Nou ja, dit was notabene een artikel uit 2017, ipv iets doen aan opdringerige kerels gaan ze misschien boetes uitdelen voor het bezet houden van een plek met een tasquote:Op zondag 19 juli 2026 01:08 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Maar wie besluit deze onzin?
Leuk dat het druk is in de randstad, maar dit landelijk als regel invoeren is dus weer een regel die Nederlandse meiden en vrouwen niet gaat helpen.
Ik heb dus ook de schijt aan die regel, mijn meiden pleuren gewoon die tas naast zich en verkassen als iemand buiten de spits naast ze komt zitten, die boete moeten/mogen ze incasseren want papa en mama vechten hem wel aan.
Opstaan voor iemand misstaat niemand, dat vertellen we ze om respect te hebben voor ouderen. Maar als er nog lege plekken zijn en een kerel komt naast je zitten, dan sta je op en zoek je een andere plek.
Geen discussie en geen blikken.
Wel een melding via de app, dat je je onveilig voelt.
Ja dit dus. We gaan het meemaken.quote:Op zondag 19 juli 2026 01:11 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Nou ja, dit was notabene een artikel uit 2017, ipv iets doen aan opdringerige kerels gaan ze misschien boetes uitdelen voor het bezet houden van een plek met een tas
WTFquote:Op zondag 19 juli 2026 00:24 schreef ootjekatootje het volgende:
Tas naast je als vrouw = opdonderen.
Lees geen interesse. Opdonderen als man met intenties.
Lees ff de OP, zelfs in een lege trein moet die tas dus in het bagagerek.quote:Op zondag 19 juli 2026 01:50 schreef APK het volgende:
[..]
WTF
Tas naast je als vrouw / man = Plaatsmaken als er geen andere zitplaatsen zijn.
De rest heb ik maar even uit jouw quote verwijderd, geen zin in.
Met een eerste klas kaartje neem ik aan, anders hebben ze daar niets te zoeken.quote:Op zondag 19 juli 2026 01:29 schreef ootjekatootje het volgende:
Onderdeel van dat treinen is, gewoon in de eerste klas gaan zitten nabij “normale” personen als je je niet veilig voelt en bij controle zeggen dat je je niet veilig voelt. Jongeren hebben tegenwoordig moeite met communicatie.
Boete incasseren en wij handelen de rest af. En gedraag je in de eerste klas.
De wereld draait dan ook niet enkel om vrouwen.quote:Op zondag 19 juli 2026 01:08 schreef ootjekatootje het volgende:
een regel die Nederlandse meiden en vrouwen niet gaat helpen.
Dat hele manspreading is sowieso apart, je moet echt een hele aparte anatomie hebben wil je oprecht niet normaal kunnen zitten als man. Bijna altijd als ik in de trein zit heb ik mijn voeten tegen dat dingetje dat onder de stoel voor je zit, gewoon...recht/naast elkaarquote:Op zondag 19 juli 2026 00:46 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Vooral dit soort types:
https://www.bnr.nl/column(...)ng-in-je-eigen-coupe
[..]![]()
Precies, tenzij iemand zich echt bedreigd voelt en contact opneemt met een conducteur. Dat zijn situaties die in de late avonduren wel vaker voorkomen(uit ervaring).quote:Op zondag 19 juli 2026 12:38 schreef Leandra het volgende:
[..]
Met een eerste klas kaartje neem ik aan, anders hebben ze daar niets te zoeken.
Ja, maar dan heb je allang 0613181318 geappt neem ik aan, of zelfs 112 gebeld.quote:Op zondag 19 juli 2026 12:54 schreef Cherni het volgende:
[..]
Precies, tenzij iemand zich echt bedreigd voelt en contact opneemt met een conducteur. Dat zijn situaties die in de late avonduren wel vaker voorkomen(uit ervaring).
Klopt, of zelf contact opgenomen met een conducteur als men zich niet veilig voelt. Ligt aan de situatie. En dan ga je met die conducteur in de eerste klas zitten. Zelfs bij bepaalde klachten waar een conducteur kan bemiddelen bij een ruzie tussen vriend en vriendin of zelfs huwelijk en andere geestelijke zaken. Je kunt het zo gek niet bedenken wat een conducteur zo meemaakt. Ik kreeg als machinist maar 40% mee. En zelfs ik moest vaker wel bemiddelen bij ongeregelheden. Kan er een boek over schrijven.quote:Op zondag 19 juli 2026 13:10 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja, maar dan heb je allang 0613181318 geappt neem ik aan, of zelfs 112 gebeld.
Mijn meiden zijn weer veilig thuis dus ja, hier mijn reactie. Onze meiden zijn gaan reizen met de trein.quote:Op zondag 19 juli 2026 12:38 schreef Leandra het volgende:
[..]
Met een eerste klas kaartje neem ik aan, anders hebben ze daar niets te zoeken.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |