Zelensky is degene die laat zien dat hij niet serieus wil praten over een wapenstilstand. Meneer "ik ga absoluut geen concessies doen op land"... Ja, dat toont echt bereidheid.quote:"Na viereneenhalf jaar oorlog laat de Russische president Poetin nog altijd niet zien dat hij serieus wil praten over een wapenstilstand."
Je weet dat Rusland Oekraïne binnen is gevallen en niet andersom?quote:Op maandag 13 juli 2026 23:36 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Zelensky is degene die laat zien dat hij niet serieus wil praten over een wapenstilstand. Meneer "ik ga absoluut geen concessies doen op land"... Ja, dat toont echt bereidheid.Een vredesakkoord zonder concessies zal niet gebeuren, en dat weet Zelensky ook.
Het kan me niet heel veel schelen wie de oorlog begonnen is. Er gaan elke dag mensen dood, dus er moet zo snel mogelijk een vredesakkoord op tafel komen.quote:Op maandag 13 juli 2026 23:43 schreef TyVole het volgende:
[..]
Je weet dat Rusland Oekraïne binnen is gevallen en niet andersom?
Wormtong.quote:Op maandag 13 juli 2026 23:54 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Het kan me niet heel veel schelen wie de oorlog begonnen is. Er gaan elke dag mensen dood, dus er moet zo snel mogelijk een vredesakkoord op tafel komen.
Het gevoel van Zelensky dat Rusland onrechtmatig bezig is, ontslaat hem niet van zijn plicht om alles op alles te zetten om verdere slachtoffers te voorkomen, en daar horen ook concessies bij.
Net zoals Finland grondgebied heeft afgestaan aan de sovjetunie om de oorlog te beëindigen. De geschiedenis had er heel anders uitgezien als we historische oorlogen ook zo eigenwijs zouden voeren als Zelensky nu doet. Oorlog eindigt nooit volledig rechtmatig.
Zolang in deze operatie Rusland nog steeds vooral steden aanvalt als ziekelijke vergelding voor geleden militaire verliezen...Wie zou zo een land vertrouwen voor wat voor pact dan ook? Dat land spreekt maar 1 taal momenteel en dat is geweld en het liefst tegen burgers. Daar kun je niet mee aan tafel. Putin weg (zonder marionet erachteraan) zou een mooi begin zijn.quote:Op maandag 13 juli 2026 23:54 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Het kan me niet heel veel schelen wie de oorlog begonnen is. Er gaan elke dag mensen dood, dus er moet zo snel mogelijk een vredesakkoord op tafel komen.
Het gevoel van Zelensky dat Rusland onrechtmatig bezig is, ontslaat hem niet van zijn plicht om alles op alles te zetten om verdere slachtoffers te voorkomen, en daar horen ook concessies bij.
Net zoals Finland grondgebied heeft afgestaan aan de sovjetunie om de oorlog te beëindigen. De geschiedenis had er heel anders uitgezien als we historische oorlogen ook zo eigenwijs zouden voeren als Zelensky nu doet. Oorlog eindigt nooit volledig rechtmatig.
Waarom zou Oekraïne concessies moeten doen qua land?quote:Op maandag 13 juli 2026 23:36 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Zelensky is degene die laat zien dat hij niet serieus wil praten over een wapenstilstand. Meneer "ik ga absoluut geen concessies doen op land"... Ja, dat toont echt bereidheid.Een vredesakkoord zonder concessies zal niet gebeuren, en dat weet Zelensky ook.
Misschien de Krim blijvend teruggeven aan Rusland omdat het hele schiereiland een cadeautje is van een alcoholist in andere tijden?quote:Op dinsdag 14 juli 2026 00:27 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Waarom zou Oekraïne concessies moeten doen qua land?
poetin heeft het ook gewoon altijd erkend als soeverein Oekraïens grondgebied.quote:Op dinsdag 14 juli 2026 00:46 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Misschien de Krim blijvend teruggeven aan Rusland omdat het hele schiereiland een cadeautje is van een alcoholist in andere tijden?
Wat deden ze dan in Kiev?quote:Op dinsdag 14 juli 2026 00:46 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Misschien de Krim blijvend teruggeven aan Rusland omdat het hele schiereiland een cadeautje is van een alcoholist in andere tijden?
Ik brei slechts verder aangaande de vergankelijkheid van de geopolitiek, Lemberg, Lwow, Lviv is eigenlijk puur Pools en Joods van origine maar dat zie je slechts nog aan de Habsburgs geveltjes en de namen op de begraafplaatsen.quote:
Zo kunnen we bezig blijven tot de mammoettijdquote:Op dinsdag 14 juli 2026 01:26 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Ik brei slechts verder aangaande de vergankelijkheid van de geopolitiek, Lemberg, Lwow, Lviv is eigenlijk puur Pools en Joods van origine maar dat zie je slechts nog aan de Habsburgs geveltjes en de namen op de begraafplaatsen.
Je zegt het al, cadeautje. Ga jij verjaardagscadeau’s ook altijd met geweld ophalen na een paar jaar?quote:Op dinsdag 14 juli 2026 00:46 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Wat heeft dat met elkaar te maken?quote:Op maandag 13 juli 2026 23:34 schreef Mikeytt het volgende:
Benieuwd hoeveel kindersterftes er zullen zijn in de tijd dat deze 'vredesmacht' bezig is
Dat kinderen worden verwond en gedood in hun huizen, in scholen en ziekenhuizen door Russische bombardementen is natuurlijk de schuld van Zelenskyy, want die wil geen concessies doen.quote:
En volwassenen net zo goed. Niet minder belangrijk wat mij betreft.quote:Op dinsdag 14 juli 2026 07:54 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Dat kinderen worden verwond en gedood in hun huizen, in scholen en ziekenhuizen door Russische bombardementen is natuurlijk de schuld van Zelenskyy, want die wil geen concessies doen.
Vredesakkoorden worden zelden getekend door partijen die elkaar vertrouwen als je naar de gesvhiedenis kijkt. Daarom neem je veiligheidsgaranties op in zo'n akkoord met bijvoorbeeld internationale toezichthoiders, of zoals in dit voorbeeld, een vredesmacht.quote:Op maandag 13 juli 2026 23:59 schreef vul_maar_in het volgende:
[..]
Zolang in deze operatie Rusland nog steeds vooral steden aanvalt als ziekelijke vergelding voor geleden militaire verliezen...Wie zou zo een land vertrouwen voor wat voor pact dan ook? Dat land spreekt maar 1 taal momenteel en dat is geweld en het liefst tegen burgers. Daar kun je niet mee aan tafel. Putin weg (zonder marionet erachteraan) zou een mooi begin zijn.
Omdat ze praktisch al grote stukken land bezetten en er nu weinig zinnigs gebeurt m.u.v. dode burgers en af en toe een paar meters landwinst.quote:Op dinsdag 14 juli 2026 00:27 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Waarom zou Oekraïne concessies moeten doen qua land?
"Gewoon geven wat hij wil" zegt helemaal niemand en verzin je er zelf bij. Ook Rusland zal concessies moeten doen bij een vredesakkoord.quote:Op dinsdag 14 juli 2026 06:51 schreef Seeburg54 het volgende:
Een zielloze dictator gewoon geven wat hij wil is geen oplossing om vrede te bewerkstelligen. Bijzonder dat er altijd lui zijn die blijven denken dat er op die manier duurzame vrede komt.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |