Ik heb nu een kaartje gekocht met een ritje met S1 naar Altona. Kennelijk denkt de reisplanner dat die wel rijdt.. De overstaptijden naar en vanaf de S1 zijn niet heel lang, dus met de bus wordt het een uitdaging. We gaan het zien.quote:Op woensdag 19 augustus 2026 20:31 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Let er ook op dat volgens mij tussen Hamburg Hbf en Altona deze weken geen treinen rijden ivm werkzaamheden (vervangen brug in Hamburg)
Maar dan is het toch nog vreemd dat hij een reisadvies geeft met een overstaptijd van -52 minuten?quote:Op woensdag 19 augustus 2026 20:51 schreef z80 het volgende:
[..]
Even het schuifje bij "Schnellste Verbindungen anzeigen" omzetten.
Er zit al jaren een bug in de site/planner. Deze laat alleen de snelste verbinding zien. En teld daar alle vertragingen bij op. In plaats van de verbindingen die er op papier langer over doen, maar in de praktijk sneller zijn.
Die rijden idd wel (ondergronds). Je kunt naast S1 ook S3 en S5 nemen, dus verbindingen genoegquote:Op woensdag 19 augustus 2026 21:13 schreef stavromulabeta het volgende:
[..]
Ik heb nu een kaartje gekocht met een ritje met S1 naar Altona. Kennelijk denkt de reisplanner dat die wel rijdt.. De overstaptijden naar en vanaf de S1 zijn niet heel lang, dus met de bus wordt het een uitdaging. We gaan het zien.
Die ICE 618 is wel wat mee aan de hand, want volgens bahn.expert rijdt iequote:Op woensdag 19 augustus 2026 18:35 schreef stavromulabeta het volgende:
Ik probeer bij DB voor volgende week woensdag een ticket van Utrecht naar Odense te boeken.
Nu krijg ik deze (boekbare) verbinding.
[ afbeelding ]
Hoe werkt dat in Osnabrück? Loopt er een datumgrens tussen perron 3 en 11? Staat er een tijdmachine? Of weet DB nu al dat IC618 enorm vertraagd is?
Bij NS weten ze het wel positief te framen. Volgens dit artikel is het gewoon de Berlijn trein die minder vaak en via een teringlange omweg gaat rijden vanwege werkzaamheden.quote:Op donderdag 20 augustus 2026 17:04 schreef marcb1974 het volgende:
ICE gaat vanaf Amsterdam naar Bremen/Hamburg rijden
(geen idee of dit al gepost was)
https://nieuws.ns.nl/nieuwe-ice-verbinding-naar-hamburg-en-bremen
Het is inderdaad spin, maar deze werkzaamheden duren dusdanig lang dat je zo wel kunt kijken of er voldoende vraag is om hier ook na 2027 een directe verbinding van te maken.quote:Op donderdag 20 augustus 2026 18:42 schreef stavromulabeta het volgende:
[..]
Bij NS weten ze het wel positief te framen. Volgens dit artikel is het gewoon de Berlijn trein die minder vaak en via een teringlange omweg gaat rijden vanwege werkzaamheden.
Toevallig vandaag gebruik gemaakt van deze verbinding en van mij mag dat best een blijvertje worden.quote:Beetje alsof NS voor deze weken feestelijk zou aankondigen dat er een rechtstreekse intercity Utrecht-Breda is.
Is mij de omreis niet waardquote:Op donderdag 20 augustus 2026 17:04 schreef marcb1974 het volgende:
ICE gaat vanaf Amsterdam naar Bremen/Hamburg rijden
(geen idee of dit al gepost was)
https://nieuws.ns.nl/nieuwe-ice-verbinding-naar-hamburg-en-bremen
Inwoneraantal zegt niet alles. Frankfurt is het financiële centrum van Duitsland. München een toeristische hotspot en toegang tot de Alpen.quote:Op donderdag 20 augustus 2026 20:13 schreef derLudolf het volgende:
Het zou vreemd zijn als er geen markt is voor een verbinding naar Hamburg. Frankfurt a/M, Köln en München zijn kleiner qua aantal inwoners.
Hadden ze Bremen niet weg kunnen laten, dat had best wat tijd gescheeld.
Want? Zijn er zoveel mensen die vanuit NL naar Hamburg willen dan?quote:Op donderdag 20 augustus 2026 20:13 schreef derLudolf het volgende:
Het zou vreemd zijn als er geen markt is voor een verbinding naar Hamburg. Frankfurt a/M, Köln en München zijn kleiner qua aantal inwoners.
Hadden ze Bremen niet weg kunnen laten, dat had best wat tijd gescheeld.
GoVolta heeft slechts een paar weken naar Hamburg gereden, zelfs buiten het hoogseizoen, en haalde een gemiddelde bezettingsgraad van 60 procent.quote:Op donderdag 20 augustus 2026 21:23 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Want? Zijn er zoveel mensen die vanuit NL naar Hamburg willen dan?
Hamburg is ook een hub voor de regio en Denemarken erbij. Het maakt reizen van Nederland naar Scandinavië een stuk eenvoudiger als je rechtstreeks naar Hamburg kan.quote:Op donderdag 20 augustus 2026 21:23 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Want? Zijn er zoveel mensen die vanuit NL naar Hamburg willen dan?
Of is bv München ook een hub voor de regio en de Alpen erbij?
Dank. Als de trein rijdende is snap ik wel dat ze een goede inschatting kunnen maken.quote:Op vrijdag 21 augustus 2026 13:55 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Opzich verbazingwekkend accuraat eigenlijk.
Dat is misschien iets te weinig info; het werkt voor mij accuraat genoeg op Zwolle-randstad vv dat ik vaker dan eens een andere trein heb genomen vanwege de verwachte drukte.
En er is natuurlijk veel info beschikbaar over historische bezetting.quote:Op vrijdag 21 augustus 2026 13:59 schreef cinderloom het volgende:
[..]
Dank. Als de trein rijdende is snap ik wel dat ze een goede inschatting kunnen maken.
Dan zitten de treinen op zaterdag dus blijkbaar best vol. Had ik niet gedacht voor Limburgquote:Op vrijdag 21 augustus 2026 14:25 schreef James1988 het volgende:
[..]
En er is natuurlijk veel info beschikbaar over historische bezetting.
juist wel. Veel dagjesmensen voor oa Maastricht, al zijn Weert, Roermond en Sittard ook best een drukke stations, Heerlen dan weer nietquote:Op vrijdag 21 augustus 2026 18:42 schreef cinderloom het volgende:
[..]
Dan zitten de treinen op zaterdag dus blijkbaar best vol. Had ik niet gedacht voor Limburg
Er is ook wat minder materieel beschikbaar ivm de Grand Prix.quote:Op vrijdag 21 augustus 2026 18:42 schreef cinderloom het volgende:
[..]
Dan zitten de treinen op zaterdag dus blijkbaar best vol. Had ik niet gedacht voor Limburg
Waarom zou dan een trein van kwart voor elf groen zijn en half uur later drie poppetje knalrood? Zit in dat half uur zoveel verschil?quote:Op vrijdag 21 augustus 2026 18:47 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
juist wel. Veel dagjesmensen voor oa Maastricht, al zijn Weert, Roermond en Sittard ook best een drukke stations, Heerlen dan weer niet
Goeie idd.quote:Op vrijdag 21 augustus 2026 18:49 schreef Remco het volgende:
[..]
Er is ook wat minder materieel beschikbaar ivm de Grand Prix.
Ja, maar denk niet dat veel studenten zaterdagochtend in de trein zitten.quote:Op vrijdag 21 augustus 2026 19:15 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Beginnen de Uni's en HBOs niet ondertussen ook eens aan hun introducties bijna?
Die wat vertrekt in Eindhoven om 10.30 uur niet. Die erna juist wel.quote:Op vrijdag 21 augustus 2026 19:30 schreef Peterselieman het volgende:
Geen idee waarom.
De IC Eindhoven - Heerlen zal sowieso niet al te druk moeten zijn.
"Landelijk" aangepaste dienstregeling zelfs. Tijd dat die ongein achter ons ligt.quote:Op vrijdag 21 augustus 2026 18:49 schreef Remco het volgende:
[..]
Er is ook wat minder materieel beschikbaar ivm de Grand Prix.
Die 2040 is zonder de standaard vertraging nog?quote:Op zaterdag 22 augustus 2026 14:19 schreef Peterselieman het volgende:
In Duitsland willen ze de S13 rond Bonn uit gaan breiden, alleen hebben ze één ding niet helemaal lekker in de planning meegenomen: een brug bij Troisdorf. Gevolg: project kan pas in 2040 afgerond zijn
https://www.zdfheute.de/v(...)e-troisdorf-100.html
https://www.bonn.de/theme(...)/ausbau-der-s-13.php
het wordt al drukker op station Zandvoortquote:Op zaterdag 22 augustus 2026 16:39 schreef borisz het volgende:
De Max-Express om 15.15u was niet zo vol.
Was toch nog druk.quote:Op vrijdag 21 augustus 2026 19:37 schreef cinderloom het volgende:
[..]
Die wat vertrekt in Eindhoven om 10.30 uur niet. Die erna juist wel.
En toch 8 delen, niet heel weinig
Bekijk deze YouTube-videoquote:Op [quote]
[b]Op zaterdag 22 augustus 2026 17:01 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
het wordt al drukker op station Zandvoort
Teregten klagd. Had het de laatste tijd ook een paar keer.quote:Op zaterdag 22 augustus 2026 17:46 schreef cinderloom het volgende:
Maar mensen, wat is die trein vies.
Worden die 's nachts niet meer gewassen en fatsoenlijk gereinigd. Stonken ook echt.
Maar misschien had ik pech met het treinstelsel waar ik in zit. Terugweg was nl stuk beter. Wel benauwd.
Het is bij NS blijkbaar wel bekend:quote:Op zaterdag 22 augustus 2026 17:58 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Teregten klagd. Had het de laatste tijd ook een paar keer.
[ afbeelding ]
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |