Als ik zie dat de IC Dordrecht Venlo via Schiphol een kering heeft van 3 minuten op Venlo dan weet je dus al dat er bijna een werkdag overheen gaat voordat die überhaupt iets van schoonmakers ziet. Los van af en toe een duo schoonmakers welke ergens instappen om de prullenbakjes leeg te maken.quote:Op zaterdag 22 augustus 2026 17:58 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Teregten klagd. Had het de laatste tijd ook een paar keer.
[ afbeelding ]
En nu met een tandenborstel alles weer schoonboenen!quote:Op zaterdag 22 augustus 2026 18:40 schreef spectrumanalyser het volgende:
Drie graffitispuiters zijn op heterdaad betrapt en aangehouden door de politie op het opstelterrein nabij station Haarlem. Daar stonden de stellen voor de Max Express dienst.
Jammer dat ze niet met hun tandenborstel die trein mogen reinigenquote:Op zaterdag 22 augustus 2026 18:40 schreef spectrumanalyser het volgende:
Drie graffitispuiters zijn op heterdaad betrapt en aangehouden door de politie op het opstelterrein nabij station Haarlem. Daar stonden de stellen voor de Max Express dienst.
GMTAquote:Op zaterdag 22 augustus 2026 22:17 schreef Claude_Viole het volgende:
[..]
En nu met een tandenborstel alles weer schoonboenen!
Ja, viel me gisteren ook op.quote:Op zondag 23 augustus 2026 09:01 schreef Eix het volgende:
Qua schoonmaak, ik reis veel met DDZ. En daarvan is de staat van het algehele interieur ook gewoon hard achteruit aan het gaan.
Niet alleen interieur. Het is lang geleden dat er nog een DDZ op de baan reed met een degelijke laklaag. Elk stel heeft wel last van af bladderende blanke lak of wit uitgeslagen lak.quote:Op zondag 23 augustus 2026 09:01 schreef Eix het volgende:
Qua schoonmaak, ik reis veel met DDZ. En daarvan is de staat van het algehele interieur ook gewoon hard achteruit aan het gaan.
Het kan ook momenteel slechter zijn door de 48-uursstaking van de schoonmakers.quote:Op zondag 23 augustus 2026 09:01 schreef Eix het volgende:
ik snap niet dat ze de boel aan de buitenzijde niet schoon kunnen krijgen ...quote:Op zondag 23 augustus 2026 12:25 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
Niet alleen interieur. Het is lang geleden dat er nog een DDZ op de baan reed met een degelijke laklaag. Elk stel heeft wel last van af bladderende blanke lak of wit uitgeslagen lak.
Nee, ik heb inderdaad vaak het idee dat dat ding aan komt, reizigers uit- en instappen en weer weg gaat. Ik zie nooit meer een roedel schoonmakers de prullenbakken legen en de wc's schoonmaken zoals begin jaren 90 nog wel gebeurde.quote:Op zaterdag 22 augustus 2026 17:58 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Teregten klagd. Had het de laatste tijd ook een paar keer.
[ afbeelding ]
Klopt. Groningen was het altijd vaste prik.quote:Op zaterdag 22 augustus 2026 18:14 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
weet nog van vroeger dat bij langere keringen op de eindpunten de treinen wel gereinigd werden en ook gelijk water bijgevuld en dergelijke.
Daarnaast moet het toch niet zo lastig zijn om betere wasstraten te ontwerpen?
Toevallig gisteren nog meegemaakt. In een DDZ. Het gebeurt dus wel degelijk.quote:Op zondag 23 augustus 2026 17:21 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Nee, ik heb inderdaad vaak het idee dat dat ding aan komt, reizigers uit- en instappen en weer weg gaat. Ik zie nooit meer een roedel schoonmakers de prullenbakken legen en de wc's schoonmaken zoals begin jaren 90 nog wel gebeurde.
Hier zie ik het nog wel gebeuren, die schoonmakers.quote:Op zondag 23 augustus 2026 17:21 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Nee, ik heb inderdaad vaak het idee dat dat ding aan komt, reizigers uit- en instappen en weer weg gaat. Ik zie nooit meer een roedel schoonmakers de prullenbakken legen en de wc's schoonmaken zoals begin jaren 90 nog wel gebeurde.
Toch is NS er niet te enige in, want ook bij Arriva zie je nu een aantal jaren na het bestickeren van de stellen dat het er niet heel goed meer uit ziet op sommige plekken. Daarnaast zijn vaak wc's buiten gebruikquote:Op zondag 23 augustus 2026 18:06 schreef James1988 het volgende:
[..]
Toevallig gisteren nog meegemaakt. In een DDZ. Het gebeurt dus wel degelijk.
De verflaag van DDZ is inderdaad hard achteruit gegaan, de kleuren zijn ontzettend opgebleekt en op elke bak die ik heb gezien zitten er krassen en bladdert de boel af. Ik vraag me af hoe dat komt. Is er verf gebruikt die niet goed reageert op de gebruikte schoonmaakmiddelen? Is de verf niet goed opgewassen tegen de borstels van de wasstraat? Is de verf niet "graffiti-proof" en neemt de hechtingskwaliteit af wanneer graffitiverf reageert met de verf van de bak?
Sowieso is treinpresentatie een heikel punt: VIRM is aan de bovenkant vaak ontzettend smerig. ICNG is langs de zijkant wel schoon maar langs de neus is het inmiddels ook bruin. SLT ziet er ook "schmutzig" uit.
Mijn (Oostenrijkse) vriendin maakte daar onlangs een opmerking over - "bij ÖBB zie je dat niet".
Zou dat niet komen doordat de verf tegenwoordig mielieuvriendelijker moet zijn?quote:Op zondag 23 augustus 2026 18:06 schreef James1988 het volgende:
[..]
Toevallig gisteren nog meegemaakt. In een DDZ. Het gebeurt dus wel degelijk.
De verflaag van DDZ is inderdaad hard achteruit gegaan, de kleuren zijn ontzettend opgebleekt en op elke bak die ik heb gezien zitten er krassen en bladdert de boel af. Ik vraag me af hoe dat komt. Is er verf gebruikt die niet goed reageert op de gebruikte schoonmaakmiddelen? Is de verf niet goed opgewassen tegen de borstels van de wasstraat? Is de verf niet "graffiti-proof" en neemt de hechtingskwaliteit af wanneer graffitiverf reageert met de verf van de bak?
Sowieso is treinpresentatie een heikel punt: VIRM is aan de bovenkant vaak ontzettend smerig. ICNG is langs de zijkant wel schoon maar langs de neus is het inmiddels ook bruin. SLT ziet er ook "schmutzig" uit.
Mijn (Oostenrijkse) vriendin maakte daar onlangs een opmerking over - "bij ÖBB zie je dat niet".
En/of de schoonmaakmiddelenquote:Op zondag 23 augustus 2026 18:59 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
Zou dat niet komen doordat de verf tegenwoordig mielieuvriendelijker moet zijn?
Dat de schoonmaakmiddelen milieuvriendelijker moeten zijn bedoel je? Dan zouden ze hun werk minder goed moeten doen.quote:
Ik dacht me te herinneren dat ze dat al zijn en dat daarom de boel ook smeriger is.quote:Op zondag 23 augustus 2026 19:27 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Dat de schoonmaakmiddelen milieuvriendelijker moeten zijn bedoel je? Dan zouden ze hun werk minder goed moeten doen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |