abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_221402763
Als men maar lang genoeg roept dat iets lekker is verkoopt het van zelf, net als Champagne, er zijn zat andere mouserende wijnen die lekker zijn en een stuk minder duur.

Voor een frisse Krug kom ik dan wel weer mijn bed uit ;)
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_221403081
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2026 21:43 schreef Chillegast het volgende:

[..]
Dat heeft niets met schaalvergroting te maken. Het naar binnen proppen van grote hoeveelheden eten zorgt voor extreme vervetting van de lever die daardoor ook opzwelt.

Een gezonde ganzenlever weegt ongeveer 100 gram. Voor foie gras worden alleen (zieke!) levers van minstens 400 gram gebruikt. Niet alleen is het dwangvoederen op zich dus dieronvriendelijk, de gedwangvoederde ganzen worden er ook nog ziek van.
Ja dat klopt, maar ik bedoelde vooral de manier van dwangvoederen; door de industrialisering in de veehouderij en de hogere vraag is het natuurlijk efficiënter en sneller om het via een trechter te doen dan handmatig graanballetjes erin te proppen. Doordat er ook grotere hoeveelheden in worden gepompt worden ze nu in een kortere periode sneller vet dan toen.
Hebban olla vogala nestas hagunnan, hinase hic anda thu
{o,o}
|)__)
-"-"-
pi_221408176
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2026 08:12 schreef raptorix het volgende:
Als men maar lang genoeg roept dat iets lekker is verkoopt het van zelf, net als Champagne, er zijn zat andere mouserende wijnen die lekker zijn en een stuk minder duur.

Champagne heeft natuurlijk een geschiedenis.
pi_221424626
https://www.nu.nl/economi(...)e-van-frankrijk.html

De geest is uit de fles... :) De Fransen woest!
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  zaterdag 25 juli 2026 @ 08:56:59 #80
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_221424727
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juli 2026 08:26 schreef Bart2002 het volgende:
https://www.nu.nl/economi(...)e-van-frankrijk.html

De geest is uit de fles... :) De Fransen woest!
Het lijkt vooral een stok om een hond te slaan
https://g1.globo.com/econ(...)do-mercosul-ue.ghtml
Brazilië importeert voor minder dan een miljoen euro aan foie gras. Dit gaat IMHO vooral om de EU-Mercosur-handelsovereenkomst.
  zaterdag 25 juli 2026 @ 09:00:41 #81
496005 Jan_Onderwater
Culinair tegen Corona
pi_221424742
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2026 08:12 schreef raptorix het volgende:

Ik vind het vooral zo grappig, Fransen hebben het over Terroir, en de hele wereld denkt vervolgens, ah, deze echte champagne is beter, want echt, wordt de schuimwijn 500 meter verderop, net buiten het gebied maar op dezelfde bodem gemaakt, dan is het ineens geen champagne en niet zo lekker, denkt men. Onzin.
Fun Fact, men is bezig het gebied te vergroten, dan is de niet echte champagne ineens wel echte champagne en een stuk lekkerder klaarblijkelijk
pi_221424820
Dat foie gras nog geproduceerd mag worden, :'). China geeft geen fuck natuurlijk, maar dat het in de EU nog mag, is ongelooflijk :r. Een land kan zich niet als ontwikkeld presenteren zolang dit soort praktijken zijn toegestaan. Producenten en consumenten moeten zich kapot schamen. *insert een stoere FOK!ker die komt zeggen dat hij foie gras heeft gehad en het hem niet boeit.

Gelukkig in Nederland niet máár in- en verkoop is niet verboden, :'). Daar mag wat mij betreft ook zo snel mogelijk iets aan gedaan worden.
[*] I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
[*] You wanna mess with a motherfucker that skydives out of a plane to give the Statue of Liberty high fives, doing drive-by’s and miss you with five tries?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')