgang en revolutionaire omwentelingen; in de revolutionaire context betekent reactionair hetzelfde als contrarevolutionair.
In hoeverre is FvD conservatief of reactionair.
Wat betreft de bevolkingssamenstelling streeft FvD naar 'vroeger'... zo min mogelijk mensen met een buitenlandse afkomst. Op dat punt kun je hen reactionair noemen.
Laatst weigerde Lidewij de Vos vragen van Mona Keijzer te beantwoorden of ze vond dat .Nederland alleen voor blanke mensen was. Idd .... lang geleden was er een hele grote meerderheid van blanke mensen in het land .
FvD wil de EU verlaten, dat is ook terug naar vroeger.

[ Bericht 5% gewijzigd door Bluesdude op 18-08-2026 09:46:22 ]
pi_221598987
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 augustus 2026 08:20 schreef -XOR- het volgende:

[..]
Het is een wisselwerking natuurlijk, de VVD zal op moeten schuiven.
Dat klopt, maar ik denk dat die ondertussen ook wel knopen gaan tellen. Electoraal hebben zij er nu ook geen zak aan om de boel te laten klappen, met al die andere clubs op rechts. En realistisch gezien is PRO de enige manier om zaken te regelen met de 1e kamer.
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')