Kan niet, staat mijn tas.quote:Op woensdag 15 juli 2026 09:05 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ah nice, dan ga ik lekker naast Monolith zitten.
Wat is dit voor autistisch gedoe joh. Als het niet druk is kan je tas gewoon naast je. Als het wel druk is doe je 'm op de grond zodat anderen er ook kunnen zitten. Ik zie daar echt geen probleem.quote:Op woensdag 15 juli 2026 09:01 schreef Perrin het volgende:
[..]
Als het niet druk is, heb je ook maar voor 1 plek betaald.
Of mag je als het niet druk is ook een hele 4-zitter of een hele coupé volzetten met je rommel?
Het is gewoon asociaal om meer dan je betaalde plek te claimen.
Dat mensen zoals jij geen probleem zien, ís juist het probleem. Daarom worden de regels ook aangepast.quote:Op woensdag 15 juli 2026 09:13 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Ik zie daar echt geen probleem.
Reis je vaak ‘s avonds?quote:Op woensdag 15 juli 2026 09:22 schreef -Hakuna- het volgende:
Rij eigenlijk alleen maar miniatuur treintjes van de NS, vooral dubbeldekkers, enkele coupe en sprinters (Marklin) voortgetrokken door een 1700 loc.![]()
https://www.marklin.nl/pr(...)c5255a2e41999ba59728
Soms heb ik echt veel tassen en bagage denk maar aan hout, big choppers met statiegeld flessen en blikken, toch maar goed dat ik een eigen auto heb.![]()
Openbaar vervoer vind ik maar duur, slecht, en vooral onveilig.
Gaan ze maar op cursus in Japan en Zwitserland.quote:Op woensdag 15 juli 2026 08:14 schreef raptorix het volgende:
[..]
Zo makkelijk is dat niet, het probleem is niet alleen het aantal treinen, maar ze ook op het juiste traject te brengen, en als je met meer treinen gaat rijden word het ook weer drukker op het spoor, je raad het gevolg, meer kans op vertraging omdat er eentje stil staat.
Het probleem is dat mensen anderen niet laten zitten. Niet of die tas wel of niet op de stoel ligt als het rustig is in de trein.quote:Op woensdag 15 juli 2026 09:17 schreef Perrin het volgende:
[..]
Dat mensen zoals jij geen probleem zien, ís juist het probleem. Daarom worden de regels ook aangepast.
In het vervolg gewoon een extra kaartje kopen als je twee plekken wil.
Nee. Iets met aanpassen naar wat je klanten je vragen.quote:Op woensdag 15 juli 2026 09:00 schreef Monolith het volgende:
[..]
Dan upgrade je maar naar eerste klas.
Of gewoon een Metro setup waar je een breed midden hebt met iets minder zitplaatsen.quote:Op woensdag 15 juli 2026 08:54 schreef Cherni het volgende:
[..]
Als men al eens begint om zeker intercyties naar Schiphol geen (V)iRM in te zetten dan scheelt dat ook al wat. Genoemde dubbelkdekker kom je geen koffer in kwijt. Je vraagt je wel eens af of degene die het interieur heeft ontworpen dat op een maandag ochtend heeft verzonnen. Zelfs de bagageruimte is zo bizar dat je er niet eens een tas van formaat in kwijt kunt laat staan een rugzak.
Dus alles maar op het balkon of gangpaden waar de zaak bij drukte geblokkeerd word en het in- en uitstappen bij stations moeilijker verloopt.
Die vloeren in die treinen weleens gezien? Ik heb liever geen poep, kots, urine en/of gemorst eten en drinken op mijn tas.quote:Op dinsdag 14 juli 2026 22:50 schreef Caland het volgende:
[..]
Ja die heb ik ook, kan prima bij je benen. Of je moet moddertjevet zijn
Ga maar eens je klanten zien als mensen ipv haringen in een tonnetje, of een commodity...quote:Op woensdag 15 juli 2026 09:11 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Ik heb geen idee hoe vaak de NS de treinen schoon maakt, maar ik ben ervan overtuigd dat als de passagiers een beetje zorg dragen voor de ruimte waar ze in zitten dat dat al een heleboel scheelt. Als ik kijk naar de winkel bij mij en hoeveel zooi we moeten opruimen die klanten achterlaten iedere dag... en de NS krijgt veel en veel meer mensen over de vloer.
Het schoonhouden van de treinen moet van beide kanten komen wat mij betreft.
Met een beetje geluk is dat al lang opgedroogd joh... veeg je er zo afquote:Op woensdag 15 juli 2026 09:50 schreef Fleischmeister het volgende:
[..]
Die vloeren in die treinen weleens gezien? Ik heb liever geen poep, kots, urine en/of gemorst eten en drinken op mijn tas.
Als mensen denken dat het acceptabel is om meerdere plekken in te nemen terwijl je maar voor 1 betaalt, dan zijn dit soort regels nodig om te verduidelijken dat het dat niet is.quote:Op woensdag 15 juli 2026 09:47 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Het probleem is dat mensen anderen niet laten zitten. Niet of die tas wel of niet op de stoel ligt als het rustig is in de trein.
Hopelijk heeft de vervanger van de koplopers fatsoenlijke bagagerekken en ruimte om je tas neer te zetten op de grond.quote:Op woensdag 15 juli 2026 08:54 schreef Cherni het volgende:
[..]
Als men al eens begint om zeker intercyties naar Schiphol geen (V)iRM in te zetten dan scheelt dat ook al wat. Genoemde dubbelkdekker kom je geen koffer in kwijt. Je vraagt je wel eens af of degene die het interieur heeft ontworpen dat op een maandag ochtend heeft verzonnen. Zelfs de bagageruimte is zo bizar dat je er niet eens een tas van formaat in kwijt kunt laat staan een rugzak.
Dus alles maar op het balkon of gangpaden waar de zaak bij drukte geblokkeerd word en het in- en uitstappen bij stations moeilijker verloopt.
Het werkt in een vliegtuig niet anders.quote:Op woensdag 15 juli 2026 09:47 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Nee. Iets met aanpassen naar wat je klanten je vragen.
Beetje de kern van een commerciele organisatie. Antwoorden op de vraag van je klanten.
Ik reis wekelijks met de trein op een behoorlijk druk traject en vaak in het weekend ook nog wel een keertje. Ik vind het 9 van de 10 keer lang niet zo slecht als de meesten, die vermoedelijk zelden een trein van binnen zien, doen voorkomen.quote:Op woensdag 15 juli 2026 09:50 schreef Fleischmeister het volgende:
[..]
Die vloeren in die treinen weleens gezien? Ik heb liever geen poep, kots, urine en/of gemorst eten en drinken op mijn tas.
Ik reis dagelijks met de trein. Valt allemaal reuze mee ja. Alleen in de weekenden/ met festivals is het kut.quote:Op woensdag 15 juli 2026 10:25 schreef Caland het volgende:
[..]
Ik reis wekelijks met de trein op een behoorlijk druk traject en vaak in het weekend ook nog wel een keertje. Ik vind het 9 van de 10 keer lang niet zo slecht als de meesten, die vermoedelijk zelden een trein van binnen zien, doen voorkomen.
Ja dat, de voetbaltreinen op zondag zijn wel bijna altijd ranzig. Van de dag zelf of dag ervoor.quote:Op woensdag 15 juli 2026 10:27 schreef DobbyDobby het volgende:
[..]
Ik reis dagelijks met de trein. Valt allemaal reuze mee ja. Alleen in de weekenden/ met festivals is het kut.
Hufterig idd.quote:Op woensdag 15 juli 2026 10:30 schreef SEMTEX het volgende:
Ik ben het er heel erg mee eens. Ik reis al een tijdje niet meer met de trein nu het niet meer hoeft, maar ik heb menig tas weggestaard omdat ik op een stoel wilde zitten. Dat dat nodig is in een volle trein, is al irritant.
Dat vakt wel mee. Japan is een totaal andere cultuur waar ik niet eens mee zou kunnen leven. Zwitserland vergelijkbaar met spooropp. als Nederland maar wel veel meer personeel en duur. Bovendien minder hufterigheid. Was mijn fav. vakantieland en waar ik ook ben geweest kunnen winkeliers in de nacht gewoon alles buiten laten staan. Zal uiteraard niet overal kunnen.quote:Op woensdag 15 juli 2026 09:46 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Gaan ze maar op cursus in Japan en Zwitserland.
NLse treinenstelsel, ze zeggen van zichzelf daar in utrecht dat ze goed zijn, echter zijn het een stel amateurs. Iets met verkeerde inschatting
Ligt ook wel aan het traject en tijdstip.quote:Op woensdag 15 juli 2026 10:27 schreef DobbyDobby het volgende:
[..]
Ik reis dagelijks met de trein. Valt allemaal reuze mee ja. Alleen in de weekenden/ met festivals is het kut.
Je bedoeld de VIRM. De koploper(ICM) heeft meer ruimte en is wat mij betreft een luxe tov de VIRM. Althans wat ik nog heb meegemaakt. Ben er 1 jaar uit maar eigenlijk 3 jaar dat ik nog echt oo de werkvloer werkte. Heb niet eens meer de nieuwe ICNG, die de koploper moet vervangen meegemaakt of die beter zijn mbt ruimte voor bagage. De SNG is de laatste serie waar ik nog mee werkte.quote:Op woensdag 15 juli 2026 10:06 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Hopelijk heeft de vervanger van de koplopers fatsoenlijke bagagerekken en ruimte om je tas neer te zetten op de grond.
Ja, die dubbeldekkers richting Schiphol hebben gewoon te weinig ruimte om bagage kwijt te kunnen.quote:Op woensdag 15 juli 2026 08:54 schreef Cherni het volgende:
[..]
Ik bedoel deze:quote:Op woensdag 15 juli 2026 10:40 schreef Cherni het volgende:
[..]
Je bedoeld de VIRM. De koploper(ICM) heeft meer ruimte en is wat mij betreft een luxe tov de VIRM. Althans wat ik nog heb meegemaakt. Ben er 1 jaar uit maar eigenlijk 3 jaar dat ik nog echt oo de werkvloer werkte. Heb niet eens meer de nieuwe ICNG, die de koploper moet vervangen meegemaakt of die beter zijn mbt ruimte voor bagage. De SNG is de laatste serie waar ik nog mee werkte.
Dat is de ICM.quote:Op woensdag 15 juli 2026 10:46 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Ik bedoel deze:
[ afbeelding ]
VIRM en ICM zeggen mij niet zoveel.
VIRM is niet ideaal om die op Schiphol routes te laten rijden vanwege de bagage die vaak groot en veel is, maar ik snap ook wel waarom de NS de VIRM inzetten omdat die meer zitplaatsen heeft dan de koplopers.quote:Op woensdag 15 juli 2026 10:48 schreef Cherni het volgende:
[..]
Dat is de ICM.
De VIRM is deze:
https://nl.wikipedia.org/wiki/Verlengd_interregiomaterieel
Dat deed ik al. Ook sta ik op voor ouderen en dames gehandicaptenquote:Op dinsdag 14 juli 2026 14:50 schreef cinderloom het volgende:
[..]
Kun jij je erin vinden?
Ik enerzijds wel. Iedere reiziger moet kunnen zitten. Anderzijds biedt een trein zover ik weet ook niet zoveel cq handige opbergmogelijkheden (?)
Inderdaad, hele gangpaden vol met koffers en te weinig bagagerekken. Iedereen staat elkaar te irriteren en kan zijn koffer niet kwijt. Toch herinner ik me hun inzet nog wel op de Schiphol ritten die ik gedaan heb. Of de gewone Schiphol route was vanwege werkzaamheden niet beschikbaar en dan wordt je over Rotterdam gestuurd, waar dit onding rijdt.quote:Op woensdag 15 juli 2026 10:51 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
VIRM is niet ideaal om die op Schiphol routes te laten rijden vanwege de bagage die vaak groot en veel is, maar ik snap ook wel waarom de NS de VIRM inzetten omdat die meer zitplaatsen heeft dan de koplopers.
Dit VIRm rij ook weleens vanuit het Noorden richting Schiphol en verder. Vooral bij Zwolle wordt het irritant, omdat daar veel reizigers instappen.quote:Op woensdag 15 juli 2026 11:00 schreef SEMTEX het volgende:
[..]
Inderdaad, hele gangpaden vol met koffers en te weinig bagagerekken. Iederene stata elkaar te irriteren. Toch herinner ik me hun inzet nog wel op de Schiphol ritten die ik gedaan heb. Of de gewone Schiphol route was vanwege werkzaamheden niet beschikbaar en dan wordt je over Rotterdam gestuurd, waar dit onding rijdt.
Ik vind sprinters echt kut, maar mijn rugtas staat altijd gewoon tussen mijn voeten op de grond.quote:Op dinsdag 14 juli 2026 16:00 schreef Caland het volgende:
In 7 van de 10 treinen kan je die tas trouwens ook prima kwijt in de bergruimte boven je, al helemaal in de sprinters maar die worden eigenlijk zelden gebruikt omdat men liever lui dan moe is.
Ik vind de naam sprinter als vervanging van stoptrein belachelijk.quote:Op woensdag 15 juli 2026 11:03 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ik vind sprinters echt kut, maar mijn rugtas staat altijd gewoon tussen mijn voeten op de grond.
Gaat prima.
Hij rent kleine stukjes, net als een sprinter?quote:Op woensdag 15 juli 2026 11:04 schreef Horzula het volgende:
[..]
Ik vind de naam sprinter als vervanging van stoptrein belachelijk.
Hij stopt overal. Net als een stoptrein.quote:Op woensdag 15 juli 2026 11:07 schreef Perrin het volgende:
[..]
Hij rent kleine stukjes, net als een sprinter?
Ik had het al eens in een nagenoeg lege eerste klas coupé, waar 1 persoon zat, uiteraard in de enige vierzits van die coupé, ik was met mijn jongste zoon en mijn oudste kleinzoon, die destijds 12 en 4 waren.quote:Op dinsdag 14 juli 2026 16:11 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Uhuh, ik had het over een halflege coupe, he.
Toch wel een verschilletje dus.quote:Naamgeving NS: Sinds de dienstregeling van 2012 heeft de NS de term 'stoptrein' volledig vervangen door de naam 'Sprinter'. Dit werd gedaan omdat de nieuwere treinen sneller kunnen optrekken en afremmen, wat beter past bij korte trajecten met veel stops.
Ja, ik sprak een tijdje terug een paar Britse dames die dachten dat de Sprinter de snelste trein zou zijn naar Amsterdamquote:Op woensdag 15 juli 2026 11:04 schreef Horzula het volgende:
[..]
Ik vind de naam sprinter als vervanging van stoptrein belachelijk.
Stoptrein klinkt zo negatief, alsof zijn doel is om stil te staan.quote:Op woensdag 15 juli 2026 11:08 schreef Horzula het volgende:
[..]
Hij stopt overal. Net als een stoptrein.
Want het is ook een stoptrein.
De ICM isquote:Op woensdag 15 juli 2026 10:48 schreef Cherni het volgende:
[..]
Dat is de ICM.
De VIRM is deze:
https://nl.wikipedia.org/wiki/Verlengd_interregiomaterieel
Gewoon zoals in Belgie. Locomotief met 12 rijtuigen en stuurstand. Zelfs de I10 rijtuigen in Belgie is een genot in vergelijking met het interieur van de VIRM. Bovendien ligt een dubbeldekker niet lekker op het spoor.quote:Op woensdag 15 juli 2026 10:51 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
VIRM is niet ideaal om die op Schiphol routes te laten rijden vanwege de bagage die vaak groot en veel is, maar ik snap ook wel waarom de NS de VIRM inzetten omdat die meer zitplaatsen heeft dan de koplopers.
Rechtvaardigt het snellere optrekken de naamsverandering of worden we hier weer geconfronteerd met het zoveelste walmende semiambtelijke euphemisme.quote:
Ben in mijn leven al veel in van die treinen geweest en ik vind die oude naam eerlijker.quote:Op woensdag 15 juli 2026 11:17 schreef Perrin het volgende:
[..]
Stoptrein klinkt zo negatief, alsof zijn doel is om stil te staan.
Blijf jij het toch gewoon de stoptrein noemen, probleem opgelostquote:Op woensdag 15 juli 2026 11:21 schreef Horzula het volgende:
[..]
Rechtvaardigt het snellere optrekken de naamsverandering of worden we hier weer geconfronteerd met het zoveelste walmende semiambtelijke euphemisme.
Voor de reiziger is die ICM heerlijk. Voor mij als mcn vond ik het minder. Je zit veel te hoog en schommelt als een gek en om te rangeren ook niet prettig. Gelukkig hadden ze die kopdeuren dicht gelast. Combineren en splitsen in de spits was een stress klus 😀😀 als die deuren niet werkte, dat regelmatig het geval was.quote:Op woensdag 15 juli 2026 11:19 schreef Leandra het volgende:
[..]
De ICM is
De VIRM is een kuttrein.
Top 3:
ICM
DDZ
ICNG
Voor een score van de VIRM zou ik een top 10 nodig hebben, en dan kwam de VIRM nog op 11.
Ik kan me voorstellen dat het in de kop idd anders is dan in de coupé.quote:Op woensdag 15 juli 2026 11:25 schreef Cherni het volgende:
[..]
Voor de reiziger is die ICM heerlijk. Voor mij als mcn vond ik het minder. Je zit veel te hoog en schommelt als een gek en om te rangeren ook niet prettig. Gelukkig hadden ze die kopdeuren dicht gelast. Combineren en splitsen in de spits was een stress klus 😀😀 als die deuren niet werkte, dat regelmatig het geval was.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |