abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator donderdag 16 juli 2026 @ 14:36:46 #26
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_221354464
De man heeft een NWSban dus blijven reageren heeft niet zo heel veel zin
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_221354581
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juli 2026 14:36 schreef sp3c het volgende:
Wie? Onze Oekraiener?
pi_221354651
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juli 2026 14:36 schreef sp3c het volgende:
Ik zal hem niet missen maar verder praten over iemand die zich niet kan verdedigen heeft idd weinig waarde.
pi_221354654
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juli 2026 13:21 schreef DavidAZ het volgende:

[..]
Veel te korte neuzen.
Tja als je liegt groeit die neus daar kunnen wij als korte neuzen brigade niets aan doen.. :D
pi_221354763
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juli 2026 14:12 schreef Arnhemunited het volgende:

[..]
Je wilt de Ayatollahs belonen terwijl ze tienduizenden vreedzame burgers hebben afgeslacht, alleen maar omdat Trump en Israël ?
Nee, omdat David.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_221354784
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juli 2026 14:10 schreef Elan het volgende:

[..]
De rest van de wereld zou ook wat kunnen doen tegen Iran in plaats van neutraal blijven. Nu is oorlog in en tegen Iran het zelfgecreëerde probleem van US, Hormuz is dat overduidelijk niet.
Hormûz is dankzij Iran en de VS.
pi_221354802
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juli 2026 14:10 schreef Elan het volgende:

[..]
De rest van de wereld zou ook wat kunnen doen tegen Iran in plaats van neutraal blijven. Nu is oorlog in en tegen Iran het zelfgecreëerde probleem van US, Hormuz is dat overduidelijk niet.
De rest vd wereld doet ook van alles en is zeker niet neutraal. Sancties etc doen veel meer, mondiaal gezien.
pi_221354822
quote:
1s.gif Op donderdag 16 juli 2026 15:04 schreef Wantie het volgende:

[..]
Hormûz is dankzij Iran en de VS.
Voornamelijk door US maar het is nu ook ons probleem. Zeker als Iran daar boten gaat beschieten en de vrije wereldhandel ernstig in geding komt.

Nu zeg ik niet dat wij blind US moeten gaan helpen maar die belangen zouden wel wat meer behartigd moeten worden.
blablablabla
pi_221354828
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juli 2026 15:09 schreef beefkeek het volgende:

[..]
De rest vd wereld doet ook van alles en is zeker niet neutraal. Sancties etc doen veel meer, mondiaal gezien.
Iran had voor deze oorlog al een waslijst aan Europese sancties. Het kan ze waarschijnlijk geen reet schelen als je daar nog 100 sancties bij plakt.
blablablabla
pi_221354834
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juli 2026 15:15 schreef Elan het volgende:

[..]
Iran had voor deze oorlog al een waslijst aan Europese sancties. Het kan ze waarschijnlijk geen reet schelen als je daar nog 100 sancties bij plakt.
Natuurlijk wel, ze hadden en hebben geen toegang tot de financiële markten. Dat wilden ze heel graag hebben.
pi_221354852
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juli 2026 15:16 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Natuurlijk wel, ze hadden en hebben geen toegang tot de financiële markten. Dat wilden ze heel graag hebben.
Dat is mijn punt dus, ze hebben een waslijst aan mokerzware sancties. Je zou eerder sancties moeten verlichten dan er nog meer bijplakken als Europese landen.
blablablabla
pi_221354864
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juli 2026 15:23 schreef Elan het volgende:

[..]
Dat is mijn punt dus, ze hebben een waslijst aan mokerzware sancties. Je zou eerder sancties moeten verlichten dan er nog meer bijplakken als Europese landen.
En dat is hoe je die onderhandelingen voert, door die wortel voor te houden. Als je ze nog verder isoleert en ze niets meer te verliezen hebben bereik je helemaal niets.
pi_221354991
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juli 2026 15:13 schreef Elan het volgende:

[..]
Voornamelijk door US maar het is nu ook ons probleem. Zeker als Iran daar boten gaat beschieten en de vrije wereldhandel ernstig in geding komt.

Nu zeg ik niet dat wij blind US moeten gaan helpen maar die belangen zouden wel wat meer behartigd moeten worden.
Ik vind dat de VS ons verschuldigd is voor de gevolgen die wij ondervinden van deze mislukte hersenscheet van Trump.
pi_221355170
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juli 2026 13:50 schreef Barbusse het volgende:

[..]
Ik vind het allemaal niks. Ik constateer slechts dat de acties van de VS en Israel bijzonder contraproductief zijn. De VS is zelfs grotendeels verantwoordelijk voor het huidige Iraanse regime.
Integendeel. De enige verantwoordelijke spelers voor het regime van Iran zijn de religieuze fundamentalisten daar zelf. Islamitisch fundamentalisme en drang voor terreur in de schoenen schuiven van Westerse landen is niet alleen ahistorisch maar ook infantiliserend.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_221355295
quote:
14s.gif Op donderdag 16 juli 2026 16:26 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Integendeel. De enige verantwoordelijke spelers voor het regime van Iran zijn de religieuze fundamentalisten daar zelf. Islamitisch fundamentalisme en drang voor terreur in de schoenen schuiven van Westerse landen is niet alleen ahistorisch maar ook infantiliserend.
Fucking onzin. Het is jouw keuze om te denken dat de Iraanse revolutie in een vacuum plaats heeft kunnen vinden. Dat geloven is pas infantiel.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_221355461
quote:
13s.gif Op donderdag 16 juli 2026 16:40 schreef Barbusse het volgende:

[..]
Fucking onzin. Het is jouw keuze om te denken dat de Iraanse revolutie in een vacuum plaats heeft kunnen vinden. Dat geloven is pas infantiel.
Nee hoor, het is geen onzin, het zijn feiten. Mensen zijn verantwoordelijk voor hun eigen handelen. Jij probeert het religieuze fundamentalisme niet bij de fundamentalisten zelf te leggen, maar bij het Westen.

Zogenaamd is het Iraanse regime daarmee dan min of meer een creatie van of door het Westen. Het Westen treft hier echter nul blaam, de mensen daar met hun vaak achterlijke en ongeciviliseerde culturen wel.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_221355596
quote:
1s.gif Op donderdag 16 juli 2026 15:38 schreef Wantie het volgende:

[..]
Ik vind dat de VS ons verschuldigd is voor de gevolgen die wij ondervinden van deze mislukte hersenscheet van Trump.
De VS geeft alleen geen neuk. Dus daar kun je verder niets aan doen als EU.

En Iran is en blijft een boevenstaat waar een mensenleven niets waard is. Dus de vraag wil je daar uitgebreid mee gaan (onder)handelen..
blablablabla
pi_221355659
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juli 2026 15:13 schreef Elan het volgende:

[..]

Wanneer vallen alle landen die tarieven van Trump gekregen hebben die de vrije markt handel met de VS verstoren dan de VS aan.
pi_221355685
quote:
14s.gif Op donderdag 16 juli 2026 16:51 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Nee hoor, het is geen onzin, het zijn feiten. Mensen zijn verantwoordelijk voor hun eigen handelen. Jij probeert het religieuze fundamentalisme niet bij de fundamentalisten zelf te leggen, maar bij het Westen.

Zogenaamd is het Iraanse regime daarmee dan min of meer een creatie van of door het Westen. Het Westen treft hier echter nul blaam, de mensen daar met hun vaak achterlijke en ongeciviliseerde culturen wel.
Dat jij moslims als üntermenschen ziet was al lang duidelijk ja. Dat jij ook altijd bijzonder selectief het argument van 'eigen verantwoordelijkheid' van stal haalt ook. En ga me geen woorden in de mond leggen, dat kan ik prima zelf. Je bent gewoon bewust kindelijk naief als je denkt dat de Iraanse revolutie in een vacuum plaats heeft kunnen vinden.

[ Bericht 0% gewijzigd door Barbusse op 16-07-2026 17:32:56 ]
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_221355739
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juli 2026 16:58 schreef Elan het volgende:

[..]
De VS geeft alleen geen neuk. Dus daar kun je verder niets aan doen als EU.

En Iran is en blijft een boevenstaat waar een mensenleven niets waard is. Dus de vraag wil je daar uitgebreid mee gaan (onder)handelen..
Er lag een prima deal met Obama.
Maar het ego van Trump kon dat niet aan.
Dus die torpedeert die deal, met als gevolg dat Iran gewoon verder kon gaan en we nu weer zitten met een Trump die de boel verstierd door Iran aan te vallen tijdens nieuwe onderhandelingen.
pi_221355984
quote:
15s.gif Op donderdag 16 juli 2026 17:03 schreef Barbusse het volgende:

[..]
Dat jij moslims als üntermenschen ziet was al lang duidelijk ja. Dat jij ook altijd bijzonder selectief het argument van 'eigen verantwoordelijkheid' van stal haalt ook. En ga me gaan woorden in de mond leggen, dat kan ik prima zelf. Je bent gewoon bewust kindelijk naief als je denkt dat de Iraanse revolutie in een vacuum plaats heeft kunnen vinden.
Dat moslims 'üntermenschen' zouden zijn heb ik helemaal nooit gezegd. Het Iraanse regime heeft voor mij ook niets te maken met moslims wereldwijd. Dat is pas zo als moslims zich actief achter dat regime scharen, wat lang niet iedereen doet. Sterker nog, veel moslims in Iran zijn nota bene de grootste slachtoffers van dat regime.

Ik haak in op het feit dat jij de verantwoordelijkheid voor het barbaarse radicalisme van het Iraanse regime grotendeels buiten het regime zelf plaatst. Alsof het geen mensen zijn die verantwoordelijk kunnen worden gehouden voor hun eigen handelen.

En zo een bespottelijke conclusie komt natuurlijk voort uit bepaald gedachtegoed waarbij het Westen als dé veroorzaker wordt gezien van kommer en kwel in de wereld. Dat gedachtegoed deel ik niet.
pi_221356024
En ik vind het dan weer niet bij een geciviliseerde westerse samenleving passen als je pleit voor doodstraf en het aansturen op een grondoorlog ipv diplomatie.
pi_221356164
quote:
14s.gif Op donderdag 16 juli 2026 17:35 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dat moslims 'üntermenschen' zouden zijn heb ik helemaal nooit gezegd. Het Iraanse regime heeft voor mij ook niets te maken met moslims wereldwijd. Dat is pas zo als moslims zich actief achter dat regime scharen, wat lang niet iedereen doet. Sterker nog, veel moslims in Iran zijn nota bene de grootste slachtoffers van dat regime.
Dat doe je continue door te spreken over 'barbaarse cultuur' ad infinitum ad nauseum.
quote:
Ik haak in op het feit dat jij de verantwoordelijkheid voor het barbaarse radicalisme van het Iraanse regime grotendeels buiten het regime zelf plaatst. Alsof het geen mensen zijn die verantwoordelijk kunnen worden gehouden voor hun eigen handelen.
Dat doe ik niet, ik zeg slechts dat dergelijke revoluties niet zomaar spontaan ontstaanuit zichzelf.
quote:
En zo een bespottelijke conclusie komt natuurlijk voort uit bepaald gedachtegoed waarbij het Westen als dé veroorzaker wordt gezien van kommer en kwel in de wereld. Dat gedachtegoed deel ik niet.
Dat is al helemaal lachwekkend want dat heb ik echt nog nooit beweerd. Waarom discussieer jij altijd als 1 of andere cartoon villain?
pi_221356189
quote:
10s.gif Op donderdag 16 juli 2026 18:01 schreef Barbusse het volgende:

[..]
Dat doe je continue door te spreken over 'barbaarse cultuur' ad infinitum ad nauseum.
[..]
Dat doe ik niet, ik zeg slechts dat dergelijke revoluties niet zomaar spontaan ontstaanuit zichzelf.
[..]
Dat is al helemaal lachwekkend want dat heb ik echt nog nooit beweerd. Waarom discussieer jij altijd als 1 of andere cartoon villain?
Ik doe het ff rustig aan.
pi_221356241
twitter
Het is pas echt crisis als het bier op is.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')