abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_221320756

De Vierdaagse Nijmegen, officieel de Internationale Vierdaagse Afstandsmarsen Nijmegen, is een vierdaags wandelevenement dat sinds 1909 ieder jaar wordt gehouden en start op de derde dinsdag van juli. Het is de grootste meerdaagse wandelprestatietocht ter wereld en staat inmiddels ook bekend als The Walk of the World. Elk jaar doen er deelnemers uit circa tachtig landen mee, onder wie een groot aantal militairen.

De Vierdaagse kent drie verplichte afstanden: 30, 40 en 50 kilometer. In de week dat de Vierdaagse Nijmegen wordt gehouden worden in de binnenstad van Nijmegen ook de Vierdaagsefeesten (voorheen Nijmeegse Zomerfeesten) gehouden. In de diverse doorkomstgemeenten van de Vierdaagse Nijmegen worden ook festiviteiten georganiseerd. Vele honderdduizenden supporters van de Vierdaagse zijn de hele Vierdaagseweek in de regio aanwezig.

De 4daagse kent de "reglementaire afstand" en de "keuzeafstand"

Ben je man en jonger dan 50 jaar oud, dan is je reglementaire afstand 50 km per dag.
Ben je man van tussen de 50 en 60 dan is je reglementaire afstand 40 km per dag.
Ben je vrouw en jonger dan 60 dan is je reglementaire afstand ook 40 km per dag.
Ben je 60 jaar of ouder, dan is je reglementaire afstand 30 km per dag.

Het gaat overigens over het jaar waarin je die leeftijd krijgt. Wordt je dit jaar dus 60 (de datum is niet belangrijk) dan is je reglementaire afstand 30 km per dag. Mocht je de uitleg op een andere manier willen zien, kijk dan op deze pagina: https://www.4daagse.nl/deelnemen/burger/afstanden

De reglementaire afstand is de afstand die je minimaal moet lopen. Je mag altijd kiezen voor een grotere afstand, dat is dan je keuzeafstand.

Inschrijven

De aanmeldprocedure wordt begin van elk jaar aangegeven op de website van de 4daagse. Meestal zijn er 2 inschrijfrondes. De eerste is voor wandelaars die de 4daagse de laatste 10 jaar al een keer succesvol hebben uitgelopen en de tweede inschrijfronde is voor debutanten en wandelaars die hem langer dan 10 jaar geleden hebben uitgelopen.

Inschrijven is meestal in januari en/of februari en gaat geheel via internet. Ben je debutant, zorg dat je al een inschrijfnummer hebt aangemaakt en ga er op tijd klaar voor zitten. Wie het eerste komt, die het eerst maalt en het aantal plekken is beperkt en het is snel vol. In totaal zijn er trouwens 47.000 plekken beschikbaar.

Voor debutanten is er ook ViaVierdaagse. Een vroege inschrijving, trainingsschema's en dergelijke met een meerprijs. Meer info via https://www.wandel.nl/via-vierdaagse/

Mocht je ernaast grijpen, dan kunnen mensen die wel een kaart hebben deze overdragen. Deze kunnen enkel overgedragen worden via het ticketsysteem van de 4daagse. Tickets overdragen aan een bekende is dus niet mogelijk. Sinds 2026 is er een wachtlijst. Sta je vooraan in de wachtlijst en komt er een ticket beschikbaar, dan heb je 12 uur de tijd om deze ticket te accepteren. Doe je dat niet, dan gaat de ticket door naar de volgende op de wachtlijst. Na 3 verlopen pogingen ga je van de wachtlijst af.

Trainen

Trainen doe je zelf. Er zijn mensen die vrijwel niet trainen en er zijn ook mensen die een heel schema volgen om zo afgetraind mogelijk aan de start te verschijnen. Wat verstandig is moet je zelf weten. Houd er wel rekening mee dat het zwaar is. 30/40/50 km wandelen is zwaar, maar het is te doen. Maar ben je klaar en ga je 's avonds lekker feesten, of rol je gelijk in je bed/slaapzak, dan moet je de volgende dag wel weer die afstand. En dan nog 2 dagen. En je loopt er ook niet alleen. Ben je een vlotte wandelaar dan lopen er vaak mensen in de weg die langzamer zijn. En ben je een wat langzamere wandelaar dan loopt er opeens een groep militairen achter je die graag hun tempo aan willen houden. Kijk dus zelf hoe je je voorbereid. Zoveel wandelaars, zoveel verschillen. Maar de 4daagse lopen is wat anders dan een fikse wandeling op een rustige zondag.

Er bestaan trainingsschema's. Mocht je zo'n schema willen volgen dan staat er hier 1.

Slapen?

Best handig, een slaapplek vinden. Want je kunt moeilijk 4 dagen wakker blijven.

Houd er rekening mee dat hotels in de wijde omtrek die week vol zitten, campings staan vol en voor een plekje bij een B&B moet je erg veel geluk hebben. Sowieso kun je kijken bij vierdaagsebed.nl . Daarnaast zijn er oom legio tijdelijke campings in de regio. Heb je een bekende in de buurt van Nijmegen, dan heb je mazzel, probeer daar een slaapplek te veroveren. Wacht hier niet te lang mee want hoe later je bent, hoe kleiner de kans op een plek.

Het is ondoenlijk om alle accommodaties hier te melden. Maar wil je gaan kamperen dan heb je hier https://www.vierdaagsecamping.nl/ en hier https://www.heumensbos.nl/vierdaagsecamping-nijmegen-4daagse/ in elk geval een goede kans.

Aanmelden

En dan is het opeens half juli. Je moet je aanmelden. Op de zondagmiddag en de maandag voor de 4daagse plaatsvind behoor je je aan te melden. Kom je niet, dan heb je helaas pech. Aanmelden is simpel, je hebt een QR-code (krijg je van de organisatie) en een ID-bewijs. Daarmee loop je naar een stalletje van de afstand die je moet lopen en daar krijg je een polsbandje om (rood voor 50 km, geel voor 40 km en blauw voor 30 km). Ook krijg je een controlekaart. Hierover later meer.

De start

En dan is het zover. Blauwe dinsdag! Je gaat naar de start met je polsbandje om en je controlekaart in je zak/heuptas/rugzak. Maar hoe laat start je?

In 2026:

- 50 km: 04.00 – 04.45 uur (45 minuten)
- 40 km: 05.00 – 06.40 uur (1 uur en 40 minuten)
- 30 km: 07.00 – 08.00 uur (1 uur)

Ben je later dan je officiële starttijd dan wordt daar niet moeilijk over gedaan. Dus loop je 50 km maar wil je om 5 uur starten dan kan dat (je krijgt geen garantie van me, maar er is nog nooit moeilijk over gedaan)

Er zijn 2 (of meer?) startpoorten. Daar loop je doorheen en dan staan er mensen met grote scanners die je polsbandje scannen. Ze noemen je naam en wensen je veel succes. Je controlekaart hoef je dan niet te tonen.

Nouja, verder is het niet zo moeilijk. Loop gewoon achter de rest aan. Zolang ze maar dezelfde kleur polsbandje hebben dan jij. Er staan ook borden op de route met pijlen. Volg de pijl in de kleur van je polsbandje.

Controle!

Er zijn 2 controlemomenten. Niets om je zorgen over te maken. Ze worden aangekondigd met vlaggen. Ruim van tevoren. Loop gewoon door en pak alvast je kaart. Dan komen er mensen in hesjes die rustig aan achteruit lopen. Die knippen je kaart. Zoals je kunt zien heeft de kaart 6 plekken en bij de controle wordt altijd een vast nummer geknipt. Dus de eerste controle knipt bijvoorbeeld plekje 4 en de 2e knipt plekje 1.

Is er een rij bij de eerste persoon die knipt, loop dan gewoon door. Er zijn altijd meer knippers en als je alle knippers voorbij loopt dan zijn er ook nog mensen aan het eind van de controle die vragen of iedereen geknipt is. Een controle missen is eigenlijk vrijwel onmogelijk.

Finish

En dan heb je een dag heerlijk gelopen en ben je bij de finish. Je loopt weer naar die hokjes waar je je op zondag of maandag hebt aangemeld en je meld je weer. Dan krijg je als je de goede knipjes hebt ene nieuwe startkaart en ze scannen je polsband weer. Mooi, je kunt nu gaan feesten of gaan uitrusten voor de volgende dag. Zorg wel dat je je voor 5 uur (op vrijdag 6 uur) afmeld. Te laat is te laat. Meestal krijg je wel een paar minuten extra, maar reken er niet op. Het kan ook dat de afmelding om klokslag 5 uur (op vrijdag 6 uur) dichtgaat.

Op vrijdag meld je je af en dan krijg je je kruisje. De indeling van de hokjes is dan meestal iets anders. De plaats is hetzelfde, maar meestal is het afmelden per aantal keren dat je hebt meegedaan. Dus voor debutanten is er meestal een ander afmeldhokje dan voor iemand die voor de 10e keer meedoet.

Rusten tijdens het wandelen

Rust is erg belangrijk. Dat is bij het oefenen al zo, maar tijdens de 4daagse zelf, met alle drukte om je heen nog veel belangrijker. Uiteraard kun je ergens een bankje of een stoel bij vriendelijke toeschouwers zoeken en daar gaan zitten, maar er zijn ook rustposten. Ze zijn er in alle soorten en maten. Sowieso zijn er allerhande verkopers langs de route die bananen, koffie, thee, limonade en andere etenswaren en drankjes verkopen en dan vaak ook zitplekken hebben, maar er zijn ook organisaties die rustposten organiseren. Deze hebben dan 1 of meer rusten langs de routes, waar je vaak ook eten en drinken kunt krijgen.

Een hele bekende is de wandelvereniging van de RET of stichting wandelsport Dordrecht. Maar de commandohut staat ook altijd langs de route en er zijn er vast nog wel meer. En ondanks dat er van alles te koop is langs de route. Neem altijd iets te drinken mee. Het is juli en wellicht warm die dag. Het is vermoeiend dus drink en eet genoeg.

Ook is er een KWBN rustpost. Deze is meestal zo'n 10 km voor het einde van de route. Als KWBN-lid kun je hier meestal wat gesponsorde dingen krijgen en je kunt ook een pluspakket nemen met wat te eten en drinken, verzorging en toiletten. Meer info op de site van de KWBN.

De afstanden van 2026

Deelnemers van 2026

spleeh
lxiv
pigzwart
gers
caland
bzzzzp
jigggy
snodesnuiter
qltel
Dariush

Inschrijfnummers:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wil je ook in dit lijstje, meld je dan in dit topic.

Deze prachtige tracker is gemaakt door @Wrapster

En wil je in dit lijstje, post dan een bericht met de tekst: #4daagse ##xx.xkm (xx.x = het aantal kilometers)

Verder nog vragen? Gooi ze hier in de groep. Er zijn diverse FOK!kers die al mee hebben gelopen en je graag van advies voorzien

[ Bericht 0% gewijzigd door qltel op 19-07-2026 21:09:30 ]
pi_221320772
Bekijk deze YouTube-video

Deze

En ik zie nu dat deze ook hoog staat in de top40, ik kende het liedje nog niet, snap ook niet dat hij hoog staat, maar we zullen hem vaak gaan horen

Moderator / FOK!Fotograaf maandag 13 juli 2026 @ 10:18:52 #3
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_221320807
quote:
1s.gif Op maandag 13 juli 2026 09:35 schreef Bzzzzp het volgende:
:7 is het echt iemand gelukt een nog vreselijker nummer te maken dan engelbewaarder? :o
Vast wel.

Maar gelukkig lopen we, dus die "muziek" zijn we zo weer voorbij.
pi_221320938
quote:
1s.gif Op maandag 13 juli 2026 10:16 schreef SnodeSnuiter het volgende:

Deze

En ik zie nu dat deze ook hoog staat in de top40, ik kende het liedje nog niet, snap ook niet dat hij hoog staat, maar we zullen hem vaak gaan horen

Ik heb Cheerio in ieder geval op onze Vierdaagsefeestje-playlist toegevoegd :P.
En ja, Engelbewaarder staat er ook op!
pi_221321079
quote:
1s.gif Op maandag 13 juli 2026 10:16 schreef SnodeSnuiter het volgende:

Deze

Dat is wel ernstig ja!
Maar de muziek om je heen, hoe slecht ook, maakt het wel!
  Moderator / FOK!Fotograaf maandag 13 juli 2026 @ 10:45:09 #6
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_221321095
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2026 10:43 schreef Bzzzzp het volgende:

[..]
Dat is wel ernstig ja!
Maar de muziek om je heen, hoe slecht ook, maakt het wel!
En met alle muziek om me heen, kan ik er erg van genieten als ik ineens muziek hoor die ik wel leuk vind.
pi_221325275
Naar mijn ouders gewandeld #4daagse ##14,6

Zo maar met de trein naar huis
pi_221325309
In de warmte een stukje Utrechtpad: #4daagse ##14,6
  maandag 13 juli 2026 @ 20:09:27 #9
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_221325504
Het is hier in de regio Nijmegen wel te merken dat de Vierdaagse en de Zomerfeesten (als geboren en getogen ex-Nijmegenaar blijf ik het stug Zomerfeesten noemen :6 ) bijna beginnen.

Een enorme stijging van het aantal auto's met buitenlandse kentekens overal.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_221325776
Is de Wedren er al klaar voor? Of bouwen ze alles op het laatste moment pas op?
  Moderator / FOK!Fotograaf maandag 13 juli 2026 @ 21:35:08 #11
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_221326240
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2026 20:39 schreef Bzzzzp het volgende:
Is de Wedren er al klaar voor? Of bouwen ze alles op het laatste moment pas op?
Ik hoorde via via dat ze vandaag pas konden beginnen.

Maar er staan al wel wat dingen.

pi_221326334
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2026 21:35 schreef qltel het volgende:

[..]
Ik hoorde via via dat ze vandaag pas konden beginnen.

Maar er staan al wel wat dingen.

[ link | afbeelding ]

[ link | afbeelding ]
Leuk om te zien! 😊
  Moderator / FOK!Fotograaf maandag 13 juli 2026 @ 22:15:25 #13
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_221326528
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2026 21:49 schreef Bzzzzp het volgende:

[..]
Leuk om te zien! 😊
Die foto's zijn afgelopen vrijdag gemaakt door een bekende van me.
pi_221334250

De weergoden zijn ons gunstig gestemd *O*
  Moderator / FOK!Fotograaf dinsdag 14 juli 2026 @ 21:31:53 #15
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_221336054
Hebben we net bij een chinees gegeten, zijn we klaar en lopen we naar buiten en wie komen we tegen: Jan de boomzager.
pi_221336482
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2026 21:31 schreef qltel het volgende:
Hebben we net bij een chinees gegeten, zijn we klaar en lopen we naar buiten en wie komen we tegen: Jan de boomzager.
Ben je lid geworden?
  Moderator / FOK!Fotograaf dinsdag 14 juli 2026 @ 21:51:09 #17
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_221336486
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2026 21:50 schreef SnodeSnuiter het volgende:

[..]
Ben je lid geworden?
Dat was ik al.. :)
pi_221356005
Ik moest nog wat extra shirtjes hebben dus ben ze maar lopend gaan halen voor de #4daagse ##17,2km *O*
pi_221357053
_O- nog 5 km te gaan!!!

Heb je een roze shirtje? Ik heb dit jaar alle kleuren :Y
  Moderator / FOK!Fotograaf donderdag 16 juli 2026 @ 20:19:31 #20
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_221357089
Ik heb keuzestress.

Ik heb een blauw FOK!-shirt en een blauw shirt van een forum waar ik lid van ben.

Beide zijn leuk. Dus ja, welke doe ik aan... Het FOK-shirt had sowieso 1 leuk resultaat..

En woensdag heb ik een roze shirt van de boomzager en 1 van Rewimo met een pinguïn erop. Dus die keuze is makkelijk.
pi_221357822
quote:
1s.gif Op donderdag 16 juli 2026 20:14 schreef Bzzzzp het volgende:
_O- nog 5 km te gaan!!!

Ik heb geen doelen meer, en met de hond tel ik niet mee

Tis mooi geweest :)
pi_221357919
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juli 2026 20:19 schreef qltel het volgende:
Ik heb keuzestress.

Ik heb een blauw FOK!-shirt en een blauw shirt van een forum waar ik lid van ben.

Beide zijn leuk. Dus ja, welke doe ik aan... Het FOK-shirt had sowieso 1 leuk resultaat..

[ link | afbeelding ]

En woensdag heb ik een roze shirt van de boomzager en 1 van Rewimo met een pinguïn erop. Dus die keuze is makkelijk.
Met Fok!blauw herkennen we jou!
pi_221357933
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juli 2026 21:34 schreef SnodeSnuiter het volgende:

[..]
Ik heb geen doelen meer, en met de hond tel ik niet mee

Tis mooi geweest :)
*O* het scheelt echt niks!
pi_221357940
Vorig jaar ben ik speciaal naar Maleisië gereisd voor een roze shirt _O-
pi_221357972
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juli 2026 21:46 schreef pigzwart het volgende:
:o ik herinner het me anders :Y
  Moderator / FOK!Fotograaf donderdag 16 juli 2026 @ 22:18:39 #26
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_221358170
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juli 2026 21:45 schreef Bzzzzp het volgende:

[..]
Met Fok!blauw herkennen we jou!
Ja, ik denk ook wel dat ik 'm weer aantrek.

Maar die van dat andere forum is ook mooi.. Speciaal laten maken voor de vlaggenparade.

Moderator / FOK!Fotograaf donderdag 16 juli 2026 @ 22:20:05 #27
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_221358183
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juli 2026 21:46 schreef pigzwart het volgende:
Dat moet dan wel een heel bijzonder shirt zijn.. :)
pi_221358205
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juli 2026 22:18 schreef qltel het volgende:

[..]
Ja, ik denk ook wel dat ik 'm weer aantrek.

Maar die van dat andere forum is ook mooi.. Speciaal laten maken voor de vlaggenparade.

[ link | afbeelding ]
Dit is toch perfect, 1 shirt voor de vlaggen parade en één voor dinsdag!
pi_221358225
Roze, naar boven afgerond net een euro met de plaatsnaam Malaka
Hij is leuk! En barbieroze…..

Ik ben gewoon jaloers 😇
  donderdag 16 juli 2026 @ 22:28:29 #30
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_221358226
Ik heb niet echt getrained voor de 4-daagse, maar ik wandel iedere week wel zo'n 15 km, al jarenlang. Daarop loop ik telkens, dat gaat goed!
Ben benieuwd of ik dit jaar eens een FOK!er ga ontmoeten.
The End Times are wild
  Moderator / FOK!Fotograaf vrijdag 17 juli 2026 @ 06:37:25 #31
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_221358858
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juli 2026 22:28 schreef Bzzzzp het volgende:
Roze, naar boven afgerond net een euro met de plaatsnaam Malaka
Hij is leuk! En barbieroze…..

Ik ben gewoon jaloers 😇
Dan ga je toch ook een keer naar Malaka? _O-
  Moderator / FOK!Fotograaf vrijdag 17 juli 2026 @ 06:43:58 #32
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_221358866
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juli 2026 22:28 schreef LXIV het volgende:
Ik heb niet echt getrained voor de 4-daagse, maar ik wandel iedere week wel zo'n 15 km, al jarenlang. Daarop loop ik telkens, dat gaat goed!
Tja, als we elkaar niet herkennen kun je uren naast elkaar lopen zonder dat je het weet.
  Moderator / FOK!Fotograaf vrijdag 17 juli 2026 @ 06:52:59 #33
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_221358877

Krijgen we nu weer een regenachtige woensdag in Wijchen? :(
pi_221358899
We zijn er samen geweest _O-
Geen idee waarom ik er niet ook een voor mezelf heb gekocht…. Waarschijnlijk omdat ik niet als een ANWB stel in het zelfde shirt wilde lopen :o
pi_221358903
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juli 2026 06:52 schreef qltel het volgende:
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]

Het mag ook wel een paar graden warmer….
  Moderator / FOK!Fotograaf vrijdag 17 juli 2026 @ 07:08:09 #36
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_221358906
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juli 2026 07:06 schreef Bzzzzp het volgende:

[..]
Het mag ook wel een paar graden warmer….
Oh, ik ga niet klagen over 20+. Het is gelukkig geen 30+. Niet weer een 3daagse of een 3,75 daagse.
pi_221358953
Dat is waar….
….Maar ik heb nog nooit een 3,5 gelopen……

Nee, liever een 4 daags met wat druppels dan.

Nog 1 dagje werken en dan morgenochtend richting de 4daagse camping *O*
pi_221358962
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juli 2026 22:28 schreef LXIV het volgende:
Qua kilometers zit je dan ongeveer gelijk met de meesten van ons, maar ik weet niet of ik het op jouw manier zou kunnen/durven!
  Redactie Sport vrijdag 17 juli 2026 @ 10:39:50 #39
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_221360216
Ik heb echt enorme FOMO dus ik ben er volgend jaar weer bij.

Iedereen alvast heel veel succes volgende week! O+ Ik ga zeker weer mee lezen hier hoe het iedereen vergaat.
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
  Moderator vrijdag 17 juli 2026 @ 11:39:05 #40
45833 crew  Fogel
pi_221360625
Ik zal donderdag naar de lopers zwaaien :W
I'm surrounded by morons!
TRV geboekt 2027: Indonesië, Japan
TRV geboekt 2026: Peru, Nederland, Washington, Hammerfest, Leuven, Kopenhagen, Nederland, St. Maarten, Malta, Nederland, Barcelona-Napoli/Rome
TRV 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Nederland, Oslo
  vrijdag 17 juli 2026 @ 11:39:52 #41
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_221360633
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juli 2026 07:41 schreef Bzzzzp het volgende:

[..]
Qua kilometers zit je dan ongeveer gelijk met de meesten van ons, maar ik weet niet of ik het op jouw manier zou kunnen/durven!
Ik heb ook heel veel ervaring met de 4-daagse zelf
The End Times are wild
  Moderator / FOK!Fotograaf vrijdag 17 juli 2026 @ 12:33:51 #42
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_221361031
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juli 2026 07:35 schreef Bzzzzp het volgende:
Dat is waar….
….Maar ik heb nog nooit een 3,5 gelopen……

Nee, liever een 4 daags met wat druppels dan.

Nog 1 dagje werken en dan morgenochtend richting de 4daagse camping *O*
Ik ook niet. Wel een 3,75 (laatste dag 10 km korter) enm een 3daagse (zonder dinsdag)
  Moderator / FOK!Fotograaf vrijdag 17 juli 2026 @ 12:34:36 #43
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_221361036
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 juli 2026 11:39 schreef Fogel het volgende:
Ik zal donderdag naar de lopers zwaaien :W
Heel belangrijk! Waar sta je ergens?

En heb je een vogelpak aan ofzo? :P
  Moderator / FOK!Fotograaf vrijdag 17 juli 2026 @ 12:35:14 #44
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_221361041
quote:
10s.gif Op vrijdag 17 juli 2026 10:39 schreef DeLuna het volgende:
Ik heb echt enorme FOMO dus ik ben er volgend jaar weer bij.

Iedereen alvast heel veel succes volgende week! O+ Ik ga zeker weer mee lezen hier hoe het iedereen vergaat.
Dat kan ik me goed voorstellen. De enige manier om FOMO te voorkomen is meedoen.. :)
  Moderator vrijdag 17 juli 2026 @ 12:54:00 #45
45833 crew  Fogel
pi_221361214
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juli 2026 12:34 schreef qltel het volgende:

[..]
Heel belangrijk! Waar sta je ergens?

En heb je een vogelpak aan ofzo? :P
Langs de route, zonder vogelpak :B
Bij het huis van mijn broer. Ik DM het adres, want dat hoef niet iedereen te weten.
I'm surrounded by morons!
TRV geboekt 2027: Indonesië, Japan
TRV geboekt 2026: Peru, Nederland, Washington, Hammerfest, Leuven, Kopenhagen, Nederland, St. Maarten, Malta, Nederland, Barcelona-Napoli/Rome
TRV 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Nederland, Oslo
pi_221363629
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juli 2026 06:52 schreef qltel het volgende:
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]

Weer Wijchen ….. weer net zoals afgelopen jaar

Buienradar doet al wel voorspellingen per uur en denkt dat het in Nijmegen op woensdag vanaf 15:00 gaat regenen
Als ik naar Wijchen kijk zegt buienradar dat het daar rond 12:00 gaat regenen

Het is nog wel even weg, kans is wel aanwezig dat we het niet droog houden die dag
  Moderator / FOK!Fotograaf vrijdag 17 juli 2026 @ 18:43:58 #47
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_221363894
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juli 2026 17:46 schreef SnodeSnuiter het volgende:

[..]
Weer Wijchen ….. weer net zoals afgelopen jaar

Buienradar doet al wel voorspellingen per uur en denkt dat het in Nijmegen op woensdag vanaf 15:00 gaat regenen
Als ik naar Wijchen kijk zegt buienradar dat het daar rond 12:00 gaat regenen
En toch ben ik 5x droog met de 4daagse door Wijchen gekomen.. :D
  Moderator / FOK!Fotograaf vrijdag 17 juli 2026 @ 20:29:40 #48
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_221364729
Iets in mijn brein zei dat ik moest gaan wandelen. Dus nog even een bekend rondje gemaakt. #4daagse ##10km
pi_221367144
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 juli 2026 18:43 schreef qltel het volgende:

[..]
En toch ben ik 5x droog met de 4daagse door Wijchen gekomen.. :D
quote:
1s.gif Op woensdag 16 juli 2025 17:22 schreef SnodeSnuiter het volgende:

vanaf Wijchen net na de kasteellaan op 32km stromende regen, heftiger dan de ochtend, tot na Beuningen de regenkleding maar aangehouden en vanaf 42km zonder en de laatste miezer in Nijmegen voor lief genomen
Dit was mijn ervaring -O-

Is denk ik de enige keer geweest in al die jaren dat ik regenkleding aan had
pi_221367303
https://www.gld.nl/nieuws(...)-zegt-weerman-ronald

quote:
Ronald Arends is de weerman van Stichting De 4Daagse. Hij keek de afgelopen weken 'met interesse' naar de weermodellen. Even leek het erop dat het een warme wandelweek zou worden. "Dertig graden? Nee hoor. Het wordt een frisse Vierdaagse met prima wandelweer voor de lopers", zegt Arends. Bij de start zal het, zegt hij, tussen de 12 en 15 graden zijn.

De normale temperaturen in de derde week van juli liggen rond de 23 graden. De weerman: "Misschien dat dat wordt gehaald op de dinsdag en de vrijdag. De woensdag en de donderdag zijn iets frisser met 19 tot 21 graden. Dat komt doordat de wind uit het noordwesten waait."

Toch ook een bui misschien?
Neem wel regenkleding mee op Roze Woensdag, adviseert Arends. Er kan dan een bui vallen vanaf een uur of tien en die kans blijft tot circa 19.00 uur. "Het hoogtepunt is na de middag."

De rest van de week blijft het droog, met een kans op een klein buitje op de Dag van Groesbeek wanneer de wandelaars de heuvels ingaan.

zaterdag 18 juli 2026 @ 11:03:28 #51
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_221367320
Zag dat de Vierdaagse camping in Malden gisteren al redelijk gevuld was :D

Inclusief een peperdure tot camper omgebouwde vrachtwagen, met uitschuifbare delen _O_
A murky, forgotten land.
pi_221367408

Wij staan al!
  Moderator / FOK!Fotograaf zaterdag 18 juli 2026 @ 11:52:31 #53
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_221367524
We hebben beeld.. :)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_221367754
Wat een geluk dat het niet zo absurd warm wordt. Heerlijk wandelweer.
pi_221368183
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juli 2026 11:28 schreef Bzzzzp het volgende:
[ link | afbeelding ]

Wij staan al!
Voor mensen op de camping heb ik respect. Ik ben toch erg blij dat ik na het lopen gewoon op een normaal bed kan liggen en niet op mijn slippers naar de wc
KLB en DRT is een topcombinatie
pi_221369195
quote:
1s.gif Op donderdag 16 juli 2026 20:14 schreef Bzzzzp het volgende:
_O- nog 5 km te gaan!!!

Hmmmm
pi_221369359
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juli 2026 14:55 schreef SnodeSnuiter het volgende:

[..]
[ link | afbeelding ]

Hmmmm
o|O
pi_221369491
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juli 2026 15:17 schreef Bzzzzp het volgende:

[..]
o|O

#4daagse ##5.09km

Is het genoeg?

Edit: nope hahahaha jammer dan _O_

[ Bericht 8% gewijzigd door SnodeSnuiter op 18-07-2026 15:53:03 ]
pi_221369560
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juli 2026 13:32 schreef spleeh het volgende:

[..]
Voor mensen op de camping heb ik respect. Ik ben toch erg blij dat ik na het lopen gewoon op een normaal bed kan liggen en niet op mijn slippers naar de wc
Ja vind ik ook, ik zou er niet aan moeten denken om op een luchtbedje te liggen na 50km in de benen, inderdaad respect _O_

pigzwart en bzzzzp hebben wel een ruime tent, dat scheelt een beetje .

Ik zal aan ze denken als ik dinsdag avond in het zwembad en stoomcabine lig :'(
pi_221369643
De camping is wel gezellig! Maar luxe is het niet nee 😃
pi_221369680
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 juli 2026 15:40 schreef SnodeSnuiter het volgende:

[..]
[ link | afbeelding ]

#4daagse ##5.09km

Is het genoeg?

Edit: nope hahahaha jammer dan _O_
_O_
pi_221369760
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 juli 2026 15:48 schreef SnodeSnuiter het volgende:

[..]
Ja vind ik ook, ik zou er niet aan moeten denken om op een luchtbedje te liggen na 50km in de benen, inderdaad respect _O_

Dat klopt inderdaad. Ik zal ook aan ze denken als ik dinsdagochtend beneden kom in de keuken van het hotel en de eigenaar heeft det tafel al gedekt.
KLB en DRT is een topcombinatie
  Moderator / FOK!Fotograaf zaterdag 18 juli 2026 @ 17:22:18 #63
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_221370435
Ik zal aan jullie denken als ik thuis kom in mijn eigen huis, bij mijn eigen vrouw en in mijn eigen bed slaap... :)
pi_221370637
😂 Ik zal er aan denken dat jullie aan ons denken als ik morgen vroeg naar de toiletten strompel (wc rol onder de arm is helaas niet nodig) en iedereen op mijn badslippers goedemorgen groet 😂
  Moderator / FOK!Fotograaf zaterdag 18 juli 2026 @ 17:43:18 #65
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_221370698
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juli 2026 17:39 schreef Bzzzzp het volgende:
😂 Ik zal er aan denken dat jullie aan ons denken als ik morgen vroeg naar de toiletten strompel (wc rol onder de arm is helaas niet nodig) en iedereen op mijn badslippers goedemorgen groet 😂
Wat lief zeg. We denken allemaal aan elkaar!

(Ik had jou trouwens een DM gestuurd en nog geen antwoord gekregen. Iets om het uitwisselen van de Avro-bode makkelijker te maken).
pi_221370729
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juli 2026 17:43 schreef qltel het volgende:

[..]

(Ik had jou trouwens een DM gestuurd en nog geen antwoord gekregen. Iets om het uitwisselen van de Avro-bode makkelijker te maken).
:@ done!
pi_221370740
Zou het leuk zijn als de kilometers zaterdag weer op 0 staat?

Batterij is leeg…
  Moderator / FOK!Fotograaf zaterdag 18 juli 2026 @ 18:00:37 #68
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_221370782
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 juli 2026 17:50 schreef Bzzzzp het volgende:
Zou het leuk zijn als de kilometers zaterdag weer op 0 staat?

Batterij is leeg…
Oeps, lege batterij is niet handig! :)
pi_221371030
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juli 2026 17:43 schreef qltel het volgende:

[..]

Wat is dit voor geheimtaal? “AVRO-bode”
pi_221371048
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juli 2026 18:43 schreef SnodeSnuiter het volgende:

[..]
Interesse in de TROS Kompas? _O-

SPOILER
pi_221371147
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 juli 2026 18:48 schreef pigzwart het volgende:

[..]
Interesse in de TROS Kompas? _O-

SPOILER
Is er iets op de tv dan? _O-

Ik ga maandag middag pas aanmelden, en dan door naar mijn hotel, morgen nog even samen met mijn vriendin leuke dingen doen.
pi_221371283
Nee hoor, je mist niks :s)
  Moderator / FOK!Fotograaf zaterdag 18 juli 2026 @ 19:23:35 #73
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_221371382
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 juli 2026 18:43 schreef SnodeSnuiter het volgende:

[..]
Geheimtaal, je zegt het zelf al. Als ik dat uit ga leggen, is het geen geheim meer.. :+
pi_221373502
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 juli 2026 15:48 schreef SnodeSnuiter het volgende:

[..]

Mocht je je eenzaam voelen in je stoomcabine, roep dan maar! #best koud :o
  Moderator / FOK!Fotograaf zondag 19 juli 2026 @ 06:15:40 #75
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_221375421
De regenverwachting voor woensdag is weer omlaag! *O*

zondag 19 juli 2026 @ 10:27:02 #76
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_221376045
Gisteren toch zo’n 15.000 stappen gezet op de vierdaagsefeesten, we tellen ze maar mee als training. Zo maar eens het bandje ophalen
VBL SC influencer
Left, right, behind
  Moderator / FOK!Fotograaf zondag 19 juli 2026 @ 10:29:38 #77
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_221376064
quote:
1s.gif Op zondag 19 juli 2026 10:27 schreef Caland het volgende:
Gisteren toch zo’n 15.000 stappen gezet op de vierdaagsefeesten, we tellen ze maar mee als training. Zo maar eens het bandje ophalen
Ik heb me nog nooit op zondag aangemeld. IK hoop dat het rond 1 uur niet al te druk is. Anders probeer ik het morgen wel opnieuw.. :)
pi_221377552
Er staat al een flinke rij!

Edit: inmiddels een bandje om! *O*

[ Bericht 73% gewijzigd door Bzzzzp op 19-07-2026 13:43:20 ]
pi_221378467
Missie AVRO-Bode succesvol volbracht en 50 km startbewijs inmiddels om de pols!
pi_221379613
Sorry @Bzzzzp
#4daagse ##5.22km

*O* ~O> w/

[ Bericht 2% gewijzigd door SnodeSnuiter op 19-07-2026 15:59:54 ]
pi_221379896

Bron: https://www.4daagse.nl/de-4daagseweek/routes

@qltel wil je dit nog even in de OP plakken?
Afstanden voor dit jaar
pi_221380010
quote:
0s.gif Op zondag 19 juli 2026 13:46 schreef pigzwart het volgende:
Missie AVRO-Bode succesvol volbracht en 50 km startbewijs inmiddels om de pols!
Voor de zekerheid lopend boodschappen gedaan!
pi_221380070

#4daagse ##3,7km

Voor de zekerheid maar lopend naar de winkel gegaan! :o
pi_221380079
Ik sta achter!

[ Bericht 99% gewijzigd door Bzzzzp op 19-07-2026 16:05:03 ]
pi_221380389
quote:
1s.gif Op zondag 19 juli 2026 15:51 schreef Bzzzzp het volgende:
Ik sta achter!
De vraag is nu: als je morgen (overmorgen etc) weer naar de supermarkt gaat telt het dan nog als trainen of is het lot al beslist? _O-

Ik kan nog in lent parkeren en naar de inschrijfplek lopen :6
pi_221380436
quote:
1s.gif Op zondag 19 juli 2026 16:15 schreef SnodeSnuiter het volgende:

[..]
De vraag is nu: als je morgen (overmorgen etc) weer naar de supermarkt gaat telt het dan nog als trainen of is het lot al beslist? _O-

We gaan morgen naar het openluchtmuseum, dan de tram maar skippen… :o ….
  zondag 19 juli 2026 @ 17:20:05 #87
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_221381468
Kwam er net achter dat er in mijn dorpje ook een Vierdaagse camping is :D

Blijkbaar al sinds 2024, maar vandaag hebben ze voor het eerst van die banners/vlaggen aan de straatkant staan :D
A murky, forgotten land.
pi_221382014
quote:
0s.gif Op zondag 19 juli 2026 16:18 schreef Bzzzzp het volgende:

[..]
We gaan morgen naar het openluchtmuseum, dan de tram maar skippen… :o ….
Meteen gaan dreigen ook -O-

SPOILER
  Moderator / FOK!Fotograaf zondag 19 juli 2026 @ 21:10:59 #90
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_221384506
quote:
1s.gif Op zondag 19 juli 2026 15:40 schreef SnodeSnuiter het volgende:
[ link | afbeelding ]
Bron: https://www.4daagse.nl/de-4daagseweek/routes

@:qltel wil je dit nog even in de OP plakken?
Afstanden voor dit jaar
Goed idee, staat erin.
  Moderator / FOK!Fotograaf zondag 19 juli 2026 @ 21:12:51 #91
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_221384544
quote:
Kolere. Wat heeft die gedaan.

Bij de militairen hebben/hadden ze ook altijd een blaar van de dag. Daar zaten ook vaak mooie tussen.
  Moderator / FOK!Fotograaf zondag 19 juli 2026 @ 21:31:52 #92
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_221384899
De weersverwachting wordt steeds beter..

pi_221389167
twitter

Altijd een feestje met de medelanders erbij
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
  Moderator / FOK!Fotograaf maandag 20 juli 2026 @ 04:46:31 #94
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_221389560
Goedemorgen. Het is best vroeg.. :)
pi_221389568
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2026 04:46 schreef qltel het volgende:
Kan nog veel vroeger *O*
  Moderator / FOK!Fotograaf maandag 20 juli 2026 @ 05:32:45 #96
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_221389569
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2026 05:18 schreef SnodeSnuiter het volgende:

[..]
Kan nog veel vroeger *O*
Ja, maar dan heb ik ook wat leuks te doen.. :)
pi_221389731
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2026 05:32 schreef qltel het volgende:

[..]
Ja, maar dan heb ik ook wat leuks te doen.. :)
Oh? Wat dan?

8)7
pi_221389745
Wel nog even lekker met de hond gewandeld, zo’n anderhalf uur, beestje ook weer blij en ik ga mijn tas maar eens bij elkaar pakken
pi_221389830
quote:
1s.gif Op zondag 19 juli 2026 16:15 schreef SnodeSnuiter het volgende:

[..]

Gezellig, kan je een kopje koffie op de camping halen
Ik kan 1.11 lopen, dan staan we gelijk. :+

Of ik gun jou de overwinning O-)

[ Bericht 9% gewijzigd door Bzzzzp op 20-07-2026 08:41:19 ]
pi_221389837
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2026 04:46 schreef qltel het volgende:
Je zit al mooi in het 4 daagse ritme!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties