abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_221394129
Zou het kans maken om als commerciėle omroep te drijven op crowdfunding? WappieTV
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_221394140
objectieve journalistiek bestaat bijna niet meer. Alles is gestuurd vanuit belangen.
pi_221394182
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2026 19:57 schreef 111210 het volgende:

[..]
Bij de NOS brengen ze regelmatig selectief nieuws en ook daar komen bullshit meningen van passanten voorbij. Wmb moet de NOS gewoon sec feiten brengen, eigenlijk gewoon teletext met beeld en geluid
bij Ongehoord Nederland daarentegen brengen ze puur extreemrechtse meningen en onderbuikgevoelens, wat de aanhangers opvatten als waarheid.
pi_221394185
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2026 20:50 schreef DobbyDobby het volgende:
objectieve journalistiek bestaat bijna niet meer. Alles is gestuurd vanuit belangen.
Objectief heeft nooit bestaan.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_221394224
quote:
1s.gif Op maandag 20 juli 2026 20:45 schreef Wantie het volgende:

[..]
Meningen als feit presenteren gaat tegen de regels in.

Dus gewoon wieberen dan.
Dan de EO ook gelijk maar wieberen? Die doen dat ook.
pi_221394260
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2026 21:02 schreef Sodeknetters het volgende:

[..]
Zit wat in. Toch maakt EO voornamelijk informatieve programma's. Misschien 10% is dan religieus geneuzel, nog altijd niet 0 maar ze betalen iig geen rechtsbijstand van presentatrices die strafbare feiten plegen.
pi_221394289
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2026 21:02 schreef Sodeknetters het volgende:

[..]
Ja, daar verbaasde ik me al over.
pi_221394300
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2026 21:08 schreef spectrumanalyser het volgende:

[..]
Zit wat in. Toch maakt EO voornamelijk informatieve programma's. Misschien 10% is dan religieus geneuzel, nog altijd niet 0 maar ze betalen iig geen rechtsbijstand van presentatrices die strafbare feiten plegen.
EO maakt inderdaad mooie informatieve programma’s waarin ze dus waarheden laten zien, naast hun religieuze content. En relicontent is voor veel mensen ook nepnieuws. ON zal naast de neppe feiten ook wel eens de waarheid spreken in hun uitzendingen neem ik aan, ik kijk dat namelijk echt nooit.
En medewerkers juridische hulp vergoeden is, hoe moreel verwerpelijk soms ook, niet verboden.
pi_221394314
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2026 19:46 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Nos of npo natuurlijk
En ik denk dat jij niet kan tellen
Misschien moet je even niet meeposten als je het verschil tussen npo en nos niet eens weet.
-
pi_221394329
quote:
15s.gif Op maandag 20 juli 2026 09:35 schreef Koekoekmakto het volgende:
Als je in het publieke bestel wilt zitten moet je je houden aan de regels van dat bestel. Geen gesubsidieerde plek geven aan ophitserij, desinformatie of misinformatie. Doe dat maar ergens anders.
Kan je wat voorbeelden geven van de desinformatie en misinformatie?
pi_221394402
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2026 21:17 schreef quo_ het volgende:

[..]
Misschien moet je even niet meeposten als je het verschil tussen npo en nos niet eens weet.
Dat bepaal jij niet
pi_221394437
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2026 21:14 schreef Sodeknetters het volgende:

[..]
EO maakt inderdaad mooie informatieve programma’s waarin ze dus waarheden laten zien, naast hun religieuze content. En relicontent is voor veel mensen ook nepnieuws. ON zal naast de neppe feiten ook wel eens de waarheid spreken in hun uitzendingen neem ik aan, ik kijk dat namelijk echt nooit.
En medewerkers juridische hulp vergoeden is, hoe moreel verwerpelijk soms ook, niet verboden.
Beeld je in; Je begaat strafbare overtredingen. Denk je dat je werkgever dan zegt, omdat je het in mijn tijd doet vergoeden wij de juridische bijstand.

Ik snap er weinig van. Als ik de wet overtreedt dan heb ik eerder kans dat mijn werkgever mij op straat zet, dan dat ze juridische bijstand gaat bekostigen. En zo hoort dat ook.
  maandag 20 juli 2026 @ 21:49:32 #113
512422 Koekoekmakto
mighty, mighty warrior
pi_221394528
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2026 21:19 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Kan je wat voorbeelden geven van de desinformatie en misinformatie?
Maar natuurlijk. Bij ON spreekt men bijvoorbeeld over transgenderpropaganda. Dat klopt niet. Er is geen propaganda. Er is educatie. En men spreekt bijvoorbeeld over klimaatwaanzin. Er is geen waanzin. Er zijn enkel maatregelen om het klimaat te verbeteren.

Deze woordkeuze is bewust overtrokken en men probeert daarmee deze onderwerpen kwaadaardig te framen, omdat de realiteit niet in overeenstemming is met hun visie. Men wil leugens verkopen en verpakken als nieuws.

Het zijn vooral de hyperbolen over de bekende topics. Dat is niet feitelijke journalistiek, dat is rechts activistisch. Dat mag, Maar niet in het publieke bestel. Daar moet je voldoen aan de code journalistiek.

[ Bericht 1% gewijzigd door Koekoekmakto op 20-07-2026 21:56:44 ]
"Doe maar gek, want er zijn al genoeg gewone mensen" - Ted Langenbach
pi_221394641
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2026 18:27 schreef Badada het volgende:

[..]
[..]
Denk eerder dat je gewoon nog verder naar rechts bent geschoven.
Ik ben hetzelde gebleven, ik ben ooit "lid" geworden van PowNed om ze in het NPO bestel te krijgen, daar heb ik nu spijt van! Zij zijn enorm naar links opgeschoven.
pi_221394660
quote:
15s.gif Op maandag 20 juli 2026 21:49 schreef Koekoekmakto het volgende:

[..]
Maar natuurlijk. Bij ON spreekt men bijvoorbeeld over transgenderpropaganda. Dat klopt niet. Er is geen propaganda. Er is educatie. En men spreekt bijvoorbeeld over klimaatwaanzin. Er is geen waanzin. Er zijn enkel maatregelen om het klimaat te verbeteren.

Deze woordkeuze is bewust overtrokken en men probeert daarmee deze onderwerpen kwaadaardig te framen, omdat de realiteit niet in overeenstemming is met hun visie. Men wil leugens verkopen en verpakken als nieuws.

Het zijn vooral de hyperbolen over de bekende topics. Dat is niet feitelijke journalistiek, dat is rechts activistisch. Dat mag, Maar niet in het publieke bestel. Daar moet je voldoen aan de code journalistiek.
Ok maar dat is puur jou mening en meningen verschillen.
Welke bewijzen zijn er?
  maandag 20 juli 2026 @ 22:29:14 #116
512422 Koekoekmakto
mighty, mighty warrior
pi_221394828
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2026 22:07 schreef Candymannetje het volgende:

[..]
Ok maar dat is puur jouw mening en meningen verschillen.
Welke bewijzen zijn er?
Het zijn de meningen van ON. Die uitspraken worden gedaan in hun tv programma's. De bewijslast ligt bij hen. Zij moeten bewijzen dat het nieuws 'propaganda' is of 'waanzin'. Wat ik er persoonlijk over denk is niet relevant in deze situatie.
pi_221394846
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2026 22:05 schreef DrDentz het volgende:

[..]
Ik ben hetzelde gebleven, ik ben ooit "lid" geworden van PowNed om ze in het NPO bestel te krijgen, daar heb ik nu spijt van! Zij zijn enorm naar links opgeschoven.
Dat verklaart de kwaliteitsverbetering.
pi_221394884
quote:

[..]

De linkse propaganda en hyperbolen bij Jinek daarentegen zijn natuurlijk prima want dat zijn de "goeien".

De Vara spinoff joop punt nl, die indirect gefincierd wordt met publiek geld uit het omroep bestel, is een broeinest van overdrijving, bangmakerij, onverdraagzaamheid en zelfs haatzaaien. De goedwillende amateurs en prutsers van ON kunnen daar niet eens bij in de schaduw staan.

Kortom er wordt zoals zo vaak weer uitvoerig met twee maten gemeten. En met steun van het partijkartel kan alles "democratisch' gefikst worden.
-
  maandag 20 juli 2026 @ 22:38:04 #119
168739 Red_85
'echt wel'
pi_221394896
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2026 09:39 schreef DrDentz het volgende:
Ze zijn erg voor 'diversiteit' bij de NPO, maar niet voor diversiteit in meningen. Iedere omroep moet wel gewoon de progressief linkse boodschap uitdragen.
En anders gaan ze zoeken naar dingetjes.

Des te meer reden om harder te budgeteren op de publieke.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  maandag 20 juli 2026 @ 22:43:38 #120
222927 Lurf
All you need is Lurf
pi_221394921
quote:

[..]

Ongehoord Nieuws (daar gaat het met name over) is een opinieprogramma en wordt ook zo geadverteerd. Onder de tweede bullet van uitgangspunt B1 van de code zijn stijlmiddelen geoorloofd. Beetje zoals opiniemakers in deugdzame praatprogramma's ook doen. Dat mag allemaal in het publieke bestel.

Dat mensen een hekel hebben aan ON begrijp ik wel, maar een ander feitelijk argument om ze uit het bestel te gooien heb ik nog niet gehoord.
Never explain, never apologize.
  maandag 20 juli 2026 @ 22:55:13 #121
512422 Koekoekmakto
mighty, mighty warrior
pi_221394972
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2026 22:43 schreef Lurf het volgende:

[..]
Ongehoord Nieuws (daar gaat het met name over) is een opinieprogramma en wordt ook zo geadverteerd. Onder de tweede bullet van uitgangspunt B1 van de code zijn stijlmiddelen geoorloofd. Beetje zoals opiniemakers in deugdzame praatprogramma's ook doen. Dat mag allemaal in het publieke bestel.

Dat mensen een hekel hebben aan ON begrijp ik wel, maar een ander feitelijk argument om ze uit het bestel te gooien heb ik nog niet gehoord.
Een stijlmiddel gebruiken is nog geen leugens verspreiden. Het feitelijke argument om ze uit het bestel te gooien zal dan ook verspreiden van leugens worden. Lasterpraat is nu eenmaal strafbaar. Het zal stand moeten gaan houden bij de rechtbank. Daar ga ik niet over. We wachten het maar af.

[ Bericht 1% gewijzigd door Koekoekmakto op 20-07-2026 23:08:49 ]
  maandag 20 juli 2026 @ 23:07:24 #122
512422 Koekoekmakto
mighty, mighty warrior
pi_221395051
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2026 22:36 schreef quo_ het volgende:

[..]
De linkse propaganda en hyperbolen bij Jinek daarentegen zijn natuurlijk prima want dat zijn de "goeien".

De Vara spinoff joop punt nl, die indirect gefincierd wordt met publiek geld uit het omroep bestel, is een broeinest van overdrijving, bangmakerij, onverdraagzaamheid en zelfs haatzaaien. De goedwillende amateurs en prutsers van ON kunnen daar niet eens bij in de schaduw staan.

Kortom er wordt zoals zo vaak weer uitvoerig met twee maten gemeten. En met steun van het partijkartel kan alles "democratisch' gefikst worden.
Tja, het overdrijven is natuurlijk de kruiwagen voor de onderliggende boodschap. Wat andere websites doen is aan hen. Als deze te boek gaan staan als haatzaaiers zullen ze tzt ook wel aan de beurt komen. Dat de democratie werkt is natuurlijk fantastisch. Deze beslissing zal niet lichtzinnig genomen worden, omdat ze eerst een kans kregen in het bestel. Ik zie geen politiek kartel. Dat is nogal achterdochtig. Ik zie wel een politieke meerderheid ontstaan.
pi_221395143
quote:
15s.gif Op maandag 20 juli 2026 23:07 schreef Koekoekmakto het volgende:

[..]
Tja, het overdrijven is natuurlijk de kruiwagen voor de onderliggende boodschap. Wat andere websites doen is aan hen. Als deze te boek gaan staan als haatzaaiers zullen ze tzt ook wel aan de beurt komen. Dat de democratie werkt is natuurlijk fantastisch. Deze beslissing zal niet lichtzinnig genomen worden, omdat ze eerst een kans kregen in het bestel. Ik zie geen politiek kartel. Dat is nogal achterdochtig. Ik zie wel een politieke meerderheid ontstaan.
Je kunt in elk geval lullen als een Jehova. Draaien,keren en bochten afsnijden zodat het lijkt alsof je op een hele logische en redelijke manier weer gelijk hebt.
Maar zodra ieder zijns weegs gaat denk je : WTF , wat voor shit heb ik nou weer allemaal moeten aanhoren.
-
pi_221395312
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2026 20:59 schreef spectrumanalyser het volgende:

[..]
bij Ongehoord Nederland daarentegen brengen ze puur extreemrechtse meningen en onderbuikgevoelens, wat de aanhangers opvatten als waarheid.
Als ik naar hun 10 beste video’s kijk op youtube dan gaan ze allemaal over azc’s en asielzoekers.
Rechts, niet extreemrechts en ook geen meningen maar gewoon situaties die wel degelijk spelen in de samenleving en de andere media vaak laten voor wat het is.

Ja Ter Apel komt nu pas een beetje groot in het nieuws als shithole? Dat doet ONgehoord blijkbaar al sinds ze bestaan

Is daar wat geks of slechts aan dan?
  dinsdag 21 juli 2026 @ 00:44:15 #125
430220 Joopklepzeiker
Tjemig de pemig
pi_221395319
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2026 00:37 schreef 111210 het volgende:

[..]
Als ik naar hun 10 beste video’s kijk op youtube dan gaan ze allemaal over azc’s en asielzoekers.
Rechts, niet extreemrechts en ook geen meningen maar gewoon situaties die wel degelijk spelen in de samenleving en de andere media vaak laten voor wat het is.

Ja Ter Apel komt nu pas een beetje groot in het nieuws als shithole? Dat doet ONgehoord blijkbaar al sinds ze bestaan

Is daar wat geks of slechts aan dan?
Volgens links intellectuelen wel.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')