Die mis ik wel. In m'n studententijd altijd een 1800/1700 (in het begin zelfs nog regelmatig een 1100/1200/1300) met die ruime rijtuigen naar EHV en terug. Mat64 vond ik ook altijd prettig reizen. Heerlijk optrekgeluid ook.quote:Op woensdag 15 juli 2026 11:19 schreef Cherni het volgende:
Loc(1800,1700) met rijtuigen en later stuurstand, DDZ/DDAR, mat 64
Ja maar op een route naar Schiphol is het gewoon ruk.quote:Op woensdag 15 juli 2026 10:51 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
VIRM is niet ideaal om die op Schiphol routes te laten rijden vanwege de bagage die vaak groot en veel is, maar ik snap ook wel waarom de NS de VIRM inzetten omdat die meer zitplaatsen heeft dan de koplopers.
Niemand houdt je tegen.quote:Op woensdag 15 juli 2026 11:34 schreef Perrin het volgende:
Ik zou graag willen focussen op het klagen over mensen die hun tas niet bij zich houden.
Ook het overzicht mbt lage seinen. Je moet verdomd goed oppassen bij rangeren etc. Die VIRM is dan weer voor veel mcn een van de makkelijkste treinen om te rijden. Ik zou je binnen een uur rustig kunnen laten rijden. Heb ik het niet over het seinenstesel. Maar remmen, overzicht etc is geen punt.quote:Op woensdag 15 juli 2026 11:27 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik kan me voorstellen dat het in de kop idd anders is dan in de coupé.
Er zijn mogelijkheden maar zeer beperkt zoals hier:quote:Op woensdag 15 juli 2026 11:37 schreef ESF1Gamer het volgende:
De keren dat ik met een kleine koffer heb gereisd in de trein, heb ik weleens moeite om de koffer in het bagagerek te krijgen. Wat ik dan doe (als het kan) de koffer onder de stoel voor me schuiven.
Bij de ICM wil het ook wel onder de stoelen of tussen de 4-zits schuiven.quote:Op woensdag 15 juli 2026 11:42 schreef Cherni het volgende:
[..]
Er zijn mogelijkheden maar zeer beperkt zoals hier:
https://www.google.com/se(...)2zu-HBEoIEAIYASACKAE
Kun je iets tussen de aansluitende stoelen schuiven. Meestal bij 4 zitplaatsen.
Bah, wat wokequote:Op dinsdag 14 juli 2026 15:07 schreef Gizmogirl28 het volgende:
Net als met uitstappen van bussen, treinen en liften, wacht even voor mensen eruit zijn voor je erin loopt.
Ik ben zojuist overgestapt van de DDZ naar de ICM.quote:Op woensdag 15 juli 2026 11:34 schreef Perrin het volgende:
Ik zou graag willen focussen op het klagen over mensen die hun tas niet bij zich houden.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik zag een interview met een NS-vrouwtje en dat was ook zo’n beetje het voornaamste argument inderdaad, mensen worden steeds meer contactgestoord.quote:Op woensdag 15 juli 2026 12:02 schreef Sunshine1982 het volgende:
Maar dit gaat natuurlijk wel wat verder dan een tas die niet op de grond/schoot staat. Mensen durven elkaar zelfs niet meer te vragen of ze ergens mogen zitten. Ik vind dat wel een beetje schokkend hoor.
quote:Op woensdag 15 juli 2026 11:52 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik ben zojuist overgestapt van de DDZ naar de ICM.
Mijn rugtas op de grond.Mooi, de middenbak van een icm is in principe een icr rijtuig. Dat spul hobbelde achter een 1700 aan en ook de Benelux trein, zeer comfortabel/loopt soepel en ook wat sfeer.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Intercityrijtuig
Heb je ook al eens in een ICNG
https://nl.wikipedia.org/wiki/Intercity_Nieuwe_Generatie
gezeten, de opvolger van de ICM en ander IC mat.
Ook namens de andere users. Ben benieuwd hoe die bevalt. Zelf nog nooit mee gereisd.
quote:Op woensdag 15 juli 2026 11:52 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik ben zojuist overgestapt van de DDZ naar de ICM.
Mijn rugtas op de grond.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Maar dan zit je alsnog heel breed en tegen je buurvrouw/-man aan![]()
Ik denk dat het een combi is van. Misschien ook bang dat diegene nee zegt en zijn spullen gewoon laat staan. Het is niet dat de Nederlandse samenleving vandaag de dag ontzettend beleefd en gezellig is.quote:Op woensdag 15 juli 2026 12:05 schreef Caland het volgende:
[..]
Ik zag een interview met een NS-vrouwtje en dat was ook zo’n beetje het voornaamste argument inderdaad, mensen worden steeds meer contactgestoord.
Het zou helpen als de uitstappers al op het balkon staan om uit te stappen in plaats van vlak voor het fluitsignaal nog eens van hun stoel te gaan.quote:Op dinsdag 14 juli 2026 15:07 schreef Gizmogirl28 het volgende:
Net als met uitstappen van bussen, treinen en liften, wacht even voor mensen eruit zijn voor je erin loopt.
Waarom? Je kunt er niet met een drom mensen tegelijk uit. Tegen de tijd dat je bij het balkon bent, zijn degenen die er al stonden nog niet klaar met uitstappen en kun je gewoon aansluiten. Mocht dat wel het geval zijn en er stappen geen mensen meer uit, of druppelgewijs, dan kun je vaak ook al instappen, druppelgewijs.quote:Op woensdag 15 juli 2026 12:18 schreef Horzula het volgende:
[..]
Het zou helpen als de uitstappers al op het balkon staan om uit te stappen in plaats van vlak voor het fluitsignaal nog eens van hun stoel te gaan.
Aan twee kanten?quote:Op woensdag 15 juli 2026 12:33 schreef Leandra het volgende:
[..]
Tegen mijn wat?
Er zit een gangpad naast me.
Waarom zou ik interesse hebben in contact met wildvreemden die me niet interesseren? Dat jij dat 'contactgestoord' noemt zal me verder jeuken.quote:Op woensdag 15 juli 2026 12:05 schreef Caland het volgende:
[..]
Ik zag een interview met een NS-vrouwtje en dat was ook zo’n beetje het voornaamste argument inderdaad, mensen worden steeds meer contactgestoord.
Contactgestoorde gespotquote:Op woensdag 15 juli 2026 12:46 schreef PurifieR het volgende:
[..]
Waarom zou ik interesse hebben in contact met wildvreemden die me niet interesseren? Dat jij dat 'contactgestoord' noemt zal me verder jeuken.
En als het gaat om normaal vragen of je mag zitten, met al het asovolk tegenwoordig laat ik dat ook maar achterwege.
Maar gelukkig hoef ik maar zeer zelden met het OV.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |