Wanneer kunnen we?quote:Op vrijdag 28 augustus 2026 14:08 schreef derLudolf het volgende:
Gisteren is de draaibrug over het Coevorden-Picardiekanaal terug geplaatst.
Hopelijk 13 december, naar ProRail kan nog roet in het eten gooien.quote:
Ik kan me dit herinneren maar ik heb echt geen flauw idee hoe lang ze dit volgehouden hebben, iemand enig idee?quote:
die kans acht ik wel redelijk aanwezig jaquote:Op zaterdag 29 augustus 2026 21:43 schreef James1988 het volgende:
Haha ja, dat is tot kerst.
En wedden dat die 50 dagen in 2029 dan op 2 of 8 januari beginnen, na de kerstvakantie?
Dat lijkt me de juiste weg. Nutsvoorzieningen hoor je uit de algemene middelen te bekostigen, toch?quote:Op zondag 30 augustus 2026 09:59 schreef DeaDLocK2K het volgende:
De Zwitserse belastingbetaler bedoel je maar ja.
Schitterend!quote:Op zondag 30 augustus 2026 11:15 schreef mschol het volgende:
Bekijk deze YouTube-video deze kwam voorbij tussen mijn suggesties, is vast allang bekend hier (gezien hoe oud de video is) maar, wauwdat is creatief
Absoluut! En het gebeurt daar vaak op een hele democratische manier waarbij soms alle betrokken kantons in referenda moeten instemmen met investeringen.quote:Op zondag 30 augustus 2026 13:15 schreef Duvel het volgende:
[..]
Dat lijkt me de juiste weg. Nutsvoorzieningen hoor je uit de algemene middelen te bekostigen, toch?
Ja mee eens, maar zelfs dan geven ze in Zwitserland meer dan het drievoudige per hoofd van de bevolking uit aan investeringen in het spoorwegnetwerk geloof ik.quote:Op zondag 30 augustus 2026 13:20 schreef Dr_Flash het volgende:
Elke Zwitser heeft een Halbtax-abo. Zal wel voor een niet onaanzienlijk deel op de toeristen afgewenteld worden. Ook terecht natuurlijk
Per hoofd van de bevolking investeren Nederland en Duitsland ongeveer even veel. Oostenrijk 1.5x, Zwitserland 2.5x, Luxemburg bijna 3x.quote:Op zondag 30 augustus 2026 14:02 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Ja mee eens, maar zelfs dan geven ze in Zwitserland meer dan het drievoudige per hoofd van de bevolking uit aan investeringen in het spoorwegnetwerk geloof ik.
Ook niet zo raar, daar nemen ze sneeuw wel serieusquote:Op zondag 30 augustus 2026 14:02 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Ja mee eens, maar zelfs dan geven ze in Zwitserland meer dan het drievoudige per hoofd van de bevolking uit aan investeringen in het spoorwegnetwerk geloof ik.
in Hoogkerk meren ook regelmatig schepen aanquote:Op zondag 30 augustus 2026 15:04 schreef derLudolf het volgende:
Bietencampagne, ja dat ging vroeger hier ook deels per spoor toch? Volgens mij gaat er nog wel wat per schip naar Dinteloord tegenwoordig.
Ze hebben wel es gekeken om de campagne langer te laten maar kwamen tegen een "simpel" logistiek probleem aan: aan het eind van de campagne hebben de vrachtauto's die in de campagne rijden rond de 100.000km gereden en dan zijn ze nodig aan onderhoud toe.
Vraag me ook af, stel ik wil iets per spoor versturen. Kan dat of zit je vast aan wat er rijdt. Bv we hebben een klant die zit aan het station van Vöcklamarkt. Zelf zitten we in Emmen maar daar is geen goederenstation (afgezien van het Emmtech terrein) maar Coevorden is vlakbij. Kunnen onze zes opleggers daar op een trein eigen gezet en wordt het dan gecombineerd met andere treinen?
De lijn Kleve Düsseldorf ligt er met regelmaat uit. Inmiddels zo vaak dat er alleen nog verzamel berichten van verschijnen ipv elke dag dat de zooi niet rijd.quote:Op dinsdag 1 september 2026 00:40 schreef James1988 het volgende:
Emmerich - Oberhausen heeft er sinds 10 uur 's ochtends uit gelegen vanwege een defektes Stellwerk. 10 minuten geleden hebben ze het opgelost. Zelfs toen Post Amsterdam eruit vloog hadden ze het sneller weer op de rails.
Ga dat niet zomaar van uit. Paar jaar terug lag Kassel Hbf en Kassel Wilhelmshöhe er meerdere dagen compleet uit. En dan gaat er dus niets meer in die regio.quote:Op dinsdag 1 september 2026 07:17 schreef b2py het volgende:
Ik denk dat ze koln hbuf ook wel wat sneller zouden oplossen
Goed plan!quote:Op woensdag 2 september 2026 23:09 schreef stavromulabeta het volgende:
Hulde voor de RB61-machinist die in Bad Bentheim een poging gedaan heeft om de Go Volta-conducteur zo ver te krijgen om de gestrande passagiers van zijn opgeheven trein naar Hengelo mee te nemen. Helaas tevergeefs.
Verder: nooit meer met de trein naar Denemarken. Werkelijk, wat is NS een fijne, punctuele en betrouwbare vervoerder vergeleken met alles in Duitsland.
Waarom kon de trein niet eerder doorrijden naar het volgende station. De mogelijk eruit gevallen passagier had er toch niks aan dat de trein bleef staan? Zo te lezen was het weer zo'n situatie die in geen enkel draaiboek staat dus mag/durft niemand een beslissing nemen.quote:Op donderdag 3 september 2026 15:21 schreef Adrie072 het volgende:
[..]
Goed plan!
https://www.hln.be/buiten(...)geslingerd~a456335c/
Ik ga volgende week donderdag weer een poging wagen. Ga ik nog last krijgen van de staking woensdag?quote:Op woensdag 2 september 2026 23:09 schreef stavromulabeta het volgende:
Verder: nooit meer met de trein naar Denemarken. Werkelijk, wat is NS een fijne, punctuele en betrouwbare vervoerder vergeleken met alles in Duitsland.
Mogelijk plaats delict.quote:Op vrijdag 4 september 2026 18:56 schreef Zomaarevenkijken het volgende:
[..]
Waarom kon de trein niet eerder doorrijden naar het volgende station. De mogelijk eruit gevallen passagier had er toch niks aan dat de trein bleef staan? Zo te lezen was het weer zo'n situatie die in geen enkel draaiboek staat dus mag/durft niemand een beslissing nemen.
Doorrijden na een ongeluk is strafbaar?quote:Op vrijdag 4 september 2026 18:56 schreef Zomaarevenkijken het volgende:
[..]
Waarom kon de trein niet eerder doorrijden naar het volgende station. De mogelijk eruit gevallen passagier had er toch niks aan dat de trein bleef staan? Zo te lezen was het weer zo'n situatie die in geen enkel draaiboek staat dus mag/durft niemand een beslissing nemen.
Ik las het idd. Maar tot je dat weet, kun je hem beter laten staan waar ie staat.quote:Op zaterdag 5 september 2026 14:38 schreef James1988 het volgende:
Inmiddels is wel duidelijk dat er geen sprake is van een technisch probleem, iemand heeft bewust de noodontgrendeling gebruikt. Die zit achter een plexiglasplaatje, je kunt niet per ongeluk aan die hendel trekken.
Volgens het artikel moesten de passagiers wachten tot men klaar was met zoeken naar een mogelijk uit de trein gevallen persoon. De oorzaak van de open deur zal vrijwel meteen duidelijk geweest zijn, maar uiteraard zou er een 0.00001% kans kunnen zijn dat het glaasje en de verzegeling van de noodbediening toevallig verbroken waren en dat er toch een technisch probleem was.quote:Op zaterdag 5 september 2026 14:39 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ik las het idd. Maar tot je dat weet, kun je hem beter laten staan waar ie staat.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |