ik verwacht een opstand vanuit de bevolking of vanuit het legerquote:Op dinsdag 14 juli 2026 10:44 schreef sp3c het volgende:
[..]
ja dan zal het nog wel ff doorgaan he maar de vraag was hoe ik het zie dus deze reactie is niet heel rullevant
ik verwacht daar geen oplossing van dit conflict van als het al gebeurtquote:Op dinsdag 14 juli 2026 10:49 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ik verwacht een opstand vanuit de bevolking of vanuit het leger
Dit zeg ik al vanaf het begin, en dat had ook zat gekund.quote:Op dinsdag 14 juli 2026 10:39 schreef sp3c het volgende:
[..]
krim naar Rusland, donbas naar Rusland, rusland trekt terug tot voorbij mariopul
zaporisha over praten
daar lijkt het niet echt op als je heel realistisch naar de afgelopen 4 jaar kijktquote:Op dinsdag 14 juli 2026 11:08 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Dit zeg ik al vanaf het begin, en dat had ook zat gekund.
Oekraïene wil dat niet en zal de Eu in een oorlog trekken om die achtergebleven gebieden. Tenminste daar lijkt het steeds meer op.
Waar likt het niet op?quote:Op dinsdag 14 juli 2026 11:09 schreef sp3c het volgende:
[..]
daar lijkt het niet echt op als je heel realistisch naar de afgelopen 4 jaar kijkt
Ws nietquote:Op dinsdag 14 juli 2026 11:12 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Waar likt het niet op?
Oekraïne gaat steeds verder landinwaarts infrastructuur aanvallen. RUS slaat steeds verder terug met meer impact en zwaardere wapens.
RUS staat aan de Poolse grens. De EU oefent er.
Het kan zomaar helemaal escaleren momenteel.
MOBs op Kiev, vergeldingen op Moskou, een groot dodental bij EU militairen, het gaat de komende maanden ws allemaal gebeuren.
ook dan wil Putin niet onderhandelen , alleen met heel Oekraïne issie tevreden dan nog nietquote:Op dinsdag 14 juli 2026 11:08 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Dit zeg ik al vanaf het begin, en dat had ook zat gekund.
Oekraïene wil dat niet en zal de Eu in een oorlog trekken om die achtergebleven gebieden. Tenminste daar lijkt het steeds meer op.
Dat kan, hoeft overigens niet, en dan kun je je eu grenzen zwaar verdedigen, dat moet je zelfs.quote:Op dinsdag 14 juli 2026 11:29 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ook dan wil Putin niet onderhandelen , alleen met heel Oekraïne issie tevreden dan nog niet
je komt niet los van Putin
EU is geen militair bondgenootschapquote:Op dinsdag 14 juli 2026 11:37 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Dat kan, hoeft overigens niet, en dan kun je je eu grenzen zwaar verdedigen, dat moet je zelfs.
quote:De status van deze landen is dynamisch. Zo sloten Finland (april 2023) en Zweden (maart 2024) zich recent nog aan bij de NAVO.
Wilt u meer weten over de specifieke status van een van deze landen, raadpleeg dan het volledige overzicht op de website van de NAVO.
Zeker welquote:Op dinsdag 14 juli 2026 11:41 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
EU is geen militair bondgenootschap
Zo zie ik het ookquote:Op dinsdag 14 juli 2026 10:39 schreef sp3c het volgende:
[..]
krim naar Rusland, donbas naar Rusland, rusland trekt terug tot voorbij mariopul
zaporisha over praten
Dat gelooft letterlijk niemandquote:
Russen uit Oekraïne wegjagen zoals dat in Kyiv of Kherson is gedaan, en zoals ze het in Krim nu ook doen.quote:Op dinsdag 14 juli 2026 10:38 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
En hoe zie jij dat einde voor je?
Dus dan zul je toch wel moeten onderhandelen en ervoor open moeten staan dat er consessies worden gedaan.quote:Op dinsdag 14 juli 2026 10:39 schreef sp3c het volgende:
[..]
zaporisha over praten
Ik geloof nog meer in mijn telepathische krachten en dat dit leven één groot complot tegen mij is, dan dat ik dit een realistisch scenario vind.quote:Op dinsdag 14 juli 2026 10:41 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
als de oorlog stopt dan heeft er niemand ""gewonnen"" , als Putin terug naar huis gat met zijn soldaten en geen raketten meer stuurt dan houd de oorlog gewoon op
De omverwerping van het regime dat moeten de russen zelf maar doen
Eerst vergaderen. Dan volgende vergadering inplannen.quote:Op dinsdag 14 juli 2026 11:41 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Ben benieuwd wat NATO doet als Ruzzia Estland aanvalt, ik denk niets
[..]
Ja en gras is groenquote:Op dinsdag 14 juli 2026 12:22 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Dus dan zul je toch wel moeten onderhandelen en ervoor open moeten staan dat er consessies worden gedaan.
Eerder chaos binnenlands door gecrashte economie. Het interesseert verder niemand wat de Russen willen. Er wordt voor gezorgd dat Russen het niet meer kunnen.quote:Op dinsdag 14 juli 2026 10:49 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ik verwacht een opstand vanuit de bevolking of vanuit het leger
Oorlog wordt officieel gestopt pas na de volledige deoccupatie van Oekraïense gebieden. Eerder is dat juridisch niet eens mogelijk, zelf als UA dat zou willen. Tijdelijk staakt-het-vuren is wel mogelijk, maar einde van de oorlog niet. Onderhandelingen zijn hier zinloos. Het is een totale oorlog, dus of de ene kant capituleert, of de andere. Geen andere opties mogelijk. De rest is alleen verlenging van de oorlog.quote:Op dinsdag 14 juli 2026 12:22 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
toch wel moeten onderhandelen en ervoor open moeten staan dat er consessies worden gedaan.
[..]
Blijf dromen kiddo, is gezond voor je.quote:Op dinsdag 14 juli 2026 10:39 schreef sp3c het volgende:
[..]
zaporisha over praten
Ik droom over leuke dingenquote:Op dinsdag 14 juli 2026 12:29 schreef DavidAZ het volgende:
[..]
Blijf dromen kiddo, is gezond voor je.
Denk dat Oekraine er 10 jaar na een evt staakt het vuren een stuk beter voor staat dan nuquote:Op dinsdag 14 juli 2026 12:37 schreef Black_Baron het volgende:
En hoe gaan we voorkomen dat Rusland het over tien jaar weer opnieuw probeert bij Oekraïne? Rupsje Nooitgenoeg.
Fijn dat we het daar in elk geval over eens kunnen zijn.quote:
Ik wens je veel succes bij de rechter.quote:Op dinsdag 14 juli 2026 12:28 schreef DavidAZ het volgende:
[..]
Oorlog wordt officieel gestopt pas na de volledige deoccupatie van Oekraïense gebieden. Eerder is dat juridisch niet eens mogelijk, zelf als UA dat zou willen. Tijdelijk staakt-het-vuren is wel mogelijk, maar einde van de oorlog niet. Onderhandelingen zijn hier zinloos. Het is een totale oorlog, dus of de ene kant capituleert, of de andere. Geen andere opties mogelijk. De rest is alleen verlenging van de oorlog.
Nopequote:Op dinsdag 14 juli 2026 12:41 schreef YoopY het volgende:
Zijn we al over de grens dat deze oorlog langer duurt dan WWII?
Welk rechter? Staat zwart op wit in de officiële documenten.quote:Op dinsdag 14 juli 2026 12:44 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Ik wens je veel succes bij de rechter.
Al lang. Of ten minste de Sovjet kant wel.quote:Op dinsdag 14 juli 2026 12:41 schreef YoopY het volgende:
Zijn we al over de grens dat deze oorlog langer duurt dan WWII?
quote:
quote:AI-overzicht
Dat klopt.
De Europese Unie is primair een politiek-economisch samenwerkingsverband en geen militair bondgenootschap zoals de NAVO.
De EU heeft geen eigen permanent leger of centrale militaire structuur.
Alle 27 lidstaten behouden hun eigen nationale krijgsmacht.
Wel heeft de EU een clausule voor wederzijdse bijstand (Artikel 42.7 van het Verdrag van Lissabon), die verplicht om een andere lidstaat met alle middelen bij te staan in geval van gewapende agressie.
Omdat de uitvoering hiervan volledig in handen is van de individuele landen en sterk leunt op de NAVO, is het geen volwaardig militair bondgenootschap.
Voor de collectieve verdediging vertrouwen de meeste Europese landen dan ook op de NAVO.
inderdaad en dan gaat de bevolking een betere president dan Putin kiezenquote:Op dinsdag 14 juli 2026 12:25 schreef DavidAZ het volgende:
[..]
Eerder chaos binnenlands door gecrashte economie. Het interesseert verder niemand wat de Russen willen. Er wordt voor gezorgd dat Russen het niet meer kunnen.
En wat werd er gedaan aan de Krim dan? Iedereen had het erbij laten zitten als de Russen daar waren gestopt. Ik ben echt geen voorstander van de Russen alles maar geven en toezeggen, maar denken dat dit alleen in onvoorwaardelijke capitulatie kan eindigen betekent waarschijnlijk dat er nukes gebruikt moeten gaan worden.quote:Op dinsdag 14 juli 2026 12:55 schreef DavidAZ het volgende:
[..]
Welk rechter? Staat zwart op wit in de officiële documenten.
"...Geen enkele territoriale overname of speciaal voordeel als gevolg van agressie is of zal als wettig worden erkend..."
Dat gaat Putin echt niet doen, dat stopt alleen met het einde van de Russische Federatiequote:Op dinsdag 14 juli 2026 13:12 schreef TheIncredibleTwo het volgende:
Het enige logische gevolg van gelijk welke Europese troepenmacht in Oekraine is een gewapend conflict met Rusland.
Twijfel ik. Meer kansen op de grote Smoeta, of uit elkaar vallen van de provincies. Andere optie is Noord-Noord Korea, maar dat betwijfel ik ook.quote:Op dinsdag 14 juli 2026 13:03 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
inderdaad en dan gaat de bevolking een betere president dan Putin kiezen
Nee, Krim was niet erkend als Russische grondgebied.quote:Op dinsdag 14 juli 2026 13:09 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
En wat werd er gedaan aan de Krim dan? Iedereen had het erbij laten zitten als de Russen daar waren gestopt. Ik ben echt geen voorstander van de Russen alles maar geven en toezeggen, maar denken dat dit alleen in onvoorwaardelijke capitulatie kan eindigen betekent waarschijnlijk dat er nukes gebruikt moeten gaan worden.
Helder verhaal maatje, bedankt en een fijne dag nog.quote:Op dinsdag 14 juli 2026 14:21 schreef DavidAZ het volgende:
[..]
Nee, Krim was niet erkend als Russische grondgebied.
Nukes gaan ze niet gebruiken.
Dat zal het zijn. Hij wil Putin er uit-oligargen.quote:Op dinsdag 14 juli 2026 09:24 schreef BeriBeri het volgende:
Zelensky wil helemaal niet dat die oorlog stopt, kan die lekker z'n zakken blijven vullen
Zeker. En ook heel belangrijk is het besef wie de agressor is.quote:Op dinsdag 14 juli 2026 08:32 schreef PurifieR het volgende:
[..]
En volwassenen net zo goed. Niet minder belangrijk wat mij betreft.
Als we het hebben over de-escalatie ligt de bal toch echt bij Rusland. Eens stoppen met onzin als human Safari en/of flats, restaurants en winkelcentra bestoken zou een mooi begin zijn. Denk ik.quote:Op dinsdag 14 juli 2026 08:26 schreef LXIV het volgende:
Deze oorlog zal de geschiedenisboeken ingaan als net zo zinloos en een verspilling van levens als de eerste wereldoorlog.
En als er niet gestopt wordt met escaleren dan gaat het uiteindelijk echt heel goed fout. Je moet je afvragen of dat het waard is.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |