Getsie!quote:Op zondag 19 juli 2026 20:55 schreef torentje het volgende:
[..]
Door de wegkijkers zal het nog wel een tijdje duren voordat iedereen vleesvervangers gaat eten.
quote:Op maandag 20 juli 2026 10:14 schreef kleinvogelijn het volgende:
Foie gras…welke psychopaat heeft ooit verzonnen om levende wezens op een barbaarse manier een pijp in hun strot te douwen![]()
Iedereen die wel eens een maagonderzoek heeft gehad weet dat die eenden en ganzen gruwelijk lijden tijdens hun korte leven.
Alsof je het verschil proeft, mooi russisch ogend labeltje erop en niemand die het merkt.quote:Op zondag 19 juli 2026 21:47 schreef VEM2012 het volgende:
Ik heb vandaag gewoon Russische Beluga tot mij genomen. Temu kaviaar laat ik lekker aan anderen.
Omdat daar het bloed van Oeigoeren aan kleeft.quote:
China valt duidelijk onder B.quote:Op zondag 19 juli 2026 19:33 schreef Mikeytt het volgende:
Volk A doodt iedere dinsdag kindjes
Volk B geeft iedere maandag zweepslagen aan kindjes en doodt ze op dinsdag
Volk C doodt nooit kindjes
Vervolgens gaat volk A klagen over de methodes van volk B!
Alleen volk C heeft de ethische superioriteit om te mogen klagen over de methodes van volk A en B.
100 jaar geleden hadden ze dit nog niet en dat zal ook in de toekomst gebeuren. Ben benieuwd hoe je dan je B12 naar binnen krijgt zonder iets van een dier te consumeren.quote:Op zondag 19 juli 2026 19:44 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Nee hoor. Kan je ook gewoon uit bacteriën halen. Vegan b12 is goedkoop te kopen.
Men weet zelf ook dondersgoed dat b12 natuurlijk niet de reden is dat men geen vegetarier is
[ afbeelding ]
quote:Op dinsdag 21 juli 2026 19:45 schreef gwn_een_user het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
voor zover we het weten, waren het de oude egyptaren duizenden jaren geleden. die duwden ballen geweekt graan door de strot van eenden...zie deze wandtekening in de tombe van mereruka in saqqara
Of het uit Rusland of Iran komt zal je misschien niet proeven, maar tussen Beluga en andere steurkaviaar (Sevruga, Oscietra, etc) zit echt wel verschil.quote:Op dinsdag 21 juli 2026 19:47 schreef 111210 het volgende:
[..]
Alsof je het verschil proeft, mooi russisch ogend labeltje erop en niemand die het merkt.
Dat dien die chinezen ook met tomatensaus, italiaans klinkende naam er op en geen hond die het merkt
Je weet dat er in NL ook enorm wreed met heel veel dieren wordt omgegaan? Beetje selectieve verontwaardiging.quote:Op zondag 19 juli 2026 19:09 schreef Lenny77 het volgende:
Als er al 1 volk wreed is met dieren dan zijn zij het wel...
Het was toch gruwelijk arm in de 19e en de 20e eeuw. Mensen hadden nauwelijks luxe en vaak niet de mentale of financiële ruimte om zich bezig te houden met dierenwelzijn. We moeten ons realiseren dat aandacht voor dierenwelzijn een relatief nieuw verschijnsel is en dat deze zorg historisch gezien vaak minder prioriteit had dan de directe zorgen van een (extreem) arme bevolking. Het is dan ook makkelijk om achteraf met het vingertje te wijzen.quote:Op dinsdag 21 juli 2026 20:06 schreef Moonah het volgende:
[..]
Je weet dat er in NL ook enorm wreed met heel veel dieren wordt omgegaan? Beetje selectieve verontwaardiging.
Ja, je proeft zeker het verschil, net als dat een Ruinart blanc de blancs anders smaakt dan een Moët.quote:Op dinsdag 21 juli 2026 19:47 schreef 111210 het volgende:
[..]
Alsof je het verschil proeft, mooi russisch ogend labeltje erop en niemand die het merkt.
Dat dien die chinezen ook met tomatensaus, italiaans klinkende naam er op en geen hond die het merkt
Ik wijs niet met een vinger. Ik vind alle uitbuiting van dieren verwerpelijk.quote:Op dinsdag 21 juli 2026 20:10 schreef Peppert het volgende:
[..]
Het was toch gruwelijk arm in de 19e en een groot deel van de 20e eeuw. Mensen hadden nauwelijks luxe en vaak niet de mentale of financiële ruimte om zich bezig te houden met dierenwelzijn. We moeten ons realiseren dat aandacht voor dierenwelzijn een relatief nieuw verschijnsel is en dat deze zorg historisch gezien vaak minder prioriteit had dan de directe zorgen van een (extreem) arme bevolking. Het is dan ook makkelijk om achteraf met het vingertje te wijzen.
Ik denk dat dergelijke vormen van aandacht voor dierenwelzijn in China pas rond 2010 echt in opkomst zijn gekomen, omdat bepaalde groepen mensen inmiddels de economische en sociale ruimte hebben gekregen om zich met zulke kwesties bezig te houden. De welvaart is toegenomen en, zoals ook blijkt uit de stijgende obesitascijfers, zijn de basisbehoeften voor veel mensen beter vervuld dan vroeger.
Ik had het ook niet specifiek over u, mevrouw Moonah, maar richtte mij tot de lezer en de reageerders in het algemeen.quote:Op dinsdag 21 juli 2026 20:11 schreef Moonah het volgende:
[..]
Ik wijs niet met een vinger. Ik vind alle uitbuiting van dieren verwerpelijk.
Mooi zo. Ik wens niet onheus bejegend te worden.quote:Op dinsdag 21 juli 2026 20:14 schreef Peppert het volgende:
[..]
Ik had het ook niet specifiek over u, mevrouw Moonah, maar richtte mij tot de lezer en de reageerders in het algemeen.
Geen zorgen, mevrouw Moonah. Onheus bejegenen was allerminst mijn bedoeling.quote:Op dinsdag 21 juli 2026 20:14 schreef Moonah het volgende:
[..]
Mooi zo. Ik wens niet onheus bejegend te worden.
Er zijn helaas gradaties..quote:Op dinsdag 21 juli 2026 20:06 schreef Moonah het volgende:
[..]
Je weet dat er in NL ook enorm wreed met heel veel dieren wordt omgegaan? Beetje selectieve verontwaardiging.
Wauw, je hebt idd gelijk. Van de Egyptenaren ging het over naar de Romeinen, het midden oosten om tenslotte de nationale delicatesse van Frankrijk te worden.quote:Op dinsdag 21 juli 2026 19:45 schreef gwn_een_user het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
voor zover we het weten, waren het de oude egyptaren duizenden jaren geleden. die duwden ballen geweekt graan door de strot van eenden...zie deze wandtekening in de tombe van mereruka in saqqara
Ja smaakt ie anders? Mooi inzicht. Goed om te weten.quote:Op dinsdag 21 juli 2026 20:10 schreef VEM2012 het volgende:
Ja, je proeft zeker het verschil, net als dat een Ruinart blanc de blancs anders smaakt dan een Moët.
Dat heeft niets met schaalvergroting te maken. Het naar binnen proppen van grote hoeveelheden eten zorgt voor extreme vervetting van de lever die daardoor ook opzwelt.quote:Op dinsdag 21 juli 2026 21:07 schreef kleinvogelijn het volgende:
[..]
Ik vraag me dan af wanneer het dwangvoederen met slangen tot in hun maag is gestart, dat zal denk ik pas zijn ontstaan na flinke schaalvergroting. Desalniettemin,barbaarse praktijken.
Ja dat snap ik maar daar ging het niet perse over.quote:Op dinsdag 21 juli 2026 20:02 schreef Chillegast het volgende:
[..]
Of het uit Rusland of Iran komt zal je misschien niet proeven, maar tussen Beluga en andere steurkaviaar (Sevruga, Oscietra, etc) zit echt wel verschil.
Het gaat hier om kaviaar van kweekvis, dat lijkt mij sterk. Dat kan je ook niet vergelijken met wijnen die juist hun smaak krijgen door de grond van de druivenquote:Op dinsdag 21 juli 2026 20:10 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ja, je proeft zeker het verschil, net als dat een Ruinart blanc de blancs anders smaakt dan een Moët.
Ik zou zeggen: probeer het zelf eens. Heeft niets met snobisme te maken.quote:Op dinsdag 21 juli 2026 21:11 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Ja smaakt ie anders? Mooi inzicht. Goed om te weten.
Of is dit gewoon een voorbeeld van dranksnobisme?
Daar is overigens geen enkel bewijs voor. Is een mythe. Net zoiets als dat de Texelse lammetjes "ziltig" zouden smaken.quote:
Nou had ik het toch echt over beluga vs andere soorten, maar natuurlijk is er ook kwaliteitsverschil mogelijk op basis van hoe het proces is. Kweekzalm smaakt ook anders dan wilde zalm. En ook binnen de diverse kweekvissen heb je verschillen.quote:Op woensdag 22 juli 2026 00:04 schreef 111210 het volgende:
[..]
Het gaat hier om kaviaar van kweekvis, dat lijkt mij sterk. Dat kan je ook niet vergelijken met wijnen die juist hun smaak krijgen door de grond van de druiven
Bij de een blanc de blancs zou je zomaar kunnen denken dat de soort van de gebruikte druif invloed heeft.quote:Op woensdag 22 juli 2026 07:47 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Daar is overigens geen enkel bewijs voor. Is een mythe. Net zoiets als dat de Texelse lammetjes "ziltig" zouden smaken.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |