Ja dat klopt, maar ik bedoelde vooral de manier van dwangvoederen; door de industrialisering in de veehouderij en de hogere vraag is het natuurlijk efficiënter en sneller om het via een trechter te doen dan handmatig graanballetjes erin te proppen. Doordat er ook grotere hoeveelheden in worden gepompt worden ze nu in een kortere periode sneller vet dan toen.quote:Op dinsdag 21 juli 2026 21:43 schreef Chillegast het volgende:
[..]
Dat heeft niets met schaalvergroting te maken. Het naar binnen proppen van grote hoeveelheden eten zorgt voor extreme vervetting van de lever die daardoor ook opzwelt.
Een gezonde ganzenlever weegt ongeveer 100 gram. Voor foie gras worden alleen (zieke!) levers van minstens 400 gram gebruikt. Niet alleen is het dwangvoederen op zich dus dieronvriendelijk, de gedwangvoederde ganzen worden er ook nog ziek van.
Champagne heeft natuurlijk een geschiedenis.quote:Op woensdag 22 juli 2026 08:12 schreef raptorix het volgende:
Als men maar lang genoeg roept dat iets lekker is verkoopt het van zelf, net als Champagne, er zijn zat andere mouserende wijnen die lekker zijn en een stuk minder duur.
Voor een frisse Krug kom ik dan wel weer mijn bed uit
Het lijkt vooral een stok om een hond te slaanquote:Op zaterdag 25 juli 2026 08:26 schreef Bart2002 het volgende:
https://www.nu.nl/economi(...)e-van-frankrijk.html
De geest is uit de fles...De Fransen woest!
Ik vind het vooral zo grappig, Fransen hebben het over Terroir, en de hele wereld denkt vervolgens, ah, deze echte champagne is beter, want echt, wordt de schuimwijn 500 meter verderop, net buiten het gebied maar op dezelfde bodem gemaakt, dan is het ineens geen champagne en niet zo lekker, denkt men. Onzin.quote:Op woensdag 22 juli 2026 08:12 schreef raptorix het volgende:
Als men maar lang genoeg roept dat iets lekker is verkoopt het van zelf, net als Champagne, er zijn zat andere mouserende wijnen die lekker zijn en een stuk minder duur.
Voor een frisse Krug kom ik dan wel weer mijn bed uit
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |