Toch wel apart. Ik had verwacht dat juist jullie het wel zouden herkennen.quote:Op woensdag 5 augustus 2026 21:01 schreef derLudolf het volgende:
@:DJMO ja wist dat je in D zat, maar geen aanknopingspunten. Hangtrein en olifant dan weet je het wel, maar ik herken het niet.
Logisch ook, want die zit een stukje naar rechts. is vanaf het treinstation toch een paar honderd meter lopen.quote:
En een boel mensen zien geen olifant in de wupper. Tuffi zit er toch echt.quote:
quote:
Ja precies. Er zijn ongeveer 68.000 zielloze busstations in Duitsland zonder Schwebebahn.quote:
Een trein die volgens de app met +26 zou vertrekken, maar toch op tijd vertrekt. Blijkbaar is er vanavond een storing in reisinformatie, dat verklaart het.quote:
Zouden er dan toch eerder treinen rijden van Groningen tot Leer dan van Coevorden naar Bad Bentheimquote:Op woensdag 12 augustus 2026 19:39 schreef Peterselieman het volgende:
Arriva rijdt nu opleidingsritten naar Leer toe
https://www.instagram.com/reel/Db7_o5mtLBx/
Begin oktober is de bedoeling.quote:Op vrijdag 14 augustus 2026 02:21 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Zouden er dan toch eerder treinen rijden van Groningen tot Leer dan van Coevorden naar Bad Bentheim
Ja hadden we gezien. Maar ja ze zijn daar wel een ClaphamJunctiontje gewend dus god jah een ontsporing poepoequote:Op zaterdag 15 augustus 2026 08:37 schreef Zomaarevenkijken het volgende:
Ontsporing met 2 zwaargewonden in Engeland. Het was donderdag al maar ik had het gemist, dus misschien anderen hier ook.
3 ontsporingen in 48 uur geloof ik deze week daar?quote:Op zaterdag 15 augustus 2026 15:04 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Voor een land dat zo fucking anaal is als het om security/safety gaat zou je verwachten dat het niet zo vaak fout zou gaan op het spoor. See it, say it, sorted.
En waar denkt de Britse spoorwegautoriteit ORR wel dat ze over gaan?quote:Op maandag 17 augustus 2026 12:51 schreef Adrie072 het volgende:
Eurostar krijgt concurrentie: vanaf 2030 kan je allicht met Virgin Trains naar Londen
De Britse spoorwegautoriteit ORR heeft spoorwegonderneming Virgin Trains toestemming gegeven om maximaal 20 nieuwe dagelijkse retourritten te verzorgen tussen Londen, Parijs, Brussel en Amsterdam. Hiermee wil de Britse spoorwegautoriteit de concurrentie op de internationale spoormarkt vergroten.
verder iop https://www.hln.be/binnen(...)aar-londen~ac1149e7/
Klein bedrijfje he, hebben niet zomaar overal even wat staan. Dan kun je hier tegenaan lopen. Wel benieuwd wat ze voor die mensen geregeld hebben qua opvang, eten drinken etc. OP het moment dat je weet dat er een loc uit Osnabrück moet komen, dat is 691,7 km rijden. Dan weet je dat je wel een tijdje zoet bent...quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 06:32 schreef derLudolf het volgende:
In Dresden of minimaal in Berlijn had toch ook wel een loc moeten staan, lijkt me.
Het probleem was volgens mij dat de loc al in Tsjechië is overleden en dat er dus een andere loc moest komen om het ding vanuit CZ naar DE te krijgen. Dan kom je niet ver meer met een 110, 111 of wat die private bedrijven dan ook allemaal hebben staan.quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 12:04 schreef derLudolf het volgende:
ES heeft geen eigen locs en Lineas is juist best een grote jongen.
Verder heb je TRI, SEL en tal van andere firma's die extra RB/RE treinen rijden.
Met een BR110 of BR111 hadden ze dat ding ook kunnen trekken.
Die 101 was dus niet de loc uit Osnabrück, want die doet het ook niet op het gewone Tsjechische spoor. Snap er niets meer van.quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 13:26 schreef James1988 het volgende:
[..]
Het probleem was volgens mij dat de loc al in Tsjechië is overleden en dat er dus een andere loc moest komen om het ding vanuit CZ naar DE te krijgen. Dan kom je niet ver meer met een 110, 111 of wat die private bedrijven dan ook allemaal hebben staan.
Binnen Duitsland heeft TCS 'm gereden met een BR 101.
Overdag ook niet. Wat een drama hier.quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 18:45 schreef b2py het volgende:
Het is ook nou niet het tijdstip dat gans sporend Duitsland de telefoon opneemt
Dat ook ja, je gaat niet om 2 uur 's nachts iemand te pakken krijgen bij bijv. SEL als je nog nooit zaken met hun hebt gedaan.quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 18:45 schreef b2py het volgende:
Het is ook nou niet het tijdstip dat gans sporend Duitsland de telefoon opneemt
Goeie tipquote:Op dinsdag 18 augustus 2026 21:54 schreef derLudolf het volgende:
Het algoritme liet me dit kanaal zien, een video, maar leuk kanaal om in de gaten te houden denk ik
Bekijk deze YouTube-video
Tetten?quote:Op dinsdag 18 augustus 2026 21:54 schreef derLudolf het volgende:
Het algoritme liet me dit kanaal zien, een video, maar leuk kanaal om in de gaten te houden denk ik
Bekijk deze YouTube-video
23 Uur overstaptijd.quote:Op woensdag 19 augustus 2026 18:35 schreef stavromulabeta het volgende:
Ik probeer bij DB voor volgende week woensdag een ticket van Utrecht naar Odense te boeken.
Nu krijg ik deze (boekbare) verbinding.
[ afbeelding ]
Hoe werkt dat in Osnabrück? Loopt er een datumgrens tussen perron 3 en 11? Staat er een tijdmachine? Of weet DB nu al dat IC618 enorm vertraagd is?
Let er ook op dat volgens mij tussen Hamburg Hbf en Altona deze weken geen treinen rijden ivm werkzaamheden (vervangen brug in Hamburg)quote:Op woensdag 19 augustus 2026 18:35 schreef stavromulabeta het volgende:
Ik probeer bij DB voor volgende week woensdag een ticket van Utrecht naar Odense te boeken.
[ afbeelding ]
Hoe werkt dat in Osnabrück? Loopt er een datumgrens tussen perron 3 en 11? Staat er een tijdmachine? Of weet DB nu al dat IC618 enorm vertraagd is?
Even het schuifje bij "Schnellste Verbindungen anzeigen" omzetten.quote:Op woensdag 19 augustus 2026 18:35 schreef stavromulabeta het volgende:
[ afbeelding ]
Ik heb nu een kaartje gekocht met een ritje met S1 naar Altona. Kennelijk denkt de reisplanner dat die wel rijdt.. De overstaptijden naar en vanaf de S1 zijn niet heel lang, dus met de bus wordt het een uitdaging. We gaan het zien.quote:Op woensdag 19 augustus 2026 20:31 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Let er ook op dat volgens mij tussen Hamburg Hbf en Altona deze weken geen treinen rijden ivm werkzaamheden (vervangen brug in Hamburg)
Maar dan is het toch nog vreemd dat hij een reisadvies geeft met een overstaptijd van -52 minuten?quote:Op woensdag 19 augustus 2026 20:51 schreef z80 het volgende:
[..]
Even het schuifje bij "Schnellste Verbindungen anzeigen" omzetten.
Er zit al jaren een bug in de site/planner. Deze laat alleen de snelste verbinding zien. En teld daar alle vertragingen bij op. In plaats van de verbindingen die er op papier langer over doen, maar in de praktijk sneller zijn.
Die rijden idd wel (ondergronds). Je kunt naast S1 ook S3 en S5 nemen, dus verbindingen genoegquote:Op woensdag 19 augustus 2026 21:13 schreef stavromulabeta het volgende:
[..]
Ik heb nu een kaartje gekocht met een ritje met S1 naar Altona. Kennelijk denkt de reisplanner dat die wel rijdt.. De overstaptijden naar en vanaf de S1 zijn niet heel lang, dus met de bus wordt het een uitdaging. We gaan het zien.
Die ICE 618 is wel wat mee aan de hand, want volgens bahn.expert rijdt iequote:Op woensdag 19 augustus 2026 18:35 schreef stavromulabeta het volgende:
[ afbeelding ]
Bij NS weten ze het wel positief te framen. Volgens dit artikel is het gewoon de Berlijn trein die minder vaak en via een teringlange omweg gaat rijden vanwege werkzaamheden.quote:Op donderdag 20 augustus 2026 17:04 schreef marcb1974 het volgende:
ICE gaat vanaf Amsterdam naar Bremen/Hamburg rijden
(geen idee of dit al gepost was)
https://nieuws.ns.nl/nieuwe-ice-verbinding-naar-hamburg-en-bremen
Het is inderdaad spin, maar deze werkzaamheden duren dusdanig lang dat je zo wel kunt kijken of er voldoende vraag is om hier ook na 2027 een directe verbinding van te maken.quote:Op donderdag 20 augustus 2026 18:42 schreef stavromulabeta het volgende:
[..]
Bij NS weten ze het wel positief te framen. Volgens dit artikel is het gewoon de Berlijn trein die minder vaak en via een teringlange omweg gaat rijden vanwege werkzaamheden.
Toevallig vandaag gebruik gemaakt van deze verbinding en van mij mag dat best een blijvertje worden.quote:Beetje alsof NS voor deze weken feestelijk zou aankondigen dat er een rechtstreekse intercity Utrecht-Breda is.
Is mij de omreis niet waardquote:Op donderdag 20 augustus 2026 17:04 schreef marcb1974 het volgende:
ICE gaat vanaf Amsterdam naar Bremen/Hamburg rijden
(geen idee of dit al gepost was)
https://nieuws.ns.nl/nieuwe-ice-verbinding-naar-hamburg-en-bremen
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |