abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_221327592
quote:
88s.gif Op dinsdag 14 juli 2026 09:03 schreef Mikeytt het volgende:

[..]
Omdat ze praktisch al grote stukken land bezetten en er nu weinig zinnigs gebeurt m.u.v. dode burgers en af en toe een paar meters landwinst.

Het zou wat zijn als Finland nu nog aan het vechten was om grote delen van Karelië terug te nemen... die hebben ook de logische keuze gemaakt dat mensenlevens soms boven land komen te staan.
Om toe te geven aan de bezetter? Het is niet alsof Rusland dan stopt, die wandelen daarna gewoon verder - ga je dat dan ook geven?

Over die concessies: Rusland is tot nu toe niet bereid gebleken ook maar enige concessies te willen doen. Hoe gaat dat dan?
  dinsdag 14 juli 2026 @ 09:18:35 #27
482094 Mikeytt
Zeewiersnack activist
pi_221327665
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 juli 2026 09:12 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Om toe te geven aan de bezetter? Het is niet alsof Rusland dan stopt, die wandelen daarna gewoon verder - ga je dat dan ook geven?

Over die concessies: Rusland is tot nu toe niet bereid gebleken ook maar enige concessies te willen doen. Hoe gaat dat dan?
Of Rusland bereid is voor concessies weten we helemaal niet. Daar kan je geen uitspraken over doen. In tegenstelling tot Zelensky, doet Poetin daar publiekelijk weinig uitspraken over.

Aan het nieuws vertellen dat je niet bereid bent om maar een cm land op te geven, toont weinig onderhandelingsruimte.
🇨🇳🇻🇳🇱🇦🇨🇺🇰🇵🇷🇺☭
pi_221327676
quote:
88s.gif Op dinsdag 14 juli 2026 09:18 schreef Mikeytt het volgende:

[..]
Of Rusland bereid is voor concessies weten we helemaal niet. Daar kan je geen uitspraken over doen. In tegenstelling tot Zelensky, doet Poetin daar publiekelijk weinig uitspraken over.

Aan het nieuws vertellen dat je niet bereid bent om maar een cm land op te geven, toont weinig onderhandelingsruimte.
Poetin heeft daar regelmatig op gereageerd, ook via Trump. Heb je dat gemist? Daaruit bleek telkens dat hij óf geen zin had in serieuze onderhandelingen, óf dat ze zo onrealistisch waren dat je je ook afvraagt of ze serieus zijn.

Maar waarom zou het uitgangspunt moeten zijn dat Oekraïne land inlevert? Deze oorlog is heel makkelijk te stoppen: als Rusland stopt.
  dinsdag 14 juli 2026 @ 09:23:54 #29
482094 Mikeytt
Zeewiersnack activist
pi_221327705
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 juli 2026 09:20 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Poetin heeft daar regelmatig op gereageerd, ook via Trump. Heb je dat gemist? Daaruit bleek telkens dat hij óf geen zin had in serieuze onderhandelingen, óf dat ze zo onrealistisch waren dat je je ook afvraagt of ze serieus zijn.

Maar waarom zou het uitgangspunt moeten zijn dat Oekraïne land inlevert? Deze oorlog is heel makkelijk te stoppen: als Rusland stopt.
Nee, Poetin heeft uitgesproken wat zijn hoofdeisen zijn voor zo'n akkoord. Over welke concessies er wel of niet worden gedaan, zijn er geen uitspraken geweest. Althans, niet publiekelijk.

"Deze oorlog is heel makkelijk te stoppen als Rusland stopt". Ja, en als Nazi-Duitsland nooit oorlog is wezen voeren, waren daar ook geen doden gevallen. Ik vind het alleen vrij zinloze hypothetische situaties die niet de realiteit laten zien.
🇨🇳🇻🇳🇱🇦🇨🇺🇰🇵🇷🇺☭
pi_221327723
Zelensky wil helemaal niet dat die oorlog stopt, kan die lekker z'n zakken blijven vullen
  Moderator dinsdag 14 juli 2026 @ 09:50:55 #31
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_221327914
quote:
88s.gif Op dinsdag 14 juli 2026 09:23 schreef Mikeytt het volgende:

[..]
Nee, Poetin heeft uitgesproken wat zijn hoofdeisen zijn voor zo'n akkoord. Over welke concessies er wel of niet worden gedaan, zijn er geen uitspraken geweest. Althans, niet publiekelijk.

"Deze oorlog is heel makkelijk te stoppen als Rusland stopt". Ja, en als Nazi-Duitsland nooit oorlog is wezen voeren, waren daar ook geen doden gevallen. Ik vind het alleen vrij zinloze hypothetische situaties die niet de realiteit laten zien.
Die hoofdeisen zijn niet realistisch
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  dinsdag 14 juli 2026 @ 09:53:31 #32
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_221327926
quote:

[..]
"Deze oorlog is heel makkelijk te stoppen als Rusland stopt".
het is wel de meest eenvoudige oplossing van een oorlog., als de agressor er mee ophoud en terug naar huis gaat

quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2026 08:26 schreef LXIV het volgende:
Deze oorlog zal de geschiedenisboeken ingaan als net zo zinloos en een verspilling van levens als de eerste wereldoorlog.
En als er niet gestopt wordt met escaleren dan gaat het uiteindelijk echt heel goed fout.

Je moet je afvragen of dat het waard is.
ja als Oekraïne opgeeft en stopt te bestaan als natie, dan stopt het ook, tijdelijk want dan is Moldova aan de beurt , daar wonen ook een paar russen
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  dinsdag 14 juli 2026 @ 09:58:55 #33
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_221327968
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2026 06:51 schreef Seeburg54 het volgende:
Een zielloze dictator gewoon geven wat hij wil is geen oplossing om vrede te bewerkstelligen. Bijzonder dat er altijd lui zijn die blijven denken dat er op die manier duurzame vrede komt.
Ach dat is de junkenmentaliteit. In ruil voor hun kont verkopen aan Poetin hopen ze op goedkope peut.
pi_221327970
quote:
88s.gif Op dinsdag 14 juli 2026 09:06 schreef Mikeytt het volgende:

[..]
"Gewoon geven wat hij wil" zegt helemaal niemand en verzin je er zelf bij. Ook Rusland zal concessies moeten doen bij een vredesakkoord.

Een vredesakkoord zonder concessies bestaat niet.

Historisch zien landen gewoon duurzame vrede na dergelijke akkoorden ja.
Rusland gaat geen concessies doen. Poetin gaat geen stap naar voren doen, die wil nog steeds wat hij wilde aan het begin van de oorlog.
  Moderator dinsdag 14 juli 2026 @ 10:06:18 #35
8781 crew  Frutsel
pi_221328008
Goede zaak.

quote:
Dergelijk plan zorgt alleen maar voor escalatie en bemoeilijkt de mogelijke onderhandelingen
_O- _O- Blijft een hilarisch poppetje

Met Rusland valt niet te onderhandelen - Rusland wil niet onderhandelen
Met Rusland valt niet te praten - Rusland weet niet wat praten is
Met Rusland zou je niet moeten willen praten - Rusland wil geen vrede

Maar ja... het bekt natuurlijk lekker.
  Moderator dinsdag 14 juli 2026 @ 10:06:57 #36
8781 crew  Frutsel
pi_221328011
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2026 09:24 schreef BeriBeri het volgende:
Zelensky wil helemaal niet dat die oorlog stopt, kan die lekker z'n zakken blijven vullen
Daarom moeten we hem ook een paar nukes teruggeven
pi_221328119
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2026 00:13 schreef UitStraling het volgende:
komt extreemrechts er aan de macht
Nationalisten hadden 2-3% in Oekraïense parliament, in hun beste tijd.
I carried the fire before I knew its name.
pi_221328153
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2026 09:24 schreef BeriBeri het volgende:
Zelenski was millionaire nog voordat hij president werd. Bovendien kan hij de oorlog niet stoppen zelfs als hij het wou proberen. Als hij iets doet wat tegen het wil van de Oekraïense volk gaat, wordt ie meteen aan een lantaarnpaal gehangen. Tis geen Nederlanders.
I carried the fire before I knew its name.
pi_221328166
quote:

[..]

Poetin heeft uitgesproken welke eisen niet onderhandelbaar zijn. Die eisen waren niet verenigbaar met de soevereiniteit van Oekraïne.

Oftewel, geen deal. Dan kun je wijzen naar onwil van Zelenskyy, maar het blijft heel simpel: Rusland hoeft alleen maar te stoppen en de oorlog is over. Die macht heeft alleen Rusland, niet Oekraïne.
  dinsdag 14 juli 2026 @ 10:18:00 #40
430220 Joopklepzeiker
Tjemig de pemig
pi_221328167
quote:
Nederland doet mee aan militaire oefeningen Europese vredesmacht Oekraïne
pi_221328184
Vast een oefening aan de Poolse grens.
Weer een stapje verder hè?
Vakman pur sang
  Moderator dinsdag 14 juli 2026 @ 10:20:24 #42
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_221328203
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2026 10:17 schreef beefkeek het volgende:

[..]
Poetin heeft uitgesproken welke eisen niet onderhandelbaar zijn. Die eisen waren niet verenigbaar met de soevereiniteit van Oekraïne.

Oftewel, geen deal. Dan kun je wijzen naar onwil van Zelenskyy, maar het blijft heel simpel: Rusland hoeft alleen maar te stoppen en de oorlog is over. Die macht heeft alleen Rusland, niet Oekraïne.
Dat lost het seperatisten verhaal niet direct op al staan die er dan wel een heel stuk slechter voor
  dinsdag 14 juli 2026 @ 10:26:06 #43
503714 SebbeSwensje
Heraclied of niet?
pi_221328256
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2026 09:58 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Ach dat is de junkenmentaliteit. In ruil voor hun kont verkopen aan Poetin hopen ze op goedkope peut.
Wat een misplaatst frame weer. Met die beredenering zouden we ons ook enorm druk moeten maken om de straat van Hormuz, maar dat is wmb een ver van mijn bed show. Dat zoeken ze zelf allemaal maar uit. Het probleem is dat elke dag dat deze oorlog voortduurt de Europese positie tov de rest van de wereld zwakker wordt. En ja, hierin zie ik Rusland ook als (in elk geval deel van) Europa.
That's the drugs talking and truth be told, I like what they're saying.
  Moderator dinsdag 14 juli 2026 @ 10:34:27 #44
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_221328294
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 juli 2026 10:26 schreef SebbeSwensje het volgende:

[..]
Wat een misplaatst frame weer. Met die beredenering zouden we ons ook enorm druk moeten maken om de straat van Hormuz, maar dat is wmb een ver van mijn bed show. Dat zoeken ze zelf allemaal maar uit. Het probleem is dat elke dag dat deze oorlog voortduurt de Europese positie tov de rest van de wereld zwakker wordt. En ja, hierin zie ik Rusland ook als (in elk geval deel van) Europa.
positie van Europa (en nee daar reken ik Rusland niet toe) wordt juist met de dag sterker

militair sterker en steeds minder afhankelijk van de VS en Rusland e.d. en ik mag hopen dat die lijn doortrekt als ze klaar zijn in Oekraine
  dinsdag 14 juli 2026 @ 10:38:36 #45
503714 SebbeSwensje
Heraclied of niet?
pi_221328325
quote:
88s.gif Op dinsdag 14 juli 2026 10:34 schreef sp3c het volgende:

[..]
positie van Europa (en nee daar reken ik Rusland niet toe) wordt juist met de dag sterker

militair sterker en steeds minder afhankelijk van de VS en Rusland e.d. en ik mag hopen dat die lijn doortrekt als ze klaar zijn in Oekraine
En hoe zie jij dat einde voor je? Ook met een Putin die opeens van vandaag op morgen zegt: "nou jong0ns, ik vind het wel leuk geweest. Het lijkt erop dat ik mijn verlies moet accepteren en ik trek alles terug. Veel plezier met jullie overwinning en mij niet bellen".?
That's the drugs talking and truth be told, I like what they're saying.
  Moderator dinsdag 14 juli 2026 @ 10:39:58 #46
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_221328368
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 juli 2026 10:38 schreef SebbeSwensje het volgende:

[..]
En hoe zie jij dat einde voor je? Ook met een Putin die opeens van vandaag op morgen zegt: "nou jong0ns, ik vind het wel leuk geweest. Het lijkt erop dat ik mijn verlies moet accepteren en ik trek alles terug. Veel plezier met jullie overwinning en mij niet bellen".?
krim naar Rusland, donbas naar Rusland, rusland trekt terug tot voorbij mariopul

zaporisha over praten
  dinsdag 14 juli 2026 @ 10:41:27 #47
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_221328408
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 juli 2026 10:38 schreef SebbeSwensje het volgende:

[..]
als de oorlog stopt dan heeft er niemand ""gewonnen"" , als Putin terug naar huis gat met zijn soldaten en geen raketten meer stuurt dan houd de oorlog gewoon op

De omverwerping van het regime dat moeten de russen zelf maar doen
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  dinsdag 14 juli 2026 @ 10:44:09 #48
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_221328468
quote:
88s.gif Op dinsdag 14 juli 2026 10:39 schreef sp3c het volgende:

[..]
krim naar Rusland, donbas naar Rusland, rusland trekt terug tot voorbij mariopul

zaporisha over praten
nou Rusland praat niks en trekt ook niks terug ben ik bang

Putin zegt waar een Russische soldaat zijn laars neerzet dat is Russisch territory en dat zet Putin gelijk in de wet als feit
  Moderator dinsdag 14 juli 2026 @ 10:44:22 #49
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_221328474
daarnaast is NAVO lidmaatschap iets tussen NAVO en (potentiele) lidstaten zelf, hebben de Russen geen fluit te vertellen over hoe groot de Oekrainse krijgsmacht is op eender welk moment en zijn veiligheidsgaranties van de Russen geen knip voor de neus waard (gebleken)
  Moderator dinsdag 14 juli 2026 @ 10:44:49 #50
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_221328486
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2026 10:44 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
nou Rusland praat niks en trekt ook niks terug ben ik bang

Putin zegt waar een Russische soldaat zijn laars neerzet dat is Russisch territory en dat zet Putin gelijk in de wet als feit
ja dan zal het nog wel ff doorgaan he maar de vraag was hoe ik het zie dus deze reactie is niet heel rullevant
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')