abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_221390541
Foie gras…welke psychopaat heeft ooit verzonnen om levende wezens op een barbaarse manier een pijp in hun strot te douwen :'(

Iedereen die wel eens een maagonderzoek heeft gehad weet dat die eenden en ganzen gruwelijk lijden tijdens hun korte leven.
Hebban olla vogala nestas hagunnan, hinase hic anda thu
{o,o}
|)__)
-"-"-
pi_221400306
quote:
0s.gif Op zondag 19 juli 2026 20:55 schreef torentje het volgende:

[..]
Door de wegkijkers zal het nog wel een tijdje duren voordat iedereen vleesvervangers gaat eten.
Getsie!

Vleesvervangers zijn goor!
pi_221400369
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2026 10:14 schreef kleinvogelijn het volgende:
Foie gras…welke psychopaat heeft ooit verzonnen om levende wezens op een barbaarse manier een pijp in hun strot te douwen :'(

Iedereen die wel eens een maagonderzoek heeft gehad weet dat die eenden en ganzen gruwelijk lijden tijdens hun korte leven.

voor zover we het weten, waren het de oude egyptaren duizenden jaren geleden. die duwden ballen geweekt graan door de strot van eenden...zie deze wandtekening in de tombe van mereruka in saqqara
pi_221400383
quote:
0s.gif Op zondag 19 juli 2026 21:47 schreef VEM2012 het volgende:
Ik heb vandaag gewoon Russische Beluga tot mij genomen. Temu kaviaar laat ik lekker aan anderen.
Alsof je het verschil proeft, mooi russisch ogend labeltje erop en niemand die het merkt.

Dat dien die chinezen ook met tomatensaus, italiaans klinkende naam er op en geen hond die het merkt
pi_221400408
quote:
88s.gif Op zondag 19 juli 2026 19:28 schreef Mikeytt het volgende:

[..]
Wat maakt het barbarenvoedsel?
Omdat daar het bloed van Oeigoeren aan kleeft.

quote:
88s.gif Op zondag 19 juli 2026 19:33 schreef Mikeytt het volgende:
Volk A doodt iedere dinsdag kindjes
Volk B geeft iedere maandag zweepslagen aan kindjes en doodt ze op dinsdag
Volk C doodt nooit kindjes

Vervolgens gaat volk A klagen over de methodes van volk B :')!
Alleen volk C heeft de ethische superioriteit om te mogen klagen over de methodes van volk A en B.
China valt duidelijk onder B.

quote:
88s.gif Op zondag 19 juli 2026 19:44 schreef Mikeytt het volgende:

[..]
Nee hoor. Kan je ook gewoon uit bacteriën halen. Vegan b12 is goedkoop te kopen.
Men weet zelf ook dondersgoed dat b12 natuurlijk niet de reden is dat men geen vegetarier is :')
[ afbeelding ]
100 jaar geleden hadden ze dit nog niet en dat zal ook in de toekomst gebeuren. Ben benieuwd hoe je dan je B12 naar binnen krijgt zonder iets van een dier te consumeren.
Corporate translator
pi_221400414
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2026 19:45 schreef gwn_een_user het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
voor zover we het weten, waren het de oude egyptaren duizenden jaren geleden. die duwden ballen geweekt graan door de strot van eenden...zie deze wandtekening in de tombe van mereruka in saqqara
:o Donders!
pi_221400459
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2026 19:47 schreef 111210 het volgende:

[..]
Alsof je het verschil proeft, mooi russisch ogend labeltje erop en niemand die het merkt.

Dat dien die chinezen ook met tomatensaus, italiaans klinkende naam er op en geen hond die het merkt
Of het uit Rusland of Iran komt zal je misschien niet proeven, maar tussen Beluga en andere steurkaviaar (Sevruga, Oscietra, etc) zit echt wel verschil.
  dinsdag 21 juli 2026 @ 20:06:48 #58
11682 Moonah
Jolie femme
pi_221400485
quote:
1s.gif Op zondag 19 juli 2026 19:09 schreef Lenny77 het volgende:
Als er al 1 volk wreed is met dieren dan zijn zij het wel...

Je weet dat er in NL ook enorm wreed met heel veel dieren wordt omgegaan? Beetje selectieve verontwaardiging.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_221400514
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2026 20:06 schreef Moonah het volgende:

[..]
Je weet dat er in NL ook enorm wreed met heel veel dieren wordt omgegaan? Beetje selectieve verontwaardiging.
Het was toch gruwelijk arm in de 19e en de 20e eeuw. Mensen hadden nauwelijks luxe en vaak niet de mentale of financiële ruimte om zich bezig te houden met dierenwelzijn. We moeten ons realiseren dat aandacht voor dierenwelzijn een relatief nieuw verschijnsel is en dat deze zorg historisch gezien vaak minder prioriteit had dan de directe zorgen van een (extreem) arme bevolking. Het is dan ook makkelijk om achteraf met het vingertje te wijzen.

Ik denk dat dergelijke vormen van aandacht voor dierenwelzijn in China pas rond 2010 echt in opkomst zijn gekomen, omdat bepaalde groepen mensen inmiddels de economische en sociale ruimte hebben gekregen om zich met zulke kwesties bezig te houden. De welvaart is toegenomen en, zoals ook blijkt uit de stijgende obesitascijfers, zijn de basisbehoeften voor veel mensen beter vervuld dan vroeger.
pi_221400526
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2026 19:47 schreef 111210 het volgende:

[..]

Ja, je proeft zeker het verschil, net als dat een Ruinart blanc de blancs anders smaakt dan een Moët.
  dinsdag 21 juli 2026 @ 20:11:18 #61
11682 Moonah
Jolie femme
pi_221400538
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2026 20:10 schreef Peppert het volgende:

[..]
Het was toch gruwelijk arm in de 19e en een groot deel van de 20e eeuw. Mensen hadden nauwelijks luxe en vaak niet de mentale of financiële ruimte om zich bezig te houden met dierenwelzijn. We moeten ons realiseren dat aandacht voor dierenwelzijn een relatief nieuw verschijnsel is en dat deze zorg historisch gezien vaak minder prioriteit had dan de directe zorgen van een (extreem) arme bevolking. Het is dan ook makkelijk om achteraf met het vingertje te wijzen.

Ik denk dat dergelijke vormen van aandacht voor dierenwelzijn in China pas rond 2010 echt in opkomst zijn gekomen, omdat bepaalde groepen mensen inmiddels de economische en sociale ruimte hebben gekregen om zich met zulke kwesties bezig te houden. De welvaart is toegenomen en, zoals ook blijkt uit de stijgende obesitascijfers, zijn de basisbehoeften voor veel mensen beter vervuld dan vroeger.
Ik wijs niet met een vinger. Ik vind alle uitbuiting van dieren verwerpelijk.
pi_221400574
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2026 20:11 schreef Moonah het volgende:

[..]
Ik wijs niet met een vinger. Ik vind alle uitbuiting van dieren verwerpelijk.
Ik had het ook niet specifiek over u, mevrouw Moonah, maar richtte mij tot de lezer en de reageerders in het algemeen.
  dinsdag 21 juli 2026 @ 20:14:53 #63
11682 Moonah
Jolie femme
pi_221400589
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2026 20:14 schreef Peppert het volgende:

[..]
Ik had het ook niet specifiek over u, mevrouw Moonah, maar richtte mij tot de lezer en de reageerders in het algemeen.
Mooi zo. Ik wens niet onheus bejegend te worden. :P
pi_221400597
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2026 20:14 schreef Moonah het volgende:

[..]
Mooi zo. Ik wens niet onheus bejegend te worden. :P
Geen zorgen, mevrouw Moonah. Onheus bejegenen was allerminst mijn bedoeling.
  Moderator dinsdag 21 juli 2026 @ 21:01:07 #65
441859 crew  Lenny77
pi_221401175
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2026 20:06 schreef Moonah het volgende:

[..]
Er zijn helaas gradaties..
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_221401252
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2026 19:45 schreef gwn_een_user het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
Wauw, je hebt idd gelijk. Van de Egyptenaren ging het over naar de Romeinen, het midden oosten om tenslotte de nationale delicatesse van Frankrijk te worden.

Ik vraag me dan af wanneer het dwangvoederen met slangen tot in hun maag is gestart, dat zal denk ik pas zijn ontstaan na flinke schaalvergroting. Desalniettemin,barbaarse praktijken.
{o,o}
|)__)
-"-"-
pi_221401323
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2026 20:10 schreef VEM2012 het volgende:
Ja, je proeft zeker het verschil, net als dat een Ruinart blanc de blancs anders smaakt dan een Moët.
Ja smaakt ie anders? Mooi inzicht. Goed om te weten. :)

Of is dit gewoon een voorbeeld van dranksnobisme?
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  dinsdag 21 juli 2026 @ 21:16:24 #68
117098 Hathor
Effe niet
pi_221401388
Kopieeren, dat is het enige dat die nauwkijkende struikrovers kunnen.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_221401615
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2026 21:07 schreef kleinvogelijn het volgende:

[..]

Ik vraag me dan af wanneer het dwangvoederen met slangen tot in hun maag is gestart, dat zal denk ik pas zijn ontstaan na flinke schaalvergroting. Desalniettemin,barbaarse praktijken.
Dat heeft niets met schaalvergroting te maken. Het naar binnen proppen van grote hoeveelheden eten zorgt voor extreme vervetting van de lever die daardoor ook opzwelt.

Een gezonde ganzenlever weegt ongeveer 100 gram. Voor foie gras worden alleen (zieke!) levers van minstens 400 gram gebruikt. Niet alleen is het dwangvoederen op zich dus dieronvriendelijk, de gedwangvoederde ganzen worden er ook nog ziek van.
pi_221402260
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 juli 2026 20:02 schreef Chillegast het volgende:

[..]
Of het uit Rusland of Iran komt zal je misschien niet proeven, maar tussen Beluga en andere steurkaviaar (Sevruga, Oscietra, etc) zit echt wel verschil.
Ja dat snap ik maar daar ging het niet perse over.
pi_221402271
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2026 20:10 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Het gaat hier om kaviaar van kweekvis, dat lijkt mij sterk. Dat kan je ook niet vergelijken met wijnen die juist hun smaak krijgen door de grond van de druiven
pi_221402651
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2026 21:11 schreef Bart2002 het volgende:

[..]
Ja smaakt ie anders? Mooi inzicht. Goed om te weten. :)

Of is dit gewoon een voorbeeld van dranksnobisme?
Ik zou zeggen: probeer het zelf eens. Heeft niets met snobisme te maken.
pi_221402657
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2026 00:04 schreef 111210 het volgende:
door de grond van de druiven
Daar is overigens geen enkel bewijs voor. Is een mythe. Net zoiets als dat de Texelse lammetjes "ziltig" zouden smaken. :)
pi_221402692
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2026 00:04 schreef 111210 het volgende:

[..]
Het gaat hier om kaviaar van kweekvis, dat lijkt mij sterk. Dat kan je ook niet vergelijken met wijnen die juist hun smaak krijgen door de grond van de druiven
Nou had ik het toch echt over beluga vs andere soorten, maar natuurlijk is er ook kwaliteitsverschil mogelijk op basis van hoe het proces is. Kweekzalm smaakt ook anders dan wilde zalm. En ook binnen de diverse kweekvissen heb je verschillen.

Hoe dan ook: ik laat de Temu variant graag aan anderen.
pi_221402696
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2026 07:47 schreef Bart2002 het volgende:

[..]
Daar is overigens geen enkel bewijs voor. Is een mythe. Net zoiets als dat de Texelse lammetjes "ziltig" zouden smaken. :)
Bij de een blanc de blancs zou je zomaar kunnen denken dat de soort van de gebruikte druif invloed heeft. ;)
pi_221402763
Als men maar lang genoeg roept dat iets lekker is verkoopt het van zelf, net als Champagne, er zijn zat andere mouserende wijnen die lekker zijn en een stuk minder duur.

Voor een frisse Krug kom ik dan wel weer mijn bed uit ;)
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_221403081
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2026 21:43 schreef Chillegast het volgende:

[..]
Dat heeft niets met schaalvergroting te maken. Het naar binnen proppen van grote hoeveelheden eten zorgt voor extreme vervetting van de lever die daardoor ook opzwelt.

Een gezonde ganzenlever weegt ongeveer 100 gram. Voor foie gras worden alleen (zieke!) levers van minstens 400 gram gebruikt. Niet alleen is het dwangvoederen op zich dus dieronvriendelijk, de gedwangvoederde ganzen worden er ook nog ziek van.
Ja dat klopt, maar ik bedoelde vooral de manier van dwangvoederen; door de industrialisering in de veehouderij en de hogere vraag is het natuurlijk efficiënter en sneller om het via een trechter te doen dan handmatig graanballetjes erin te proppen. Doordat er ook grotere hoeveelheden in worden gepompt worden ze nu in een kortere periode sneller vet dan toen.
{o,o}
|)__)
-"-"-
pi_221408176
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2026 08:12 schreef raptorix het volgende:
Als men maar lang genoeg roept dat iets lekker is verkoopt het van zelf, net als Champagne, er zijn zat andere mouserende wijnen die lekker zijn en een stuk minder duur.

Champagne heeft natuurlijk een geschiedenis.
pi_221424626
https://www.nu.nl/economi(...)e-van-frankrijk.html

De geest is uit de fles... :) De Fransen woest!
  zaterdag 25 juli 2026 @ 08:56:59 #80
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_221424727
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juli 2026 08:26 schreef Bart2002 het volgende:
https://www.nu.nl/economi(...)e-van-frankrijk.html

De geest is uit de fles... :) De Fransen woest!
Het lijkt vooral een stok om een hond te slaan
https://g1.globo.com/econ(...)do-mercosul-ue.ghtml
Brazilië importeert voor minder dan een miljoen euro aan foie gras. Dit gaat IMHO vooral om de EU-Mercosur-handelsovereenkomst.
  zaterdag 25 juli 2026 @ 09:00:41 #81
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_221424742
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2026 08:12 schreef raptorix het volgende:

Ik vind het vooral zo grappig, Fransen hebben het over Terroir, en de hele wereld denkt vervolgens, ah, deze echte champagne is beter, want echt, wordt de schuimwijn 500 meter verderop, net buiten het gebied maar op dezelfde bodem gemaakt, dan is het ineens geen champagne en niet zo lekker, denkt men. Onzin.
Fun Fact, men is bezig het gebied te vergroten, dan is de niet echte champagne ineens wel echte champagne en een stuk lekkerder klaarblijkelijk
pi_221424820
Dat foie gras nog geproduceerd mag worden, :'). China geeft geen fuck natuurlijk, maar dat het in de EU nog mag, is ongelooflijk :r. Een land kan zich niet als ontwikkeld presenteren zolang dit soort praktijken zijn toegestaan. Producenten en consumenten moeten zich kapot schamen. *insert een stoere FOK!ker die komt zeggen dat hij foie gras heeft gehad en het hem niet boeit.

Gelukkig in Nederland niet máár in- en verkoop is niet verboden, :'). Daar mag wat mij betreft ook zo snel mogelijk iets aan gedaan worden.
[*] I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
[*] You wanna mess with a motherfucker that skydives out of a plane to give the Statue of Liberty high fives, doing drive-by’s and miss you with five tries?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')