Opa Schandvlek (en een stinkende bovendien)quote:Op dinsdag 28 juli 2026 23:05 schreef Barbusse het volgende:
Trump, 80, Falls Asleep After Mocking Lindsey Graham at His Funeral
Nou, was dat het waard, Lindsey?
Het is een engel.quote:Op woensdag 29 juli 2026 11:25 schreef KoosVogels het volgende:
[ x ]
Zijn fans riepen vol overtuiging dat Trump het 'om niet' deed. Hij doneerde zijn salaris zelfs aan een goed doel. Zo bescheiden, zo genereus, zo opofferingsgezind. Zijn presidentschap kostte hem alleen maar geld. En toch deed hij het, uit de goedheid van z'n hart. Gedreven door de ambitie om de VS te redden.
Ja, dat was Lucifer ook.quote:
Heel engelachtig: vanaf minuut 21.quote:
Tja, als niemand reageert op mijn eerdere bericht hierover...quote:Op woensdag 29 juli 2026 12:19 schreef -XOR- het volgende:
Dat Trump de FIFA op wil kopen blijft hier trouwens opvallend onderbelicht:
https://apnews.com/articl(...)217632733810c232b423
Komt omdat er nergens in dat artikel ook maar in de verste verte staat dat Trump de FIFA op wil kopen. Als je glashard liegt is het niet zo gek dat mensen je niet serieus nemen.quote:Op woensdag 29 juli 2026 12:19 schreef -XOR- het volgende:
Dat Trump de FIFA op wil kopen blijft hier trouwens opvallend onderbelicht:
https://apnews.com/articl(...)217632733810c232b423
Surequote:Op woensdag 29 juli 2026 15:59 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Komt omdat er nergens in dat artikel ook maar in de verste verte staat dat Trump de FIFA op wil kopen. Als je glashard liegt is het niet zo gek dat mensen je niet serieus nemen.
Ho ho…Daar is maar één getuige van. Stormyquote:Op woensdag 29 juli 2026 18:54 schreef Gunner het volgende:
Ik blijf het bizar vinden dat wij in de wereld mogen bloeden aan de pomp of aan je energieleverncier omdat er een of andere psychopatische, narcistische idioot met een te klein geslachtdeel net iets teveel macht heeft zijn persoonlijke frustraties kan botvieren met een arsenaal aan wapentuig tot zijn beschikking.
Diep en diep triest dat diezelfde mensen nu zeggen dat dit laat zien wat voor goede zakenman het is, compleet negerend dat dit dus absoluut niet is toegestaan door the constitution.quote:Op woensdag 29 juli 2026 11:25 schreef KoosVogels het volgende:
[ x ]
Zijn fans riepen vol overtuiging dat Trump het 'om niet' deed. Hij doneerde zijn salaris zelfs aan een goed doel. Zo bescheiden, zo genereus, zo opofferingsgezind. Zijn presidentschap kostte hem alleen maar geld. En toch deed hij het, uit de goedheid van z'n hart. Gedreven door de ambitie om de VS te redden.
Lol, jij was toch progressief links? Of is Chivaz weer aan het liegen dat die er van zouden smullen?quote:Op woensdag 29 juli 2026 09:39 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Moet bekennen dat ik mij nog niet heel erg heb verdiept in deze plannen, maar op het eerste gezicht lijkt het mij een bijzonder slecht plan.
Hoewel het op papier sympathiek klinkt, komt het in de praktijk neer op oneerlijke concurrentie voor kleine ondernemers. Dat zou je niet moeten willen als gemeentebestuur.
Als progressief-linkse zie ik eerlijkgezegd ook weinig heil in. In principe moet de markt zo vrij mogelijk zijn om optimaal te functioneren en die ga je nu voor basisproducten verstoren.quote:Op woensdag 29 juli 2026 19:14 schreef Vis1980 het volgende:
[..]
Lol, jij was toch progressief links? Of is Chivaz weer aan het liegen dat die er van zouden smullen?
Het idee is: als je tegen Trump bent en wel eens wat positiefs hebt gezegd over Mamdani, dan sta je meteen achter alle acties en uitspraken. Althans, zo rolt menig Trumpfan, dus doe jij het vast ook.quote:Op woensdag 29 juli 2026 19:26 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Als progressief-linkse zie ik eerlijkgezegd ook weinig heil in. In principe moet de markt zo vrij mogelijk zijn om optimaal te functioneren en die ga je nu voor basisproducten verstoren.
En waarom dan niet investeren in bestaande supermarkten die het toch al moeilijk hebben?quote:Op woensdag 29 juli 2026 19:26 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Als progressief-linkse zie ik eerlijkgezegd ook weinig heil in. In principe moet de markt zo vrij mogelijk zijn om optimaal te functioneren en die ga je nu voor basisproducten verstoren.
Hoe is beleid in de VS ontopic? Het zou misschien kunnen dat dit topic gaat over de Amerikaanse politiek al zou het dagelijkse onderwerp je wel anders kunnen laten denken.quote:Op woensdag 29 juli 2026 10:03 schreef Gunner het volgende:
Maar hoe is dit ontopic hier?
(nee ik snap het wel het zijn weer een aantal stokpaardjes van Chivaz die weer eens van stal gehaald moeten worden)
Ik vind het een sympathiek idee om te proberen basisproducten betaalbaarder te maken voor de onderlaag van de samenleving. Ik vraag me wel af of dit de manier is, maar om nou met hooivorken de straten in te gaan en communisme te roepen vind ik vooral kolderiek.quote:Op woensdag 29 juli 2026 19:26 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Daar denken die ondernemers die in de buurt zitten van zo’n staatswinkel winkel wel anders over. Je krijgt een concurrent in je wijk die producten 30% onder de marktprijs gaat verkopen.quote:Op woensdag 29 juli 2026 20:03 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Ik vind het een sympathiek idee om te proberen basisproducten betaalbaarder te maken voor de onderlaag van de samenleving. Ik vraag me wel af of dit de manier is, maar om nou met hooivorken de straten in te gaan en communisme te roepen vind ik vooral kolderiek.
Dan willen ze vast viel liever een enorme inflatie betalen en extra heffingen (uit wraak of de losse pols)? Er is een reden dat mensen minder kunnen uitgeven in de supermarkt en die ligt niet bij Mamdani, maar steek je kop vooral in het zand.quote:Op woensdag 29 juli 2026 20:15 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Daar denken die ondernemers die in de buurt zitten van zo’n staatswinkel winkel wel anders over. Je krijgt een concurrent in je wijk die producten 30% onder de marktprijs gaat verkopen.
Het is toch te gek voor woorden dat je bezwaar tegen dat soort idiote plannen gaat afschilderen als kolderiek.
Want die ondernemers (meestal pop & mom stores) zijn natuurlijk hartstikke blij als er een Walmart of 7-11 in de buurt opent, die ook onder hun prijzen kan duiken en bovendien een groter assortiment heeft. Maar daar hebben ze natuurlijk volgens jou helemaal geen last van.quote:Op woensdag 29 juli 2026 20:15 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Daar denken die ondernemers die in de buurt zitten van zo’n staatswinkel winkel wel anders over. Je krijgt een concurrent in je wijk die producten 30% onder de marktprijs gaat verkopen.
Het is toch te gek voor woorden dat je bezwaar tegen dat soort idiote plannen gaat afschilderen als kolderiek.
Trump heeft daar toch echt prio nummer 1 van gemaakt, het eten betaalbaar maken. Let maar op, binnen 24 uur is het allemaal weer terug op het normale niveau en als dat over 3 jaar nog steeds niet zo is, dan komt dat door Biden en die communisten van hem. Voor straf krijgen de landen van die immigranten een heffing, zodat de inkoop nóg duurder wordt.quote:Op woensdag 29 juli 2026 20:31 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Want die ondernemers (meestal pop & mom stores) zijn natuurlijk hartstikke blij als er een Walmart of 7-11 in de buurt opent, die ook onder hun prijzen kan duiken en bovendien een groter assortiment heeft. Maar daar hebben ze natuurlijk volgens jou helemaal geen last van.
Laten we nou niet net doen alsof kleine ondernemers een probleemloos leven hebben als het ongebreidelde kapitalisme in de VS zijn gang kan gaan. Ze worden al decennialang de nek omgedraaid door de grote ketens.
Deze winkels bieden mensen met een laag inkomen de mogelijkheid gezond en kwalitatief eten aan te schaffen zonder de stigmatisering van de Voedselbank.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |