abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_221451707
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2026 15:07 schreef DobbyDobby het volgende:

[..]
En wanneer veroordeelt jouw partij geweld van hun doelgroep? Oh oh oh een spiegel zal je best kunnen gebruiken. Verder eens dat elke partij dit moet veroordelen.
Je bedoelt PRO ?
Doelgroep van PRO is de Nederlandse bevolking en PRO-besturen en leden veroordelen elk geweld van Nederlanse kiezers.
Meestal niet openlijk, maar geen partij, geen individu is elke dag bezig elk geweld van Nederlandse burgers te veroordelen.

Ik heb een spiegel wat prima werkt ....waarom denk je dat die niet werkt oftewel waarom denk je dat ik niet elk geweld van Nederlanders afwijst? Doe ik wel, maar dat is zoveel statements maken elke dag... geen beginnen an.

Maar jij vind dat PVV en FvD moeten doorgaan met mensen ophitsen ?
pi_221451763
Het ging om deze poster die mensen aan hun raam hingen.

Maar...... het is toch een hele oude volkswijsheid dat mensen moeten samenleven?
Geerfd uit de staat van primaten en nog miljoenen jaren terug.
  dinsdag 28 juli 2026 @ 15:51:59 #28
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_221451806
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2026 15:38 schreef Bluesdude het volgende:
Het ging om deze poster die mensen aan hun raam hingen.[ afbeelding ]

Maar...... het is toch een hele oude volkswijsheid dat mensen moeten samenleven?
Geerfd uit de staat van primaten en nog miljoenen jaren terug.
Bedoelen ze daarmee dat nieuwkomers zich netjes moeten gedragen en goed hun best moeten doen om samen te leven met ons Nederlanders?
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_221451892
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2026 15:28 schreef Bluesdude het volgende:

[..]
Je bedoelt PRO ?
Doelgroep van PRO is de Nederlandse bevolking en PRO-besturen en leden veroordelen elk geweld van Nederlanse kiezers.
Meestal niet openlijk, maar geen partij, geen individu is elke dag bezig elk geweld van Nederlandse burgers te veroordelen.

Ik heb een spiegel wat prima werkt ....waarom denk je dat die niet werkt oftewel waarom denk je dat ik niet elk geweld van Nederlanders afwijst? Doe ik wel, maar dat is zoveel statements maken elke dag... geen beginnen an.

Maar jij vind dat PVV en FvD moeten doorgaan met mensen ophitsen ?
Oh nee ik heb een teringhekel aan die 2 partijen en het is totaal zinloos dat ophitsen. Maar ze zijn wel de enige 2 die het beestje bij de naam noemen qua problematiek en dat constante wegkijken bij veel partijen komt mij inmiddels net zo erg de keel uit als deze 2 ophitsende partijen. Wat heet dat wegkijken is misschien nog wel kwalijker.
pi_221451970
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2026 15:12 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Wat is zijn partij dan en waar hebben die geweld gebruikt?
Het niet veroordelen of erkennen van bovengemidde problematiek onde mensen met een niet Westerse en voornamelijk Islamitsche achtergrond is net zo erg. Dat is namelijk de PRO/DENK doelgroep. Er is niks mis mee om dat eens onder ogen te zien, want alleen een blinde ziet het niet. En daar is ook helemaal niets racistisch aan. Maar ze gaan dat nooit, maar dan ook nooit erkenenn. Zelfs niet bij nog 10 extra steekincidenten of erger. Dat wegkijken van bovengemiddeld veel criminaliteit maakt je in mijn ogen ook schuldig. En over geweld gesproken. Kan mij nog wat gesloopte universiteiten herrineren door pro Palla wappies. Dat waren natuurlijk geen Fvd stemmers. Dat joden zich steeds onveiliger voelen in dit land, komt ook grotendeels uit die hoek. Die klimaat gekkies laat ik dan nog even buiten beschouwing. Ze zijn tering irritant, maar gebruiken geen geweld.

De doelpgroepen van PRO/DENK/Fvd zijn wat mij betreft allebei aids. Ik had liever een normale middenpartij gezien. Het probleem erkennen, er naar handelen, zonder meteen iedereen het land uit te willen flikkeren allah Fvd. Nu is het al veel te laat. 2 totaal verschillende kampen, actie reactie en dat gaat maar door. Verdeelde samenleving. Afstand tussen de dorpen en steden die steeds groter wordt. Succes om dat nog om te keren. Mag GOD zelf wel weer terugkeren. Of Allah.
  dinsdag 28 juli 2026 @ 16:30:25 #31
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_221452039
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2026 15:51 schreef Perrin het volgende:

[..]
Bedoelen ze daarmee dat nieuwkomers zich netjes moeten gedragen en goed hun best moeten doen om samen te leven met ons Nederlanders?
_O-
Het antwoord op de belangrijkste vraag van alle vragen? 42!
  dinsdag 28 juli 2026 @ 16:33:57 #32
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_221452137
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2026 16:27 schreef DobbyDobby het volgende:

[..]
Het niet veroordelen of erkennen van bovengemidde problematiek onde mensen met een niet Westerse en voornamelijk Islamitsche achtergrond is net zo erg. Dat is namelijk de PRO/DENK doelgroep. Er is niks mis mee om dat eens onder ogen te zien, want alleen een blinde ziet het niet. En daar is ook helemaal niets racistisch aan. Maar ze gaan dat nooit, maar dan ook nooit erkenenn. Zelfs niet bij nog 10 extra steekincidenten of erger. Dat wegkijken van bovengemiddeld veel criminaliteit maakt je in mijn ogen ook schuldig. En over geweld gesproken. Kan mij nog wat gesloopte universiteiten herrineren door pro Palla wappies. Dat waren natuurlijk geen Fvd stemmers. Dat joden zich steeds onveiliger voelen in dit land, komt ook grotendeels uit die hoek. Die klimaat gekkies laat ik dan nog even buiten beschouwing. Ze zijn tering irritant, maar gebruiken geen geweld.

De doelpgroepen van PRO/DENK/Fvd zijn wat mij betreft allebei aids. Ik had liever een normale middenpartij gezien. Het probleem erkennen, er naar handelen, zonder meteen iedereen het land uit te willen flikkeren allah Fvd. Nu is het al veel te laat. 2 totaal verschillende kampen, actie reactie en dat gaat maar door. Verdeelde samenleving. Afstand tussen de dorpen en steden die steeds groter wordt. Succes om dat nog om te keren. Mag GOD zelf wel weer terugkeren. Of Allah.
Pro en Denk hebben niet dezelfde doelgroep, maar ik krijg sterk het idee dat jij juist achter het ophitsen staat. Prima om dingen te bespreken, maar jij plakt er meteen allerlei woordjes en onderbuikuitspraken bij dat ik mij niet aan het idee kan onttrekken dat je dezelfde taal bezigt als waar je een comment terug nog aangeeft dat het nergens voor nodig is.

Stekende buitenlanders zijn op geen enkele manier 'de doelgroep van PRO', dat is zo'n leugen. Uiteindelijk zijn al die strak gelovenden zeer conservatief, niet progressief.
pi_221452450
Ah, weer een 'ik steun en herhaal alles wat die partijen roepen, maar ik heb er heus een hekel aan en stem er echt niet op hoor!'. Zo doorzichtig.
"Pools are perfect for holding water"
pi_221452485
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2026 15:51 schreef Perrin het volgende:

[..]
Nee ... natuurlijk niet. Ze bedoelen dat nieuwkomers een hekel moeten hebben aan kaaskoppen en ze beroven , martelen en nog wat.
Tjee,,,

O-) O-) O-) O-)
  dinsdag 28 juli 2026 @ 17:37:27 #35
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_221452500
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2026 17:35 schreef Bluesdude het volgende:

[..]
Nee ... natuurlijk niet. Ze bedoelen dat nieuwkomers een hekel moeten hebben aan kaaskoppen en ze beroven , martelen en nog wat.
Tjee,,,

O-) O-) O-) O-)
Nou ik denk dat veel boosrechtse lui die posters dan ook wel zouden willen. "Welkom maar pas je aan"
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  dinsdag 28 juli 2026 @ 17:47:56 #36
275286 Bondsrepubliek
Weltmeister 2014
pi_221452537
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2026 17:37 schreef Perrin het volgende:

[..]
Nou ik denk dat veel boosrechtse lui die posters dan ook wel zouden willen. "Welkom maar pas je aan"
Nee, die boos rechtse lui zijn namelijk tegen 'welkom'. Daarnaast is aanpassen geen voorwaarde om samen te leven. Iedereen moet zich wel aan de wet houden maar verschillen kunnen juist inspireren.
  dinsdag 28 juli 2026 @ 17:50:25 #37
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_221452541
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2026 17:47 schreef Bondsrepubliek het volgende:

[..]
Nee, die boos rechtse lui zijn namelijk tegen 'welkom'. Daarnaast is aanpassen geen voorwaarde om samen te leven. Iedereen moet zich wel aan de wet houden maar verschillen kunnen juist inspireren.
Het klinkt mooi idd, aanpassen, maar het is iets abstracts en kun je altijd blijven toetsen als 'niet aangepast'. Kijk alleen al naar die politicus uit Friesland, heeft ie zich compleet aangepast, wordt ie alsnog nooit als Nederlander gezien door een bepaalde groep.
pi_221452612
quote:
7s.gif Op dinsdag 28 juli 2026 14:37 schreef nostra het volgende:

[..]

Maar door het niet doorgaan van de huur bevriezing konden ze toch duizenden woningen bouwen?
pi_221452678
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2026 18:13 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Maar door het niet doorgaan van de huur bevriezing konden ze toch duizenden woningen bouwen?
Das war einmal, al moet je koepelorganisaties wel een beetje met een korrel zout nemen; iedereen en zijn moeder wil nu 100 miljard of alle gebouwen en bruggen storten in.
  Moderator dinsdag 28 juli 2026 @ 23:17:48 #40
375570 crew  Cyan9
pi_221454352
Ik lees (ruim) hierboven dat ik blijkbaar aids ben. Dat is wel een mooie dag afsluiter. Gezelligheid alom.
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
pi_221454590
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2026 14:03 schreef Vis1980 het volgende:

[..]
Dit is juist wat ze willen, hoe meer agressie en onvrede, hoe meer mensen op hen stemmen, denken ze. Dat er agressieve onrust is, is begin van de endgame.
In het geval van zeker de PVV, is de vraag zo langzamerhand gerechtigd, wat men met die stemmen doet. Vooralsnog is het resultaat van zeker de PVV bedroevend laag ondanks regeringsdeelname.
Honey ! Take me drunk, i am home !
  woensdag 29 juli 2026 @ 00:24:18 #42
258333 Vis1980
Veni Vidi Vissie
pi_221454618
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juli 2026 00:13 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]
In het geval van zeker de PVV, is de vraag zo langzamerhand gerechtigd, wat men met die stemmen doet. Vooralsnog is het resultaat van zeker de PVV bedroevend laag ondanks regeringsdeelname.
Hij wil ook niet regeren, althans niet zonder de absolute meerderheid, want samenwerken zit er bij ome Wilders niet in. Lekker dingen roepen en inmiddels twee decennia een prima salaris opeisen, dat zal best fijn zijn.
pi_221478579
quote:
Het pleidooi voor een hogere arbeidsproductiviteit heeft wel een aantal blinde vlekken

27 juli 2026 Mirjam de Rijk

Het is wel symbolisch, die 1 augustus: de Productiviteitsraad begint op misschien wel het minst productieve moment van het jaar, midden in de zomervakanties. De arbeidsproductiviteit in Nederland moet omhoog, vindt het kabinet, en daar gaat die raad over adviseren. Dat is goed nieuws. Decennialang wilden achtereenvolgende regeringen vooral dat we méér gingen werken: meer uren per persoon per week, en zo laat mogelijk met pensioen. Nu ligt eindelijk het accent op de arbeidsproductiviteit, oftewel slimmer werken, arbeid waardevoller inzetten. Zolang dat niet inhoudt dat mensen harder worden opgejaagd is dat goed nieuws.

Treurig is wel dat het kabinet meteen al zes oplossingsrichtingen meegeeft en daarbij de belangrijkste juist niet noemt. De zes gaan allemaal over het nog beter faciliteren van bedrijven: minder regels, meer geld en ondersteuning, beter opgeleid personeel. Hopend dat bedrijven dan gaan innoveren. Maar de arbeidsproductiviteit stagneert vooral doordat Nederland decennialang gemikt heeft op laagbetaalde en laagproductieve arbeid: distributiecentra, slachterijen, pakketbezorgers. Met een laag minimumloon, ruim baan voor flexwerk en het uitkleden van de arbeidsinspectie. Geen woord daarover vanuit het kabinet. Gelukkig benoemde de kersverse voorzitter van de Productiviteitsraad deze olifant meteen.

Een andere blinde vlek van het kabinet is dat bedrijven hun investeringsgeld tegenwoordig gebruiken om bestaande bedrijven op te kopen, en niet voor nieuwe en betere productieprocessen. Ook daardoor stokt de innovatie.

De manier waarop het kabinet de noodzaak van een hogere arbeidsproductiviteit motiveert is opmerkelijk. Het zou allemaal dienen om de ‘brede welvaart’ op peil te houden en publieke voorzieningen te kunnen betalen. Blijkbaar weet men hoe belangrijk dit voor mensen is. De opbrengst van een hogere arbeidsproductiviteit komt echter niet vanzelf bij de samenleving terecht. Voor je het weet betekent het vooral hogere winsten. Ook nu al is er in potentie immers geld genoeg voor brede welvaart en goede publieke voorzieningen – je moet het er alleen wel voor bestemmen.

Het pleidooi voor een hogere arbeidsproductiviteit wordt ook kracht bijgezet met de bekende doembeelden over de wedstrijd met de VS en China. Niet bepaald landen die bekendstaan om hun brede welvaart overigens.

Het is goed om in het achterhoofd te houden dat Nederland qua arbeidsproductiviteit behoort tot de top van de wereld, alleen is de toename van die productiviteit afgelopen decennium laag. Dat de VS hoog scoort heeft te maken met de tech-sector en die bubbel kan binnenkort weleens barsten.

Cijfers over arbeidsproductiviteit hebben allerlei voetangels en klemmen. Ze houden bijvoorbeeld geen rekening met de gezondheids- of milieuschade waar de productie mee gepaard gaat. En hoe bereken je de productiviteit van onderwijs, overheid en zorg? Het CBS meet die niet, maar hanteert een formule die in feite betekent dat de arbeidsproductiviteit in de publieke sector niet verandert. Als in de marktsector de arbeidsproductiviteit toeneemt, heeft de publieke sector daardoor automatisch een remmend effect op het totaalcijfer – met alle politieke implicaties van dien.

Als het aan Piketty en de co-auteurs van het in juni verschenen Global Justice Report ligt, zetten we komende decennia volop in op verhoging van de arbeidsproductiviteit, én gebruiken we die winst om minder uren werken. Als een rijk land als Nederland nóg productiever wordt én evenveel uren blijft werken, is dat de pest voor milieu en klimaat. Ook neemt de ongelijkheid ten opzichte van andere landen toe. De studie kreeg helaas maar kort aandacht. Als je íets leest, komende tijd, laat dat dan dit Report zijn. Er zit een programmaatje bij om eigen keuzes in te voeren en de effecten daarvan op klimaat en ongelijkheid te zien.

En check de profielfoto’s van je netwerk. Opvallend veel daarvan stammen uit de minder productieve tijden van het jaar. Wat Piketty betreft heeft iedere wereldburger eind deze eeuw jaarlijks twaalf weken vakantie en een inkomen van maximaal vijfduizend euro per maand.
https://mirjamderijk.nl/2026/07/27/slimmer-en-minder-werken/
pi_221479256
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 augustus 2026 11:19 schreef Bondsrepubliek het volgende:
Wat Piketty betreft heeft iedere wereldburger eind deze eeuw jaarlijks twaalf weken vakantie en een inkomen van maximaal vijfduizend euro per maand.
Man was al gek, maar heeft er nog een tia overheen gekregen blijkbaar.
pi_221479279
quote:
7s.gif Op dinsdag 28 juli 2026 23:17 schreef Cyan9 het volgende:
Ik lees (ruim) hierboven dat ik blijkbaar aids ben. Dat is wel een mooie dag afsluiter. Gezelligheid alom.
Zijn is beter dan hebben.
pi_221480154
In tegenstelling tot wat in de media werd gezegd. De demonstranten tegen de Israelische ambassadeur hebben niet geroepen bij de holocaustherdenking van Rotterdammers, zegt Jaap Hamburg
https://www.noordhollands(...)allen/159473954.html

quote:
,Nee. Wij hebben van tevoren uitdrukkelijk afgesproken de herdenking níet te verstoren met kreten, geroep of anderszins. Wij wilden zwijgend protesteren, door te gaan staan en zwijgend onze rug naar de ambassadeur te keren op het moment dat hij het woord zou nemen, en daarna weer te gaan zitten.”
filmpje :https://x.com/_WMedia_/status/2083239056951873905/video/1
twitter

Persoonlijk zou ik niet meedoen met zo'n stil protest op een herdenking.
Teveel mensen met teveel emotie aanwezig. Laat men rustig herdenken.
Die terreur-aanhanger had niet als spreker naar voren geschoven moeten worden. Dat is vragen om relletjes.
Jaap Hamburg wijst op de felheid hoe hij werd verwijderd. Mijn idee: daar zit ook misplaatste trouw aan Israelische terreur achter. Niet kunnen erkennen dat zionisme een koloniaal roofideologie is en nu gegroeid naar staatsterrorisme.

[ Bericht 12% gewijzigd door Bluesdude op 01-08-2026 14:17:01 ]
pi_221480211
Frans Timmermans in De Morgen:
quote:
In het Midden-Oosten wordt momenteel een heel volk uitgeroeid. We kijken ernaar en we zwijgen, terwijl de Palestijnen letterlijk in zee worden gedreven – en erger. De redenering van rechts en extreemrechts in Israël is: wij Joden kunnen alleen maar overleven als de Palestijnen weg zijn. Dat is exact dezelfde redenering als die van de nazi’s destijds: wij – het Duitse volk, het Arische ras – kunnen alleen maar overleven als de Joden weg zijn. Dat vind ik ronduit verbijsterend. Hun grootouders en overgrootouders is in de nazitijd iets verschrikkelijks overkomen: de Holocaust, waarbij ze werden vernietigd, en nu doen zij precies hetzelfde met een ander volk.
Natuurlijk werd hem verweten dat hij een jodenhater is , dan wel antisemitische dingen vond..
Maar hij had wel gelijk met zijn nazi-vergelijking
pi_221481943
Even tellen hoeveel vernietigingskampen er al in Israël staan, want ondanks de oorlog stijgt het bevolkingsaantal van de Palestijnen nog steeds.

Verder niet geheel verrassend natuurlijk dat Timmermans er wat radicale ideeën op nahoudt, dat hebben we al bij Piri gezien.
pi_221481950
quote:
Inzetten op een hogere productiviteit lijkt me een stuk beter ja.
Meer werken betekent vooral meer belastingbetalen.
pi_221481964
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 augustus 2026 13:58 schreef Bluesdude het volgende:
In tegenstelling tot wat in de media werd gezegd. De demonstranten tegen de Israelische ambassadeur hebben niet geroepen bij de holocaustherdenking van Rotterdammers, zegt Jaap Hamburg
Het staat gewoon op video, dus dat wordt een wat ingewikkelde stelling. Al zal het wel neerkomen op "pas ná brute verwijdering door de politie".
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')